Maart 2021 ❤️

Oeh heel spannend maar ik mag me geloof ik ook hier melden. Mijn NOD is dit weekend (had op vrijdagmiddag een positieve ovulatietest dus op zaterdag of zondag is mijn ei gesprongen. Afgelopen woensdag had ik een early van de action gedaan en hier was al een streepje te zien. Toen met dezelfde urine ook een gewone en ook daar al lichtelijk te zien. Vanmorgen weer een test en het loopt mooi op! Nu wil ik zondag nog een keer testen en als het streepje dan ook weer duidelijker is dan ook een digitale cb doen. 
Ik vind het echt zo super spannend. Is ons eerste kindje en in ronde 2 al raak. Ik voel een beetje een constante wat spanning/trekkerig gevoel in mijn baarmoeder en mijn borsten/tepels zijn heel gevoelig (vind mijn vriend toch akelig vervelend haha). Verder niet echt ergens last van. Volgens eigen berekening ben ik 20 maart uitgerekend.
Hoe voelde jullie je in het begin toen je erachter kwam dat je zwanger was? Ik merk dat ik blij ben maar me ook wel wat leeg voel ofzo. Het moet echt nog flink zinken zeg maar, bij zowel mij als mijn vriend. Nu is mijn vriend sowieso enorm nuchter en praktisch (tot frustratie vanuit mij aan toe).

Dames gefeliciteerd!
Ik mag vanaf vandaag ook bijvoegen. Vandaag een positieve test gehad en ik denk zelf dat mijn uitgerekende datum 19 maart is. Vandaag de verloskundige gemaild voor een afspraak. Hopelijk kan het vlot! Wil toch wel graag even het hartje horen (en gerustgesteld worden). Voor ons is het het tweede kindje, onze dochter is in juni 2 geworden.

Gefeliciteerd en welkom bij de groep -Linda en Jenni!
@-Linda- haha heel herkenbaar hoor! Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook pas na de eerste echo het gevoel dat ik toch echt zwanger was. En voor mijn partner was dat hetzelfde maar zodra je ook echt een buikje krijgt is het voor de mannen pas echt!? 
ze voelen natuurlijk ook niet wat wij voelen en hebben geen last van de hormonen. Iets zichtbaars of tastbaars maakt het voor hen dan ook ‘echt’. En als ik daar over na denk is dat ook wel logisch.
Zijn er hier ook dames die tips hebben tegen misselijkheid? Ik voel me sinds een paar dagen door de dag misselijk en beroerd. Gelukkig is het alleen het gevoel en is overgeven er niet bij maar ik voel me gewoon ziek. Net alsof ik iets verkeerds heb gegeten. Ik werk nog 4 weken vanuit huis en moet voor mn werk de hele dag bellen maar hou het bijna niet vol.

@Littlebeeb: Ja ik snap ook echt dat het voor mijn vriend pas echter begint te worden zodra die het gaat zien en dergelijke maar soms heb je van die buien haha. En ik denk dat het inderdaad ook voor mezelf pas echter gaat worden na de eerste echo, ga er maandag voor bellen als ik tijd heb en anders dinsdag.
Oh en wat betreft die misselijkheid heb ik begrepen dat gember volgens mij wel kan helpen.

Jenni en -Linda- welkom en gefeliciteerd!
@ -Linda- herken het ook wel. Toen ik zwanger was van de eerste was ik heel blij maar toch ook geschokt ofzo. Het was uiteraard de bedoeling maar door die positieve test werd het ineens wel heel echt. Denk ook dat het niet voor niets is dat je 9 maanden aan het idee kunt wennen! Haha
@ Littlebeeb, ook hier steeds misselijker. Ook niet overgeven gelukkig maar wel een misselijk gevoel steeds. Ik vond mijn werkdag gisteren ook heeeel zwaar. Vooral ook omdat niemand het weet. Alleen niet echt een tip helaas.

Gefeliciteerd Jenni en Linda! Welkom! Ik heb helaas geen tips tegen misselijkheid... hopelijk wordt dit snel minder!
Ben zelf met vlagen best wel ongerust of het allemaal wel goed gaat. Heb namlijk op beetje kortademigheid na soms echt geen symptomen of kwaaltjes. Ik weet dat ik daar anderzijds blij om moet zijn maar toch ook wel ongerust... zit het wel goed? Klopt er wel een hartje? Zijn er meer met geen symptomen hier?

Welkom nieuwe dames!
Ik voelde mij tot afgelopen weekend ook helemaal gewoon!
Dit weekend migraine gehad (dat heb ik helaas wel vaker) en sinds maandag een vreemd gevoel in mijn buik, weinig zin in eten, maar wel soms een beetje misselijk van te weinig eten. Als ik dan ga eten dan zit ik heel snel vol, dat ben ik niet van mezelf gewend. Ben ondertussen ook al een kilo afgevallen, maar dat zullen vast meer dames hebben in de eerste weken.

Ik ben verder niet extreem moe en heb nog heeeeeeel weinig last van mn borsten. Echt anders dan bij nummer 1.

Terug
Bovenaan