meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Och Esk, ik wilde aan jou nog vragen hoe het kwam dat je je ei had gevonden, hahaha.
Hoe ben je er achter gekomen?
Cis xxx

Cis, veel succes morgen en shop ze vandaag ;-). Balen dat je weer spotting hebt.

Ik weet niet of ik m'n ei gevonden heb. Gister gaf fertilityfriend (nadat ik alle temperaturen gecontroleerd had en 1 foute had gevonden) aan dat m'n ei naar alle waarschijnlijkheid dag 12 is geweest. Ik heb echter geen controle in de vorm van ovutesten uitgevoerd toen, dus zeker weten doe ik het niet. Vanochtend gaf ik de temperatuur van vanochtend in en toen verschoof m'n ovulatie naar dag 17 (dus eergister). Heel vreemd, want ik heb dus echt geen positieve ovutesten gehad, dus ik geloof er niet in.
Ik ga maar uit van dag 12 omdat ik daarvoor ook verschrikkelijke zin in klussen had ;-) en dat is meestal toch wel een goed teken. Het blijft een beetje afwachten, maar als ik het zo redeneer geeft me dat wat rust. Ik doe de ovutesten nog wel iedere avond, maar het streepje blijft heel licht dus daar heb ik niks aan. Misschien dat het toch nog positief wordt en dat ik er dus toch naastzat met dag 12 (of dag 17). En misschien heb ik deze maand gewoon geen eisprong gehad, dat zou ook nog kunnen. Daar baal ik dan wel van, maar ik wacht gewoon tot de 27e voordat ik actie ga ondernemen.

Staartjager, hoe gaat het eigenlijk met jou? en Esther?

Groetjes, Esk

alleen even een berichtje voor ciz:

Lieve CIz: heel, heel veel succes morgen.. ben zo benieuwd!!
ik zal aan je denken!!! spannend he!
liefs sas

Hallo allemaal.

Sas, wat een lief bericht! Dank je wel.
De rest ook allemaal bedankt voor de reacties.

Nou ik ben net klaar met huilen. Het was alles bij elkaar de angst, frustratie, spanning!!! Bah bah, waar zijn we toch in belandt en waar eindigt onze medische molen.

Het was heel wat.
Ik zal het even opsommen, dat leest wat makkelijker.
- Zaad was bij laatste controle zo slecht dat KI nu geen optie is, je moet dan minstens 1 miljoen actieve zaadcellen hebben. (per hoeveel ml???? volgens mij 1)

- Voor we meteen overgaan op ICSI, moet er eerst nogmaals een zaadonderzoek plaats vinden. Dat mag pas eind mei, want dan hebben er 10 weken tussen gezeten. Je hebt in 10 weken helemaal nieuwe zaadjes.

- Omdat mijn vriend een spatader op zijn bal heeft en omdat zijn li-bal regelmatig omhoog schiet moet de uroloog meekijken. Dat doen we ook eind mei.

- Jur heeft al 7 buisjes bloed moeten laten prikken. Er wordt ook op erfelijke dingen getest.

- Ik moet maandag bloed prikken (3e dag van cylcus), en op de 12e dag gaan kijken of mijn eitje goed springt.

- Eind mei krijgen we alle uitslagen.

Wat een gedoe toch allemaal. Ja, het is niet niks meiden. Je gaat automatisch mee in die MM.
Gelukkig kunnen we er samen heel goed over praten. Dat scheelt, ik heb ook effe heerlijk kunnen huilen.

Sas, jij morgen HA. Ik hoop dat ik je niet heb afgeschrikt???
Ik vind het kei goed dat je de stap neemt, steeds in die onzekerheid leven is ook echt niet fijn! Bij deze heel veel succes, en ik denk ook zeer zeker aan jou.

Haily, hoe staat het er bij jou voor???
Weet je al iets meer?

En de rest van de meiden?
Ik ben even helemaal kwijt hoe het zit met de NOD en dergelijke.
Esther hoe gaat het bij de gync??

Nou ik ga ff relaxen, moet zo gaan werken. Op zich wel fijn, even wat afleiding!

Ik heb trouwen morgen mij NOD, ooooooh wat hoop ik dat ie niet komt. Dat zou toch geweldig zijn.   Wel heeeeeellllleeeeeee foute hoop.

Dikke knuffel.
Cis xxx

Hallo Cis,

Wat een gesprek zeg! Tjonge, ik kan me voorstellen dat je even alles eruit moest huilen, het is niet niks zeg! Ik hoop dat het nu in ieder geval snel wel de goede kant uit gaat en dat ICSI (of hoe je het ook schrijft) een optie is. Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd.

Ik had nog even een  vraag, maar die wil ik liever niet op het forum stellen. Als ik je mijn mailadres geef, wil je me dan mailen? Dat zou ik erg fijn vinden. Mijn mailadres is margootje_h@hotmail.com.

Groetjes, Esk

Hoi Cis

Wat een tegenvaller zo  Kan me voorstellen dat je even "lekker" een potje hebt zitten huilen, hopelijk voel je je nu een heeeeeel klein beetje beter.
Wel "fijn" dat je nu meer zekerheid hebt over hoe en wat, en dat het dus niet lag aan het niet genoeg klussen. Hopelijk is het zaadonderzoek eind mei wat gunstiger. (of blijven de rd's achterwegen)
Meid, ik denk aan je en zal heel erg hard gaan duimen dat er wat meer schot in het geheel gaat komen.

Heel veel liefs en een dikke knuffel
Natalie

Sassie, heel veel sterkte morgen, zal aan je denken.

Vergeet ik het nog bijna: Voor Sas, morgen heel veel succes! Ik hoop dat ook aan jullie onzekerheid bijna een einde komt.

Ah, Cis, wat een rotbericht! ICSI, dat is heftig. Toch blij dat we niet 20 jaar geleden leefden, toen bestond dat volgens mij nog niet. Lieverd, ik gun het je van harte en de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ik denk dat je niet teveel moet hopen op deze ronde. Ik denk niet dat het bij jullie op de natuurlijke weg gaat.
Huil inderdaad maar flink uit, en laten we hopen dat de medische mallemolen wel het gewenste resultaat oplevert.

Sas, heel veel sterkte morgen. Maar misschien lucht het ook wel op om het een keer te vertellen. Het brandt regelmatig op m'n tong, als ik met m'n moeder praat, laatst met een collega die over kinderwens begon..
Ik denk dat als ik naar de huisarts ga ik het dan ook aan m'n familie ga vertellen. En dat ga ik doen als het deze ronde weer niet lukt.
En ik denk eigenlijk dat het er van gaat komen, m'n lichaam gaf weinig vruchtbare signalen af (weinig rekbaar slijm) en erg veel hebben we ook niet geklust, al was het wel goed getimed. Maar toch voornamelijk om niet al te teleurgesteld te worden en mezelf al mentaal voor te bereiden op de HA.
Mocht ik het mis hebben kan ik altijd nog op een roze wolkje gaan zitten.

Esk, dat ei, dat blijft maar een gepuzzel. Fertilityfriend heeft het ook niet altijd goed hoor, zeker niet als je niet in staat bent om elke dag op dezelfde tijd je temperatuur te nemen. Zo was ik zondagnacht laat thuis en heb lekker uitgeslapen tot 10.00, en toen was m'n temperatuur 37.70. Volgens fertilityfriend hoog, volgens mij laag als ik zo laat wakker wordt. Vanochtend moest ik 6.30 op, en toen was die 36.73. Kijk, om die tijd is dat hoog ja, want voor m'n eisprong zou dat 36.3 zijn of zo.
Al dat stomme gegoochel met cijfers ook, je wordt er niet goed van.

Groetjes, staartjager

Terug
Bovenaan