meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

jee inge.. wat een tegenvaller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat geloof je toch ook niet... wat een slecht nieuws zeg... in plaats van een goede kans op een zwangerschap sta je nu weer met lege handen.. spannend wat de volgende stap nu zal zijn.. sjonge jonge zeg.. wist niet dat dit ook nog kon..
sterkte samen, ben benieuwd naar de uitkomst van maandag!
liefs

Inge, dat is een tegenvaller zeg! Gaat de procedure snel, zit dit weer tegen. Wel goed dat ze eerlijk zijn dat het nu geen kans heeft, anders zit je toch maar te hopen. Ik ben benieuwd wat ze maandag zegge: of nog een paar keer IUI met de hoop dat het zaad dan wel goed is, of toch al doorstomen naar IVF/ISCI.

Esk, ik snap je frustratie zo goed, gooi het er maar lekker uit hoor! En ik neem aan dat bij de fertilitietsarts je man ook wel onderzocht zal worden.
Maar zoals mijn moeder al eens zei: je hebt mannen, je hebt dokters, en de combinatie kan rampzalig zijn.
Overigens: ook al ligt het medisch gezien aan jou dat het langer duurt, en totaal niet aan je man, dan is het nog steeds jullie probleem toch? Je wit toch samen een kind? Bij Cis, Haily en Inge is het ook niet opeens het probleem van de man, je hebt ten slotte samen een kinderwens.

Cis, is het gisteren gelukt met de injectie? Ik zou er ook niet aan meoten denken hoor, ik ben sowieso niet zo dapper waar het naalden betreft. Het heeft me drie jaar moed verzamelen gekost voor ik bloed ging geven, en nog vond ik het elke keer doodeng.

Nou, we hebben vrijdag gebeld voor de uitslag van het tweede zaadonderzoek, maar de assistent aan de telefoon was wat vaag, dus we gaan maandag wel de uitdraai ophalen, dan kunnen we kijken of het nog verschilt met de vorige meting.
Ik heb vrijdagavond het aan m'n moeder verteld, het was wel een opluchting. Ze reageerde heel lief, gelukkig echt als moeder en niet als de dokterassistent die ze ook is. Ze stelde me wel gerust dat het niet in de familie zit, we hebben een grote, katholieke en vruchtbare familie. Dat wil niets zeggen over mij individueel, maar het is toch goed om te weten.
Alleen dacht ze dat ze dan andere mensen moest inlichten zodat die geen vervelende vragen zouden stellen, maar we hebben gezegd dat we dat liever zelf doen, dan weten we ook wie het wel en niet weet. Bovendien heb ik ondertussen een redelijke olifantenhuid voor vragen als wanneer de kinderen nu eens komen.

Ondertussen is het vandaag de dag dat ik ongesteld moet worden, maar tot nu toe nog niets, ook geen spotting (wat ik normaal 1 a 2 dagen van tevoren krijg). Wel de afgelopen dagen opeens kramp in mijn onderbuik, maar dan is dat snel weer over. Ook dat is niet mijn normale patroon, ik ga normaal eerst bloeden en daarna krijg ik buikpijn.
We zien het wel, ik durf nog nergens op te hopen, maar als het woensdag nog steeds zo is ga ik maar eens testen. Dan zou er toch genoeg hormoon in m'n bloed moeten zitten.

Groetjes, Staartjager

ha staartjager,
fijn   dat je het verteld hebt, en dat ze zo goed reageerde. hele opluchting!
en eeh.. belangrijkste van alles; spannende dagen voor jou! ik duim voor je hoor!
ik snap dat je nergens op durft te hopen, dat gaat er na een tijdje wel af, maar stiekem toch he ;)
ik hoop het va nharte.. en sterkte met afwachten!

esk: hoe is het met jou? alles een beetje een plekje kunnen geven?
liefs

20 juni Wietske NOD.
21 juni
22 juni Staartjager NOD  
23 juni Sas bloedprikken
                  Cis IUI (1e keer)
24 juni Man sas zaad inleveren..
25 juni
26 juni Vriend van Cis echo (uroloog)
                      Wietske HSG
27 juni
28 juni
29 juni
30 juni Esk+man 1e afspraak fertiliteitspoli
                       Wietske afspraak met gyn
1 juli
2 juli Esk ongeveer weer volgend ei...ergens tussen 30 juni en 4 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli Cis NOD!!!! Spannend!!!
11 juli
12 juli
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli Esk volgende NOD (hier ergens???)
                  Wietske nod
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo                           testes)
18 juli
19 juli

Hoi allemaal,

fijn om te lezen dat jullie net zo ploeteren met al die gyn-bezoeken en zaken eromheen. Gelukkig zijn mijn man zijn zaadjes wel goed genoeg, maar wij zien het zwanger worden ook echt wel als iets gezamenlijks.
Inge, bedankt voor de geruststelling, dat had ik toch wel even nodig, heb beetje een rotdag gehad. Ik ben wel benieuwd wat de gyn gaat voorstellen als de hsg in orde blijkt te zijn. Nog een half jaar wachten lijkt me geen optie, kben tenslotten over 14 dagen al 38, dus de tijd dringt. Afwachten eerst maar....

Groetjes Wietske.

Sas en Cis succes morgen!!! Cis hoop echt dat IUI bij jullie zal werken!

Staartjager spannend... Snap best dat je nergens meer op durft te hopen, maar ik hoop het zo voor je!

X bo

Hallo allemaal!
Daar ben ik weer (in het weekend nooit zo'n zin om te internetten, toch meer op m'n werk zin ).

Dit weekend was een weekend van praten, huilen en nog meer praten, maar ik geloof dat ik er nu weer 100% ben. We hebben nog een kleine onenigheid over of we het wel gaan vertellen aan onze ouders of niet. M'n man wil het 't liefst aan niemand vertellen en dat snap ik ook wel, maar zo zit ik dan weer niet in elkaar. Tja, vind daar nou maar 's een compromis tussen. Ik heb het gevoel dat ik het IEMAND moet vertellen, maar ik wil ook nog niet op de zaken vooruitlopen. Inmiddels hebben we dan gezamenlijk besloten eerst de onderzoeken en diagnose bij de gyn af te wachten. En dan gaan we er weer over praten. Dat is voor mij ook wel acceptabel. Heel veel gelezen dit weekend over PCO en ik begin toch weer een beetje te twijfelen. Ik wéét dat ik een eisprong heb en de AFWEZIGHEID van een eisprong schijnt toch 1 van de dingen te zijn die altijd bij PCO voorkomt. Ik pas dus niet helemaal in het plaatje. Nou ja, we zullen volgende week zien.

Staartjager, het klinkt wel heel spannend allemaal. Ik hoop het zo voor je!
Wietske, Succes met je HSG, hopelijk valt het mee en ik denk niet dat de artsen nu nog lang gaan wachten, daar is de tijd gewoon niet voor en dat weten ze ook wel.
Sas, hoe gaat het met jou?

Nou, ik moet even gaan werken, want ik loop gigantisch achter: sinds donderdag niet echt goed gewerkt.

Groetjes, Esk

ha meiden

Esk: fijn dat je je weer beter voelt.. wat is het soms zwaar om uit je dip te komen en er weer voor te gaan.
Kan me voorstellen dat je het graag aan iemand kwijt wilt.. ik klapte er zowat van haha. maar ja als de een niet wil....
Ik deel je twijfel over pco hoor, volgens mij ben je er veel te regelmatig voor, maar ja ik heb er niet veel verstand van....

Cis:: hoe was het??????????????????????????????????? ben zo benieuwd!! laat gauw wat van je horen, hopelijk beter neiuws dan inge....

Wietske,.. aardig ben jij zeg.. met je goed te lezen dat jullie net zo aan het tobben zijn met de gyn.. haha.. begrijp wel wat je bedoeld hoor!
hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid.
Ik denk niet dat ze jullie een half jaar laten aantobben hoor gezien jullie leeftijd, maar ja je weet maar nooit met die artsen..
in ieder geval vast succes!!!! laat je het weten als je wat weet?

Ik ben vandaag bloed wezen prikken, mutsefluts kon m alleen niet zo goed vinden, t bloedvat van 1 cm breed in mn elleboogplooi... tsss lekker zitten pieren met die naald, t wordt al lekker blauw!
manlief morgen het goedje even inlveren (ziet ie al de hele week tegenop) en dan hebben we het weer even gehad voor de vakantie. Daarna weer met frisse moed verder.   Voor die tijd nog wel even bellen of ze stiekem al wat uitslagen binnen hebben!

fijne avond, (lekker weertje he?!)

staartjager, weet je al wat meer?

liefs

Hoi lieve meiden...ik ben nog steeds over tijd, en heb manlief gisteren overgehaald om toch maar vast te testen.
Dus gisteravond om 23.30 (allebei net uit ons werk) en....een tweede streepje!!
Vaag weliswaar, ik vertoruwde m'n eigen ogen niet, maar hij zag het ook, en dat betekent dat ik zwanger ben!!

Na al die tijd, ik had het echt niet meer gedacht. Ik vind het ook nog moeilijk te bevatten, veel verder dan "eindelijk een positieve test" kom ik nog niet echt. We doen er vrijdag voor de zekerheid nog een, en als die ook positief is ga ik eens een verloskundige bellen, en moeder voor moeders, en dan moeten we het hel huis maar eens gaan opruimen...

Groetjes van nog een licht verwarde, met trillende handjes typende Staartjager

Terug
Bovenaan