meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Hallo allemaal,
Sas, ik hoop dat je afspraak voor vrijdag lukt en alvast veel succes.
Haily, hoe ging het gister? Het is natuurlijk een hele schok, zijn jullie alweer een beetje bekomen?
Inge, wachten op je klusdagen kan soms net zo frustrerend zijn als de dagen na je klusdagen...
Staartjager, jongleren: hoe kom je daar toch op als hobby? Wel leuk zeg!

Ik begin een beetje gefrustreerd te raken van mezelf. Er zou een ei moeten aankomen, maar ik zie 'm niet! Niet in de temperaturen en ook niet met testen (hoewel ik er maar eentje gedaan heb). Volgens de cyclus van vorige maand zou ie dit weekend moeten komen, maar ik heb er een hard hoofd in. En dat betekent een nog langere cyclus deze maand als vorige maand. Ik heb zin om even heel hard te schreeuwen!

Zo, dat lucht op!

Groetjes, Esk

He meiden,

Godsie Haily, je gaat met mij het bootje in????
Hoe is het met jullie?
Hoe reageerde je man? Hij was wat nors in die richting, en nu?
Mijn vent kan er gelukkig goed over praten, en is wel heel nuchter. Dat is wel fijn, dat houd mij wat op de rails. Hij heeft het er gisteren ook nog met een vriend uitgebreid over gehad, dus de behoefte om te praten is er. Gelukkig!
Maar de uitslag van ons (dat klinkt) zaad, ik weet het niet zo goed.
De beweeglijkheid zat op 12 en die moet tussen de 20 en 50 zitten, geloof ik.
De hoeveelheid sperma was wel goed, alleen de hoeveelheid goede zaadcellen zat op 1/4. Zoiets was het. Je hoort dat dan op dat moment, maar die waardes ben ik dan alweer kwijt. Dus precies weet ik het niet.
Heel veel succes met alles, en we horen hoe verder.
Wij zitten nog steeds te wachten op een oproep, vandaag een week, maar alles duurt lang nu.

Esk, sorry, maar ik heb echt geen verstand van zulke schema's. Ik heb ze nooit gebruikt. Gebruik je ook ovulatietesten?
Maar wel raar, die eitjes ook!
Deze ronde hebben wij echt gepast. Ik had er geen zin in, dus die rode duivels zullen volgende week echt wel komen. Ben nu voorbereid!

Sas, fijn dat je je weer iets of wat beter voelt. Hopelijk kun je naar de huisarts, het is inderdaad spannend. Maar ook echt een opluchting. Hopelijk voel je dat   ook zo volgende week.
Heel veel succes.

Dikke knuffel
Cis

He Cis,
Fijn dat je vriend/man er in ieder geval over wil praten en het ook kan. Dat is bij mannen toch een gevoelig onderwerp en het zijn toch al niet van die praters (tenminste, de mijne niet). Ik hoop dat je oproep snel komt, want dan kan je toch je vragen en zo kwijt en ook zit er dan weer echt schot in de zaak. Je hebt nu al zo lang moeten wachten dat het nu dan ook wel snel mag gaan.

De kaart was niet bedoeld ter interpretatie hoor, maar ik wilde even kijken hoe dat ging met het erin zetten van dingen in je post. Ik schijn het maar niet te kunnen...
Liefs, Esk

Hoi meiden!

Ciz: fijn dat jullie er over kunnen praten. en sjonge, nog niet gebeld.. laat die man eens opschieten! elke dag is te lang..
 Hoop dat jullie gauw meer weten, dan komt er voor je gevoel tenmisnte weer schot in de zaak. Kan me vorostellen dat jullie dez ronde hebben overgeslagen, voelt dan opeens zo nutteloos allemaal..

Esk: gatsie... nu weer een later ei?  Kan nog wel gewoon op tijd zijn toch? temp gaat pas omhoog alsie is gesprongen, dus er is nog hoop toch?
Kan me voorstellen dat je baalt.. laat ei betekent langer wachten op je nod.. buh en dat betekend onzekerheid, hoop, vrees, pffff hopeljk springt ie gauw!

fijne dag! ik ben weer zo dom geweest om ja te zeggen tegen mn oude werk, heb daar nog een oproepcontract lopen en ze hadden een nachtdienst nodig vannacht..
stommerd.. nu moet ik vannacht gaan werken ipv slapen, en heb al een hele week werken achter de rug.! haha. Nou ja het is er maar 1, en krijg r heel erg lekker vor betaald, das wel lekker.

dag leukerds!

Hallo;

Ik ben nieuw hier dus weet nog niet goed hoe dit allemaal werkt,
ben nog een beetje aan het uitzoeken!
Zal me als eerste even voorstellen, ik ben Marie en 24 jaar!
Ik ben al 6 jaar samen met mijn vriend en daarvan wonen we al 4 jaar samen!
We willen heel graag kinderen en zijn inmiddels al bijna een jaar bezig!
Ik ben nu aan het rond kijken wat we zouden kunnen doen voordat
we ons naar de de dokter begeven!
We hebben het in eerste instantie rustig aangepakt, gewoon gekeken van hoe het verloopt! Maar nu gaat het steeds meer kriebelen en zijn we er steeds meer aan toe!
Ik was een tijdje niet in orde, overspannen zeg maar wat natuurlijk ook wel meespeeld!
Dus nu ben ik er klaar voor om wat te gaan ondernemen! Dus als iemand tips heeft!
Ik wil zowiezo nu mijn cycles in kaart brengen, en ook gaan temperaturen heb ik net gelezen op de site! Ook lijkt het me leuk om in contact te komen met leeftijd genootjes die het zelfde mee maken! Want tuurlijk baal je enorm als je weer ongesteld bent geworden, ik ben er eigenlijk al heel lang aan toe, ben steeds baby kleertjes aan het kijken etc. Ik moet me daar soms echt in remmen! Ook ben ik in mei vorig jaar bij de bevalling geweest van de dochter van mijn beste vriendin! Erg bijzonder, ook was ik erg betrokken bij de zwangerschap van mijn nicht mede omdat ik zelf er ook aan toe was! Het begon toen steeds meer te kriebelen en toen begon mijn vriend er ook over waarneer ik mijn spiraaltje weg ging halen dus ben ik in juni vorig jaar naar het ziekenhuis gegaan om hem weg te halen en eigenlijk hoop je dat het meteen raak is! maar ja dat was dus niet het geval! Ik wens eidereen veel succes met het zwanger worden! En hoop dat ik wat tips krijg!

Liefs Marie

Hoi Marie,
Welkom hier. Wat mij betreft in ieder geval, maar ik denk dat iedereen dat hier wel vindt.  Veel tips heb ik niet voor je, ik ben 31 en in ronde 9 voor mijn eerste kindje. Een aantal mensen in dit clubje hebben net de eerste stap genomen in de medische wereld van het zwanger worden, dus daar kan je misschien wat info opdoen. Ik zelf gebruik nu 3 maanden ovulatietesten van sensitest en ben in de tweede maand qua temperaturen. Mijn temperaturen hou ik bij op fertilityfriend (www.fertilityfriend) en persoonlijk vind ik dat een handig programma ervoor. In ronde 12 gaan wij naar de huisarts, tenzij we het wachten echt beu worden, dan gaan we eerder.
Groetjes, Esk

Meiden heel erg bedankt voor alle lieve reacties!
We hebben het allemaal laten bezinken en ik zou me nu natuurlijk afschuwelijk moeten voelen, ook voor m'n vriend. maar niks is minder waar:
ik voel me beter dan ooit. erg, he.
M'n vriend had alijd de mening: we zien wel of het komt en anders niet. Gewoon rustig wachten. hoe eens op met dat gezeur, etc. Ik had het gevoel alsof het 'mijn project' was in zijn ogen. En was ergens ook bang wat er zou gebeuren als het wel zou lukken.
 Eigenlijk durf ik dat nu pas voor mezelf zo in te zien.
Nu is hij behoorlijk geschrokken en geeft aan er nu wel mee bezig te zijn. Hij heeft 's nachts geen strakke boxershort meer aan. Drinkt multivitaminesapjes ipv cola. Natuurlijk zijn dit kleine dingen, maar het grote verschil is dat we weer op 1 lijn staan en samen kinderen willen. Ik heb zelf weer een verschrikkelijk goed gevoel en zie wel wat er allemaal gaat komen. Natuurlijk vind het ik het absoluut heel erg dat zijn zaad niet goed is, maar hoe erg weten we dus nog niet. Misschien is het gewoon minder vanwege de (misschien onbewuste) stress tussen ons?? Zal geen verschil tussen dag en nacht maken, maar misschien maakt het wel net verschil. We zullen zien!

Sas: Is het gelukt om een afspraak te regelen? Is denk ik voor jou (en iedereen!)ook eng om te zien  dat er toch bij sommige mensen  afwijkingen naar boven komen, of niet? Er blijft gelukkig ook altijd een groep waarbij helemaal geen afwijkingen blijken te zijn en waarbij het eigenlijk elke maand raak kan zijn,  he. Succes bij de huisarts! en gelukkig dat je cyclus deze keer toch klopte!! Da's toch beter voor je vertrouwen in je eigen lichaam!!

Esk: Merk je wel vruchtbare symptomen? Bij mij kan m'n ei ook wisselen tussen dag 16 en 19 ben ik inmiddels achter. Maar m'n lichaam laat het goed weten als het eraan komt. Ik voel ook altijd naar m''n baarmoedermond. na een paar  cycli voel je precies wanneer hij weker, opener en hoger komt, en je dus vruchtbaar bent

Cis: Wat duurt dan lang, zeg! dat beloofd nog wat...Fijn dat je er in ieder geval goed over kan praten met je man, want de steun die je bij elkaar kan vinden is juist nu erg belangrijk, he! Ik zal jullie wel snel volgen neem ik aan.(nou ja, relatief snel dus met al dat wachten, zie ik al). Hou je me op de hoogte! Ik ben benieuwd of we hetzelfde traject krijgen...

Marie: welkom natuurlijk!

Terug
Bovenaan