meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

mijn grootste angst is werkelijkheid geworden. We hebben zojuist te horen gekregen dat er geen enkele zaadcel gevonden is bij manlief. Oftewel, onze droom is voorbij..

Sas, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik heb net persoonlijk gereageerd via een pm bij Jereno, dus zal het hier niet nog herhalen.
Weet dat ik aan je denk.
Liefs, Esk

Jeeeetje Sas, ik zit gewoon verslagen achter de pc!!!!!
Wat is dat nou voor een bericht?? Helemaal geen??? Dit kan toch niet waar zijn!
Hoe kan dat nou, dat is echt heel zelden, en dat dat nou net bij jullie is!!!
En nu, hoe gaat het verder??
Hoe is het met je man?
Wanneer stond er een afspraak bij de fertiliteitsarts? Ga je dat nog doen voor je vakantie?
Oooh meissie, ik denk ook net als de andere aan je!
Vanuit brabant een heeeeleeeee dikke knuffel.

Esk hoe is het met jou, stijgen de zenuwen nog meer, of krijgen ze wat rust?
Ik kan het me wel voorstellen hè. Het is nu ook nog zo onduidelijk allemaal.
Inderdaad speculeren en afwachten, maar wat duurt de tijd dan lang hè.

Wietske wat fijn dat er bij jullie geen wachtlijsten zijn, we komen richting jullie.
Ik snap de druk die erop zit wel, maar dat zal de arts ook wel hebben.

Ik heb vanmorgen weer moeten spuiten, voor een betere innesteling.
En jawel, het gaat al een stuk makkelijker.

Nogmaals Sas, sterkte.

Cis xxx

Oohw sassie wat een naar bericht, ik  schrik er helemaal van. Hoe kan  dit, heeft je man ooit wat gehad waardoor dit kan?
Zijn er nog andere mogelijkheden, wordt het nog verder ondezocht?
Nou ik snap dat je dit eerst even moet laten bezinken allemaal. Ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen in deze nare periode.

Wietske succes morgen. hoop dat het meevalt.

Staartjager wel een beetje dubbel zo, maar super hoor.. van harte gefeliciteerd!!

Xx bo

tja wat moet ik zeggen, ik kan het echt niet bevatten, op een natuurlijke wijze kan ik medisch gezien sowieso niet zwanger worden.
het is nu afwachten. Over twee maanden opnieuw zaadtest. verwacht ze trouwens helemaal niets van, wij ook niet. Dan naar de uroloog. Dit gaan we proberen te versnellen, of dat niet meteen kan zonder weer maanden te moeten wachten.
Die kan dan kijken waar het fout gaat, verstopte zaadleiders of wordt er helemaal niets aangemaakt.
Als het verstopte zaadleiders zijn is er eventueel de mogelijkheid om een biopt uit de teelbal te nemen en de in beginsel aanwezige zaadcellen te bewerken en dan via IVF en ICSI een zwangerschap proberen te verkrijgen. oftewel het meest technische hoogstandje wat er is volgens mij in de mm (MESA EN TESE voor de liefhebbers).. en ver over de grens heen die we nu hebben. maar misschien verandert dit door het nieuws van vandaag.

we hebben gruweljk veel gehuild, naaste familie is ingelicht. nu helemaal uitgeput en lamgeslagen.. tjee kan me echt niet indenken dat het gewoon over lijkt te zijn nu.. nu maar hopen op een wonder.. en straks orienteren op de ander opties,, adoptie ed.. maar daar zijn we nu nog niet aan toe.. oooo meiden.. weet echt niet wat ik moet..
voelt net alsof er iemand heel dierbaar is overleden..
het is ook zo moeilijk om manlief zo te zien, dies echthelemaal gebroken en voelt zich erg schuldig naar mij toe omdat hij mij niet kan geven wat ik verlang. maja.. maak hem maar   eens duidelijk dat dat niet nodig is.

zoals jullie zullen begrijpen zal ik wellicht wat minder aanwezig zijn, misschien ook niet maar ja.. weet momenteel effe niet zoveel zeker!

liefs voor allemaal, het is fijn dat jullie met ons meeleven!

Hoi meiden,

Sas, ik heb er gister de hele avond een rotgevoel over gehad. Ik snap precies wat je bedoelt met dat het lijkt dat er iemand overleden lijkt te zijn. En ik begrijp het ook heel goed als je minder (of niet) op fora komt. Is natuurlijk erg confronterend.

Ik voel me zelf wat schuldig als ik verder typ over onze en mijn kansen van deze maand, maar ik ga het toch doen.

Cis, spannend hoor, tikken de daagjes nu niet langzaam voorbij?

Staartjager, hoe gaat het nu met jou? Al een beetje over de schok heen?

Wietske, hoe is je HSG gegaan, was toch deze week ergens?

Voor mij is het weer een baalmoment. Gisteravond dacht ik zomaar ineens dat ik wel 's een ovulatietestje kon doen (het was dag 10) en potverdrie, het ding was positief! Dat kwam klustechnisch dus ff rottig uit... weinig actie gehad op dat gebied eergister en de dag ervoor... gister natuurlijk direct wél actie genomen en hopelijk heb ik vanavond ook nog een positieve ovutest. Zelf heb ik het vermoeden dat het ei dus gister of misschien wel eergister al geweest is. Getverderrie! Enige troost die er dan nog is, is dat we maandag ons toch moeten melden bij de gyn. Maar ja, ik had de kans van deze maand liever niet misgelopen (in ieder geval niet totdat definitief is uitgesloten dat het op de "normale" wijze niet gaat lukken). Maar ja, ik had een ei tussen dag 8 en 10 dus echt niet verwacht... dag 11 was tot nog toe het vroegst en dan ook maar 1 keertje. Korte cyclus dus deze maand, da's dan het enige voordeel...
Groetjes, Esk

Sas, wat vreselijk voor je...ongeveer het ergste nieuws wat je op dit vlak kan krijgen. Het doet me beseffen hoeveel geluk ik heb gehad...ik wou dat ik je daarvan wat kon geven.
Lieve Sas, huil lekker uit, geef jezelf de tijd, het is inderdaad een rouwproces wat je nu doorgaat.
Mijn advies is om 2, 3 maanden ervoor te nemen voor je andere opties gaat bekijken. Eerst afscheid nemen van de droom. Dan verder kijken...

Ik ga nog wel met jullie meelezen, maar iets minder reageren, ook om mensen niet de ogen uit te steken met mijn geluk. Ik volg jullie nog wel hoor, en duim heel erg voor iedereen.

Groetjes, Staartjager

Ooh Sas, ik gisteravond zoveel aan je gedacht. Wat is dit triest voor jullie.
Nou maar hopen op 1 van de hoogste medische standjes, al is dat niet bepaald wat je voor ogen had.
Bij deze nogmaals heeeeeeel veeel sterkte, en weet dat ik aan je denk.
Ik snap dat je misschien wat minder hier te vinden bent. Je weet dat dat altijd goed is.
Meissie, een hele dikke knuffel.

Wiestke hoe was het bij jullie?

Esk, voor jou is het aftellen naar de gyn ook begonnen, spannend hè!

Kuzzz cis

Terug
Bovenaan