meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Dag meiden. Hier ben ik weer. Bedankt voor alle lieve berichtjes. De afgelopen dagen waren een beetje lastig, nu is het weer wat beter al merk ik dat het er aardig ingehakt heeft...
Ik ben idd gewoon naar de gyn gegaan, omdat ik gewoon graag wil weten wat er evt. mis is. Ik ben vanmorgen geweest en ben nu nog niet ver omdat er deze cuclus nog niks gebeurt. Vanaf volgende cyclus moet ik vanaf de eerste dag van mijn ongi bellen en afspraken maken voor bloedonderzoek (3e, 12e en 21e dag), evt spermaonderzoek, foto van de baarmoeder en eileiders met contrastvloeistof (7-10e dag), en later nog echo (13e dag).
De mening van mijn man is gelukkig een beetje bijgedraaid. Hij heeft weer wat moed en wil er nog voor gaan tot zeg eind december. In plaats van te juichen voel ik me nog wat onzeker, maar dat zal de komende dagen wel weer wegtrekken. Vanavond na mijn late dienst hoop ik op nog een goed gesprek.
De onderzoeken die er voor volgende maand waarschijnlijk zullen zijn stellen voor mij niet veel voor, van hem hoefd het echter niet zo. Hij wil het medische cirquit niet in, en zelfs dit is het hem er al te veel aan. Hij is bang dat ik mijn grenzen steeds meer ga verleggen en dat we uiteindelijk toch bij IVF uit zullen komen ofzo, en dit wil hij echt niet. Ik heb al gezegd dat ik ook niet zo ver wil gaan, maar blijkbaar heeft hij daar niet veel vertrouwen in. Dit, samen met het feit dat we vorige mnd tm volgende maand krap in de centen zitten heeft hem een beetje laten freaken... Voordat ik met de pil gestopt ben voor Froukje had ik het juist heel erg lastig met de keuze en was ik degene die bang was voor vanalles o.a. dat we het niet zouden redden financieel. Toen was hij (en dit forum hehe) mijn steun en heb ik ingezien dat ik me niet zo'n zorgen moet maken. Nu hoop ik dat ik voor hem een steun kan zijn. Blijven proberen tm dec. is ook wel mij idee; ik moet toch ergens een grens stellen al is dat oh zo lastig! Aan de ene kant geeft dat nog wat ruimte, aan de andere kant denk ik wel: hm nog 8 mnd. En straks word dat hm nog 7mnd, shit nog .. mnd...! Maar goed, ik moet maar eens proberen mijn positiviteit weer terug te vinden.
Van de onderzoeken voor volgende mnd zou ik iig heel graag de baarmoeder foto willen laten doen, omdat ik denk dat er daar misschien een probleem zit (verstopte eileiders ofzo). Maar dan hoort de rest er ook bij natuurlijk. We zullen zien. Ook heb ik nog een paar ovu-testen liggen die ik ga opmaken, maar eigenlijk denk ik niet dat er daar een probleem is.
Ik ben blij dat we weer lekker door kunnen vrijen en binnenkort weer aan de klus mogen.

Cis, hoe gaat het met jou? Ben benieuwd of je het nog aan je schoonouders hebt kunnen vertellen. Ik hoop van wel want de druk word voor jullie zo steeds hoger natuurlijk. Hopelijk krijg je snel bericht van de fertiliteits-arts, want wachten is nooit leuk en het is 'kostbare' tijd...

Haily hoe was jouw gyn bezoek (was het niet zaad inleveren bij het ZH?).

Esk, wat een schat van een man heb je toch. De liefde straalt van het scherm! Ik ben blij dat hij zijn plannen voor Geneve heeft laten vallen.

Sas, bedankt voor je medeleven. Hoe is het met jou? Hopelijk niet ongesteld geworden?

Groeten, Esther.

PS.

Staartjager,
Mijn man was net als ik ook erg teleurgesteld dat het niet raak was afgelopen ronde, juist omdat ik voor het eerst het gevoel had dat het misschien wel zo was (denk eerlijkgezegd dat ik misschien héél even zwanger ben geweest??). Dat met al het bovenstaande en idd de 'angst' voor de onderzoeken heeft hem laten freaken denk ik...
En, weer een beetje bijgekomen van het drukke weekend? Fijn dat je volgende week een weekje vakantie hebt, lekker even tijd voor jullie zelf. Blijven jullie thuis?

Grtz.

Hoi meiden

Esther: gelukkig is de grootste druk weer even van de ketel met je man..
pfff!!!!!!!!! Heftig weekendje gehad jij.. En   sjonge, een heel programma zo zeg! Zie je het allemaal een beetje zitten? Als ik dit allemaal lees hangt het als een grote donderwolk boven me.. en zie ik er zo tegenop om daar ook aan te moeten beginnen..

Haily: alles goed gegaan vandaag?? moet haast wel na de blunders van de vorige keer..

Esk: JIPPIEIEIEIEIIEIIE geneve helemaal van de baan! Ben helemaal blij voor je!
Misschien nu alles wat rustiger is ben je opeens zwanger haha

Ciz: lekker aan het jongleren geweest? goed bezig! en lekker bijna vakantie met midden in de vakantie een heel mooi ei! dat moet goedkomen! Gaan jullie nog iets leuks doen?

Hier tnt weer rustig. vanmorgen dus opeens bruin slijm, verder de hele dag niets meer. We wachten maar af. maar het zal wel spotting zijn heb ik het idee..

nou iedereen slaap lekker voor straks!

liefs sas

He allemaal,

Sas, jongleren is niet echt voor mij weg gelegd, hahahaha. Je bedoelde volgens mij staartjager. Maar dat geeft niet hoor. Kunnen misschien een keer bij staartjager op cursus? hahahaha
Kun jij het eigenlijk wel staartjager, of heb je het alleen georganiseerd?
Inderdaad wel lollige afleiding!

Esther, idd een heel programma. Weet je wat dat is, je stapt die molen in, en je wordt er in meegenomen. Het is heel wat bij de eerste boodschap, maar het gaat stap voor stap. Zolang je koppie het nog kan verwerken.
Fijn dat je man er toch nog voor wil gaan, of ja, hij zegt geen nee.
Heel veel succes. We houden elkaar op de hoogte.

Wij hebben het zondag gelukkig kunnen vertellen. Iedereen van mijn vriend zijn gezin was er. Dus waren in 1 keer klaar.
Ik kon mijn tranen niet weerhouden, maar vond het ook niet erg.
Ik kan er nu weer goed over praten. De druk is er van af!
Maar wat bleek nou. De vader van mijn vriend is ook ooit aan zijn edele delen geopereerd voor het niet indalen. Hij was er niet heel duidelijk in, beetje wazig wat het nou precies was bij hem. En de moeder zei doodleuk (of ja ze zat ook wel tranen weg te vegen) vroeger zat het al niet goed bij onze Jur.
Ik was daar eigenlijk zo boos om, op dat moment dacht ik van laat maar, zat te vol met emoties. Maar eigenlijk dacht ik van pruim, had er dan wat mee gedaan. Maar goed, gebeurd is gebeurd, we wachten nu maar af tot we bij die fertiliteitsarts zijn geweest.

Ik moet zo gaan werken dus we spreken elkaar.

Iedereen heel veel succes met alles.
We denken aan elkaar
Ciz

Hallo allemaal,
Ik heb eigenlijk niets te melden, maar wilde toch even laten weten dat ik meelees en meeleef.

Cis, toch fijn dat je even hebt kunnen praten erover met ouders en schoonouders. Ik kan me voorstellen dat je bij de reactie van je schoonmoeder even een (klein) wurgmomentje kreeg.

Sas, hoe staat het met de spotting? Hopelijk gebleven bij spotting en verder niets meer. Het is idd wel vroeg in je cyclus dus ik hoop toch met je mee.

Esther, het is inderdaad zo dat je steeds verder komt in de mm als je daar eenmaal aan begonnen bent. Misschien wil je man je een beetje beschermen? Of in ieder geval duidelijk vantevoren al z'n grenzen melden zodat je je daar op kan instellen? Sterkte ermee in ieder geval.

Haily, ik weet dat je minder hier bent, maar ik vroeg me af hoe het gegaan is. Ik hoop dat je geen vervelend nieuws gekregen hebt.

Voor alle andere dames, hoe gaat het jullie?

Groetjes, Esk

o sorry ciz!! hmm dan idd maar op cursus bij staartjager.. leuk verzetje!

Fijn dat je het nu aan de belangrijkste personen hebt verteld.. en huh? opeens blijkt je schoonvader ook 'balproblemen' gehad te hebben en wat is er dan precies met je vriend volgens je schoonmoeder? wist hij daar niets van? sjonge jonge... schoonfamilie..
wel een opluchting denk ik he.. alles het zullen ook wel heel vermoeiende en emotionele dagen geweest zijn..

haily: alles goed gegaan?

hier nog hetzelfde als gister, heel klein beetje bruine rommel, geen spatje rood te zien.
Maar ja.. bij mij weet jehet maar nooit, korte cyclussen, lange cyclussen, met spotting, zonder spotting.. ik ga pas hopen als ik twee weken over tijd ben.. nou das natuurlijk niet helemaal waar, stiekem heb je altijd wel een beetje hoop, maar das echt minimaal hoor!!

iedereen fijne avond nog!
enne lekker weertje vandaag he!

liefs

Hey meiden,

Er is ineens heel wat geschreven en gebeurd!
Als eerste wil ik esther   heel veel succes wensen met de verdere onderzoekingen. En hopelijk draait je man bij. Het is natuurlijk niet niks al die bezoeken. Bang voor tegenslagen. Maar hopelijk krijg je snel inzicht wat er eventueel "mis"is.

Haily hoe is het bij jullie gegeaan?

Sassie wanneer is jou nod eigenlijk? Bruin slijm kan idd veel betekenen. Hopelijk iets goeds :) Succes verder

ciz: je hebt het iedereen verteld! wat goed! Dat zal wel een opluchting geweest zijn. En tegelijk ook moeilijk lijkt me. En ook even een schrikmoment las ik...van je schoonmoeder. jullie ook veel succes met de fertiliteitsarts.

eigenlijk heb ik net als Esk niet veel te melden en dat ik ook meelees. Ik moet nu ff wachten op mn klusdagen. Ik temp nog steeds elke morgen.

staartjager lekker en weekje vrij in het vooruitzicht. lekker hoor

groetjes iedereen

nou bij mij betekende het waar ik al vanuit ging. ben vanmorgen ongesteld geworden.
gisteravond echt een rotavond gehad, moest overal om huilen, ruzie gemaakt, bah.. voelde me zo ellendig. en toen was ik nog niet eens ongesteld, haha.  
 Nu voel ik me leeg. en teleurgesteld. Had zo gehoopt dat ik niet naar de huisarts zou hoeven. maar helaas.
pff heb t er effe te kwaad mee hoor. moet mezelf echt even bij elkaar rapen, maar weet nog niet zo goed hoe het moet. Zie als berg op tegen mn werk, hoop dat het een beetje gaat. zou het liefst een paar dagen opnder de dekens blijven liggen.
groetjes van een verdrietige sas die nu alweer met de tranen in dr ogen zit..

Terug
Bovenaan