meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Hoi allemaal,

ik heb even niets van me laten horen, want we zijn nogal druk geweest met de zolderverbouwing.
 Spotting was na anderhalve dag over ik werd steeds misselijker, maar op dag 10 zakte de temperatuur met een halve graad, hevige buikpijn en weer spotting. Ik had uit voorzorg de paracetamol al genomen want ik dacht dat het door zou breken en is de laatste maanden erg pijnlijk
Maar.....de dag erop gestegen naar 36.9, daarna 37.0
vandaag dag 13 en nog steeds alleen maar spotting wel weer een temp van 36.7 maar het zet nog niet door
Test gedaan op dag 9: negatief
 net opnieuw: met wat fantasie zie ik iets rozigs schemeren, maar dan met de juiste lichtinval op de zijkant naar het raam gericht, met m'n neus er bovenop en nogmaals heeeel veel fantasie etc etc.  Oftwel ik weet nog niets. m'n misselijkheid was verdwenen, maar is sinds vandaag weer terug.
 al met al heb ik inmiddels de overtuiging dat het een innestelingsbloeding was, maar ben ik erg bang dat het misgaat. Ik voel m'n hormonen per moment gewoon wisselen tussen 'ongesteld wordend' en 'zwanger-zijn' voor m'n gevoel. Het ene moment heb ik krampen, huilbuien, chagerijning en iets bloedverlies (lees: oud bloed met een druppeletje rood, als de dag voordat het doorzet of de laatste dag van de RD's), het andere moment voel ik me helemaal vrolijk, geen krampen, geen bloedverlies en nu dus ook weer wat misseijk, maar lang niet zo erg als van de week.
Geduld...

Liefs, Haily (duim, duim, duim)

Staardrager weer mis zie ik. bah bah!!! hou vol, he! beginnen de RDs al wat af te zakken weer?

Sas in juni de gynaecoloog, goed dat je de stap gezet hebt!! Wat vindt je man ervan?
Wij hebben een ander traject gekregen: eerst in juni langs de uroloog en daarna evt nog langs de gynaecoloog (juli, aug ofzo???).

Ciz en Inge hoe is het bij jullie inmiddels?

Esk, het gemiddels ligt in Nl dacht ik op 29, dus je bent al snel boven de dertig. Je bent dus volgens mij lang niet de enige!!
Oudere moeders vind ik persoonlijk pas tegen de veertig.

(Nb als het raak is deze ronde zou ik volgens mij uitgerekend zij op 1 januari, dat wordt me een oud en nieuw...)Haha!

Heej meiden:
Haily: wat spannend zeg!!!
Hou je het nog een beetje uit? OOOOOw wat zou het geweldig zijn zeg!! echt ik gun het je zo..! wanneer weer testen?

Esk: tja, oudere moeders, 31 valt nog reuze mee toch? kan me wel voorstellen dat je na het zien van zo;n reportage even drie keer moet slikken, maar ja.. 31 is zo oud nog niet hoor! Hoop dat je gauw een kindje mag krijgen esk...

HIer alles rustig. Heb eigenlijk dubbel gevoel, aan de ene kant goede hoop met ook een aantal bevestigiingen, aan de andere kant voel ik niet veel bijzonders.
Heel stom misschien hoor, maar wij zijn christen,   en bart zn broer ook, die heeft een kindje van twee, die hebben ze een soort trucje geleerd, Hij legt zn handje op je hoofd en zegt dan blessing! oftwel hij zegent je Nu moet ik daar op zich niet zoveel van hebben, dat opgelegde gedoe, maar zijn vader zei: nadat hij al het hele rondje langs was gegaan, nu de baby zegenen. Zijn moeder ligt, vijf dagen over over tijd met een enorme toeter naast me, maar hij loopt naar mij toe en legt zn handje op mn buik... HUH??? misschien wel helemaal niks, maar mijn ogen stonden meteen vol tranen.. en ik moet er de hele tijd aan denken..
Zou wel geweldig zijn...

nou ja,   heb pas na het weekend mn nod.. we zullen zien.

baai!

Haily!! Spannend allemaal! Ik gun het je echt van harte hoor! Hoeveelste ronde zit je nu? En misschien toch nog op de valreep een 2008 moeder????? Wanneer ga je weer testen? haha allemaal vragen. ben gewoon erg benieuwd.

sassie wat grappig. Misschien een voorteken dus?? Kan me voorstellen dat je daar steeds aan moet denken. Als het zo is dan kan hij Jomanda vervangen. haha

En hier regent het weer. jammer hoor. het was zo lekker weer.
Doei meisjes.....................

Hoi Meiden

Daar ben ik weer even. las zoveel berichtjes waar ik even op wilde reageren.

@Staartjager, Balen zeg, dat de RD's weer op zijn komen dagen, wanneer ga je de afspraak bij de ha maken?

@Esk, makkelijker gezegt dan gedaan, maar probeer je niet teveel zorgen te maken over je leeftijd, je bent pas net aan over de 30 heen. Bijna alle mensen in mijn omgeving starten pas na hun 30ste met proberen en zover ik weet is het bij iedereen tot nu toe goed gekomen. (lees, hebben een gezond kindje). En wat het laat beginnen betreft, het maakt voor mij in ieder geval een groot verschil of je toevallig wat later iemand tegen komt of dat je (net als mijn schoonzusje) ervoor kiest om op je 31 nog niet te beginnen omdat je nog lekker uit wilt gaan  (is al 10 jaar  samen met haar vriend)  en het na je 36ste wel eens wilt gaan proberen. Dus er dan heel bewust voor kiest.

@Inge, toch wel spannend die hoge temperatuur, ik ga voor de hele groep maar even heel hard duimen denk ik.

@Haily, Bij jou ook superspannend zeg, vervelend wel dat je zo in onzekerheid zit. Wat krampen betreft, die heb ik ook veel gehad, dacht ook echt dat ik heel hevig ongie zou gaan worden. Hopelijk heb je snel een positieve test in handen dan zou het nog wel eens een 2008 kindje kunnen worden. Ik ga in ieder geval heel hard duimen.

@Sassie, Wat een verhaal van je neefje, hopelijk heeft hij het goed!!
Op zich wel lekker dat je een afspr. bij de gyn hebt gemaakt, dan heb je dat in ieder geval achter de hand. En zoals de andere al zeggen, 6 weken zijn zo om en dan heb je in ieder geval voor jezelf nog 2 kansen. (Die je hopelijk niet meer nodig gaat
hebben)

Even een update hiervandaan, alles gaat hier goed. Ben nu 16w4d en voel me goed.

Meiden, ik duim voor jullie allemaal!!!
Liefs Natalie

Hoi Meiden,

Hier ben ik weer even!

Sassie, wat apart van je neefje???? Ik geloof goed dat je daar emotioneel van wordt. Stel nou dat het waar is, dat zou toch echt een heel mooi wonder zijn. Voor jou, maar je neefje is dan echt heilig!!!
Hou ons op de hoogte.
In juni naar de gync, dat is inderdaad zo. En ik moet zeggen ik denk niet meer in weken, maar in cyclussen. En die zijn zo voorbij

Esk, tja je leeftijd. Je bent zo oud als je je voelt. En ik moet zeggen bij ons in de vriendengroep zijn er een hoop 30 die moeder worden. Ik vind het eigenlijk een hele normale leeftijd. Niet teveel bij stil staan.

Haily, eerst uroloog. Daar moeten wij ook naar toe. Wat is bij jullie de reden?

Vandaag moet ik naar het ziekenhuis, voor controle van mijn eisprong. Kijken of dat ie bij mij goed springt (dubbele salto enzo).
Ben benieuwd. Omdat ik de laatste cyclus 2 dagen te laat was, zit ik nu pas op dag 10. Maar gezien de feestdagen moest ik mijn afspraak gewoon laten staan. Vind ik ook wel prettig.
Ik heb weer echt een paar dagen niet lekker in mijn vel gezeten. Ik ben toch ook zo moe! Ik kan wel een jaar slapen, terwijl ik niet zo'n slaper ben.
Ik ben nu ook wel erg vroeg, maar omdat wij maar 1 auto hebben moest ik mijn menneke wegbrengen. Ik moet om 10 uur in het ZKH zijn, dus dan ga ik niet meer terug naar bed.

Nou meiden, we spreken elkaar.

We duimen voor elkaar!
Cis xxx

Hoi meiden

Nou, zaterdag wisten we zo zeker dat we een afspraak gingen maken...maar gisteren keken we elkaar aan en besloten dat het nog niet goed voelde, dat we het toch nog een maandje de kans geven. Daarna zitten we op 12 maanden, en dat is toch wel de officele datum dat je naar de huisarts kan.

Esk, trek je niets aan van die documentaire. Natuurlijk is het over de hele linie beter als er wat jonger aan kinderen begonnen wordt, maar dat hoef je niet individueel toe te passen vind ik. Het lijkt me belangrijker dat een kind terecht komt in een gezin met ouders die een stabiele relatie hebben, elkaar goed kennen, en er echt voor willen gaan! Kinderen krijg je doe je niet met de eerste de beste ten slotte.

Sas, wat een bijzonder verhaal. Het zou mooi zijn als het zou kloppen, he?
In ronde 5 dachten de kinderen op m'n werk opeens ook allemaal dat ik zwanger was, ik dacht dat het toen ook zou zijn omdat zij dat aanvoelen of zo? Maar helaas.

Inge, het klinkt goed, opeens een hogere temperatuur. Volgens fertilityfriend zou dat kunnen duiden op progesteron in je bloed, en dat heb je nodig voor een zwangerschap. Het wil niet zeggen dat je het bent, maar het is wel een goed teken.

Haily, jij hebt toch echt het meest veelbelovende verhaal wat ik in tijden op de site heb gehoord. Duimen, duimen, duimen dat het goed gaat! Wanneer ga je weer testen?

Cis, hoe was het in het ziekenhuis? Hoe doen ze dan eigenlijk, kijken of je ei goed springt?

Nathalie, fijn dat je nog meeleest en reageert op onze verhalen. En blij dat alles goed gaat...je zit bijna op de helft!

Groetjes allemaal, en een fijne koninginnedag morgen.
Staartjager

Hallo allemaal,

Haily, wat klinkt dat positief zeg. Ik durf bijna niet met je mee te hopen (omdat het anders straks zo tegenvalt), maar ik duim in ieder geval heel hard voor je en hoop je snel hier met een positieve zwangerschapstest terug te zien!

Inge, ook jij klinkt heel positief. Hoge temperatuur is altijd een goed teken. Je moet 'm alleen hoog houden, dus ga ervoor ;-). Het zou fijn zijn als we weer 'ns goed nieuws hadden hier in dit clubje.

Sas, wat een bijzondere ervaring zeg, van je neefje. Hopelijk heeft hij gelijk en kan jij ook snel naar de december/januari moeders toe. Ik duim ook voor jou!

Cis, en? Sprong je ei een mooie dubbele salto ;-) ? Dat zal toch zeker wel?

Staartjager, doen waar je jezelf goed bij voelt hoor. Als jullie nog niet toe zijn aan de huisarts, dan zijn jullie er niet aan toe. En wie weet is het over 2 maandjes helemaal niet meer nodig!

Ons nieuwe motto: zwanger de zomer in!

Ik heb vandaag niet m'n beste dag. De laatste 2 weken heb ik qua klussen een klein probleempje. M'n hoofd wil wel, maar de rest wil niet, zal ik maar zeggen. Ik ben uberhaupt al niet zo'n zin-in-klusser, maar de laatste 2 weken is het echt beroerd gesteld. Ik voel me erg schuldig t.o.v. m'n man, maar ja, wat doe je eraan? Ik vroeg me af of het misschien een hormonaal probleempje is... Het heeft totaal niets te maken met m'n gevoelens voor m'n man, ik hou heel veel van 'm en vind 'm echt superknap, maar ik heb gewoon géén zin. Gelukkig is m'n man wel (min of meer) begrijpend, maar ja, leuk is natuurlijk anders... Het zal ook wel weer bijtrekken, denk ik, dat doet het meestal, maar het maakt de sfeer er niet altijd ontspannender op thuis. Ik maak me dan weer te druk of het wel gaat en dat is natuurlijk niet bevorderlijk. Nou ja, jullie snappen het wel denk ik... sorry als dit teveel info was... misschien helpt het als ik het zo even van me af schrijf.  Gelukkig hebben we nu een paar daagjes vrij. Ik heb zelf de indruk dat het komt omdat het zo druk is geweest (en nog) zodat m'n hoofd er minder naar staat. Misschien dat het nu beter is als ik even ontspannen ben...

Groetjes, Esk  

Terug
Bovenaan