Mama`s uit Alkmaar (en omgeving)?

Hoi dames,

Ik heb ons maar weer eens naar boven gehaald!

Gaat alles goed bij jullie?

@Trdui: ik heb nog niets gelezen over Jasmijn haar verjaardag, hoe was het? is ze lekker verwend? en is het nog goed gekomen met haar "prive"-taartje?

Maar goed, we hebben nog steeds geen datum voor ons uitje.
Ik kan 8 en 15 maart, ik hoop dat het nog wel doorgaat aangezien we al een tijdje elkaar niet meer hier hebben "gesproken".

Eerst even nog een  reactie:
@Karin: ik ben nog niet bezig met no.2. Wel aan 't oefenen, maar nog niet voor het eggie!!!
Maar ik kan me voorstellen dat je soms denkt dat je het goed hebt onthouden en dan blijkt het toch om een ander te gaan (ik open sinds kort altijd 2 dit forum, kan ik eerst lezen en meteen in het andere tabblad reageren , anders haal ik ook iedereen door elkaar)

Verder gaat hier alles zijn gangetje, ik vindt het heerlijk om niet meer continue volgens de klok te leven, als we willen wandelen doen we dat, als we lekker ongegeneerd in onze pyjama's willen rondkuieren doen we dit net zo goed (behalve als er visite komt natuurlijk...)
Er is echt een hele last van mijn schouders afgevallen, ik mis wel het contact met de patiënten, maar ik doe wel meer contacten op hier in de buurt en ik ben van plan om misschien wat vrijwilligerswerk te gaan doen.

Vraagje: wat doen jullie met jullie partners alleen (dus zonder kids)?
En doen jullie dat vaak?

Wij zijn vlak voor kerst een nachtje naar  van der valk  in Groningen gegaan en hebben daar heerlijk gewinkeld en geslapen als 2 roosjes (na een halve fles champagne) en we zijn vorig weekend uit eten geweest en daarna naar de film en dat was zeer ontspannend maar toch blijf ik het raar vinden om ergens te zijn zonder Isabelle erbij, ze is nu echt een deel van mijzelf.

Goed, ik ga weer stoppen, de voetbalwedstrijd is inmiddels afgelopen, dus kan ik weer veilig naar benee.

Liefs Monica

Hoi Meiden,

Hoe is het met jullie? hier gaat alles z`n gangetje. Eva is inmiddels ruim 13 maanden, maar kruipen  lijkt ze over te slaan (kruipen heb ik vroeger ook niet gedaan ), en lopen zie ik haar ook voorlopig nog niet doen...
..alhoewel ze zich steeds vaker optrekt en steeds langer en steviger staat met hulp.
Zowel haar vader als ik waren allebei heel laat met lopen, dus we wachten rustig af.
Wel heel makkelijk, hoor, wanneer je Eva ergens neer zet om te spelen, blijft ze daar rustig een uur zitten. Ze is altijd heel erg bezig met het observeren van haar omgeving, had al heel vroeg bepaalde dingen in de gaten. Ze is tegenwoordig ook heel gericht bezig met woorden na te zeggen "proeft"als het ware de klank.
Ook het gooien met knuffels en nee schudden (andere topics) is Eva volop meebezig.

@Monica, mijn man en ik zijn welgeteld 1 keer samen een dagje weggeweest en dat was pas drie weken geleden!! het 1e jaar hadden we er eigenlijk allebei nog niet echt behoefte aan en Eva is heel makkelijk, we nemen haar eigenlijk overal mee naar toe,
maargoed, 3 weken geleden zijn we samen naar Utrecht geweest, ik wilde graag naar de Victor & Rolf tentoonstelling in het Stedelijk Museum en mijn man wilde wel mee, daarna zijn we gezellig de stad in gegaan om  te lunchen en winkelen. Mijn ouders hebben opgepast en we hebben  Eva `s avonds weer opgehaald.

Over 2 weken gaat Eva voor het eerst 1 nachtje  logeren bij mijn ouders,  omdat we  dan een borrel hebben van het bedrijf waar mijn man werkt.
We willen binnenkort ook eens naar de bioscoop.
Afgelopen jaar ben ik wel een aantal dagen met mijn moeder op stap geweest (shoppen in Amsterdam 2x en een verwendagje Zwaluwhoeve), toen was mij man thuis bij Eva.

8 of 15 maart maakt mij niet, ik hoor wel wat jullie wat beter uitkomt.

groetjes Marieke

Hoi dames,

mijn man en ik zijn maar 1 keer samen weg geweest samen. Naar Tarzan. Dat had mijn man als verrassing voor me geregeld. Overdag liepen we door de stad (toen wist ik nog van niks) en opeens schrok hij zich lam. Hij ging heel geheimzinnig lopen bellen..... Achteraf bleek dat we dus die avond naar Tarzan gingen en hij kwam er in de stad achter dat hij nog geen oppas voor Jasmijn had geregeld. Hahaha. Hij heeft toen op het laatste moment zijn moeder als oppas kunnen inschakelen.
Voor Jasmijn haar verjaardag hebben mijn man en ik van mijn broertje en zijn vriendin bioscoopkaartjes gekregen en een kaart waarin staat dat zij gaan oppassen als wij naar de film gaan. Erg lief. Dat word dus ons tweede avondje weg met z'n tweetjes.

Wat een gerustelling dat Eva ook nog niet kruipt of loopt. Ik kan Jasmijn ook gewoon ergens neer zetten en dan blijft ze gewoon zitten.....hoewel..... soms laat ze zich expres vallen en dat rolt ze de hele kamer rond. Tot ze klem komt te zitten onder de kast hahaha!

8 maart kan ik niet, maar de 15de wel. Wat dachten jullie ervan om gewoon 15 maart in onze agenda te zetten! Anders komt het er nooit van. Dan spreken we af bij mij thuis voor een bakje koffie of thee en dan lopen we van hieruit richting Geestmer Ambacht. Is dat een idee?

@Karin/K78: hoe is het bij jullie? Heb al een tijdje niks van je gehoord. Ga je nog mee wandelen.

@Karin/beestbende: jij hebt geloof ik 1 keer wat geschreven hier. Je woont ook in Alkmaar toch? Van jou heb ik ook lang niks meer gehoord. Heb je zin om ook mee te wandelen. Laat het maar weten.

Liefs Trudi

Hey meiden,

Ik heb 15 maart in de agenda staan hoor!!!

Nu ga ik gauw koffie drinken, anders heb ik weer een koud bakkie

Liefs Monica

hoi monica.bij welke huisarts zit jij dan als assistente?ik werk nl in de zorg en wij moeten ook regelmatig artsen bellen.hihihi misschien heb ik je wel eens aan de telefoon gehad? Ik kom idd uit Alkmaar.Ik denk dat ik zondag 15 maart moet werken.Dat heb je als je in de zorg werkt.Misschien later   een keer.groetjes,karin

Hoi Karin,

Ik heb 3 jaar bij Bosboom gewerkt in het medisch centrum elisabeth.
Ben sinds 1 januari fulltime mama.
Zat voor mijn zwangerschap op dinsdag, woensdag en donderdag achter de telefoon, dus wie weet hebben we elkaar wel eens aan de lijn gehad.
Waar werk jij dan?

Jammer dat je niet mee kan 15 maart, ga je 9 mei wel mee?

Ik zou nog wel wat meer op willen schrijven, maar er is er hier 1 in paniek wakker geworden zojuist, dus ik ga even kijken.

Liefs Monica

Hey dames,

Hoe laat zullen we 15 maart afspreken? Willen jullie in de morgen of in de middag? Spreken we dus eerst bij mij af voor koffie en thee?

Liefs Trudi

Terug
Bovenaan