Maart 2008 Stoppers, wie kletst er meer?

hoi allemaal, ik doe mee... ook wij zijn gestopt , drie weken geleden ongeveer.... Ik zal mezelf eerst even voorstellen, weten jullie tegen wie je aankletst;

ik ben dus boeffieboh, 24, woon in t oosten van NL en werk als lerares. Ik studeer nog 1 dag per week al moet ik zeggen dat het niet zo wil vlotten , je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk ;)
In mijn geval is t zwanger raken ook nog best een heel geplan, ivm medicatie die ik gebruik en waarmee ik gedeeltelijk moest stoppen en ook naar een ander medicijn (fluoxetine) moest overstappen. Maar goed.. dat is achter de rug, ben nu dus weer aardig fit op de beentjes, en al twee dagen grieperig... ik heb net zitten surfen en nu blijkt dat je lichaam erg warm kan worden rond je eisprong... laten we nou net flink bezig zijn geweest... vriend en ik.... we wachten het maar af, ik heb nog geen haast
Ben heel benieuwd jullie ervaringen te delen, misschien is t leuk een tabelletje te maken met wie wanneer ongesteld moet worden enzo? hoeveelste kindje t is enzovoort... ik begin maar alvast;

1.   boeffieboh  , NOD 12 april, 24 jaar, 1e kindje
2.
3.
4.
5.
6.

groetjes !!

Hoi boeffie,

ik ben ook net gestopt met de pil. (ben nu nog ongesteld dus dit is echt het begin) Ik kom ook uit het oosten van het land en ga 1 avond in de week naar school daarnaast werk ik 40 uur per week. Misschien een stomme vraag maar wat betekent NOD letterlijk?? Ik begrijp dat het de dag is dat je ongesteld moet worden?? Zelf weet ik mijn cyclus nog niet dus dat wordt afwachten. Ik heb trouwens 25 jaar!

Groetjes

hoi zazou, ik kom die term overal tegen en ik weet niet precies waar de afkorting nu voor staat.wel dat t betekend dat dit de dag is waarop je ongesteld moet worden...

groetjes

Hallo dames,

Nod betekend: Niet Ongesteldheids Dag.

Dit is dus inderdaad de dag waarop je eigenlijk ongesteld zou moeten worden, maar je wilt het niet. Of het is niet de bedoeling als je zwanger wilt worden, laat ik het zo zeggen.

Ik heb ook weer nieuws:

Ik maar denken dat ik een cyclus van 28 dagen had blijkt het 26 te zijn....ik snapte er niks meer van, maar gelukkig heeft mijn moeder de nodige ervaring.

Nu blijkt dus dat mijn ovu eerder was dan ik dacht. Gelukkig heb ik in die periode lekker ontspanne met mijn vriend kunnen "knuffelen" en hoop ik dus dat ik meer kans heb op een baby......

Vandaag dus een nieuwe telling gedaan en blijkt dat ik vanaf morgen kan en mag testen....Zou ik dit nu wel doen????????????
Of zou ik wachten totdat ik zeker weet dat ik overtijd ben???

Normaal zou   vandaag mijn eerste stopdag zijn van de pil en werd ik op woensdag pas ongi....zou ik nu wachten tot woensdag en kijken of ik ongi wordt of zou ik bij de weekendapotheek een test gaan halen morgen???

Hehe wat een gedoe allemaal!!!!!!!!!!

Mijn oma vond dat ik wat dikker was geworden en mijn moeder zegt dat ook en dan vooral in het gezicht??? Zou ik vocht vast houden???

Ohhh dit wordt nu dus spannend!!!!!

Hallo Mamma22, spannend zeg. ik zit hier net een heel berichtje te typen voor boeffieboh & zazoutje gaat alles weg, sniksnik. En toen las ik jou berichtje dus dacht eerst ff daarop reageren. Echt spannend meis. Wanneer is nu je NOD dan? Hoe voelde je de afgelopen week? Ga voor je duimen hoor! Fijn dat je er in elk geval met je moeder een beetje over kunt praten, hier weet niemand het nog, hihih.

Welkom boeffieboh & zazoutje, gezellig dat jullie mee kletsen. Mijn vriend en ik zijn ook deze maand gestopt met de pil vandaar dat ik deze topic toen heb geopend. Leuk idee van het NOD lijstje boeffie, want die grote lijst moet je steeds kijken enzo. Ik klets veel in de topic nieuw en zwanger willen worden. Tis daar heel gezellig groepje. We steunen elkaar echt heel erg en leven erg met elkaar mee rond de klusdagen, wacht dagen en natuurlijk NOD dag!

Ons NOD lijstje van de meiden van Maart

Boeffieboh, 24 jaar         1e ronde - 1e kindje             12-04-08
Nathalie, 24 jaar                 2e ronde  - 1e kindje           17-04-08

Andere meiden als jullie het lijstje ook ff door geven kunnen we elkaar een beetje in de gaten houden. Mamma22 laat je ons ff weten hoe het met je gaat? Ben erg benieuwd wanneer je NOD is. Misschien kun je nog ff proberen te wachten tot maandag dat je naar drogist kan? Te vroeg testen kan erge teleurstelling wekken, terwijl dat niet nodig is, die traantjes.

Ik ben een week te vroeg ongi geworden. Ik weet net als zazoutje mijn cyclus niet. Je moet rekenen vanaf de eerste dag dat je ongi goed doorzet. Dus deze periode kan ik alles goed berekenen en zien wanneer mijn meest vruchtbare dag is. Maar ik heb dus nu een cyclus van 22 dagen en verwacht om eerlijk te zijn niet echt dat dit deze ronde ook zo is. Maar goed we wachten af, meer kunnen we niet doen.

Meiden wens jullie nog fijne avond en tot snel.

Gr. Nathalie

Ps. Ik kom trouwens ook uit het oosten, spannend, hahah Drenthe, omg. Emmen

Hallo dan, ik ben dus ook begin maart gestopt met de pil. (zie evt andere topic:even voorstellen)  door hoor ook bij dit groepje....spannend allemaal hoor! iedereen veel succes!!!!

Hey Nathalie, wat grappig de betekenis van Nod, daar zou ik zelf niet op zijn gekomen ;)
Ik ben van de week ongi geworden dus ga het nu gewoon bijhouden en dan kan ik vanzelf beginnen met uitrekenen! Spannend hoor haha maar goed ik hou in me achterhoofd dat het nog wel een jaar kan duren ( en zelfs langer) maar het liefst nu gelijk haha! Maar goed zodra ik weet hoeveel dagen mijn cyclus is doe ik gelijk mee met het lijstje. Leuk zeg als je zo kan zien hoe het bij een ander gaat ;)
Nou iedereen veel "klusplezier" vanavond. (ik heb al wat termen geleerd vanavond haha)
(ik kom trouwens uit Twello, naast Deventer)

grtjes

Terug
Bovenaan