meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

hoi

Ciz ik begrijp precies hoe je je voelt! Je gunt het iedereen, maar je gunt het je eigen net ietje meer. Dat heeft iedereen hier denk ik. Ik althans ook wel. zucht....

Maar ik heb vandaag dus gebeld voor de uitslag en die was niet goed. Het zijn zwemmers met weinig beweeglijkheid.  Dat was echt even schrikken! Ik ben er wel een beetje verdrietig over eigenlijk. Maar het is nu niet anders. Hebben hier nog meiden(hun vriend dan) dat ook.  
he ik kan geen vraagtekens meer zetten..wat is dit nu weer!!
Ik hoop dat het de volgende keer een stukje beter is allemaal, want hier word ik echt niet vrolijk van...

Ik wou alleen dit ff melden. veel liefs allemaal!!! doei

Ooh Inge,

Wat een uitslag.
Nu zitten jij -haily en ik in hetzelfde schuitje.
Hoe is je man eronder?
Erg he, nu moet je min of meer   de MM wel in.
Wat was de uitslag precies?

Wordt je nu doorgestuurd naar de fertiliteitsarts en uroloog?
Inge, er zijn voortaan zoveel technieken, en ze kunnen heeeeel veeeel.
Maar dat maakt het verdriet nu even echt niet minder erg.
Ik weet precies hoe je je voelt.

Meid, ik denk aan je.
Heeeel veeel sterkte.
Dikke knuffel cis

Cis, ik begrijp je helemaal. Dat was ook de reden dat ik vorige week een weekje zeer weinig op het forum ben geweest. Ik zat gewoon even niet te wachten op het geluk van een ander, als ik het zo plat even uit mag drukken. Ik vond het niet eerlijk voor mezelf. En natuurlijk ben je blij voor een ander, dat ben ik ook, maar dan kan het nog wel behoorlijk confronterend en pijnlijk zijn voor jezelf. En terecht. Zelf weet je nog helemaal niet wanneer en of het allemaal wel goed gaat komen. Je kan gewoon niet 100% van de tijd 100% positief blijven en zijn. Zo werkt het gewoon niet. Dus ik vind het helemaal niet erg dat je het zo hebt neergeschreven. Daarvoor is dit forum ook, toch? Om steun te zoeken bij lotgenoten (en dat zijn we momenteel toch?).

Inge, ik kan me voorstellen dat je even heel verdrietig was (of liever: dat jullie verdrietig waren en zijn). Ik heb er weinig verstand van, maar het is toch een kwestie van beweeglijkheid EN hoeveelheid? Misschien valt er wat te doen aan de beweeglijkheid? Ik heb er (nog) geen verstand van, maar ik wens je wel veel sterkte.

Sas, hoe gaat het met jou? En Haily? Al een tijdje niets gehoord en ben benieuwd.

Ik ben ook erg m'n best aan het doen om positief te blijven. Over het algemeen lukt het wel, maar nu ben ik zelfs rond m'n ei niet eens overtuigd. En dat is normaal wel zo. Ik vul plichtmatig m'n temperaturen in, maar deze maand zijn ze al tijden hoog, dus een echte verschuiving is niet te zien. Volgens mij is m'n ei eergister geweest, dus daar reken ik dan maar mee. Ik denk dat ik deze maand voor het eerst geen hoop heb (want normaal heb ik dat altijd wel na m'n ei en neemt dat af voor m'n NOD), maar nu heb ik niet eens de behoefte om een test in huis te halen (en normaal dus wel). Misschien dat m'n temperaturen zo raar doen omdat ik die smak gemaakt heb van de trap, want sinds die tijd zijn mijn temperaturen zo raar aan het doen... ik weet niet waar het aan ligt, maar vervelend is het wel. Gelukkig wel positieve ovutesten, maar ja, die heb ik altijd eigenlijk wel, dus dat zegt weinig. Afwachten dus.

Manlief heeft voorgesteld aan het einde van ronde 12 een doktersbezoekje af te leggen. Ik wil dan vantevoren wel e.e.a. bespreken, want een stap naar de dokter betekent ook uitzoeken aan wie het ligt. En wat nou als het aan mij ligt? Of aan hem?  Of als de boodschap is: helaas, het gaat nooit lukken... ? Hoe moet het dan?
Hebben jullie dat gesprek ook gehad of laten jullie het nog een beetje op je af komen? Ik wil altijd op alle mogelijkheden voorbereid zijn. Wij weten bijvoorbeeld wel dat we geen KID willen en ook geen adoptie. En verder nog dingen als: wat als het voor een van de twee te zwaar wordt? Je kan wel vantevoren zeggen dat je er alles voor over hebt, maar als blijkt dat je het traject niet trekt emotioneel (bij IVF bijvoorbeeld)?
Ik hoop dat jullie dit niet een al te negatief verhaal vinden, zo is het niet bedoeld, maar het zijn dingen die wel in mijn hoofd spelen en ik zou graag willen weten hoe jullie hiermee omgaan. Ik besef dat het heel persoonlijk is, dus ik zie wel wie reageert.

Groetjes, Esk

Hoi Meiden

Even een reactie op jullie berichtjes. Zit er niet over in of je ons misschien zou kwetsen, ik vind het echt  heel erg begrijpelijk dat jullie dit op z'n tijd voelen. Hoe erg je het de rest ook gunt, je gunt het jezelf altijd minstends even erg. Heel veel sterkte voor jullie allemaal de komende tijd, ik denk in ieder geval dagelijks aan jullie.

Liefs Natalie

ha lieve meiden..
één grote dipperige toestand hier he.. het is wat met ons...

Inge: jeetje wat een tegenvaller!!!!! daarom vind ik het nou zo gruwelijk eng om de mm in te stappen.. wat krijg je allemaal te horen...
Hoe is je partner eronder, en wat zijn de volgende stappen?? gatdarrie meis... sterkte....

Ciz: iedereen begrijpt precies wat je bedoeld, geen verontschuldigingen. Het kan soms zo hard aankomen en je verlangen kan soms zo groot zijn dat het gewoon zeer doet, en dat je r soms wanhopig van wordt..

HIer dus weer foute boel vanaf gistermiddag. Pfff en gisteravond heeft mn oma ook nog een beroerte gehad.. nu nog even afwachten, ze lijkt stabiel, maar wel behoorlijke uitvalsverschijnselen aan de linkerkant van haar lichaam. arm mensje.
echt het zijn tropenweken voor ons, druk aan het klussen, veel verplichtingen... ik zit echt niet lekker in mn vel, kan huilen om niks, gruwelijk humeur, kan om niks uitvallen tegen manlief.. bah..  hopelijk zijn het de pmshormonen en is het gauw weer over.  

Esk: ik herken het heel sterk, voor mij was de drempel ook heel hoog om naar de ha te gaan, ik had precies dezelfde vragen. Wij hebben er ook over gesproken samen, ons bewust zijnd van het feit dat het misschien allemaal wel veranderd als je slecht nieuws krijgt van de gyn.
Zoals we er nu over denken willen we niet al te ver gaan, ivf misschien wel, icsi ed niet. clomid etc uiteraard wel. adoptie staat open, evenals pleegkinderen.
We vinden het erg moeilijk om van te voren precies te bepalen wat we wel en niet willen, dit is zo afhankelijk van het nieuws wat je krijgt!! als manlief zn zwemmers niet goed zijn kijken we misschien wel heel anders tegen icsi aan.
We hebben afgesproken dat we op de consulten zelf geen beslissingen nemen over de dingen waar we nu sceptisch tegenover staan. We horen de opties aan, en kijken dan thuis verder wat we er mee gaan doen en komen hier later dan op terug.En we willen erg naar ons gevoel luisteren, en zeer zeker rustig aan proberen te doen, hoewel dat niet mee zal vallen in het geweld van de mm.
heb je er wat aan? is misschien allemaal nog een beetje algemeen, maar ik vind het ook supermoeilijk om nu precies al positie te bepalen, ik denk ook niet dat het nodig is, wat wel belangrijk is om te weten van elkaar wat jullie waarvan vinden zonder dat je weet of en wat er mis is. Dan kun je vanuit daaruit verder mocht het nodig zijn.
sterkte met beslissen, ik weet uit ervaring dat de drempel heeeel heeel hoog is, maar dat het op een gegeven moment gewoon het beste is om het wel te doen. Zeker ook gezien jullie leeftijd. ik ben nu echt eraan toe om naar de gyn te gaan, je groeit er naar toe.

nou.. heel verhaal, ben dr moe van hhaha..

denk aan jullie allemaa... liefs

Vlinder, van harte gefeliciteerd!!!! ik ben heel erg blij voor je!
en natuurlijk moet ik ook wel bekennen dat er een beetje jalouzie is.

Ergens dat stemmetje dat zegt: er moeten mensen overblijven bij wie het uiteindelijk ivf en icsi wordt of waarbij het niet lukt en statistich gezien  betekent elke zwangere een grotere kans voor de rest die overblijft dat het voor hen niet spontaan lukt. maar misschien bekijk ik het te somber en hebben we wel een gelukkige groep, hier.

Sas, wat verschrikkelijk balen weer, zeg! op een gegeven moment is het genoeg geweest, he, genoeg teleurstellingen. Ik zou zo graag willen zeggen dat onze tijd ook komt, maar dat geloof begint soms ook moeilijk te worden.
Ik denk dat het inderdaad wel goed is om na te gaan hoe ver je wilt gaan in de M&M. Mijn vriend en ik zijn het erover eens het liefst zo snel mogellijk met IUI, IVF of ICSI te beginnen, als dat nodig is. Want als de kans anders zo klein is, dan weet ik niet of ik eerst nog een jaar mezelf en hem elke maand gek wilt maken. maar eerst alle onderzoeken...
Ik heb, zeer vreemd, eergisteren, op dag 10 waarschijnlijk m'n ei gehad. normaal zat ik op dag 17-19, laatste maanden 15-17. en nu plots dag 10? zou dat kunnen komen door de tabletten om zwanger te worden die ik slik? die zouden je cylcus ook reguleren.
Gelukkig heb ik naar m'n lichaam geluisterd en verder er nog niet veel mee bezig geweest.m'n buik begint weer op te zetten net als 2 maanden geleden, maar waarschijnlijk is het weer psychisch.
zoals altijd, wacht ik ook deze maand maar weer...

Groetjes Haily

ha haily.. raar van je ei.. echt het is elke maand wel weer wat anders he..
ik heb wel het idee dat er bij jou gewoon wat gaande is, dat je elk moment zwanger kunt zijn, weet niet wat het is, maar dat gevoel is er. hopelijk klopt dat voor jou!

Ik voel me weer wat beter, oma is gelukkig weer bijna de oude, gistermiddag aan het eind herstelde ze zomaar ineens weer!
Voel mezelf ook weer wat stabieler, was zo beroerd van de menstruatie, zoveel pijn, moe ... plus een heel heftige pms.. sjonge jonge. toch misschien maar wel weer aan de pil als ik een kind heb mogen baren..!

Ik zit op nog een forum, daar gaan alle meiden nu zo zachtjes aan bevallen. Dat doet echt zeer... Ik was al veel langer dan hen bezig, komen allemaal tegelijk op dat forum binnen (was een nieuwe) , het gros in binnen twee maanden zwanger en nu zijn zij allemaal al ver in de dertig weken en ik sta nog steeds met lege handen.. (lees lege buik) soms doet het gewoon even zoooo zeer. Tis erg confronterend, ik had gewoon al een kindje van een half jaar kunnen hebben...
o nu ik aan het typen ben geloof ik dat het toch nog even wat minder gaat als ik zelf dacht hahah.. nou ja.. we zullen het er me moeten doen..

Op de volgende babyboom meiden!

Ik kan het niet meer zo goed bijhouden wie wanneer wat moet doen, en dit zou ik wel graag willen omdat we elkaar dan een beetje kunnen ondersteunen.. zullen we daarom een lijstje maken met alle afpraken en onderzoeken? Nooit gedacht dat het zover zou moeten komen maar helaas...

Terug
Bovenaan