M'n wereldje ingestort...Slechte uitslag nekplooimeting...

Hoi Roos. Ja 100% zekerheid is zeker beter! Snap dat je er elke seconde mee bezig bent, gelukkig heb je al je meiden om je heen, dat is veel beter dan alleen zijn! Hoop dat je van de 2e vakantie week meer kan gaan genieten! En weer helemaal jezelf kan zijn!
Liefs Kim

Hoi Roos,

Even een vraag, ik hoop dat je het niet erg vindt. Ik heb wel getwijfeld of ik deze vraag hier nu zou stellen.  Maar zou je een slechte uitslag per brief krijgen? Ik kan me dat niet voorstellen. In zo'n geval wordt je toch gebeld door de arts of je verloskundige. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je nieuws krijgt dat de grond onder je voeten vandaan haalt per post. Ook omdat je verloskundige vertelde dat je slecht nieuws meestal al eerder krijgt. Heeft je verloskundige het hier over gehad? Anders zou ik dit echt heel erg vinden. Ik vind het eigenlijk toch al heel erg dat je de uitslag per post krijgt. Het is nogal niet iets.
Verder is het nog steeds geen bericht, goed bericht toch!!!! Nog een paar dagen pfff. Ik leef met jullie mee!

Hoi Reisa,
Tuurlijk kan je zo'n vraag aan mij stellen!!!
(Kijk, op 't oktober-forum werd ik beschuldigt van moord...da's wat anders, dat hakte er behoorlijk in bij mij, maar je kan verder alles aan me vragen hoor!)

Kijk, wat ik merk is dat er verschillende dingen tegen je gezegd worden...
De artsen in het ziekenhuis zeggen dat je hoe dan ook de uitslag na 15 dagen per brief krijgt.Maar mijn verloskundigen zeggen dat (en zij maken dit soort situaties mee van beide kanten natuurlijk,  zij hebben ervaring met  goed  EN slecht nieuws) mocht de uitslag Down zijn wordt je telefonisch benaderd.Je krijgt dan dus per telefoon het slechte nieuws te horen, de dag erna moet/heb je dan een  gesprek in het UMC met de arts en een maatschappelijk werker, om zo een keuze te maken.

Tja, dus wie moet ik nou geloven....ik ben nu bijna 1,5 week verder, heb inmiddels bakken vol goede moed, dinsdag ligt er waarschijnlijk een brief op de deurmat, hebben afgesproken dat ik dan meteen manlief belt, hij komt dan van zijn werk (Amsterdam) naar huis en saampjes maken we de brief open.

Maar ik ben  pas helemaal gerust als er niets ontdekt word bij de 20 weken echo, over 2,5 week.Mijn verloskundige vertelde me dat mocht het geen Down zijn, er nog een (weliswaar kleine) kans bestond op een hartafwijking, die dan met een 20 weken echo naar voren komt.Dus, moet eerlijk zeggen, als die echo geweest is en ons kindje blijkt gezond te zijn, dan ben ik helemaal blij.
Kijk, ik heb het niet over een waterhoofdje, hazenlipje etc,  daar is mee te leven natuurlijk maar m'n verloskundige vertelde dat een hartafwijking het enige nog was wat 'de pret kan drukken' doordat die niet bij een punctie te zien  zal zijn, maar pas met de 20 weken echo, dan is het meteen duidelijk waarom mijn bloed met de combinatietest dus zo slecht uitpakte...

Kortom, nog 2,5 week  en dan weten we alles!!!!
Groetjes Roos.    

Ik denk dat je de verloskundige wat dit betreft wel kan geloven. Zulk nieuws per post kijgen zou wel heel vreemd zijn. Maar pfff, je moet nog langer wachten tot de 20 weken echo om echt zeker te zijn. Krijg je dan ook een uitgebreide echo?

Hoi Roos, bij een "slechte" uitslag wordt je altijd eerst gebeld (wij werden na een week gebeld; het ging toen wel om een vlokkentest en niet om een vruchtwaterpunctie). Pas later krijg je de brief met daarin dezelfde boodschap. Dus sowieso krijg je altijd een brief, maar bij slecht nieuws ook nog een telefoontje.
Zo is het bij ons indertijd ook gegaan, en het was ook zo aan ons verteld.

Niet meer dan logisch ook, dat je eerst mondeling wordt geïnformeerd bij moeilijke dingen.....

Ik duim superhard voor jullie mee dat je goede berichten krijgt. En dan is de 20-weken echo nog een heel spannende gebeurtenis.

Hopelijk is deze spannende tijd snel voorbij en kan je snel gaan rondvertellen dat jullie een lief zoontje krijgen......

Heb inderdaad begrepen dat de uitslag, mocht die  slecht zijn telefonisch is.
Het zou wel erg wreed zijn om dat uit een brief te moeten vernemen.
Enfin, ben tot nu toe niet gebeld, dus 't gaat de goede kant op....
Over een paar daagjes de brief...
Groetjes Roos.

Hallo Roos,

Ik wil je veel succes wensen voor morgen. Maar ik denk dat de uitslag in de brief wel goed zou zijn!! Anders had je wel wat gehoord! Geniet van jullie overige tijd, want je verdient het echt!!!

Groetjes

Hoi Suno!
Dank voor je steun!!!!Komt goed!!!
Ik hoop dat de postcode vroeg komt morgen!!!!

En jij gefeliciteerd met je zwangerschap he!!!!
Sterkte voor de komende weken wat betreft de kwaaltjes, ben je erg misselijk?
Weet je al wanneer je bent uitgerekend?

Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan