Hoi Shirley,
Kijk, da's 1 punt waar wij het inderdaad over hebben gehad, over hoe ons leven gaat veranderen mocht ons kindje Down hebben en we hem of haar laten komen in ons leven.
Ik durf hardop te zeggen dat ik dat niet zie zitten, ik ben daar niet sterk genoeg voor.
Vreselijk voor die familieleden van jouw die dit op deze manier hebben meegemaakt.In je eentje, je zei dat ze gescheiden waren, lijkt het me nog zwaarder...
Hoi Hannah,
Jullie hebben dus een hele heftige ervaring meegemaakt.Jemig, hoe ging dat toen?
Ik begreep dus dat jullie eerst te horen kregen dat jullie kindje Down had.En later een hartafwijking.Die fataal bleek...Vreselijk....
Heb je (eindelijk) een besluit genomen en aanvaard dat je een kindje krijgt met Down, gaat het nog mis.....vreselijk...
Jij zei trouwens nog dat jij een vlokkentest had gekregen en snel daarna de uitslag kreeg.En dat die uitslag minstens zo duidelijk is als de uitslag van een punctie...
Klinkt geweldig, dan zou ik nog deze week een vlokkentest krijgen (is me aangeboden) en volgende week de uitslag.Maar mijn verloskundige zei juist dat een punctie meer duidelijkheid geeft op Dwon...Raar he...Morgen (woensdag) hebben we een gesprek met een gyn in 't UMC, die ons deze opties voorlegd en uitlegd...
En aan de hand daarvan nemen we een besluit.
Ben vandaag weer een dagje verder na de uitslag van de nekplooi, en lijk weer een beetje positiever.Gelukkig doet het weer veel met mijn stemming.
Kan eigenlijk niet wachten tot morgen, snap bijv. niet dat de uitslag van de nekplooi 1.7 mm was, dus goed en mijn bloedwaardes juist niet.Wat is dat dan...dat mijn bloed iets anders aangeeft...
Mijn verloskundige zei met heel voorzichtige toon dat het niet per se Down hoeft te zijn, juist omdat de nekplooi niet extra verdikt was, maar dat als ik inderdaad die ene van de 200 vrouwen ben zou het bijv. een hartafwijking kunnen zijn...wat mijn bloed dan weer oppikt en aangeeft...
Enfin, de komende weken gaan we het horen.....
Dank voor jullie luisterende oortjes allemaal!
Groetjes Roos.