Hoi Reisa,
Tuurlijk kan je zo'n vraag aan mij stellen!!!
(Kijk, op 't oktober-forum werd ik beschuldigt van moord...da's wat anders, dat hakte er behoorlijk in bij mij, maar je kan verder alles aan me vragen hoor!)
Kijk, wat ik merk is dat er verschillende dingen tegen je gezegd worden...
De artsen in het ziekenhuis zeggen dat je hoe dan ook de uitslag na 15 dagen per brief krijgt.Maar mijn verloskundigen zeggen dat (en zij maken dit soort situaties mee van beide kanten natuurlijk, zij hebben ervaring met goed EN slecht nieuws) mocht de uitslag Down zijn wordt je telefonisch benaderd.Je krijgt dan dus per telefoon het slechte nieuws te horen, de dag erna moet/heb je dan een gesprek in het UMC met de arts en een maatschappelijk werker, om zo een keuze te maken.
Tja, dus wie moet ik nou geloven....ik ben nu bijna 1,5 week verder, heb inmiddels bakken vol goede moed, dinsdag ligt er waarschijnlijk een brief op de deurmat, hebben afgesproken dat ik dan meteen manlief belt, hij komt dan van zijn werk (Amsterdam) naar huis en saampjes maken we de brief open.
Maar ik ben pas helemaal gerust als er niets ontdekt word bij de 20 weken echo, over 2,5 week.Mijn verloskundige vertelde me dat mocht het geen Down zijn, er nog een (weliswaar kleine) kans bestond op een hartafwijking, die dan met een 20 weken echo naar voren komt.Dus, moet eerlijk zeggen, als die echo geweest is en ons kindje blijkt gezond te zijn, dan ben ik helemaal blij.
Kijk, ik heb het niet over een waterhoofdje, hazenlipje etc, daar is mee te leven natuurlijk maar m'n verloskundige vertelde dat een hartafwijking het enige nog was wat 'de pret kan drukken' doordat die niet bij een punctie te zien zal zijn, maar pas met de 20 weken echo, dan is het meteen duidelijk waarom mijn bloed met de combinatietest dus zo slecht uitpakte...
Kortom, nog 2,5 week en dan weten we alles!!!!
Groetjes Roos.