Daar ben ik weer... nou, vanochtend viel niet mee. Het goede nieuws is dat we zijn doorgestuurd naar de gyn. Maar ik vond het een teleurstellend gesprek met de huisarts. Wij daar helemaal voorbereid heen, hij vraagt waarvoor we komen, wij vertellen, hij kijkt naar mij, zegt: 'Ik zie dat je acne hebt, da's een teken van PCO, dus ik zal je doorsturen naar de gyn". Nou, da's lekker! Meteen een plakaat erop, niets onderzocht, alleen blijkbaar m'n gezicht was genoeg. Volgens de huisarts zeiden temperatuurkaartjes en ovulatietesten helemaal niets en kon het goed zijn dat m'n eitjes niet genoeg rijpten vanwege PCO.
Ik was helemaal over de emmer toen ik thuis kwam. Niet dat de diagnose misschien fout zou zijn, maar meer over de manier waarop. Inderdaad ik heb jaren en jaren en jaren bij de dermatoloog gelopen wegens acne. Ik heb keer op keer aangegeven dat ik niet dacht dat het een huidprobleem was, maar een hormonaal probleem en daar werd NOOIT op gereageerd en nu word met 1 blik en binnen 1 minuut de conclusie getrokken die ikzelf al jaren geleden heb aangegeven. ^%#$^%#$&%, als ik dat nou 10 jaar geleden had geweten, had het misschien allang opgelost kunnen zijn! Ik WIST gewoon dat de acne samenhing met m'n cyclus, vruchtbaarheid e.d.
Anyway, ik dus gebeld naar de gyn. Daar werd ik dus zonder pardon alsnog doorverwezen naar de fertiliteitspoli (gelukkig niet afdeling gyneacologie, maar toch fertiliteit) en nu heb ik dus samen met m'n man een afspraak voor 30 juni.
Dus geslaagd in de missie (doorverwijzing), maar gemengde gevoelens. Ik vond het absoluut niet prettig dat meteen naar mij werd gewezen. Heb dat ook nog gezegd tegen de huisarts, maar die bleef erbij dat het bij mij lag. Grrr...
Thuis natuurlijk nog een potje gehuild, tranen zitten nog steeds hoog, maar ook wel een beetje opluchting, want als het dit is, is de kans natuurlijk nog steeds aanwezig dat het "vrij simpel" zou moeten kunnen. Misschien een paar ronden Clomid of zo. We zullen zien.
18 juni
19 juni NOD Haily??
Esk afspraak huisarts
Cis follikelmeting
20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni Staartjager NOD
23 juni Sas bloedprikken
24 juni Man sas zaad inleveren..
25 juni
26 juni Vriend van Cis echo (uroloog)
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk+man 1e afspraak fertiliteitspoli
1 juli
2 juli Esk ongeveer weer volgend ei...ergens tussen 30 juni en 4 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli Esk volgende NOD (hier ergens???)
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo testes)
18 juli
19 juli