Meer dames die voor de eerste gaan?

Gebruiker89,

jeetje wat spannend zeg. Gelukkig was het onderzoek goed.

Hoop dat het toch nog vanzelf gaat gebeuren. Ik duim voor je!

Hoi allemaal,

Ook mijn man en ik gaan ons vanaf nu in het diepe storten.

1 augustus begon mijn menstruatiecycles, dus op dit moment zou het wel eens spannend kunnen worden qua bevruchting.

Ben vorige week begonnen met vitamines voor vrouwen die zwanger willen worden van de etos, hier zit de foliumzuur al in.

Voor nu moet ik zelf nog erg wennen aan het idee dat we gaan proberen zwanger te worden.

Vertellen jullie het al aan vrienden ed dat jullie bezig zijn of niet? Graag jullie ideeen hierover.

Liefs ik1

Welkom ik,

Spannend moment voor jullie nu!

Ik vertel het eigenlijk aan niemand dat we proberen zwanger te worden, alleen mijn beste vriendin weet het die zelf net bevallen is. Verder ben ik ook blij dat niemand het nog weet aangezien het hier niet gaat zoals ik gehoopt had. Ik zou goede vrienden en familie pas op de hoogte stellen als je zwanger bent. Wie weet hoelang het duurt voordat je zwanger raakt.

Hoi allemaal,

ook wij proberen het vanaf deze maand. Volgens de statistieken net de eerste eisprong gehad... Na ruim 15 jaar de pil te hebben geslikt. Hoop dat mn cyclus snel een beetje regelmatig is. Leuk om hier met mensen te kletsen die hetzelfde meemaken. We hebben het, op mijn beste vriendin na, niemand gezegd. Mijn zus weet wel dat we binnenkort gaan stoppen maar dat is natuurlijk een vrij breed begrip.

Succes allemaal.

Ik heb mezelf verraden aan een collega/vriendin! Ik praatte er veel over en stelde haar vragen. Ik ben er zo mee bezig dat mijn mond ervan overloopt hihi

iemand van jullie ervaring met die ovulatietesten?

Hoi Dames,

Mijn man en ik zijn sinds 2 maanden ook actief bezig voor een eerste kindje. Ik was deze maand 1 week overtijd, wat bij mij normaal gesproken nooit voorkomt, en ik had allemaal  kwaaltjes waar ik normaal gesproken ook nooit last van heb. De testen waren helaas negatief en afgelopen zondag toch ongesteld geworden. Eén voordeel daarvan is wel dat je uit de onzekerheid bent en dat je weer een nieuwe ronde (met nieuwe kansen) ingaat. Wel een enorme teleurstelling als je iets zo graag wilt! Bij ons weet niemand ervan dus zo'n forum is dan toch best fijn om je "ei" kwijt te kunnen en ervaringen te delen.

@Siebel88: Ik heb geen ervaring met ovulatietests, maar je zou het altijd een keer kunnen proberen. Wie weet helpt het.

Hoi dames,

Hier helaas weer een negatieve test. Had deze x iets meer hoop op een zwangerschap omdat ik veel moest plassen de laatste week en ook zijn mijn borsten de laatste 2 weken wat gevoeliger en blijf ik met regelmaat last hebben van misselijkheid/ buikkramp/ geen honger..

Zal er misschien toch een menstruatie aankomen? Wat waren jullie klachten bij de eerste pilloze menstruatie? Ik wacht hier ondertussen alweer ruim 4 maanden op. :(

Hoi Gebruiker89,

Nadat ik ben gestopt met de pil was mijn cyclus eigenlijk vrijwel meteen regelmatig en ik had ook niet echt andere symptomen dan normaal. Afgelopen maand had ik ook ineens die klachten die jij noemt, maar ik had hier normaal gesproken geen last van. Testen waren negatief. Na een week overtijd toch ongesteld geworden.

4 maanden is al wel een lange tijd. Heb wel ergens gelezen dat het een jaar kan duren voordat je lichaam een regelmatige cyclus heeft na de pil. Als je na een half jaar nog niet ongesteld bent geworden, kan de huisarts geloof ik ook wat voor je betekenen (had ik ook ergens gelezen).

Succes!

Terug
Bovenaan