Maart 2021 ❤️

Wij hebben zojuist de 8 weken echo gehad. Bleek ipv 8 weken 7w en 6 dagen te zijn. Dat scheelt dus niet zo veel. 
Belangrijkste is, er was een kloppend hartje.
Zo blij mee, zeker met de miskraam van vorig jaar in ons achterhoofd niet durven dromen dit.

@lucinda, @kievitje, @julieD, @mamavanlot: Wat mooi dat jullie goede echo's hebben gehad! Geeft dan weer een goed gevoel he :)
@mamavanlot, wat heftig zeg! Wel heel fijn dat je nu goed in de gaten gehouden wordt. Moet je nu ook naar het ziekenhuis voor controles/echo's?
Enne ja tis echt heet he! Behoorlijke plak nachten en slecht slapen. Ik merk dat de hitte sneller naar mijn hoofd stijgt.
Kan trouwens niet wachten om het iedereen te vertellen. Buikje begint nu echt te komen, maar nog even wachten tot de 25e. Onze ouders, (schoon)broertjes en paar goede vriendinnen weten het al. Erg leuke reacties allemaal! 

@mamaceee in principe is de controle pas vanaf ongeveer 32 weken. Wel 2 suikertests? maar verder gewone controles. Wel vanaf 32 weken nog groei echo's. 

@ mama van lot, ach jeetje, wat een heftige gebeurtenis zeg. Fijn dat je in de gaten gehouden wordt. Ik krijg ook extra groei echo's omdat onze dochter erg groot was. 
@ teddy, hoe was de echo?
@ julied, fijn dat de echo goed was!!

Mamavanlot dat lijkt me wel een heftige ervaring! Fijn dat je die extra controles krijgt, dat ze het wat extra in de gaten houden.
Hier moet ik ook weer de suikertesten doen en krijgen we extra groeiecho’s omdat ons zoontje aardig van mijn vruchtwater snoepte en daardoor veel groeispurten kreeg. Bleek hij toch wat aan de grote kant haha. Ik hoorde dat je nu met 16 en 24 weken die suikertest moet doen?

@mamavanlot, die suikertest ken ik zelf niet, maar hoorde al wel dat het niet echt top is om te doen. Nouja.. 2x en dan ben je er vanaf. Groei echo's zijn erg belangrijk.
Deze zwangerschap krijg ik dat ook en gaan ze mij vanaf het begin volgen in het ziekenhuis,want:
Bij mijn eerste hebben ze wat steken laten liggen.. ff gemist dat hij een groeiachterstand had en ook misten ze ff dat hij in stuit lag. Rond de 35 weken kreeg ik een griepje (dacht ik) en met 36 weken was ik ernstig ziek : HELLP syndroom. We hebben het beide gehaald gelukkig: nu een heel gezond en blij mannetje en zelf na een lange nasleep ben ik er ook weer. Dus best spannend allemaal deze 2e zwangerschap, maar vooral ook heel mooi! 

Zijn er best veel hier die wat meer echo's krijgen zo te lezen... fijn die extra controles dames! Het is niet niks zo'n zwangerschap en hoe vaker er iets of wat gecheckt hoe beter als je het mij vraagt zeker als je al een kleine geschiedenis hebt met dit.. 
Tevens fijn dat alles echo's er tot nog toe goed uit zien! Nog even en ons eerste termijn zit erop... hoe gaat het met iedereen? Sommigen waren misselijk... wordt dit al minder? Fijn weekend iig!

Terug
Bovenaan