Maart 2021 ❤️

Ha dames, waardeloos he die klachten.. van mij mag die misselijk heid ook wel ophouden. Merk dat ik veel kleine beetjes moet eten  en elke keer wat. Ook kan ik slecht tegen een prak. Ik neem dan wat en eet dan 3 happen en moet ik stoppen want zou ik alles overgeven. Verder gaat het met de moeheid wel als ik maar aan mezelf denk en af en toe een klein siestaatje  doe van uurtje ofzo dan gaat het prima. 
Wij willen ook graag weten wat het is. Dit hebben we al 2x eerder geweten. Hoewel het ontzettend  lastig is om voor jezelf te houden.

Wat vervelend als je veel klachten hebt, vooral misselijkheid kan heel naar zijn. Hoop voor jullie dat het gauw weg is.
Afgelopen maandag hebben wij de termijnecho gehad en zag dr allemaal goed uit! Gisteren hebben we met iedereen dit mooie nieuws gedeeld. Wij hadden ons zoontje een shirt met 'ik word grote broer' aangetrokken en daar een foto van gemaakt. Daarbij geschreven : meet & greet maart 2021 + de echo er naast. Heel veel leuke reacties! :) Wij willen straks ook graag weten wat het wordt. 
Ik ga mij nu ook aanmelden bij de besloten Facebook groep, want iedereen weet het nu. 
Vanaf vandaag ga ik bloedverdunners slikken en calcium: op aanraden van 't onderzoek in UMC Maastricht die ik heb laten doen n.a.v. mijn 1e zwangerschap (hellp syndroom/ vroeggeboorte/ prematuur kindje). Alles voor de gezondheid van ons kindje :) 

Oeps berichtje twee keer geplaatst. Ik wist niet hoe het weg moest, dus heb dit berichtje even bewerkt. 
Oja waar ik benieuwd naar ben: zitten de meesten al in die besloten Facebook groep? 

Ik ook niet. Weet ook niet meer hoe.
Mamacee fijn dat de echo goed was! Hier ook een prematuur bij de eerste. Bij jullie veel te vroeg? Bij ons 35 weken.

Volgens mij moet je dan mailen naar :
Zwangermaart21@hotmail.com en dan jouw Facebook naam erin zetten. Diegene die het beheert, voegt jou dan toe. Nog niks gehoord, dus even afwachten of ik het juist heb :)
@kievietje nee gelukkig niet. Ik had net verlof en toen kwam ons mannetje met 36+5. Hij woog 2300 gram. Bij jullie ook plotseling of door welke reden? :) 

@mama van lot: gedsie wat vervelend zeg dat het eten niet echt wilt lukken. Ik hoop dat het snel over gaat voor je.
@Mamaceee: Jeej wat fijn dat de termijnecho goed was en dat het nu bekend is. Lekker mee gaan pronken nu! Wat moeilijk dat je eerste zwangerschap niet helemaal fijn is verlopen. Kan dat geen kwaad als je bloedverdunners slikt? Wat houdt dat hellp syndoom in? Ik heb er wel eens van gehoord maar weet eigenlijk niet wat het is.
Ik heb morgenavond eindelijk mijn termijnecho. Volgens eigen berekening dan 10+5. Dan dinsdag aan mijn team bekend maken en dan mag het ook de wijde wereld in! Wij gaan morgenavond na de echo naar mijn moeder toe want die gaat op vakantie vrijdag en wilde de nieuwe echo nog even gaan zien. En dan willen we ook gaan proberen de foto te gaan maken die zometeen de wereld in mag om het bekend te gaan maken. Eerst nog even werken morgen en dan eindelijk aan de beurt.

@linda het Hellp syndroom staat voor Hemolyse, Elevated Liver enzymes En Low Platelets. Dit betekent dat er sprake is van een verhoogde afbraak van riderode bloedcellen en een gestoorde leverfunctie. Daarnaast is er een tekort aan bloedplaatjes, waardoor de bloedstolling ontregeld raakt. Bij mij begon het met een griepje en voor je het wist was ik ontzettend ziek. Klachten zoals tintelingen, hoge strakke bandgevoel, pijn tussen schouderbladen, algehele malaise, misselijkheid en later ook eiwitten in urine, hoge bloeddruk. 
Wat betreft de bloedverdunners van week 12 tot week 36 : zwangerschapsvergiftiging is een probleem van het hart- en vaatstelsel. De doorbloeding naar en van placenta is dan vaak niet goed. De kleine heeft daar last van (want minder zuurstof en/of voedingsstoffen via placenta en navelstreng, langdurig of acuut kan dat natuurlijk gevaarlijk zijn). Maar je eigen lichaam kan het ook moeilijk hebben met de verminderde doorbloeding. Verminderde doorbloeding gaat vaak gepaard met samengeknepen bloedvaten en dus hogere bloeddruk. Hoe minder stroperig je bloed is, hoe soepeler het door je vaten kan. Dus daarom is een bloedverdunner belangrijk, het kan zorgen voor soepelere doorbloeding en minder hoge druk in je vaten en betere voeding van je kindje :) 

Terug
Bovenaan