Hoi meiden!
Daar ben ik dan weer eens...
Zo, waar zal ik beginnen.
Isabelle is op het moment weer gezond, maar ze heeft geen makkelijke periode achter de rug.
Voor de kerst hebben we haar spreidbroek opgehaald, we hebben hem pas zaterdags omgedaan, omdat wij het sneu vonden als hij steeds af en aan moest als we ergens heen gingen (ze past namelijk niet in de maxi-cosi cabrio).
Ze draaide dezelfde dag al meteen op haar buik in bed en ook nog eens 180graden om haar as heen, dus ze zat er totaal niet mee.
Nog steeds gaat het erg goed, ze doiet er alles mee, ook in de box gaat ze gewoon op handen en knieen tekeer.
Toen kreeg maandags ineens rode, warme, opgezette onderampjes met een soort uitslag en koorts.
Ze was ook haarzelf niet, dus hup: naar de huisarts.
Die hield het op zesde ziekte, dus terug naar huis en in de gaten houden.
Dezelfde avond was de uitslag op haar armen helemaal verdwenen, maar had ze nog wel koorts.
Ze begon ook haar flessen niet meer leeg te drinken, wilde geen warm eten (terwijl ze gek is op wortelen).
'S nachts spoken, maar ja, dat gebeurt wel vaker als ze koorts hebben.
Dinsdag koorts en slecht eten en drinken. Woensdag alleen nog verhoging, maar ze begon steeds minder te drinken en te plassen. Erg onrustige oudjaarsavond gehad, maar heeft om 12 uur door alle herrie heengeslapen (de buren hadden 2x een duizendklapper).
'S nachts om 3uur helemaal in paniek, geprobeerd haar wat te laten drinken, maar ze wilde niets.
Donderdag in de loop van de middag met een injectiespuitje 90ml flesvoeding erin gekregen met veel tegensputteren, maar toen kreeg ze 's avonds weer T39.8 en werd ze hangerig en ging veel huilen terwijl ze vrijwel nooit huilt.
Ik kreeg er een niet pluis gevoel over en heb contact opgenomen met de hapa.
Wel even wat prcm gegeven, dus toen we daar na 1,5uur eindelijk aan de beurt waren (het was kinderavond, we hadden 6 kindertjes voor ons) was madam al weer aardig aan het brabbelen en spelen met de knopen van mijn jas.
De arts luisterde naar ons verhaal en na onderzoek bleek ze een restant rs-virus te hebben, een bovenste luchtweginfectie en een dubbele middenoorontsteking!
Dus toch weer aan de antibiotica en maar dwingen te drinken en zn met de injectiespuit verder als het niet lukte.
Toen we om 23uur weer thuiskwamen dronk ze ineens heel gulzig 90cc op.
De volgende ochtend was ze alweer redelijk helder en had ze weer een redelijke plasluier.
Drinken ging nog steeds moeizaam, maar het restant kreeg ik er aardig in met de injectiespuit.
Gelukkig was de koorts toen verdwenen.
In de loop van het weekend knapte zse steeds meer op en nu is ze inmiddels helemaal de oude, gezellige, drukke zelf weer.
Alleen nu heb ik zelf sinds donderdag griep en voorhoofdsholteontsteking met hoge koorts en mijn vriend heeft bronchitis, dus het is een gezellige ziekenboeg hier.
Hehe, dat was een lang verhaal, maar goed, ik had ook een hoop te vertellen.
Inmiddels hebben we voor Isabelle een Römer king plus gekocht, hier past ze gelukkig met spreidbroek in.
Het is echt een enorm gedoe om een geode autostoel te vinden voor een kindje met een spreidbroek, ze zijn bijna allemaal te smal!
Over de wandeling: ik kan iedere dag eigenlijk wel, ik ben natuurlijk sinds 1 week fulltime mama (wat prima bevalt), dus ik laat het van jullie afhangen wanneer we gaan. Ik heb wel binnenkort nog een aantal afspraken in het ziekenhuis.
Zeggen jullie het maar, ik geef wel door wanneer wij kunnen.
Nou, ik kan hopelijk nu weer alles bij gaan houden, nu duik ik zometeen weer even mijn bed in voor een kort tukje.
Liefs Monica