Mama`s uit Alkmaar (en omgeving)?

Gelukkig nieuwjaar!!!

Zijn jullie kleintjes nog wakker geworden van het vuurwerk? (Alex sliep overal doorheen)

Gefeliciteerd met je dochter, ze krijgt vast een heleboel cadeaus...

Gr Karin

Hoi meiden,

Nog even voor we wat data prikken om wat af te spreken; welke dagen komen jullie het beste uit? voor mij zijn maandag, vrijdag en evt zaterdag  of zondag de dagen waarop ik beschikbaar ben. De komende weken hebben we wel wat afspraken staan in het weekend, waaronder wat verjaardagen waarvan het niet helemaal duidelijk is of ze op zaterdag of op zondag gevierd worden. Ik hoor wel wat voor jullie handig is.

Eva heeft genoten van alle aandacht en het uitpakken van de  kado`s op haar verjaardag, ze is erg verwend. Ben blij dat  ik uitnodigingen had verstuurd, daardoor hebben we de drukte een beetje kunnen spreiden, desondanks was het voor de jarige zelf een vermoeiende dag (en eigenlijk ook wel voor papa en mama!)

groetjes Marieke

Ik kan op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Roep maar wat.

XX Trudi

Hoi meiden!

Daar ben ik dan weer eens...
Zo, waar zal ik beginnen.

Isabelle is op het moment weer gezond, maar ze heeft geen makkelijke periode achter de rug.
Voor de kerst hebben we haar spreidbroek opgehaald, we hebben hem pas zaterdags omgedaan, omdat wij het sneu vonden als hij steeds af en aan moest als we ergens heen gingen (ze past namelijk niet in de maxi-cosi cabrio).
Ze draaide dezelfde dag al meteen op haar buik in bed en ook nog eens 180graden om haar as heen, dus ze zat er totaal niet mee.
Nog steeds gaat het erg goed, ze doiet er alles mee, ook in de box gaat ze gewoon op handen en knieen tekeer.

Toen kreeg maandags ineens  rode, warme, opgezette onderampjes met een soort uitslag en koorts.
Ze was ook haarzelf niet, dus hup: naar de huisarts.
Die hield het op zesde ziekte, dus terug naar huis en in de gaten houden.
Dezelfde avond was de uitslag op haar armen helemaal verdwenen, maar had ze nog wel koorts.
Ze begon ook haar flessen niet meer leeg te drinken, wilde geen warm eten (terwijl ze gek is op wortelen).
'S nachts spoken, maar ja, dat gebeurt wel vaker als ze koorts hebben.
Dinsdag koorts en slecht eten en drinken. Woensdag alleen nog verhoging, maar ze begon steeds minder te drinken en te plassen. Erg onrustige oudjaarsavond gehad, maar heeft om 12 uur door alle herrie heengeslapen (de buren hadden 2x een duizendklapper).
'S  nachts om 3uur helemaal in paniek,  geprobeerd haar wat te laten drinken, maar ze wilde niets.
Donderdag in de loop van de middag met een injectiespuitje 90ml flesvoeding erin gekregen met veel tegensputteren, maar toen kreeg ze 's avonds weer T39.8 en werd ze hangerig en ging veel huilen terwijl ze vrijwel nooit huilt.
Ik kreeg er een niet pluis gevoel over en heb contact opgenomen met de hapa.
Wel even wat prcm gegeven, dus toen we daar na 1,5uur eindelijk aan de beurt waren (het was kinderavond, we hadden 6 kindertjes voor ons) was madam al weer aardig aan het brabbelen en spelen met de knopen van mijn jas.
De arts luisterde naar ons verhaal en na onderzoek bleek ze een restant rs-virus te hebben, een bovenste luchtweginfectie en een dubbele middenoorontsteking!
Dus toch weer aan de antibiotica en maar dwingen te drinken en  zn met de injectiespuit verder als het niet lukte.
Toen we om  23uur weer thuiskwamen dronk ze ineens heel gulzig 90cc op.

De volgende ochtend was ze alweer redelijk helder en had ze weer een redelijke plasluier.
Drinken ging nog steeds moeizaam, maar het restant kreeg ik er aardig in met de injectiespuit.
Gelukkig was de koorts toen verdwenen.
In de loop van het weekend knapte zse steeds meer op en nu is ze inmiddels helemaal de oude, gezellige, drukke zelf weer.

Alleen nu heb ik zelf sinds donderdag griep en voorhoofdsholteontsteking met hoge koorts en mijn vriend heeft bronchitis, dus het is een gezellige ziekenboeg hier.

Hehe, dat was een lang verhaal, maar goed, ik had ook een hoop te vertellen.

Inmiddels hebben we voor Isabelle een Römer king plus gekocht, hier past ze gelukkig met spreidbroek in.
Het is echt een enorm gedoe om een geode autostoel te vinden voor een kindje met een spreidbroek, ze zijn bijna allemaal te smal!

Over de wandeling: ik kan iedere dag eigenlijk wel, ik ben natuurlijk sinds 1 week fulltime mama (wat prima bevalt), dus ik laat het van jullie afhangen wanneer we gaan. Ik heb wel binnenkort nog een aantal afspraken in het ziekenhuis.
Zeggen jullie het maar, ik geef wel door wanneer wij kunnen.

Nou, ik kan hopelijk nu weer alles bij gaan houden, nu duik ik zometeen weer even mijn bed in voor een kort tukje.

Liefs Monica

Hallo, ik ben een tijdje niet op het forum geweest, wat is er weer een hoop gebeurd! Om even te reageren op 't laatste berichtje: wat een ellende met je dochter, man en jezelf,  hoe is het nu?

Over het wandelen, ik denk dat het toch een zondag wordt, zaterdag sport ik en erna hebben we altijd verschillende dingetjes te doen. Over twee weken wordt Alex 1 jaar, voor die tijd lukt het me niet om iets af te spreken, misschien half of eind februari? (Als het weer maar iets beter wordt, ik vind er nu weinig aan...

Wat geven jullie of hebben jullie gegeven voor  je dochters eerste verjaardag? Ik koop een speelgoedkist! Ben nog op zoek naar een leuke voor een mooie prijs of koop een blanco kist en schilder er zelf iets op.

Gr Karin

Hoi Meiden,

Laat ik eens een paar data in de groep gooien om wat af te spreken; wat vinden jullie van zondag 22 feb of zondag 1 maart? laat `t maar weten.

@Monica, zo te lezen heb je niet de leukste decembermaand achter de rug die je je kunt voor stellen, wat vervelend.
Jammer, dat Isabelle toch een spreidbroek moet dragen, weten jullie al voor hoe lang?
Je hebt in ieder geval nu lekker de tijd voor Isabelle nu je gestopt bent met werken.
(lijkt me af en toe ook heerlijk, ik blijf de combi werk-gezin bij vlagen best lastig vinden)
Hoe gaat het nu verder met je?

@Karin, wij hebben Eva voor haar 1e verjaardag een zelf beschilderd hobbelpaardje geven (wit met ouderwetse poezie plaatjes).   Zelf een speelgoed kist beschilderen vind ik ook een leuk idee!
Het hobbelpaard (blank hardhout)  hebben we op marktplaats gekocht, `t is altijd de moeite om daar even te kijken.

groetjes Marieke

Hoi dames,

1 maart kan ik niet. Dan ben ik jarig!
22 februari zou kunnen.

Hoe is het op de ziekenboeg in huize Monica? Al wat beter? En hoe gaat het met Isabelle en haar spreidbroek. Balen dat ze er toch 1 heeft. Zo zie je dus maar weer dat elke arts er dus inderdaad anders over denkt. Hoe lang moet ze hem?

Wij geven Jasmijn voor haar verjaardag (12 februari) een duwkar van Janbibejan (zo'n lieveheersbeest) gevonden op marktplaats, van het merk Lameze een xylofoon in de vorm van een vogelhuisje (vond hem zoooo leuk, kon hem echt niet laten staan) en ze krijgt een stoffenslinger met de tekst: Hoera Jasmijn is 1. Alle cijfers zitten er bij en kun je (d.m.v. klitterband) dus ieder jaar verwisselen. www.hetleveniseenfeestje.nl
En ik heb zelf van vilt een verjaardagskroon gemaakt, waar je ook ieder jaar een ander cijfer op kan doen.
Kortom ze word verwend........ je word toch maar 1 x 1!

Liefs Trudi

Hoi Meiden,

Zullen we dit topic weer eens wat nieuw leven inblazen?

Ik heb jullie een tijdje "verwaarloosd", maar zoveel tijd heb ik niet om op het forum te schrijven en vaak begin ik met reageren op andere topics, wanneer ik daar dan mee klaar ben, is Eva weer wakker of  word ik gebeld of,  nou vul maar in.

Trudi, leuke kado`s heb je voor de verjaardag van Jasmijn! Ik had voor Eva ook heel schattige leren slofjes besteld, maar die vielen helaas toch wat groter uit.... die staan dus nog even in de kast
Ook hebben we haar als "symbolisch" kado een  potje gegeven, maar met de zindelijksheidstraining begin ik van de zomer. Ik heb weleens gelezen dat het onder de 18 maanden toch nog niet zoveel zin heeft om een kind bewust zindelijk te krijgen en het is ook wat praktischer met beter weer.
Ik las verder dat je deze maand 2 weken overtijd was, dat lijkt me zenuwslopend, zeg!
Jammer dat het uiteindelijk toch loos alarm was.

Monica, Hoe gaat het bij jullie thuis en heb je je draai een beetje gevonden als thuismama?

Het lijkt me nog steeds leuk om een keer wat af te spreken. 22 feb, 8 maart, 15 maart, laat maar weten of jullie er ook zin in hebben en wanneer?

groetjes Marieke

Terug
Bovenaan