Maart 2008 Stoppers, wie kletst er meer?

euhm ik zeg nou wel nog 9 dagen, maar dan heb ik toch een vraagje....

Terwijl ik de pil slikte duurde het altijd 4 dagen voordat ik menstrueerde....hoe zit dat nu dan eigenlijk........Ik stopte altijd op vrijdag en werd dan ongi op woensdag.....die 9 dagen dat zou nu dan ook de woensdag zijn, of moet ik toch zeggen dat ik op zaterdag mijn nod heb????

Hallo allemaal,

Ik had me al voorgesteld bij de stoppers van februari....we zijn in maart gestopt hahaha. En aangezien er hier ook meer gekletst wordt laat ik me hier ook maar even zien.
Nog even in het kortm ik ben marjolijn, 27 jaar, getrouwd, moeder van Tim, 4 jaar, en nu willen we graag een tweede. De eerste ronde is voorbij. Had zaterdag mijn NOD maar maandag ongesteld geworden dus in april gaan we er weer voor.

Groetjes
Marjolijn

Hoi hoi! Ben eigenlijk in februari gestopt, maar gaan vanaf maart pas voor een kindje, wilde eerst een cyclus afwachten. Ben nu in het midden, dus deze week vruchtbaar! NOD is op 10 april. Wil graag meekletsen op dit forum en ben benieuwd wanneer ik groot nieuws heb. Het is trouwens ons tweede kindje waar we voor gaan. Ik heb een zoontje van 21 maanden.

Groetjes Jolie

Welkom nieuwe dames, gezellig dat jullie mee kletsen. Tis allemaal spannend voor ons. Een aantal gaan dus voor het 2e kleine wondertje. Hoelang duurde het bij jullie 1e voordat jullie toen zwanger waren?

Ik ben in maart gestop met de pil. Ik weet niet echt wat mijn cyclus is, heb daar nooit zo op gelet eigenlijk. Ik vond het altijd veel te snel gaan. En nu was het wachten wel heel lang. Nou ja dat veranderde toen ik vanmorgen een beetje bloed zag. Kan niet echt zeggen dat het heel goed door zet. Misschien komt dat nog. Zit me nu voor de gek te houden en te lezen dat het ook innestelingsbloed kan zijn. Want hoef eigenlijk volgende week pas ongi te worden. MIjn cyclus is dus nu maar 21 dagen, dat lijkt me wel een beetje weinig. Maar goed wachten maar gewoon af. Op naar de volgende ronde. Maar nu zit ik er dus een beetje mee hoe ik dat allemaal moet berekenen voor de volgende periode. Want als ik uit ga van 21 dagen cyclus zou mijn nieuwe NOD 15 april zijn. En mijn meest vruchbare dag 31 maart al. Maar als dit wel ongi is, dan vraag ik me af wanneer dat dan weer op houd. Vind het allemaal maar een beetje snel gaan. En zal vast volgende maand gaan 21 dagen cyclus zijn. Al die berekeningen, pff.

Hebben de dames die al een kindje hebben nog tips?

Gr. Nathalie

Hoi Nathalie,

Ik was een van de bofkonten die na een keer proberen meteen zwanger was! Nu heb ik ook een heel regelmatige cyclus van 29 dagen en voel ik mijn eisprong supergoed, dus kan bijna niet missen dan. Maar goed, deze keer is de kans klein dat het weer gaat lukken in een keer, maar ik hoop het wel. We zullen zien.
Ik vind het lastig om iets te zeggen over een cyclus, dat is zo persoonlijk bij iedereen. Het zou goed kunnen dat je een innestelingsbloeding hebt gehad, maar je kunt allee maar afwachten wat er verder gaat gebeuren. Veel succes ermee!

Lilian

Hi Lilian, nou de rode duiveltjes maseren nu behoorlijk door mijn buikje hoor. Mijn ongi heeft doorgezet. Dat houd in als ik uitga van vandaag. Dat ik een cyclus had van 22 dagen en 17 april mijn nieuwe NOD is. Hoe het volgende ronde zal gaan is dus ff afwachten. Want mijn meest vruchtbare dag is al begin april en ik vraag me af tot wanneer deze ongi door zet, want is best wel hevig op dit moment, zal de komende dagen nog wel erger worden. Dit is wel andere buikpijn en krampen dan die ik in deze periode had. Die waarschijnlijk met mijn eisprong enzo, die ik dus blijkt toch wel gevoeld te hebben. Zal wel niet genoeg rijpingstijd gehad hebben. Maar goed de troep eruit en dan weer lekker klussen. Op naar de volgende ronde! Had om eerlijk te zijn ook niet verwacht dat het in 1x raak zou zijn. Wanneer is jou NOD? En hoe voel je je?

Gr. Nathalie

Hey Nathalie!
He balen joh, dat het toch doorgezet heeft. Het lijkt me erg lastig als je niet weet hoelang je cyclus nu zal zijn. Ik wens je veel succes!
Ik heb een bijzondere week, ik dacht dat mijn ovlulatiedag 28 maart zou zijn, want mijn menstruatie begon op 13 maart, maar wel 2 dagen te laat, niets voor mij, maar dat kwam door het stopppen met de pil denk ik. Dus ik 15 dagen doorgerekend. Deze week waren we wel bezig al, zo ook dinsdagavond. Nadien zegt mijn man: nu ben je zwanger. Ik zei, dat kan niet wat ik moet wachten tot vrijdag! Krijg ik woensdagochtend een behoorlijke pijn in mijn buik, links, die erg duidelijk een eisprongpijn was! Paar uur geduurd en toen weggezakt. Het klopte wel met mijn normale cyclus, heel apart. Ik ben nu een dag verder en voel me wel wat anders dan anders, maar daar kan ik natuurlijk nog niets over zeggen. De kans is zeker aanwezig, maar ik wacht rustig af. De eerste keer voelde ik ook niets, behalve dat ik enorme last van mijn darmen had. Wist ik veel dat dat dor de hormonen kwam! Mijn NOD is nu op 9 april. Heel spannend!
Groetjes Lilian

Hallo Jolie, ik snap je tekst niet goed. Je dacht eerst dat je  ovatiedag (is dat vruchtbaarste dag?)  28 maart was ,maar je werd 13 maart ongesteld, maar dat was 2 dagen te laat? En bij 13 maart heb je 15 dagen opgeteld? Hoezo?

Je voelt je eisprong dus duidelijk, dat lijkt me wel fijn. Begin april is ook al bijna, spannend hoor. Nou ja bijna wachten duurt zo lang hè. Ik reken meestal via www.predictor.nl mijn NOD uit. Dan hoef je zelf niet te tellen. Hoeveel dagen is je cyclus? Zijn jullie nu met 2e ronde bezig?

Hopelijk snap je mijn verhaal een beetje. Veel vragen in 1x, hihih

Gr. Nathalie

Terug
Bovenaan