Bo, wat een opluchting zeg!! Het lijkt met echt een prachtig moment, dat je weet dat het hartje klopt. Hoeveel weken ben je nu ook al weer?
Inge, da's lekker snel! Eigenlijk maar goed ook, dan gebeurt er tenminstte wat. Je hebt dan 10% kans op zwangerschap, dus dat is best veel. Succes meid, laat ons horen hoe het gegaan is.
Esk, wat balen weer. Ik hoopte het even voor je...wel maf dat je periode na je eisprong onregelmatig is, dat hoort toch constant te zijn? Nou ja, dat is dus kennlijk ook niet bij iedereen, misschien net zo'n mythe als dat die periode altijd 14 dagen is. Donderdag naar de huisarts...sterkte.
Sas, ik heb het nog niet aan m'n werk verteld (op een ex-collega na waarbij ik opeens mijn hart luchtte, maar die heeft beloofd dat ze haar mond houdt) maar ik maak er wel plannen voor. Vrijdagavond ga ik naar mijn moeder, ik ben van plan het dan te gaan vertellen, en dan toch maar de rest van de familie...want ik denk dat ik dadelijk aan de beurt ben om onderzocht te worden, en het is op mijn werk niet zo makkelijk om eerder weg te gaan of zo. Ik denk dat ik de bom gewoon in de teamvergadering drop, dan weet iedereen het maar. Gelukkig heb ik een heel aardige werkbegeleider, die momenteel net zwanger van haar tweede is en vandaag haar echo krijgt, dus die zal het zeker begrijpen.
Ciz, het is ook niet makkelijk voor je relatie: continue die teleurstellingen, verbouwingen, en dan ook nog moodswings door de hormonen. Ik was soms echt bang dat we in zo'n stelletje veranderen dat het alleen maar over zwanger worden kan hebben en alleen klust omdat het moet. Gelukkig denk ik nu dat dit niet zo snel gaat gebeuren, gezien hoe we er na ruim een jaar instaan, maar toch.
We hebben gisteren weer een potje spul van m'n man ingeleverd, nu na bijna een week onthouding (niet leuk) en kunnen vrijdag bellen of er al een uitslag is. Ik ga er maar vanuit dat het niet slechter dan de eerste keer zal zijn, dus ik ben niet echt zenuwachtig.
En ik heb gisteren voor het eerst innestelingsverschijnselen gehad: dipje in de temperatuur, heel klein beetje spotting, beetje gerommel in mijn onderbuik. Qua timing kan het, maar het was niet echt heel duidelijk allemaal, en gezien ook de ervaringen van jullie op dit forum ga ik nergens vanuit. Ik heb ten slotte ook al misselijkheid, duizeligheid, moeheid en pijnlijke borsten mee gemaakt zonder het gewenste resultaat, dus tot ik een positeive test in handen hoop ik nergens op (of dat probeer ik in ieder geval).
Vanavond gaan we de vakantie boeken, lekker kamperen in Italie! Elke keer als de nietzwangerblues me dreigen te overvallen denk ik daaraan, dan wordt ik weer vrolijk.
Groetjes, Staartjager