meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

@Staartjager, nee, hij hoefde niks. Ik heb er echt specifiek om gevraagd ("nu wordt ik doorverwezen naar de gyn, zou het ook niet bij mijn man kunnen liggen? Moet die niet onderzocht worden?".) En het antwoord was iets van "nee, ik denk dat het iets is met je eisprong, dus in eerste instantie eerst onderzoeken bij jou". Daar zakt je broek toch van af. Ik word nog boos als ik eraan terug denk.
Gelukkig belde ik dus naar een specifieke gyn en de assistente zei meteen dat ik toch echt op de fertiliteitspoli moest zijn en niet op de afdeling gyneacologie. Dus toch daar een afspraak.
Op zich prima als dit het is, maar ik voel me gewoon echt aangevallen en alsof het probleem nu 100% bij mij ligt. En dat vind ik een rotgevoel. Ik MOET gewoon het gevoel hebben dat WIJ er samen voor gaan en niet dat het dan vanaf dag 1 MIJN probleem is. Gelukkig was mijn man heel begrijpend en voor het eerst in dagen weer een beetje positief (en dan gaat dat stemmetje in m'n hoofd: "ja, maar dat zal dan wel zijn omdat ie dan nu natuurlijk opgelucht is dat het letterlijk niet zijn zaakje is" en da's natuurlijk ook niet eerlijk, maar zo voelt het nu even. ). Ik heb wel bij mijn man gezegd dat ik er bij de gyn (want dat is het toch) op aan ga dringen dat hij ook onderzocht wordt. Stel je toch voor dat je dadelijk helemaal met mij aan de gang gaat en dat over een jaar toch ineens gedacht wordt dat het misschien toch bij hem kan liggen!! Dat wil je toch niet meemaken.
Cis, ik moet naar dr. Hamillon of Hamilton, bij wie zit jij (als ik vragen mag, ik ga ervan uit dat jij ook in dezelfde stad gaat als ik...)?
Esk

Hoi meiden,

ff heel vlug!

Esk, ik ga naar Helmond?? En jij? Ik heb nog nooit van een dokter Hamilton gehoord, en het daar ook niet op plaatjes zie staan??
En by the way, jou mannetje zal door de fertiliteitsarts ook wel worden gecontroleerd.

Wietske wat rot weer, bah bah.
Ja dan heb je inderdaad geen zin om blij te doen!
Hou je taai.

Staartjager wat spannend!!!!!!
We duimen.

Ik kom nu net uit het ZKH, en moet het even laten bezinken.
Moet zo gaan werken, bleuuuh.
Mijn eitje is al aan het rijpen, dus moet ik morgen terug komen voor een nieuwe controle.
Ze verwacht dat hij maandag springt.
Nu zijn mijn hormonen toch niet helemaal je van het, dus moet ik pregnyl (of hoe je het ook schrijft) gaan spuiten.
En dat vind ik me een partij eng, ik ben er helemaal van onder de indruk.
Ik ga toch eens even iemand lief aankijken om dat bij mij te doen.

Nou meiden, morgen meer nieuws!!!

Dikke knuffel voor iedereen!

Tjee wat een hoop geschreven.. en leuk is anders allemaal.. waar zal ik beginnen....

Esk: wat een knuppel zeg! niet eerst algemeen eens verder kijken en navragen hoe het voor de rest ziet, neee ik zie een stel wat bijna een jaar probeert zwanger te raken en de vrouw heeft acne... ja PCOS!! sjonge jonge zeg.. nou lichte troost, je bent waar je wilde zijn, en de fertiliteitsarts weet wel waar ie naar moet vragen..
maar ik kan me je boosheid heel goed voorstellen!!

en ik kan niet begrijpen dat die verschillen zo groot zijn zeg... zo raar!!

Inge: hoe was het??

Wietske.. weer mis.. houdt het dan nooit op he...
je vraag kan ik niet beantwoorden, ik zou er als ik jou was even een apart topic voor openen, er zijn hier verschillende meiden op het forum die er al 1 gehad hebben.
sterkte met alles.. hopelijk wordt alle ellende gauw beloond met een mooi kindje.

Cis: Heh, raar dat je opeens aan de spuiten moet.. kwam dat uit het bloedonderzoek? eerst alle pijlen op je man zn zaad en nu moet jij opeens aan de hormonen..
kan me voorstellen dat je het eng vind. Ik zou het met alle liefde voor je willen doen, maar als je in limburg naar het zh gaat is het een beetje te ver denk ik...
hopelijk vind je gauw iemand!

Staartjager.. hmm klinkt niet gek jou verhaal, ik duim voor je meid!! ik doe nog niet te enthousiast, we zijn er met zn allen maar al te vaak ingetrapt.. maar ik hoop t echt!!

hier alles weer oke na de teleurstelling van dinsdag. we wachten maar rustig af. Soms benauwd het me,   als ik denk hoe lang het duurt voordat er actie kan worden ondernomen, en soms bevliegt me de hoop dat we het zonder alle troep zullen redden..

nou, fijne avond! werkze cis!

Hoi Meiden,

Jeetje wat een verhalen van jullie allemaal. Ik baal er echt van dat er nog niemand zwanger is, ik had er zo op gehoopt. Nou ik blijf nog steeds voor jullie allemaal duimen hoor.

Hier gaat alles goed. Vanmiddag hebben we de 3/4d echo. Ik ben inmiddels bijna 26 weken dus het gaat nu bestwel snel. We kunnen de baby nu ook volop voelen trappen aan de buitenkant dus dat is helemaal leuk.

Heel veel sterkte en succes allemaal met alles en alvast een fijn weekend!

Liefs Evelien

Evie, fijn dat het zo goed gaat.

Cis, ik heb in m'n hoofd hangen dat je uit S. komt en dus dan naar Den Bosch zou moeten. Ik in ieder geval wel. Helmond is voor ons te ver weg.

Hier nog steeds een behoorlijke frustratie van gister. Ik ben zó verschrikkelijk boos. Als ik dit had geweten dan had ik zes maanden geleden al naar de huisarts gekund. ZES maanden!! ZES hele maanden waarin ik misschien nu al zwanger had kunnen zijn (ok, vooropgesteld dat het dit is en vooropgesteld dat ik dan een "simpel" geval ben).

En de huisarts is naar mijn idee in gebreke gebleven omdat:
a) ik al jaren een acne-probleem heb (niet dat het nu heel erg is hoor, ik zie er niet als een pukkelmonster uit of zo).
b) de huisarts wist dat ik gestopt was met de pil
c) ik onlangs (november) nog daar geweest ben vanwege stemmingswisselingen (door mij aangegeven hormonaal)
d) ik al jaren aangeef dat acne een andere oorzaak heeft dan alleen huid (goh, en waar was dat ook alweer een symptoom van??)
e) ik 4 weken geleden nota bene een verwijskaart heb gekregen voor de diëtiste vanwege overgewicht (goh, was dat ook  geen symptoom van?)

Als de huisarts nou gewoon a t/m e al eerder bij elkaar had gelegd.... hij weet al sinds augustus dat we bezig zijn. Ik kom er nog 3 keer terug in een jaar en niet een keer vraagt hij hoe het ermee staat en dan nu heeft ie in 1 minuut een conclusie getrokken... bah, bah, bah.
Het zou natuurlijk nog wat anders kunnen zijn, dat realiseer ik me ook wel, maar ik vind het er wel verdacht veel op lijken met die onregelmatige menstruaties e.d. en al die andere "klachten".

Sorry dames, ik moet het even kwijt... *diepe zucht*
Ik kan al sinds gister nergens meer aan denken, ik voel me zo bekocht. Al die kostbare tijd... maar ik dacht echt dat je bij PCO géén menstruatie had, maar nu lees ik inderdaad dat je ook onregelmatig kan zijn. Bleh...
Okee, dat was de laatste keer dat ik erover begin. Gebeurd is gebeurd.
Fijn weekend iedereen alvast! Ik ga dadelijk proberen vroeg naar huis te kunnen want ik heb het even helemaal gehad.

Esk

Ooh Esk, ik heb met je te doen!
Je mag je frustratie daarover zeker uiten.
Ik neem aan dat je dit zo ook voorlegt bij de fertiliteitsarts, en misschien dat je daarna dat nog eens goed duidelijk kan maken aan je huisarts!
Inderdaad belachelijk! Hij zou daar zich beter in hebben moeten verdiepen, en al helemaal als hij het koppelt aan het niet lukken van zwanger worden.
6 maanden zijn weggegooid, zo voelt dat en dat snap ik heel goed.
Het enigste wat je nu kan doen is wachten wat de fertiliteitsarts erover zegt, daar ben ik overigens wel heel benieuwd naar.
Maar ja, wachten doen we al zolang!
Meid, gooi je frustratie hier maar lekker neer, misschien lucht dat wat op.
Daar zijn we voor hè.
Dikke knuffel!

Trouwens Den Bosch, nee dat is voor ons weer te ver weg.
Ik woon in G, ik weet niet of je dan snapt wat ik bedoel, hahahaha.
En Sas niet Limland he, gewoon Brabant!!!

Sas, fijn dat het bij jou weer wat gezakt is allemaal.
Op naar de volgende onderzoeken!
Ik denk aan je!

Evie, leuk om weer wat van je te horen, en fijn dat alles goed gaat.
Met ons niet zo, maar dat begreep je al. Maar ik geloof nog steeds dat ook wij ooit komen waar we willen zijn!!

Ik kom net weer van het ZKH af.
Mijn eitje was nu 16mm, en bij de 20 gaat ie jumpen, hahaha.
We krijgen maandag onze 1e IUI, ooh en wat ben ik benieuwd!!
Zaterdag na het voetbal, om 23 uur moet ik mijn 1e injectie pregnyl zetten.
Toch raar, je doet het zovaak bij andere, maar bij jezelf is het toch maar eng!
Mijn vent zei al, dan blijven we zaterdag mooi thuis met het voetbal, ivm de biertjes die dan moeilijk kan weerstaan. We zouden eigenlijk op het marktplein gaan kijken op groot scherm, maar ja, dit gaat voor.

Nou meiden een heel fijn weekend.

Dikke knuffel!!
Cissssssss

20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni Staartjager NOD  
23 juni Sas bloedprikken
                  Cis IUI (1e keer)
24 juni Man sas zaad inleveren..
25 juni
26 juni Vriend van Cis echo (uroloog)
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk+man 1e afspraak fertiliteitspoli

1 juli
2 juli Esk ongeveer weer volgend ei...ergens tussen 30 juni en 4 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli Cis NOD!!!! Spannend!!!
11 juli
12 juli
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli Esk volgende NOD (hier ergens???)
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo                           testes)
18 juli
19 juli

cis.. hjaha ik had mn misser meteen al door toen ik op 'plaatsen' had geklikt, maar ik hoopte dat iedereen dr overheen zou lezen.. jammer hoor!

Je eitje lekker aan het groeien dus.. tjee wat een spannende tijden voor jullie!!! kun je het al een beetje bevatten allemaal?
Verstandige keuze om thuis te blijven hahah.. nou dat offertje kan er nog wel even bij na al het afzien he! heb je al iemand om je te prikken of ga je het toch zelf doen?

Esk: je hoeft er voor ons niet over op te houden hoor, iedereen begrijpt dat je er gefrustreerd over bent. maakt niet uit hoe vaak je dr over begint, als t je dwars zit horen we het graag!
Maar even als kanttekening: je bent toch juist vrij regelmatig??? het wil eens een dagje meer of minder zijn, maar dan houdt het toch op? Zelfs mijn cyclus is door de gyn omschreven als 'vrij regelmatig met hier en daar een afwijkende' .
Los daarvan: ik vind het zo rot voor je, kan me je rotgevoel helemaal voorstellen.. bah, en dan die tijd die het onnodig heeft gekost.. hopelijk gaat het vanaf nu heel snel allemaal!

liefs

PS inge:: ben zo benieuwd hoe het is geweest, laat je even wat horen???

Hoi hoi daar ben ik eindelijk weer eens. Ik heb het zo druk steeds!

Afgelopen woensdag was voor ons DE grote dag.
8:00 moesten we een potje inleveren van mn vriend. 2 uur later mocht ik dan komen voor de IUI. Dan wordt er ondertussen het sperma bekeken en de beste er uitgehaald voor de inseminatie. Wij dus 10:00 terug. We werden meegenomen naar een kamertje en de dokter zei: We hebben een probleem. De moed zakte weer in mn schoenen en gelijk schrikken! WAT NU WEER! Het sperma was niet goed genoeg om te gebruiken. Het was nu nog slechter dan het eerste onderzoek. Er zijn wel genoeg spermacellen, maar de beweging is slecht. En als die worden gebruikt voor IUI dan heb je nog bijna een kans van 0% dat het lukt. Ze kunnen wel ingebracht worden bij mij, maar ze moeten zelf ook nog naar het eitje bewegen. Dus geen IUI. Heel onze dag naar de # # # # #.
Maandag weer bellen naar de gyn wat er nu weer gaat gebeuren. Ik  ben er echt heel erg verdrietig van. Zou het bij ons ooit wel eens lukken?

En wietske: dat onderzoek is bij iedereen verschillend. Ik voelde helemaal niks na dat onderzoek. Misschien 1 klein druppeltje bloed verloren, maar je kan gewoon je dagelijkse dingen doen hoor. Ik ben daarna ook gewoon gaan werken. Het is alleen een rotgevoel als de gyn bezig is, maar je schreeuwt het niet uit van de pijn hoor!!
En de gyn kan ook gelijk zien of alles goed is. Dus je weet gelijk de uitslag.
succes meid.

sassie voor jullie maandag een belangrijke dag. Ook veel succes en hopen dat alles goed is!

Esk wat vervelend allemaal zeg! ik kan heel goed voorstellen dat je boos bent. Iedereen wordt idd heel anders behandeld bij de gyn of huisarts! De 1 is heel erg begrijpend en de ander doet het niks!!
Wat zijn nu de volgende stappen voor jullie?

Cis jullie ook IUI. Spannend allemaal. Heel veel succes ermee. Trouwens nog ff een vraagje. Het sperma van je vriend was ook niet 100% in orde he? wat waren bij jullie de uitslagen hiervan? als ik vragen mag.
Ik  heb trouwens ook een pregnyl spuit gehad. Dat was maandagavond. De woensdag zou ik dan mn ovulatie hebben.

Nou meiden....nog een fijn weekend allemaal!!!!!
X

Terug
Bovenaan