Meer dames die voor de eerste gaan?

Hey Sa1807, wat toevallig dat onze situaties zo op elkaar lijken! Ik ben eind vorige maand gestopt met de pil en mijn vriend en ik willen rond juni echt beginnen. Dus ook ongeveer een half jaartje ontpillen. Ik moet zeggen dat ik nu al erg zenuwachtig ben! Maar goed ondertussen lees ik ontzettend veel boeken over de zwangerschap en kijk ik ook vaak op dit forum. Wat ik erg lastig vind, is dat we alles voor ons zelf houden. Wij willen familie en vrienden namelijk ook verrassen wanneer het zover is. Dus tot die tijd blijft het ons geheimpje :)

@ Elles2309 ik zal ook voor jullie duimen

Sa1807 :) wat fijn dat je het geduld kan opbrengen om te wachten. Ik ben in augustus gestopt met de pil, in de veronderstelling dat het wel een poosje zou duren om zwanger te raken. Ik nam ook al wel ettelijke jaren de pil. Begin september was ik zwanger. Nu, helaas hebben we het moeten afgeven november. We zijn nu opnieuw aan het proberen. Mijn man is ervan overtuigd dat alles snel zal verlopen, maar daarin deel ik zijn mening niet. Ik ben echt bang, en waarschijnlijk zal dat wel invloed hebben op mijn lichaam.

Vrijdag kreeg ik precies een bloeding, ik ging ervan uit dat het mijn menstruatie was. Maar 's nacht niets van bloedverlies, zaterdag een heel klein beetje en opnieuw 's nachts niets. Heeft iemand daar ervaring mee? Want ik maak me wel een beetje zorgen...

Het moeilijkste is inderdaad alles voor jullie houden, maar echt, geloof mij, wacht op de 'magische' grens van 12 weken... Er kan heel veel misgaan :(

Ik lees heel graag dit forum! Dank je voor alle steun en ervaringen!

Hallo , ik probeer zwanger te worden met me vriend

ik was 28 december ongesteld tot 31 december

ik slikte onrelmatig de pil ben er op 7 januari mee gestopt en heb op 11 januari sex gehad met me vriend  en de kalender gaf aan dat we in de vruchtbare periode zaten

zou ik zwanger kunnen zijn of niet

groetjes

@Launijmegen, je kunt altijd zwanger raken. Zelfs wanneer je regelmatig je pil neemt, is er nog een mini-kans. Je lichaam heeft eventjes nodig om aan te passen zonder pil, maar dat neemt niets weg. Ik ben eind augustus gestopt, en in september was ik zwanger. Ik ben het uiteindelijk verloren, maar dat heeft daar niets mee te maken :)

Ik hoop met je mee!!!

@mamavanzijde

Oh zo fijn dat we z'n gelijke situatie hebben! Ja ik ben best ook wel wat zenuwachtig. Ondertussen is het dag 30 na mijn laatste onttrekkingsbloed en dag 36 na mijn laatste pil inname. Wel vervelend dat ik niet weet wanneer mijn eerste menstruatie gaat komen. Ik heb wel af en toe krampen en elke keer denk ik dan ja het is zover.
Hou me zeker op de hoogte van jou verloop! :) leuk om eenzelfde geheim te hebben en te bespreken!

@caro89

Ik wens jou veel moed en succes!
Een miskraam wens ik natuurlijk niemand toe, maar het is en blijft de natuur. Ik hoop dat je het een plaats kan geven en volop de volgende kans grijpt! :)
Om op je laatste reactie te reageren: Je kan altijd een beetje bloedverlies krijgen als je zwanger bent. Misschien best eens een test doen? Anders eens langs je huisarts passeren. Er wordt ook gezegd dat je lichaam na de pil lang moet wennen en dat je menstruatie niet altijd eenzelfde patroon heeft, dus het kan even goed zijn dat het je menstruatie was. Weet je ondertussen al iets meer?

ps: groeten uit België :)

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum! Mijn man en ik hebben besloten om te gaan proberen om zwanger te worden van ons eerste kindje. Vandaag is mijn eerste officiele pilloze dag. Ofwel, vorige week mijn laatste pil genomen en ik had dus eigenlijk vandaag weer moeten beginnen. Ben heeeel erg benieuwd wat mijn cyclus gaat doen... Of ie het uberhaupt weer gaat doen! Ik ben 31 jaar en ben sinds mijn 16e aan anticonceptie. Wie weet is mijn lijf vergeten hoe het moet!!

Ik merk overigens nu al dat ik zo ongeduldig ben. Is dat voor jullie herkenbaar? Hoe gaan jullie daarmee om?

Caro89: heel herkenbaar wat je zegt. Mijn man denkt ook dat het erg vlug gaat en dat we dus binnen no time zwanger zijn. Ik weet het zo net nog niet... moet even vertrouwen krijgen in mijn lichaam denk ik...

Groetjes!

@sa1807: wedergroetjes uit België :) Uiteraard gaan we de volgende kans zeker aangrijpen. Ik heb tot nu toe nog geen enkel nieuwtje te vertellen. Het wachten blijft, maar ik heb echt geen zin om er veel aandacht aan te schenken. We doen maar wat op, en wat het resultaat ook moge zijn, we maken er ons niet echt druk in.

@BroBro: Je lichaam de tijd geven om aan te passen. Voor iedereen is en voelt dit anders, maar toch. Je zal wel snel weten hoe laat het is :) De ongeduldigheid gaat niet weg hoor, althans bij mij niet...

Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik hebben van het weekend besloten dat we er voor willen gaan! volgende week dinsdag gaat mijn spiraaltje eruit, zo spannend!

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor mijn cyclus op gang komt :).

Zo bizar dat je eerst totaal niet bezig kunt zijn met het krijgen van kinderen en dan vanaf het moment dat je besluit om ervoor te gaan het een soort obsessie word om alles te weten te willen komen.

Terug
Bovenaan