meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Heej meiden

Esk: wat balen van je temp... gatdarrie.. kan me voorstellen dat je er down van wordt. Goed dat je de stap hebt genomen. Ik heb ook bijna zitten huilen toen aan de telefoon.. maar ja, net wat je zegt, je wil niet ,maar moet toch..

Vlinder: vind het zo erg voor je.. weet dat we aan je denken hier. Veel sterkte voor jullie allbei. Wat een gruwel.. eindelijk raak en dan krijg je zo'n boodschap..

Inge: tnt alles goed, fijn! gelukkig viel je onderzoek mee!
Nu maandag weer... sjonge jonge, als je er eenmaal inzit...

Ik ben ook vandaag in de mm gestapt.. Eerste afspraak gyn.. Heel aardige vrouw. Ik was echt gruwelijk zenuwachtig en ik zag er zo tegenop.. achteraf is het allemaal erg meegevallen. Het moment dat je in de beugels moet klimmen is even rot, maar ja het is niet anders. Ze heeft inwendig onderzoek gedaan en een inwendige echo. Wat ze kon zien zag er goed uit. Mijn baarmoeder ligt wel naar achteren gekantelt. Ze zegt dat er praatjes rondgaan dat je dan niet zwanger kunt worden, maar ze zei dat dat niet waar was.. weet iemand daar wat van?
Ze vond mn cyclussen er redelijk netjes uitzien met hier een daar een afwijkende ( 1 keer 24 dagen en 1 keer 41 dagen, de rest was vrij netjes)
Ze zag op de echo dat er een eitje aan het rijpen was, 12 mm, bij 20 springen ze dus ze denkt dat ik dinsdag mn ei heb. Maandag avond moeten we verplicht klussen (..) en dan dinsdagochtend weer een echo. verder wil ze nog een samenlevingstest doen, bloedprikken en zaadanalyse, maar dat komt nog.
pfff
als je er eenmaal inzit...
Maar het geeft ons een goed gevoel dat de boel nu eens even goed nagekeken wordt en dat ze mn eisprong nu helemaal goed gaan volgen.

tot gauw, fijn weekend, liefs van mij

13 juni Sas voor de 1e keer naar de gyn
                    Cis NOD
14 juni
15 juni
16 juni Esk NOD (denk ik), Haily eerste afspraak fertiliteitspoli
17 juni Sas gyn, follikelmeting.
18 juni
19 juni NOD Haily??
                    Esk afspraak huisarts
20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni
23 juni
24 juni
25 juni
26 juni Vriend van Cis echo (uroloog)
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk ongeveer weer volgend ei...

1 juli
2 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli Esk volgende NOD
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo testes)
18 juli
19 juli
20 juli

oja cis, vergeet ik helemaal te vragen, maar ben je na je spotting nog ongesteld geworden?

Hoi Sas

Fijn om te lezen dat het toch wel een beetje meegevallen is. Wat de achterovergekantelde baarmoeder betreft, dat blijk ik ook te hebben en met ons zover ik weet 20% van de westerse vrouwen. Het hoeft dus zeker geen probleem te zijn.
Heel veel succes voor de komende tijd en hopelijk weet je snel wat meer.

Voor de andere meiden, ook heel veel succes met alle mmafspraken, ik volg jullie nog steeds, maar  vind het  ook niet leuk voor jullie om te vaak reageren. (jullie snappen wel waarom denk) Weet in ieder geval dat ik nog steeds aan jullie denk en voor jullie duim.

Hier gaat alles eigenlijk goed, kleintje groeit goed en is erg druk. Ik hoop zo dat jullie me maar snel op mogen volgen.

Heel veel liefs en een knuffel voor jullie allemaal
Natalie
(23w1d)

13 juni Sas voor de 1e keer naar de gyn
Cis NOD
14 juni
15 juni
16 juni Esk NOD (denk ik), Haily eerste afspraak fertiliteitspoli
Man Staarjager opnieuw sperma inleveren
17 juni Sas gyn, follikelmeting.
18 juni
19 juni NOD Haily??
Esk afspraak huisarts
20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni Staartjager NOD
23 juni
24 juni
25 juni
26 juni Vriend van Cis echo (uroloog)
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk ongeveer weer volgend ei...

1 juli
2 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli Esk volgende NOD
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo testes)
18 juli
19 juli
20 juli

Zo, de lijst is weer even aangevuld...

Vlinder, ik vind het zo erg voor je, ik heb een tijd gewacht met reageren omdat ik gewoon niet weet wat ik moet zeggen. Hoe is het nu met je?

Inge HSG gehad, goed om te weten dat er geen afwijkingen zijn. Wat is bij jullie de volgende stap?

Esk, de stap gezet. Het is inderdaad heel raar om het over de telefoon te moeten uitleggen. Maar echt, het kan ook rust geven. Bij elk onderzoek weet je toch iets meer, en kan je in ieder geval een aantal angsten uitsluiten. En ondertussen kan het ook gewoon nog spontaan raak zijn.

Sas, jij ook over de drempel van de eerste gynaecoloogafspraak heen. Fijn dat het een aardige vrouw is, dat moet je ook maar afwaxchten. Wel maf dat jij eerst onderzocht wordt, meestal gaan ze eerst de man testen, en dat moet bij jou dus nog gebeuren.

Nathalie, ik vind het toch altijd fijn om van je te horen hoor, hoe het met jou en je kleintje gaat!

iets heel anders: ik heb gisteravond voor het eerst geklommen. Bij zo'n klimmuur, dat je aan die gekleurde blokjes voor je het weet zo'n 5 meter hoog bent. Flinke spierpijn nu, maar het was echt superleuk! Ga ik zeker vaker doen.

Groetjes, Staartjager

Hallo allemaal!

Even tijd om rustig bij te lezen, dus hier gaat ie dan ;-):

Inge, ik las dat je een HSG-onderzoek hebt gehad (zo heet dat toch?). Fijn dat het meeviel. Ik heb daar al zeer verschillende verhalen over gehoord, niet allemaal even prettig en pijnloos. En ook prettig dat je ei eraan zit te komen en dat ie nu gevolgd wordt. Ik ben benieuwd hoe het maandag gaat.

Hoi Wietske, inderdaad is ronde 12 zo'n mijlpaal die we liever allemaal vermeden hadden. Helaas... Jij dus ook aan de HSG. Hopelijk is het al niet meer nodig en heeft het vakantieklussen geholpen ;-)

Cis, heb jij je NOD eigenlijk al gehad? Ik las iets van spotting, maar daar is het volgens mij bij gebleven. Ik heb ook niet gehoord dat je zwanger bent, dus denk dat de rode duiveltjes wel zijn gekomen, maar ben toch even benieuwd.

Sas, bedankt nog voor je reactie op jereno (echt waar dames, jullie zouden je ook daar 's in moeten schrijven. Dat forum werkt gewoon tig keer makkelijker met teruglezen en smileys en zo). Je eerste onderzoek bij de gyn viel dus erg mee. Gelukkig, want ik kan me voorstellen dat het toch vreemd is zo'n eerste keer. Ik heb al 's een uitstrijkje bij de huisarts moeten laten maken (ook zo'n lekker onderzoek) dus die stijgbeugels had ik al 's meegemaakt. Veel succes alvast voor maandag ;-) met verplicht klussen, dat legt toch een beetje meer druk op de zaak. Natuurlijk ook succes bij de gyn dinsdag (maar dat spreekt voor zich).

Natalie, ik heb er helemaal geen moeite mee als je reageert hoor. Ik vind het juist erg leuk voor je dat je zwanger bent en vind het ook erg prettig dat je zo met ons meeleeft.

Haily, jij hebt maandag ook een afspraak bij de fertiliteitspoly. Ik hoop dat het ook voor jou snel wat oplevert en dat er plannen gemaakt kunnen gaan worden!

Staartjager, hoe gaat het met jou? Ik zag dat je maandag weer 'n potje moet/mag inleveren. Dat lijkt me toch wel een lastige opgaaf voor de man. Ik bedoel zo op commando een potje vullen. Succes daarmee. En zo'n klimmuur is inderdaad hardstikke leuk om te doen, maar wel ontzettend zwaar. Kan je vandaag nog bewegen?

Poeh, dat was een zeer lang bericht... even een kleine update van mijn kant. Volgens FF zou ik vandaag m'n NOD hebben. Gister heb ik getest (echt, ik kan het gewoon niet laten!) omdat ik toch al een dag of drie 's avonds misselijk was en omdat m'n temperatuur wel 1 dagje gezakt was, maar nu weer hoog is. Ik kreeg er eigenlijk een beetje hoop van. De test was negatief overigens, maar FF gaf ook zondag als eerste testdatum aan (da's de dag na je NOD). Mijn temp was vanochtend nog erg hoog en dat heb ik eigenlijk in 4 maanden tempen nog niet zo gehad tegen m'n NOD. Dat betekent dat OF Fertilityfriend er helemaal naast zit qua NOD datum, maar dan zou ik m'n langste luteale fase ooit hebben en dat lijkt me sterk (hoewel mijn luteale fase wel van verschillende lengte is) OF ik ben zwanger OF ik word gewoon ongesteld met hoge temperaturen (tja...). Vandaag ben ik niet zo misselijk als gister, maar ik voel me ook niet echt prettig. Ik ben ook vreselijk moe (maar dat kan ook de voetbalwedstrijd van gister zijn, laat geworden). Nou ja, ik weet dus niet echt wat ik ervan moet denken. Vandaag dus NOD dag en geen duiveltjes te bekennen. Ik ga dus weer een paar spannende dagen (uren?) tegemoet. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes, Esk

esk weet je al wat, ben zo benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nee, nog geen nieuws. Geen rode duiveltjes (gelukkig), wel een gedropte temperatuur (balen) en een negatieve test (maar die had ik al). Afwachten dus. Dan zit je dus 2 weken te wachten op deze dagen en dan krijg je weer te maken met je onregelmatige cyclus, om gek van te worden. Vandaag ben ik 27 dagen in m'n cyclus. Da's het gemiddelde met een enkele uitschieter naar de 30 dagen. Als het dus dinsdag of woensdag is en nog steeds niets, dan ga ik er maar weer 's een test tegenaan gooien. Maar als ik m'n temperaturen zo bekijk denk ik dat ik zo lang niet hoef te wachten ;-(. Ik ben wel benieuwd wat die temperaturen morgen doen, weer lager of toch weer helemaal hoog... ik begin wat twijfels te krijgen of de batterij van mijn thermometer niet leeg is of zo...

Terug
Bovenaan