Meer dames die voor de eerste gaan?

Ik weet dat stress ook een oorzaak kan zijn, maar ben op vakantie dus kan me niet voorstellen dat ik ergens stress van heb haha. Het is slecht weer dus ik verveel me eerder daarom ging ik het internet op.

na het stoppen van anticonceptie kan het tot 2jaar duren voor het eindelijk lukt. maar het kan ook eerder of later

Dat het 2 jaar kan duren, ontkrachtte mijn huisarts toen ik aan haar vroeg of dat waar was.

Zij vertelde mij dat het slikken van de pil (en zelfs het door slikken, zoals in mijn geval) geen invloed heeft op hoe lang het duurt voordat je zwanger kan raken.

Ik heb voor ik met de pil begon een onregelmatige cyclus gehad, en was dus bang dat nu weer te krijgen. Ze zei me dat een cyclus na pilgebruik opeens wel regelmatig zou kunnen zijn, maar dat hij net zo goed gebleven kan zijn zoals hij was voor ik met de pil begon.

Ik heb 10 jaar de pil geslikt, waarvan ruim de helft "door geslikt", en dan steeds als ik een doorbraakbloeding kreeg een stopweek ingelast.

Ik vertrouw op mijn huisarts (en hoop vooral heel erg dat ze gelijk heeft :p )

Loezewieze,

ik dacht inderdaad ook dat het zo zit als jou huisarts beweerde

en zoals in een artikel op deze site staat beschreven: 80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger, 70% binnen een half jaar en 30% binnen 3 maanden, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

ik hoop ook dat jou huisarts gelijk heeft!

Loezewieze: hopelijk is t snel regelmatig.

Bij mij is hij altijd regelmatig geweest, hopelijk nu ook nog na ruim 10jr de pil.

Hallo iedereen,

even een update, nu 10 dagen overtijd menstruatie nog nergens te bekennen en 2e test vanmorgen weer negatief!

Maar weer verder met wachten.

MDKS: Balen! Hopelijk komt er snel goed nieuws!

Ik kan zelf niet wachten om met de pil te stoppen. Maar tja.. ik moet toch echt mijn vakantie afwachten. 't begint met de dag meer te kriebelen.

Ik wilde vanmorgen weer een test gaan doen, maar was niet meer nodig. Menstruatie is toch begonnen.

Wat kan je lichaam je toch verwarren zeg!

Ben wel blij dat ik nu niet meer hoef te twijfelen en nu duidelijkheid hebt.

Op naar de volgende ronde.

Terug
Bovenaan