meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Hè Sas, wat vervelend nou! Toch nog even geduld hebben zou ik zeggen. Ik hoop voor je dat je gewoon nog te vroeg getest hebt... hoe voel je je? Stomme cyclussen! Zit je de hele maand te wachten op nieuws, test je en dan weet je nog niks, behalve dat de kans weer kleiner is geworden dat het deze maand toch raak is, maar dat je de hoop ook nog niet op wilt geven, want er zijn wel vreemdere dingen gebeurd op de wereld. Frustrerend... sterkte komende dagen en ik hoop dat je snel écht duidelijkheid hebt.

Cis, welkom terug!

Vergeet ik het nog bijna te vragen: waarmee meten jullie je temperatuur (als je die meet). ja, ik weet ook wel: met een thermometer, maar ik bedoel: wat voor een?
Ik doe het nu met een koortsthermometer want die hadden we toevallig toch liggen, maar ben nu een week aan het meten en het fluctueert allemaal nogal (lijkt). En het ligt altijd ergens tussen de 36.2 en 36.6. Dat lijkt me toch een erg lage temperatuur. Een mens is toch iets van 37 graden of zo? Het grafiekje is ook zo wisselend, terwijl ik wel altijd op (ongeveer) dezelfde tijd meet... ik vraag me af of ik niet een andere thermometer nodig heb, hoewel graden = graden, dus zou niets mogen uitmaken. Hij is tot 1 tiende nauwkeurig (zegt de bijsluiter).
Graag jullie advies/ervaringen!
Ik hou het trouwens bij in fertilityfriend...
Groetjes, Esk

Oh, Sas, wat irritant, zo ´n negatieve test, nou weet je nog niets. Misschien teveel gedronken? Ik zou drie daagjes wachten, en als je dan nog niet ongesteld bent een test doen met ochtendurine. Ja, ik weet dat ze tegenwoordig in de bijsluiter zetten dat dat niet hoeft, maar dat is wel de meest geconcentreerde urine. En als die weer negatief is toch maar even naar de huisarts.
Maar ik ben eigenlijk bang dat binnenkort de RD ´s om de hoek komen kijken.

Esk, ik temperatuur ook met een gewone koortsthermometer die ik nog had liggen, die geeft zelfs de temperatuur met 2 decimalen aan. Wat ik erover gelezen heb is 1 decimaal echter genoeg. Ik meet oraal, anaal is eigenlijk nauwkeuriger maar dat zie ik echt niet zitten. Het gaat erom dat je het elke ochtend zoveel mogelijk hetzelfde doet. Voor je overeind komt of naar de wc gaat eerst temperaturen, ik doe het 5 minuten lang. En mijn temperatuur schommelt ook enorm, maar dat komt door m ´n onregelmatige diensten, de ene dag is het om 6.30 en de volgende dag om 9.00.
Maar over het algemeen is mijn temperatuur de eerste helft van m ´n cyclus tussen de 36.1 en de 36.6, en na m ´n eisprong tussen de 36.5 en 37.00. Ik maak geen grafiekjes, want daar zie je bij mij toch weinig aan met die wisselende temperaturen, maar ik kan vrij duidelijk zien wanneer m ´n eisprong was en wat als hoge temperatuur aangemerkt moet worden. Ik heb sinds ik temperatuur een stuk meer inzicht in m ´n cyclus...maar helaas nog met als enige resultaat dat ik m ´n NOD een stuk beter kan bepalen.

Groetjes, staartjager

Sas, je houdt de spanning er wel in, he. Ik denk dat iedereen hier bijna net zo benieuwd is als jij!

Ik temperatuur eigenlijk precies hetzelfde als staartjager met dezelfde temperaturen en schommelingen . Ik hield het ook bij op fertility friends.

meiden, vanuit mij gaat het toch echt wat rustiger worden, want mijn vriend heeft er schoon genoeg van hoeveel ik ermee bezig ben... Zijn zaad wordt getest en als er niets uitkomt is de vraag of we wel naar de gyn stappen, want hij is er echt nog niet aan toe. Wel frustrerend, maar je moet zoiets met z'n 2-en doen he..
 Hij wilt dat ik het meer ga loslaten, makkelijker gezegd dan gedaan, helemaal als ik niet weet of er een probleem is, maar ik heb weinig keus. Ik hoop dat hij nog van gedachten verandert, maar voorlopig ga ik m'n best doen om er minder mee bezig te zijn.
ik denk dat ik nog wel af en toe meelees, hoor

Groetjes Haily

Ha meiden,

He Sas.... Dat is geen leuk nieuws, maar wat de andere zeiden is wel waar ja. Mijn nicht had pas na 2 weken een positieve test. Hoe dat zo ??????
Maar zolang er nog geen rode duivels zijn   Lastig allemaal ja.

Haily wat jij schrijft is ook zo herkenbaar.
Mijn vriend heeft ook zoiets van `doe nou eens rustig!!`
Hij doet nou dus ook een zaadonderzoek, hij wil waarschijnlijk ook nog wel mee naar de gync. maar hoe ver we daar gaan????
Die mannen zijn er op een hele andere manier mee bezig.
Ik heb ook zoiets van stap voor stap, uiteindelijk zal het toch ook bij ons wel eens raak zijn, toch meiden.

Wat dat tempen betrefd, ik heb het maar 2 maanden gedaan, ik zag daar het nut niet zo van in. Maar ik deed het rectaal en ook met een koortsthermometer.
Ik had ook zo ´n wisselde tempen, meestal ook rond de 36.6.

Nou ik ga nu toch maar eens effe wat doen in huis, ik heb nog late dienst, en ik voel migraine opkomen.
Ook zoiets trouwens. Ik heb daar medicatie voor, maar die mag je niet nemen als je zwanger bent. En als ik het nou heb, toch maar effe pijnlijden. Terwijl je niet weet of je zwanger bent. Werden we maar eens niet zo in het ongewissen gelaten.

Kuzz Ciz

Zwanger!!:
februari ,Natalie 25 jaar, in ronde 9,  uitgerekend 10 oktober 2008 (7 april 2e vk afspr.)
Evelien, in ronde 14  uitgerekend op 25 september 2008 (12 maart weer echo)

Nodlijst:
4 maart Saskia 24 jaar, ronde 11, 1e kindje......

12 maart Wietske, 37 jr, 8e ronde, 1e kindje
13 maart
14 maart
15maart
16 maart
17 maart
18 maart
19 maart
20maart
21maart Ciz,   ronde 10, 28 jaar, 1e kindje
22maart
23maart
24maart
25maart Esk, ronde 8, 31 jaar, 1e kindje
26maart
27maart
28maart
29maart
30maart EstherBelgie, ronde 13, 30 jr, 2e   kindje
31maart
1 april Haily, ronde 12 ,26 jr ,1e kindje. (zaadonderzoek en anders naar gyn)

Huh? Nou lijkt het net of ik zeg dat ik zwanger ben maar dat is niet zo hoor!!! Foutje bij mijn knip- en plak-werk.

Sas, damn wat balen dat de test niet positief is!!! Zolang je niet ongi bent is er natuurlijk nog hoop, maar nu nog geen positieve test is waarschijnlijk enorm balen.

Haily, lastig voor jou! Inderdaad je bent met twee, je moet het samen doen... Misschien moet je met je vriend eens praten, en misschien is het voor hem al een hele opluchting mocht afspreken dat je niet meer komt forummen, niet meer ovu-testen, niet meer tempen, niet meer uitrekenen, .... Het helpt echt wel door gewoon niet meer te forummen! Mij persoonlijk lijkt het een beetje oneerlijk om wel te weten of bij hem alles goed zit en niet te weten of bij jou alles goed is; scheelt zorgen, en ik ben ervan overtuigd dat in mijn geval spanning een invloed kan hebben. Ik wens je heel veel succes en sterkte!

Ik heb dus net weer gekeken wanneer mijn NOD is, qua NOD uitgegaan van een cyclus van 28 dgn maar qua eisprong ga ik er een beetje vanuit dat die ook eerder kan komen (ivm kortere cyclus de afgelopen maand). Ik ben niet meer ongi dus kan er binnenkort weer geklust worden!!! Binnenkort dus weer radiostilte van deze kant...

Andere dames, heel veel succes!!!
Vele groetjes, Esther.

heeej meiden

Haily: tja... je hebt een man die er precies hetzelfde over denkt als die van mij. Ik 'moest' ook stoppen met het forum.. heb een een paar dagen geprobeerd, maar ben toch maar weer begonnen toen. Ik miste het te erg, wilde weten hoe het met jullie was en mn ei kwijt.. maar het is idd een hele goede manier om er minder mee bezig te zijn.
Mijn man is ook nog niet toe aan de gyn, als het deze maand toch niets wordt, dan gaat hij ook naar de huisarts voor spermaonderzoek. Dan kijken we wat we verder doen. Maar ik denk als je eenmaal die eerste stap hebt gezet dat de rest dan vanzelf volgt. tenzij je een slechte uitslag krijgt natuurlijk... Als zijn zaad goed is weet je namelijk nog niks.. dan schiet je er niks mee op.  
Temperaturen, ovulatietesten hup de deur uit dan haily!! Je weet dat je een ei hebt en wanneer die ongeveer is, dus dan is het goed toch! Ik heb het ook al een paar maandjes niet meer gedaan, helpt mij erg met loslaten. En zeker als je je man daarmee een plezier doet is het een aanrader.. Pff wat is het soms moeilijk he..
hopelijk blijf je toch lekker op het forum, zal je namelijk wel missen anders.. (maar daar moet je je uiteraard niet door tegen laten houden hihi)

Esk: ik heb een een week of zeven getemperatuurd met een digitale koortstermometer, met 1 decimaal achter de komma. Rectaal wel, das namelijk het meest betrouwbaar. Ik kon echte rnooit op vaste tijdstippen meten ivm mn onregelmatige werk, bij mij schommelde ie ook behoorlijk, maar na mn ei boven de 37, dus wel duielijk verschil. En daar gaat t om. succes.... Hoe is het verder met jou??

Eshter: nog gauw de groetjes voordat je weer onderduikt!! succes meid!!!!! het is je gegund!!!

Cis; fijn dat je er weer bent nu.. hoe is het met jou? weet je al wat meer??

Hier alles vrij rustig. Heb gisteren echt een dip gehad, nu weer oke.
We hebben net de digitale clearblue test gekocht. Zwanger/niet zwanger, geen getuur naar streepjes die je bijna zelf erop kunt kijken haha.
Morgenochtend wordt er getest met ochtendurine.
Gisteren had ik na de middag getest, had toen best veel gedronken. Zou ie ip nog steeds positief moeten zijn maar ja..
Morgen ben ik een week over tijd... dan zou er op zn minst toch wat zichtbaar moeten zijn..

Keek vanmorgen nogmaals op de test van gistern, toen stond er wel een streepje.. Maar ja na tien minuten mag je niet meer aflezen, laat staan na een halve dag.. Mutsefluts...  

Het is allemaal heel dubbel. Gezonde verstand zegt dat het gewoon een lange cyclus is. Mn gevoel zegt dat ik zwanger ben..   er zit niets anders op dan afwachten...

wordt vervolgd meiden..

fijne avond!!
xxx

ps ben erg bli dat ik hier af en toe stoom kan afblazen hihi

Terug
Bovenaan