meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Sas, je ei kwijt? Kan dat ook al? en het duurt allemaal al zo lang! Weer een maand verder! is er bij jullie geen zomerstop?

Wat wordt erbij iedereen trouwens snel met IUI begonnen zeg!

Wij zijn ook bij de fertiliteitsarts inmiddels geweest. plan de campagne: dag 10-12 eerste echo (nee, nu nog geen echo gehad??), daarna om de dag tot dagelijks echo, samenlevingstest, bloed prikken week na eisprong. dan na de zomerstop in augustus een 2e cyslus hetzelfde(maar in sept 3 wk vakantie, dus mogelijk valt de cylcus verkeerd en dan pas cyclus 2 in oktober!), daarna volgens mij pas HSG en dan pas IUI...
wat een verschil dus overal, zeg!

Staartjager al nieuws??? Het klikt toch wel erg hoopvol!

Liefs, Haily

heej meiden

we gaan echt wel op vakantie hoor! dat gaat echt voor, geen haar op mn hoofd die er aan denkt om hiervoor thuis te blijven (hihi valt wel mee dus met die wanhopigheid)
VInd het inderdaad wel vreemd dat elke gyn een ander beleid heeft!
Ciz: ze liet me op dag dertien terugkomen omdat ik normaliter een laat ei heb en ze had berekend dat ie dindsag zou springen, eind van de dag. Hoe dichter bij je eisprong hoe meer je kunt zeggen over de samenlevingstest.tja.. dat ie dan opeens eerder springt...
of niet hahah. ik weet het niet meer...
Maandag dan bloedprikken, week na eisprong inderdaad, dus dat is weer wel hetzelfde.
zomerstop heb ik nog iet van gehoord bij ons. Moet ook nog doorgeven dat ik op dag dertien niet aanwezig ben, maar wil eerst afwachten of ik ongi wordt, en wanneer. als ik een paar dagen over tijd ben redden we het wel. we zullen zien.

Haily dus ook volop in het circuit.. hoe voelt het voor jou?? Raar dat je nog geen echo hebt gehad.. sjonge jonge.. is er geen standaard protocol?? en wat duurt een eventuele iui bij jou dan verschirkkelijk lang in vergelijking met de andere meiden!!!!

over iui gesproken: hoe was het bij jou vandaag inge??????????

liefs voor allemaal..

18 juni
19 juni NOD Haily??
Esk afspraak huisarts
Cis follikelmeting
20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni Staartjager NOD  
23 juni Sas bloedprikken
24 juni Man sas zaad inleveren..
25 juni
26 juni Vriend van Cis echo (uroloog)
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni

1 juli
2 juli Esk ongeveer weer volgend ei...ergens tussen 30 juni en 4 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli Esk volgende NOD (hier ergens???)
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo testes)
18 juli
19 juli
20 juli

Ik vergeet helemaal om jullie heel  veel succes te wensen cis en esk..

Esk Heel veel succes morgen, we weten allemaal hoe moeilijk het is om de eerste stap te zetten.. succes voor jou en je man!!

Ciz, jij ook veel succes!! hoop dat jou ei zich wel laat vinden!! succes.. leuk is anders om in de beugels te hangen daar.. maar alles voor het goede doel!

zet m op meiden!

Daar ben ik weer... nou, vanochtend viel niet mee. Het goede nieuws is dat we zijn doorgestuurd naar de gyn. Maar ik vond het een teleurstellend gesprek met de huisarts. Wij daar helemaal voorbereid heen, hij vraagt waarvoor we komen, wij vertellen, hij kijkt naar mij, zegt: 'Ik zie dat je acne hebt, da's een teken van PCO, dus ik zal je doorsturen naar de gyn". Nou, da's lekker! Meteen een plakaat erop, niets onderzocht, alleen blijkbaar m'n gezicht was genoeg. Volgens de huisarts zeiden temperatuurkaartjes en ovulatietesten helemaal niets en kon het goed zijn dat m'n eitjes niet genoeg rijpten vanwege PCO.
Ik was helemaal over de emmer toen ik thuis kwam. Niet dat de diagnose misschien fout zou zijn, maar meer over de manier waarop. Inderdaad ik heb jaren en jaren en jaren bij de  dermatoloog  gelopen wegens acne. Ik heb keer op keer aangegeven dat ik niet dacht dat het een huidprobleem was, maar een hormonaal probleem en daar werd NOOIT op gereageerd en nu word met 1 blik en binnen 1 minuut de conclusie getrokken die ikzelf al jaren geleden heb aangegeven. ^%#$^%#$&%, als ik dat nou 10 jaar geleden had geweten, had het misschien allang opgelost kunnen zijn! Ik WIST gewoon dat de acne samenhing met m'n cyclus, vruchtbaarheid e.d.
Anyway, ik dus gebeld naar de gyn. Daar werd ik dus zonder pardon alsnog doorverwezen naar de fertiliteitspoli (gelukkig niet afdeling gyneacologie, maar toch fertiliteit) en nu heb ik dus samen met m'n man een afspraak voor 30 juni.
Dus geslaagd in de missie (doorverwijzing), maar gemengde gevoelens. Ik vond het absoluut niet prettig dat meteen naar mij werd gewezen. Heb dat ook nog gezegd tegen de huisarts, maar die bleef erbij dat het bij mij lag. Grrr...
Thuis natuurlijk nog een potje gehuild, tranen zitten nog steeds hoog, maar ook wel een beetje opluchting, want als het dit is, is de kans natuurlijk nog steeds aanwezig dat het "vrij simpel" zou moeten kunnen. Misschien een paar ronden Clomid of zo. We zullen zien.

18 juni
19 juni NOD Haily??
Esk afspraak huisarts
Cis follikelmeting
20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni Staartjager NOD  
23 juni Sas bloedprikken
25 juni
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk+man 1e afspraak fertiliteitspoli

1 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo testes)
18 juli
19 juli

Hoi Meiden,

Wat een verhalen weer.

Esk, wat een huisarts zeg!!
Ik zou ook over de rooie zijn. Maar inderdaad doorverwijzing naar de fertiliteitsarts.
(wat bij ons trouwens ook een gyn is) Dat is dan wel prettig, en inderdaad als je PCO zou hebben, dan is er zeer zeker nog hoop.
En meid, hoop sowieso niet verliezen hè.
Succes met alles, en laat het rustig bezinken.
Bereid alle vragen die je hebt een beetje voor. Ik klapte daar namelijk dicht.

Haily, inderdaad wat raar dat jij zo lang moet wachten. En een zomerstop, dat ga ik dadelijk toch eens ff checken, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zou dat eigenlijk ook wel belachelijk vinden. Baal je er niet van?
Het is wat hè al die bezoekjes naar dat ZKH!!!!

Inge, al nieuws?? Ben zo benieuwd????

Ik mag dadelijk voor de eisprong controle. Sas ik hoop dat ie bij mij idd niet kwijt is. En fijn weer met de benen wijd, hahahhaha we lachen er maar om, toch!

19 juni NOD Haily??
                  Esk afspraak huisarts
                  Cis follikelmeting
20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni Staartjager NOD  
23 juni Sas bloedprikken
25 juni
27 juni
28 juni
29 juni

1 juli
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo                           testes)
18 juli
19 juli

Wat raar toch dat iedereen anders behandeld wordt, het lijkt echt aan je huisarts/behandelend arts te liggen. Esk, wat een hork zeg, je niet je verhaal laten doen maar aan de hand van 1 symptoon meteen een diagnose stellen. Natuurlijk zou het fijn zijn als je eens serieus wordt genomen met die zorgen rondom je acne, maar dan toch niet op deze manier. Kop op, meid, met een beetje geluk is die fertiliteitsarts wat aardiger. En jouw man hoeft zich nog niet te laten testen?
Dat zei mijn huisarts weer, dat je dat altijd als eerste doet om te weten of er ook naar de uroloog moet worden doorverwezen... maar bij Sas is dat ook nog niet gebeurd.
Nou, ik ben benieuwd wat voor plan ze voor mij hebben tegen de tijd dat ik bij de fertiliteitsarts zit.

Cis, succes zo!

Ik heb af en toe last van jeukende of tintelende borsten, die wat groter en voller aanvoelen, en af en toe een krampje in mijn buik. Maar ik merk dat ik helemaal niet meer geloof dat ik spontaan zwanger kan worden. Verstandelijk gezien weet ik dat het nog prima kan, maar na ronde 12 had ik echt zoiets: dat moet maar op de medische manier. Ik heb af en toe wel hoop, maar dat bezie ik echt als wat ik altijd heb voor ik ongesteld wordt. Ach, het helpt om de rust te bewaren, het zal een minder grote teleurstelling zijn deze keer, en mocht het dan toch raak zijn, dan zit ik pijlsnel op dat roze wolkje.

Groetjes, Staartjager

19 juni NOD Haily??
                  Esk afspraak huisarts
                  Cis follikelmeting
20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni Staartjager NOD  
23 juni Sas bloedprikken
25 juni
27 juni
28 juni
29 juni

1 juli
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli
11 juli
12 juli
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo                           testes)
18 juli
19 juli

Helaas, weer ongie in ronde 12.
Volgende week donderdag HSG.
Hoe heftig is dat onderzoek, weet iemand dat?
Kan ik direkt erna naar een diploma-uitreiking of voel ik me dan slecht???

groetjes Wietske

Terug
Bovenaan