meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

iedereen aan het genieten van het mooie weer? kwam even nieuwtjes kijken, maar die zijn dr niet..
dag lieve allemaal!

Hier ook weer even een kort berichtje.
 Cis wat verschrikkelijk balen. zeg. Dan kwam er toch weer even hoop.
maar wel gefeliciteerd voor je man met het kampioenschap!. we denken aan je, he!

Esk, ook weer vervelende tekenen. Laten we hopen dat het niet doorzet...

Hier weer iets geks: de boel is behoorlijk van slag. M'n eisprong al op dag 15 (nl 17-19, een enkele keer 16). en nu 7 dagen later rozige afscheiding???
dag 2 t/m 5 na m'n ei had ik het idee buikgriep te hebben (verschrikkelijk opgezette buik en daardoor goed misselijk en maagpijn), dat is inmiddels enigszins afgezakt en alleen nog af en toe een vlaag misselijk en duizelig.
 PMS-klachten zijn nog niet in volle hevigheid gearriveerd, maar dus al wel spotting??? en veel te vroeg. op dag 7..(nl dag 9-12). het voelt alsof ik elk moment ongesteld kan worden.
Een beetje zenuwachtig word ik nu dus wel, maar als het doorzet betekent het dat m'n hele cylcus van slag is en dat terwijl de stress juist verder weg dan ooit leek...

Liefs Haily

Wietske, sorry ik zie je vraag nu pas. ICSI is intracellulaire spermainjectie. het verschil met ivf (in vitro fertilisatie-> reageerbuisbevruchting) is dat bij IVFmeerdere zaadcellen en eicellen bij elkaar worden gedaan en de bevruchting wordt afgewacht.Bij ICSI wordt een zaadje in de eicel gespoten. Bij de laatste methode heb je dus wat extra hulp bij de bevruchting.

Groetjes haily

Hoi Meiden,

Ik moet zeggen dat ik het toch maar raar vind dat we met zijn allen maar niet zwanger worden. Hoeveel procent wordt het met 10 maanden??? En net wij hebben elkaar opgezocht!!!!
Ben heel blij met jullie hoor!

Esk, geen goede voortekens???? Temp dalen.....waarom nou weer???
Maar goed, ik denk altijd maar, zolang die rode duivels er niet zijn!!
Ik houd van struisvogelpolitiek, hahaha.
Nou ik duim voor je.

Haily, bedankt voor de uitleg van icsi. Zo is het makkelijk gezegd. Ik vond het altijd zo moeilijk uitleggen, maar eigenlijk heel simpel.
Maar nu bij jou gekke dingen?? Wat is dat toch.
Die lichamen van ons. Je krijgt er inderdaad hoop van, dat had ik ook.
Ik hoop voor jou op een goede afloop. Ik duim ook voor jou.

Sas, hoe is het bij jou? Gync al gebeld?
Wanneer je NOD en zo, ebn het echt even helemaal kwijt.
Ik zal dadelijk eens terug kijken op de lijst.

Hier is alles weer wat gezakt, ooooooh wat zat ik in een dip het weekend.
Vandaag bloed geprikt, en meestal val ik dan flauw. Dus ik was zenuwachtig.
Ik ben maar gaan liggen, en mijn vent zijn hand vastgehouden. Ooh wat een held ben ik. En het stelt gewoon echt niets voor, ook deze ronde weer niet.
4 buisjes, en niet flauwgevallen. Heel knap van mezelf.
Volgende week controle in zkh voor mijn eisprong.
Och, Haily, jou vraag over welk zkh. Ik ga naar Helmond (Elkerliek)
Ik kan nu weer rustig afwachten. Maar soms zijn er van die momenten dat het teveel wordt. We zien wel hoe het allemaal loopt!

Nou even lekker op verjaardag, heerlijk op de fiets.
Tot snel meiden,
Cis xxx

Hallo allemaal,

Ik ben weer ongi geworden vandaag. Cyclus van 25 dagen (vorige maand 30). Ik baal wel, maar heb er nog niet van hoeven huilen. Misschien komt het nog of misschien ook niet omdat ik het natuurlijk al wel aan zag komen met de temperatuur. Nou ja, ik ga maar uit van een korte cyclus volgende ronde, dan is het weer zo klustijd... Manlief was ook teleurgesteld, maar ook die had zich er al op voorbereid. Daarom ga ik maar door met temperaturen en ovutesten: het geeft wel rust dat ik zeker weet dat ik het op het juiste moment doe en ook dat ik kan zien of het wel of niet gelukt is.

Cis schreef:
Ik moet zeggen dat ik het toch maar raar vind dat we met zijn allen maar niet zwanger worden. Hoeveel procent wordt het met 10 maanden??? En net wij hebben elkaar opgezocht!!!!
Ben heel blij met jullie hoor!

Daar had ik ook al over nagedacht en ik vond het ook heel vreemd. Je leest toch wel eens: 1 op de 6 stellen heeft vruchtbaarheidsproblemen. We zijn hier met z'n zessen of zevenen en al 3 stellen naar de gyn! Aan de andere kant: je zoekt elkaar natuurlijk ook een beetje op, degenen die in maand 1 zwanger raken zie je bijna niet op zo'n forum. Ik ben in ieder geval ook erg blij met jullie steun.

Voor de rest: ik heb nu even m'n hoofd niet echt staan naar uitgebreid teruglezen en reageren. Heb een hele drukke dag achter de rug (van zeven uur 's ochtends tot kwart voor zes 's avonds op werk geweest en dan nog alle reistijd: ik kwam pas om zeven uur thuis en was al om kwart voor zes vanochtend vertrokken... ik ben op!) en ik heb natuurlijk toch nog even het slechte nieuws te verwerken.

Iedereen veel succes met alles en tot gauw!

Esk

hoi iedereen,

Ik moest weer heel wat bijlezen. Weer een hoop gebeurd hier.

Sassie je hebt de 1e stap gezet. Is de afspraak al gemaakt voor de gyn? Of moet je dat zelf doen?

esk nee he!! ongi geworden. wat ontzettend k**!! Ik heb dat ook met temperaturen. Als de temp weer daald, kan je je eigen er op voorbereiden dat de RD`S komen. Bij mij is sinds gisteren de temperatuur ook weer gedaald. Het was maar 1 dag omhoog en gelijk de volgende dag weer laag. Dus ik zie het weer somber in deze maand.

en wat cis zei vond ik ook. 1 op de 6 heeft vruchtbaarheidsproblemen. Wij hebben elkaar inderdaad wel opgezocht zeg! Maar het lucht wel op om het van je af te schrijven.

Nou ik ga weer!!! groetjes IEDEREEN!!
(ik ben hier ietsje minder, door het mooie weer en druk druk druk!!)

Hallo leukerds!

wat een verhalen weer... Esk: Helaas de boel toch weer doorgezet.. het is om soms moedeloos van te worden.. Wat enorm balen, ondanks dat je het met je temp aan zag komen is het toch vreselijk rot. 1 klein lichtpuntje: je ei was dan toch op dag twaalf... sterkte komende dagen.. en veel succes met je werk.. pfff wat een dagen!!

Haily: Wat is dat dan?? wat heb jij de laatste tijd toch rare dingen! Tja, weer moet ik zeggen dat het heel hoopvol klinkt.. Maar na alle teleurstellingen durf ik er bijna niets meer van te zeggen.. ik duim voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ciz: bloedgeprikt vandaag!  Spannende dagen allemaal. Ik ben blij dat de grote dip weer een beetje overwonnen is. Redden jullie   het een beetje samen zo?

Inge: ook weer dalende temperatuur? Gatdarrie... wat is dat toc hmet ons! hopelijk is het loos alarm..

Hier alles rustig. Denk dat ik nu in mn vruchtbare perode zit, meer zin om te vrijen en doorzichtig slijm.Dit kan ik niet elke maand merken, maar nu dan effe wel. Gisteren meteen even gebruik van gemaakt.. vol goede moed ronde veertien in dus..
Nee heb nog niet gebeld.. scheiterd die ik daar ben. Probeer het wel deze week te doen..

eet smakelijk voor straks! wij gaan lekker aan de pasta...

liefs sas

Ah, Esk, balen weer, die RD's. Het enige voordeel is wat Sas noemde, je weet nu wanneer je ei geweest is. Sterkte meid, zeker nu je het zo druk hebt en moe bent...ik hoop dat je binnenkort lekker een paar daagjes kan bijkomen.

Inge, als je temperatuur maar 1 dag hoog is, betekent het dat je eisprong nog niet geweest is. Als je een eisprong hebt, moet daarna minimaal drie dagen een hoge temperatuur zijn. Alleen zo weet je zeker dat je een eisprong hebt. Als je dit nu een paar maanden achter elkaar hebt, zou ik gauw naar een dokter gaan. Ik wil je niet bang maken, dit klinkt allemaal akelig, maar doorgaan met klussen als er geen eisprong is heeft weinig zin (en die is makkelijk met medicijnen op te wekken)

Cis, naar dat je zo'n hekel hebt aan bloed prikken, en nu moet het zo vaak met al die onderzoeken. Veel sterkte ermee!

Haily, ik durf het bijna niet te zeggen...maar als de spotting gauw weer ophoudt en rozig was i.p.v. rood of bruin, dan zou het wel eens een innesteling kunnen zijn. Klopt helemaal, 7 dagen na de eisprong. Ik duim voor je!

Sas, geniet van je pasta, en van het klussen! :)
Maar ik zou toch maar gauw die gynaecoloog bellen hoor...anders blijft het zo boven je hoofd hangen.

Ik zit op het wachtbankje, ik denk zaterdag ongesteld te worden, en morgen of overmorgen vast weer spotting. Maandag een huilbuitje erover gehad, ik kan er zo verdrietig over worden dat het zo lang duurt, en ben ook bang dat het nooit gaat lukken. Manlief was gelukkig erg begripvol, ook er even over gepraat hoe dat moet als we dadelijk bij een dokter belanden. Hij ziet er erg tegen op om op commando zaad te produceren, en dat kan ik me erg goed voorstellen. Hij vraagt zich zelfs af of het lukt...
En kwam zelf met de vraag: stel nou dat het met mijn zaad niet lukt, zou je dan van een ander willen? Is natuurlijk nog helemaal niet aan de orde, maar fijn om te weten dat hij zich ook zorgen maakt en dat soort dingen afvraagt. Overigens kan ik er bijna nog beter mee leven dat het eitje van iemand anders komt, van m'n zus of zo, dan het zaadje...Maf, he?
En verder rommelen m'n darmen en was ik vandaag misselijk van de patat op m'n werk, maar dat is niets nieuws vlak voor m'n NOD, en ik durf nauwelijks te hopen, bang voor de teleurstelling.

Groetjes aan iedereen, en hopen dat we snel het mooie weer terug krijgen (het regent hier namelijk nu)
Staartjager

Terug
Bovenaan