Maart 2021 ❤️

Hai wat is het hier stil opeens...hoe gaat het met iedereen? Ik ben nu 5 weken en 1 dag. Afgelopen weekend hebben wij het onze ouders (gezinnen) vertelt. Ik was vrijdag jarig en die avond kwamen mijn moeder, stiefvader, broertje en zijn vriendin. Het was een speciale dag en dus wilde we het toen vertellen. We hadden een doos gemaakt met een knuffeltje, rompertje, foto van ons samen met de cb test, en een test zelf. Mijn moeders reactie was echt geniaal. Ze keek in die doos en moest echt even twee seconden bedenken wat ze zag, riep toen heel hard: ben je zwanger?!?!? Gooide de doos opzij, zo op de iets te dikke buik van mijn stiefvader en begon te huilen en me te knuffelen.  De volgende ochtend mijn schoonouders en de broers van mijn vriend vertelt. Die zijn al heel timide van zichzelf en hun reactie was dus ook geheel volgens verwachting haha. Maar uiteraard zijn zij ook heel blij. In de avond kwam nog een vriendin en mijn nicht met haar vriend. Eigenlijk dacht ik dat ik het hun ook wilde vertellen maar voelde 's middags toch opeens niet goed dus toch niet gedaan. Vriendin weet wel dat we bezig zijn en vroeg opeens rechtoe rechtaan: en hebben jullie al een positieve test? Dus toen maar moeten liegen haha. Voelde heel dubbel. Aan de ene kant wil je het graag vertellen en aan de andere kant voelde het ook weer heel fijn om er even niet  mee bezig te zijn. Hoe voelen jullie je? Last van kwaaltjes? Ik heb enkel gespannen en pijnlijke borsten en de vermoeidheid slaat toe. Verder helemaal niks en vergeet ik het nog steeds ook best wel vaak.

Ik ben nu 6.2 en verlies al een week elke dag een beetje bloed, geen krampen en t zet tot nu toe niet door tot een MK. Vrijdag een echo. De dagen kruipen voorbij, en dat in mijn vakantie! Klachten vooral moe en mn darmen en mn borsten gaan op en af.. geduld nog eventjes

@ Kievietje: Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Hoe was de reactie van jullie ouders dit weekend?
@ -Linda-: Leuk dat jullie het al verteld hebben. Snap dat je deels nog wacht met andere mensen vertellen. Heb zelf wel het idee dat iedereen het aan me merkt en ziet, al is dat waarschijnlijk niet zo ?. 
@ Gebruiker..: Vervelend dat je al een week lang bloed. Heb je dit al wel besproken met de verloskundige? 

Morgen heb ik m’n 1e ‘echte’ echo. Een week geleden al wel een vaginale echo gehad, ivm bloedverlies. Vind het ontzettend spannend, ben ergens wel bang dat er misschien geen kloppend hartje is te zien. Als morgen alles goed is, gaan we het dit weekend aan onze families en een paar goede vrienden vertellen. 

@Roose; Ja overleg gehad en mag een week eerder komen. Mocht nog wel eerder maar mer 7 weken moet er sowieso hart actie zijn en als t niet zo is dan weet ik ook gelijk van de MK. Durft bijna niet te hopen maar moet nog even volhouden.. Had je veel bloedverlies? Met hoeveel weken heb je inwendige echo gehad?

@Gebruiker...: Ik denk dat het een goed teken is dat het tot nu toe niet door zet. Ik heb eerder een miskraam gehad die begon met bloedverlies, maar dat was binnen een week gebeurd. Had toen ook best last van krampen. Ik duim voor je!
Ik heb echt met ups en downs zo veel last van misselijkheid... vooral als ik ga koken. Gisteren drumsticks waar nog wat veren aan zaten en ik ging bijna over m'n nek. Toch maar weer wat gember inslaan... Ik had gehoopt dat het nu wel zou ophouden, maar heb er nu al twee weken last van :( Het meest vervelende vind ik dat, nu in vakantietijd, IEDEREEN wil afspreken. Woensdag hebben vriendinnen zichzelf bij me uitgenodigd, vrijdag spelletjesavond bij andere vrienden, vanmiddag appte m'n tante dat ze ons (nieuwe) huis graag binnenkort wil komen bekijken en m'n nicht ligt ook op de loer met diezelfde reden. Ik wil niet iedereen afzeggen, maar heb er ook totaal geen energie voor! Hebben jullie hier ook moeite mee en zo ja, hoe gaan jullie ermee om?

Ik ben de laatste dagen wat afwezig, gisteren de hele dag moeten overgeven. Kon helemaal niks binnenhouden. Ik ga zo een afspraak maken bij de huisarts. 

heel veel succes met jullie echo’s dames! Mocht ik me weer wat beter voelen dan zal ik weer wat actiever aanwezig zijn ?

@ Esther; Ik hoop dat je gelijk hebt mijn vorige mk met 10 wk moest ik 2 weken wachten tot t opgang kwam. Maar waarom nu dan toch al dat bloed, laat me niet los en het is vakantie, kan niet eens zwemmen! Ik hoop dan ook dat t snel klaar is en duidelijkheid voor mezelf wat me lichaam doet. Voel me soms zo afwezig en momenteel niks geen klachten. 

Vervelend die misselijkheid, heb er geen ervaringen mee. 

Littlebeeb en Esther wat vervelend! Zouden jullie dan misschien toch in verwachting zijn van een meisje en het bakerpraatje kloppen?
Gebruiker hoe gaat het met het bloeden? Heb het niet helemaal mee gekregen.. had je de verloskundige hierover nog een keer gebeld? Kon ze je geruststellen?
Hier is alles nog rustig. Volgens eigen berekening nu 6 weken en 1 dag zwanger. Pas 6 aug me eerste echo, bah wat duurt dat lang. Op kortademigheid na 0.0 symptomenen... ben zo benieuwd of het allemaal wel goed zit daar... kan de dagen wel wegkijken tot de eerste echo! Als ik het hartje maar mag zien en horen :)
Denk dat ik het een paar dagen voor de eerste echo al wel aan mijn kant van de familie ga vertellen, we hebben dan een feestje en als ik niet drink valt t wel op... en als t misgaat zou ik ook graag hun steun willen..

Terug
Bovenaan