Dank Suno!!!!
'Ze' krijgen me niet onderuit...denk en dacht ik de afgelopen weken, nu inmidels weer overtuigt dat alles goed komt, maar gisteravond even....jeempie.....
De uitslag van de punctie zou na 2 weken per brief komen, maar mocht de uitslag echt Down zijn dan word je na 2 dagen gebeld, niet dat de kweek dan al klaar zou zijn, maar daar het lab vergelijkbaar materiaal met Down heeft kunnen ze je daar al veel eerder over informeren.Mijn verloskundige had gezegd dat dat dan 2 dagen na de puncite telefonisch word gedaan...
(Overigens ontkende de arts die maandag de punctie deed dit alles, die vertelde me dat ze officieel een kweek helemaal moeten afwachten, en helemaal de mijne.Je hebt ook sneltesten die binnen 5 dagen uitslag geeft, alleen de mijne duurt echt 2 weken, voor nog meer duidelijkheid)
Enfin, gisteravond lopen we net met 3 kids de trap op om ze onder de douche en in bad te zetten...Halverwege de trap ging de telefoon, ik terug rennen...
Ziekenhuis...ja hoor....het is mis...meteen hyperventileren...ik leek wel en 06-wijf zo aan de telefoon...met mijn gehijg!
Enfin, bleek dat het uiteindelijk om de uitslag van de chromosonale afwijkingstest te gaan...We hadden 3 weken geleden allebei bloed afgegeven, zo'n chromosoom arts vond dat nodig omdat ik enkele miskramen had gehad, op jonge leeftijd.Maar toen had ze erbij gezegd dat de uitslag echt lang op zich kan laten wachten.Ik zou de uitslag ver na de uitslag van de punctie krijgen...Ik moest rekening houden met 8 weken...
Kortom, de uitslag was goed, er was geen chromosonale afwijking bij mij en mijn man gevonden.Zij op zich nog niks over de uitslag van de punctie....maar ze hadden best even rekening kunnen houden met het moment van opbellen...ze wist dat ik 2 dagen ervoor de punctie had....
Echt, ik dacht, al was het maar een fractie van een seconde....'t is Down....
Mijn lieve manneke....
Enfin, gesprek afgemaakt en daarna maar een glas water naar achter gegooid en toen maar verder naar boven; 3 maal haartjes wassen, afdrogen, aankleden, haartjes kammen, voorlezen....en weer naar beneden om op de bank te ploffen en te concluderen dat ik maar moest stoppen met mezelf gek te laten maken.....Maar toch, weet je, dat gaat nu zo gemakkelijk met mij...
Pfff...mij krijgen ze niet (nog niet) klein!!!
Groetjes Roos.