meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

even een heel snel berichtje
Gaan zo weer naar zeeland, dus ben er even een paar daagjes niet.
Wil de even melden dat ik voor jou heel hard duim Haily!!
en ciz: hoe was het????

Ik wilde ook nog even melden dat ik er een nichtje bij heb! Hannah!
stiekem toch wel een beetje dubbel..
gaan er vanavond naar toe.

nou iedereen fijne dagen en en ik denk heel vaak aan jullie...

liefs sas

Hoi Hoi,

Esk, wat een leuk motto: Ik doe mee!!!
Zwanger de zomer in!!! Moet het wel een beetje zomer worden.
Maar ik begrijp je gevoel wel hoor met dat klussen.
Sinds wij weten dat zwanger worden op de natuurlijke weg niet gaat lukken, valt er een last van me af. Nu MOET het niet meer, maar mag je gewoon als je zin hebt.
Ik zat daar ook zovaak tegenaan te hikken, het moeten als je eigenlijk geen zin hebt. Stom dat het zo toch gaat hè. Je begint zo leuk en spannend.
Een romantische film kijken hielp bij mij altijd heel goed, dan werd ik ook weer zo verliefd .

Sas, proficiat met je nichtje.

Staartjager, inderdaad als je er nog niet aan toe bent dan moet je ook nog niet naar de gync gaan. Je leven staat dan ook ineens op zijn kop, en je wordt geleidt!

Vandaag naar de gync geweest ja.
Ik mocht het voor het eerst ervaren in zo'n stoel met van die beugels. Wat is dat genant voor het eerst. Bah bah.
Ik moest ook een uitstrijkje maken, dat was een raar gevoel. Niet pijnlijk ofzo, maar gewoon niet prettig. Maar dat is zo gepiept.
Daarna gekeken hoe groot de follikel was. Deze stond al aardig op springen.
Ik vind het toch zo knap dat ze dat kunnen zien, voor mij is het gewoon een groot zwart vlak.
De uitslag van mijn bloed was goed, alleen mijn ijzergehalte was aan de lage kant. 6.6, en hij moet tussen de 7 en de 10 zitten. Niets verontrustends! Nu extra vitaminepreparaat slikken, waar ijzer inzit.
Volgende week moet ik 3 x bloed prikken, bah bah, maar daar zie ik gelukkig niet meer zo tegenop.
Dus we gaan er weer voor!

Meiden, een hele fijne koninginnedag.
Hopen op mooi weer.
Cis xxx

###****. Helaas, hier slecht nieuws.
De dag dat ik had geschreven nam de spotting al iets toe, maar ik voel me echt zo zwanger en ik weet gewoon dat het raak was.M'n tepels begonnen ook  iets donkerder te worden.
Gister hevige rugpijn en bij vlagen echt verschrikkelijke buikpijn die me 10 sec de adem benam en dan weer af zakte, na een paar uur gevolgd door enorm veel rood bloedverlies. het is anders dan een normale menstruatie: meer, roder en zonder slijm, dus gewoon puur bloed.
Hier was ik al bang voor met al een week spotting. het gekke is dat ik nog steeds bij vlagen misselijk ben, maar het is wel afgenomen., Dus dat zullen de afnemende hormonen wel zijn. Ergens is er nog een vlaagje hoop. Bij ons op het werk had iemand ook een hevige bloeding, maar het vruchtje bleek niet afgestoten en je hoort wel eens verhalen dat het een 2-ling was(ze zeggen dat je bij een tweeling misselijker bent door meer HCG en ik was meteen de dag na de eisprong vreemd genoeg al misselijk). Hoe maak je jezelf gek, he....op naar de volgende rond, 13 dacht ik.
 in juni de uroloog want het zaadonderzoek was afwijkend en m'n vriend moet dus verder onderzocht worden. op dit moment denk ik meer: ik stoot het af, dus onderzoek mij eerst maar. het zaad is niet geheel goed, maar blijkbaar goed genoeg!
zucht...

Staartjager  jullie nog een maandje wachten las ik. Ik kan het me wel voorstellen, wij hebben het ook lang vooruit geschoven, he. Laten we hopen dat het nu gewoon raak is Eindleijk moet het toch hij iemand van ons weer eens raak en goed zijn.

Sas, gefeliciteerd met je nichtje! en ik hoop zo dat je neefje gelijk heeft! Ik ben zelf ook gelovig en moet zeggen dat mij dat wel helpt. Vorige maand heeft m''n moeder m'n allereerste haarlok (van  toen ik als baby''tje voor de eerste keer naar de kapper ging)  bij haar Mariabeeldje gezet en voor ons gebeden. Het leek toch echt even effect te hebben gehad!. Dus ik hoop zo dat het klopt bij jullie!

Cis: een ei op springen. Mooi dat ze dat kunnen zien, he. Gelukkig dat het is meegevallen, want het lijkt me best eng om daar zo kwetsbaar te liggen. Als je zwanger bent krijg je ook inwendige onderzoeken en echo's maar dan lijkt het me toch, vreemd genoeg, minder vervelend. Ik weet niet waarom, maar de gedachte erbij is zo anders.

Inge hoe is het inmiddels bij jou? en de temperatuur?

Esk ook ik kan me goed voorstellen dat je minder zin krijgt. Ik heb ook hele periodes dat de zin me ontbreekt, zelfs in de vruchtbare periode. Ik kan dan alleen maar dneken: het moet nu echt anders is de maand verspilt. Ontspannen! en dat werkt natuurlijk niet. In ieder geval niet bij mij. Dus abnormaal is het absoluut niet! Bij mij wil een lekker hapje eten met eenglaasje wijn wel eens helpen om m''n hoofd rustig te krijgen en niet continu te denken dat we weer aan de slag moeten voor deze maand. En ken je het spel 'partner link'' ? Dat doet ook nog wel eens wonderen, vind ik

Nathalie, leuk dat je nog steeds meeleest! 16 weken al, het gaat hard! Krijg je al een buikje? Ergens een site met foto's?? (sorry, ik ben heeel erg benieuwd!!!)

Groetjes Haily

Hej lieve Haily..
wat verdrietig!!!
hoe is het nu met het bloedverlies? ik zou er als ik jou was wel een testje aan wagen nog, zeker als je geen weefsel hebt verloren. Ik heb nog een beetje hoop voor je..
sorry als dit onterecht is, dan kan dit berichtje misschien een beetje te nuchter zijn, dat is niet zo bedoeld.. maar het kan nog he..
Ik duim ervoor, en ik hoop dat je gauw weer wat laat horen. sterkte haily!!! hele dikke knuffel van mij

Ciz:pfff wat een zware tijd zo zeg. al die rotonderzoeken en gangen naar het ziekenhuis. Zo anders als je het jezelf had voorgesteld! Redden jullie het nog een beetje?? ik hoop zooo erg voor jullie dat jullie kort na deze rottijd zwanger mogen worden!

Ik ben weer terug van een paar daagjes Zeeland. Hanna (zonder h aan het einde)
bewonderd, gelukkig zonder al te veel pijnlijke gedachten, was blij voor hen en blij met n nieuwe nicht!
(maar ow wat wil ik dit graag, en wat doet het zeer het verlangen in de ogen van je man te zien..)
Verder alles een beetje dubbel hier, aan de ene kant vol vertrouwen op een zwangerschap, maar net wel bruinige viezigheid in mn onderbroek.. klinkt als spotting. Maar als dat zo zou zijn zou het wel opeens nu een nog kortere cyclus zijn, moet namelijk pas volgende week woensdag ongesteld worden. Innesteling zou weer laat zijn :( we wachten maar af..

hoe is het met de rest??
 liefs

oja staartjager, heel herkenbaar!! als je net ongesteld bent geworden denk je,   'nu is het tijd om stappen te gaan ondernemen' maar als je dan weer wat verder in je cyclus bent voelt het opeens weer niet goed. heel dubbel, heel lastig. Ik vond het ook heel moeilijk om de stap te nemen, het is eigenlijk iets wat je helemaal niet wilt! waar begin je aan? wat krijg je te horen? pff.
wat nu jullie plan is klinkt goed, nog een kans, nog 1 maand, en dan een jaar bezig. hopelijk wordt alles je bespaard!

Haily, wat een verwarrende signalen! Ik zou toch maar een testje doen, en misschien langs een dokter, toch voor een echo of zo? Ik heb laatst ook een programma op de tv gezien over stelletje die meer dan drie keer een miskraam gehad hadden. Die kreeg opeens ook een bloeding (en zoveel dat haar man zei dat het leek of iemands keel was doorgesneden) maar toen bleek de zwangerschap nog intact en is uitgemond in een gezond kindje. Dus wie weet... het is goed om het zeker te weten, anders blijf je zo twijfelen.
En mocht het niet zo zijn...dan was het vrij waarschijnlijk een vroege miskraam, maar dat betekent toch dat je zwanger kan worden.

Sas, gefeliciteerd met je nichtje! En lekker uitgewaaid in Zeeland hoop ik.
Beetje persoonlijke vraag maar: bid jij voor een zwangerschap? Het maffe is dat ik gelovig ben maar om een of andere reden voelt het niet goed om daarom te bidden.

Esk, ik denk dat we het allemaal wel herkennen hoor, na zo lange periode "moeten" klussen. Bij mij valt het wel mee maar mijn man heeft zich wel een paar keer zo geblokkeerd gevoeld door het idee dat het moet, dat het ook niet lukte. Bij mij werken gelukkig mijn hormomen erg mee, tegen de eisprong mag het van mij wel drie keer per dag. Maar na m'n eisprong werkt m'n lichaam helemaal niet meer mee, dan doet het zelfs soms pijn.
En ik denk dat met al die drukte en stress die je beschrijft van de laatste tijd er ook wel mee te maken hebben.

Cis,ik zie er ook erg tegenop, uitstrijkjes enzo. Als je zwanger ben is het anders, dan is het voor een goed doel, voor je kind! Nu ook wel, maar nu is het toch meer op zoek of er iets mis is. Nou ja, ik kan het niet goed uitleggen, maar ik denk ook dat het heel verschillend voelt.

Of ja, Sas, op hoeveel dagen na je eisprong zit je? Innesteling kan tussen 7 en 10 dagen na je eisprong zijn, maar ook wel eens een dagje vroeger of later.

Iedereen een leuke koniginnedag gehad? Ik wel, erg genoten, veel mensen gezien, leuke muziek geluisterd en een klein beetje dronken geworden....dat word ik tegenwoordig van drie glaasjes al, omdat ik het grootste gedeelte van de maand niet drink (in het kader van je weet maar nooit)

Groetjes, Staartjager

Ha die staartjager!
Ik weet niet precies wanneer ik mn eisprong heb gehad, ergens begin vorige weeg. In theorie zou het misschien wel kunnen, de innesteling, maar ik ben die valse hoop zo zat, en het voelt ip precies hetzelfde als anders. Heb vrijwel altijd spotting een of twee dagen voor mn menstruatie. Het enige is dat het nu dan vroeger is, dus een korte cyclus.   Aan de andere kant is de hoop er natuurlijk weer wel. Heb al vanaf mn eisprong een raar gevoel in mn onderbuik, soort spierpijn en heb paar dagen geleden kokkend boven de wc gehangen omdat een toetje niet goed viel, de laatste dagen valt het eten sowieso niet zo lekker, telkens misselijk. Maar ja er gaan ook heel veel buikgriepjes rond dus... pff haha tijd voor duidelijkheid hier!
Ik herken ook je verhaal van het klussen: rond je ei kun je bij wijze van spreken de hele dag door en als die weer geweest is het soms weer een hele opgave..
Mijn man voelt zich dan soms wel een beetje gebruikt, alsof ik hem allleen nodig heb om een kind te verwekken en dat ik dan de rest van de maand niks meer van hem wil weten op seksueel gebied.. Gelukkig begrijpt hij het en hebben we een goed evenwicht gevonden.
Over je vraag wat betreft gebed: ja en nee. Ik laat God elke dag weten wat ons verlangen is, maar vraag niet of ik gauw zwanger mag worden (soms haha)
omdat ik geloof dat er een plan voor ons is, en dat dat plan het beste is. het zal gebeuren op de tijd die voor ons het beste is, hoewel dat soms veel strijd oplevert!  
Misschien handig om mailadressen oid uit te wisselen? dan kunnen we er een keer wat dieper op ingaan, lijkt me niet de geschikste plaats hier. Als je daar behoefte aan hebt tenminste haha (saskiavogel@hotmail.com)

Haily! hoe is het met jou dan??? had zo gehoopt dat je iets had laten weten!!
sterkte hoor en weet dat we allemaal aan je denken hier!!

EsK; hoe is het met jou? ik hoop dat je je wat beter voelt.. volgens mij heb je echt een moeilijke tijd op dit moment.. hou vol en doe wat nodig is.

liefs voor allemaal!!

Terug
Bovenaan