meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Zo, ik weet nu iets meer...maar nog nog niet veel meer. De test was niet echt definitief. Het zijn geen geweldige zwemmers, maar ook niet echt beroerd. Omdat er mogelijk toch iets mis gegaan is door het verkeerde potje mogen we nog een keer. We hebben een hele lijst met gegevens, waar ik weinig van snap...ik wilde meteen gaan googlen maar mijn man zei verstandig: doe nou niet, dan maak je je alleen maar zorgen.
In ieder geval: 55% is beweeglijk en 3% snel. Volgens de huisarts is het met die waarden logisch dat het wat langer duurt, maar is het zeker niet hopeloos dat het nog op natuurlijke wijze kan lukken.
Maandag gaan we nogmaals proberen een potje in te leveren, en als die uitslag binnen is zal ik eens vragen of we toch niet langs een fertiliteitsarts moeten: er kan bij mij natuurlijk ook wat mis zitten.

Het heeft mij toch wel rust gegeven, deze uitslag. Ten eerste weet ik nu dat de keuze voor donorzaad niet op tafel gaat komen, en dat is echt een pak van mijn hart. Ook vind ik het fijn dat natuurlijke bevruchting nog niet is uitgesloten, daar was ik ook erg bang voor. Ik kan het nu meer loslaten, we zien het wel, best kans dat het in het komende half jaar nog spontaan raak is.
Esk, Sas, ik hoop dat de dokter voor jullie ook die rust kan brengen.
Ciz, Inge en Haily, ik ben voor mezelf erg blij dat ik (nog) niet bij jullie clubje zit, maar kan me voorstellen wat een zware last het voor jullie moet zijn: veel sterkte!

Vandaag vertelde mijn werkbegleider me in vertouwen dat ze 9 weken zwanger is van haar tweede, omdat ze graag wil dat ik volgend jaar de stagiaire begeleidt omdat zij er dan tussenuit ging met zwnagerschapsverlof. Ik had al mijn vermoedens en was oprecht alleen maar blij voor me...en heb ja gezegd zonder me af te vragen of ik volgens jaar misschien ook niet met zwangerschapsverlof ga! Goed teken: ik kan het wat meer loslaten

Inge, Vlinder, ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Het is overigens de maand van rare eisprongen: ik heb hem vandaag denk ik pas gehad, op dag 20!
Morgen even kijken of de thermometer mijn gevoel bevestigt.

Groetjes, Staartjager

He staartjager.
Inderdaad niet echt slecht nieuws en wat fijn dat je al zo snel weer een nieuwe poging mag doen.
Op naar dat niuews dan maar weer. Maar inderdaad het is allemaal nog niet uitgesloten, en dat is zeker heel wat waard.
Ik blijf voor je duimen.

Inge en Vlinder ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat.

Gisteren een flinke spotting gehad, ik dacht zelfs dat het door ging zetten, maar dat zou 3 dagen te vroeg zijn??
Nu is het weer even rustig, maar de RD's zitten er weer aan te komen.
Kom maar op, ik ben er klaar voor. Heb nu mijn dip weer gehad, afgelopen 2 dagen, ben nu weer gewapend.

Nou meiden tot snel.

Het plafond wordt morgen en vrijdag opnieuw gestuct.
Bah bah, zitten we in de zooi.
Ben nu alle kleine dingen uit de huiskamer aan het halen, mijn menneke doet vanavond met vaderlief de zware dingen.

Dus hup weer aan het werk
Doei doei
Cis xxx

Lieve meiden,

sorry dat jullie mij even niet meer hebben gezien maar ik kon het gewoon even niet.
Zaterdag is het een roerige dag geweest.
we begonnen met bloed verlies waarvan ik behoorlijk in de rads zat. ik probeerde er maar niet aan tedenken het was niet zo veel dus ik ging gewoon door. tot later in de ochtend omdat ik ook pijn kreeg werd mijn angst tegroot ook bloede ik wat meer dus ik heb de verloskundige gebeld, zei kwam en zei dat dit niets zei het was zo weinig ( vond ze) dat ik maar gewoon maandag naar de praktijk moest komen voor een echo. Ik heb haar verteld dat ik dat echt niet zag zitten ik was nu de wanhoop al nabij. ze heeft het zh gebeld en ik mocht komen de verloskundige vertelde me dat ik dan een vervolg moest maken gewoon bij hun, ze gaf me zoveel hoop. uiteindelijk in het ziekenhuis een inwendige echo, vol spanning keken we en........... HELEMAAL NIETS TEZIEN wat is hier in vredes naam aan de hand.
Al snel vertelde de arts dat er 2 dingen gebeurd kunnen zijn. of... al vrij snel na de bevruchting dat het mis is gegaan alleen dat mijn lichaam wel nog door ging ( dat verklaard waarom de ene test wel en de ander niet positief aan gaf) of een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. ik moest bloed prikken om tekijken hoeveel zwangerschapshormoon er nog in zat , aangezien ik niet ver weg woon van het zh mocht ik thuis op de uitslag wachten. vreeselijk. uiteindelijk was het geen bbz maar wat een dubbel gevoel, je bent boos teleurgesteld en verdrietig maar ook blij dat het geen bbz is.
ik ben blij geweest om iets wat er al niet meer zat, zo dubbel. ik was zo kwaad dat ik de zwtest heb doorgeknapt en heb weggegooid. ik was bezig in een 9 maanden boekje ( ja heel snel maar ik was zo blij) ik heb het boven ner gelegt bij samen met de kaarten ik moet het nog afsluiten maar ik kan het nu nog even niet op brengen. ik voel me echjt kl.
dus dat was het dan.
raar he. ik kom hier nog wel lezen maar voel me zo dubbel dat ik even niet meer heel actief hier ben.
wel gaan we gewoon door, mijn wens is niet weg. wat valt het allemaal zwaar. van de eerste was ik zo snel zwangwer en dit duurd maar en duurd maar en dan krijg je ook nog eens dit. ik snap heel goed hoe jullie je moeten voelen wanneer de een na de ander wel zwanger word, het word nu toch wat anders hoe je het wend of keerd.
wij zijn nog niet zo ver dat we aan het dokteren zijn. maar als het nog lang op zich laat w88 gaan wij daar ook verder mee. wel weet ik dat we nu zwanger kunnen worden maar waarom duurd het dan zo lang??? we gaan deze maand met een ovulatie test werken, misschien is dat wat. nou meiden dat was dan even mijn verhaal.
ik vind jullie echt super meiden, omdat jullie me steunen en jullie zelf ook in een niet makkelijk pakket zitten.

dikke knuff van petra

Hallo!
Vlinder, wat ontzettend vervelend voor je! Hopelijk kan je het nu een beetje gaan verwerken.
Staartjager, ik ben blij te horen dat het rust heeft gegeven, ook al weet je nog niet precies hoe en wat.

Wat mij betreft, ik ben vandaag enorm down. Ik heb echt nu een brok in de keel nu ik dit zo typ. Gisteren zag het er allemaal heel goed uit. Mijn temperaturen bleven hoog, ik voelde me misselijk (en dat is echt een zeldzame ervaring bij mij) en doodmoe. Ik kreeg er stiekem een beetje hoop van. Maar vandaag zijn de temperaturen weer gedropt. Ik kan me wel voor de gek houden, maar dat heeft geen enkele zin: deze maand is het weer niets geworden.
Dus....
... heb ik een afspraak gemaakt met de huisarts. We mogen volgende week donderdag. Dan zijn de RD's net geweest (want ze zijn er nu nog niet, maar ik verwacht ze zondag of maandag). Nou, ik ben heel benieuwd wat het voor ons gaat worden.
Ik zat bijna aan de lijn te huilen toen ik de afspraak maakte, zo erg vond ik het. Niet dat ik een afspraak moet maken, maar wel dat ik ook het circuit in moet. Ik had het zo graag anders gezien, maar ja, dat hebben we natuurlijk allemaal hier. Dus dames, ik voeg me bij op de afsprakenkalender. Ik zal 'm even in de volgende post zetten, zodat het een beetje overzichtelijk blijft allemaal.
Groetjes, Esk

9 juni Staartjager ws. uitslag spermaonderzoek  /
                 Inge onderzoek gyn en misschien meer te weten over uitslag sperma.
10 juni
11 juni
12 juni
13 juni Sas voor de 1e keer naar de gyn
                    Cis NOD
14 juni
15 juni
16 juni Esk NOD (denk ik), Haily eerste afspraak fertiliteitspoli
17 juni
18 juni
19 juni NOD Haily??
                    Esk afspraak huisarts
20 juni
21 juni
22 juni
23 juni
24 juni
25 juni
26 juni Vriend van Cis echo (uroloog)
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk ongeveer weer volgend ei...

1 juli
2 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli Esk volgende NOD
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo testes)
18 juli
19 juli
20 juli

Hey

Esk, je hebt ook de stap gezet. Goed van je.  Moeilijk is dat he om een afspraak te maken. Nu is bijna iedereen bezig met dokterbezoeken en gyn??
Ik vind het wel een toeval dat we allemaal (meer dan) een jaar bezig zijn en dat we een beetje lotgenoten van elkaar zijn. Wat een ellende allemaal zeg met die afspraken. pff

Sas heel veel succes morgen bij de gyn.

Vlinder wat een verhaal! ik vind het heel erg voor je om dat mee te maken! Je gevoel had toch gelijk. sterkte meid en je man/vriend.

Ik ben afgelopen maandag dus naar de gyn geweest. Ik was heel erg zenuwachtig voor wat er stond te gebeuren.(contrastvloeistof spuiten)  
Mn vriend ging ook mee en die was nog meer zenuwachtiger! Ik moest naar de afdeling radiologie. Mn vriend mocht niet mee naar binnen ivm die straling. Ik moest alvast gaan liggen en wachten op de gyn. Toen hij er was, ging hij allemaal voorbereidingen doen. Ik keek ff de andere kant op! aaauw ik zag een lange naald en een grote spuit. Ik nog meer zenuwachtiger. Die man van de radiologie legde een hand op mn schouder om me gerust te stellen.
De gyn ging beginnen, maar dat viel echt heel erg mee. Het was even een rotgevoel toen hij  die contrastvloeistof naar binnen spoot. Maar dat was zo gebeurd. Pfff
Hij kon gelijk zien of alles in orde was. Gelukkig zag alles er normaal uit.
Nu moet ik maandag weer ff langs komen ivm mn ovulatie die nadert.
Zo ..een heel verhaal, maar gelukkig ziet het goed uit. Een hele opluchting!!

Groetjes....inge

Hallo,

Na een weekje kamperen op Texel ben ik er weer. Ik had daar mijn eisprong, dus we hebben ons best gedaan in het tentje, nu maar weer afwachten. 't is de 12de ronde alweer, toch wel een beetje een mijlpaal.

9 juni Staartjager ws. uitslag spermaonderzoek  /
                 Inge onderzoek gyn en misschien meer te weten over uitslag sperma.
10 juni
11 juni
12 juni
13 juni Sas voor de 1e keer naar de gyn
                    Cis NOD
14 juni
15 juni
16 juni Esk NOD (denk ik), Haily eerste afspraak fertiliteitspoli
17 juni
18 juni
19 juni NOD Haily??
                    Esk afspraak huisarts
20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni
23 juni
24 juni
25 juni
26 juni Vriend van Cis echo (uroloog)
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk ongeveer weer volgend ei...

1 juli
2 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli Esk volgende NOD
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo testes)
18 juli
19 juli
20 juli

Hey Inge,

Voor mij is het een behoorlijke geruststelling dat verhaal van jou, Als ik nu weer ongesteld wordt volgende week (verwacht van wel) mag ik ook een afspraak maken voor een HSG. Ik had ook al van iemand anders gehoord dat het wel meevalt, maar toch.....

Groetjes Wietske

Hoi Meiden.

Vlinder wat een verhaal!
Ik denk echt aan je, vanaf hier een hele dikke knuffel.

Esk, die down dagen, het is wat hè.
Maar een afspraak bij de HA, heel goed. De eerste stap is weer gezet.

Inge, bij jou nu dus afwachten.
Fijn dat het meeviel. Ik verwacht eigenlijk dat ik dat ook nog wel een keertje moet laten doen. Maar daar hebben ze nog niet over gesproken.
En gewoon geen slecht nieuws voor je, dat is ook eens fijn.
Nou we horen wel hoe het allemaal afloopt.

Wietske, hopelijk is het een wondertentje geweest! hahaha.
We duimen.

Sas, ben erg benieuwd hoe het was vandaag.

Meiden ik ga weer even. Heb wat migraine en wil vanavond de voetbalwedstrijd erg graag zien. Even een dutje doet wonderen. Moet toch op bed liggen, ivm stucen staan er geen meubels in het huis.

Kuzzzzzz
Ciz

Terug
Bovenaan