6 juni
7 juni
8 juni
9 juni Staartjager ws. uitslag spermaonderzoek
10 juni
11 juni
12 juni
13 juni Sas voor de 1e keer naar de gyn
14 juni
15 juni
16 juni Esk NOD (denk ik)
17 juni
18 juni
19 juni
20 juni
21 juni
22 juni
23 juni
24 juni
25 juni
26 juni
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk ongeveer weer volgend ei...
1 juli
2 juli
3 juli
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli Esk volgende NOD en ergens in deze week afspraak met huisarts
13 juli
14 juli
15 juli
16 juli
17 juli
18 juli
19 juli
20 juli
Goed idee Sas, kunnen we elkaar steunen. Het is niet leuk dat het zover moet komen, maar ja, het is niet anders. Fijn dat het weer goed gaat met je oma, balen dat de RD's weer kwamen. Nou ja, in ieder geval ben je zoals je nu zegt echt klaar voor de afspraak bij de gynaecoloog. Daar moet je ook niet twijfelend instappen. Medische circuit kan eng zijn, maar op een gegeven moment wil je gewoon weten wat er aan de hand is. Esk, ook voor jou, natuurlijk ben je bang voor wat je te horen kan krijgen, maar nu maak je je daar toch ook al zorgen over? Onderzoek kan ook angsten wegnemen, als het sperma bijvoorbeeld goed is hoef je niet meer na te denken of KID ooit een optie voor jullie zal zijn.
Inge, wel vreselijk om te horen dat daar wel iets mis mee is. Sterkte meid, ook voor je man. Ik hoor het zelf maandag, ik heb net gebeld maar de uitslag hebben ze nog niet. Ik maak me ernstig zorgen...ik ben de jongste van de twee, gezond, vruchtbare familie, duidelijke eisprong zover dat bekeken kan worden zonder medisch onderzoek, dus dan denk je toch al snel dat het bij de man ligt.
Overigens Haily, ik heb een blauwe maandag statistiek gedaan, en gelukkig werkt het niet zo dat hoe meer meiden van het forum zwanger worden hoe meer kans er is dat degenen die overblijven in de IVF belanden. Statistiek werkt alleen voor hele grote groepen, en niet voor zo'n handjevol als bij ons.
Bovendien is statistiek iets mafs: je hebt bijvoorbeeld bij een gezin met vier kinderen maar een kleine kans dat het allemaal jongens zijn, maar bij elke zwangerschap is het toch weer ongeveer 50% kans dat het een jongen is.
Misschien niet het gelukkigste voorbeeld op dit forum, maar hopelijk wel verduidelijkend. In principe heb je als er 12 maanden voorbij zijn nog 50% kans dat het in het tweede jaar spontaan lukt.
En Cis, ik snap wel dat het moeilijk is. Ik heb er hier op het forum geen last van, maar op straat kan ik bijna agressieve gevoelens krijgen naar vrouwen met een bolle buik. Maf, he?
Tja, en over vooruitdenken gesproken: momenteel denk ik dat alle vruchtbaarheidsbehandelingen wel wil proberen als dat het beste lijkt. KID vind ik heel moeilijk, ik wil dat het kind op hem lijkt! Maar aan de andere kant, als de andere optie geen kind is, misschien dan wel. Adoptie vinden we allebei niets. Niet omdat ik niet van een kind zou kunnen houden dat niet biologisch van mezelf is, maar ik heb in mijn werk zoveel gezinnen gezien waar dat mis ging en het alleen maar moeilijkheden bracht. Bovendien, een kind uit het buitenland (want daar heb je het toch over) adopteren kost zoveel geld. Dat geld kan je denk ik beter besteden aan ontwikkelingshulp zodat mensen hun kind niet meer hoeven afstaan, of dat het binnen de eigen cultuur opgevoed kan worden. Dat is naar mijn mening meer in het belang van het kind dan het naar een vreemd land en een vreemde cultuur halen, eigenlijk alleen omat ik een kinderwens heb.
Laten we hopen dat niemand voor ons voor die keuze komt te staan, ik gun jullie allemaal een eigen kindje, desnoods met kunst en vliegwerk.
Groetjes, Staartjager