meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

30 juni Esk+man 1e afspraak fertiliteitspoli
                     Wietske afspraak met gyn
                    Haily start echo's,samenlevingstest, etc
1 juli
2 juli Esk ongeveer weer volgend ei...ergens tussen 30 juni en 4 juli
3 juli Cis uitslag echo uroloog, en operatie plannen voor spataders weg te halen.
4 juli Haily ei? (4-6/6)
5 juli Sas op vakantie
6 juli
7 juli
8 juli
9 juli
10 juli Cis NOD!!!! Spannend!!!
11 juli
12 juli
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli Esk volgende NOD (hier ergens???)
                  Wietske nod
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo                           testes)
18 juli
19 juli
20 juli
21 juli
22 juli
23 juli
24 juli
25 juli
26 juli
27 juli
28 juli (hier of morgen NOD)
29 juli
30 juli
31 juli

vrijdag tot zondag ergens ei, ik hoop op vrijdag, want dat is de laatste keer dat ik m'n vriend zie, daarna pas woensdagavond weer! (hij als leiding met scouting mee op kamp, ik hele weekend dienst...) Gisteren trouwens eenmalig helder bloedverlies, heel vreemd...De echo-verpleegkundige kon me ook niet zeggen waar dat door kwam.
Groetjes Haily

Haily,
Fijn dat het op zich meeviel. Het lijkt me inderdaad een gedoe al die afspraken. Wij hebben niemand nog wat verteld en hopelijk kan ik e.e.a. zo plannen dat het allemaal goed gaat en het niet vreemd wordt. Vanmiddag naar Den Bosch (wie heb jij daar eigenlijk?) voor de eerste afspraak. Ik heb maar vrij genomen... iedereen denkt dat ik vanmiddag iets "leuks" ga doen... nou, leuke boel zo'n afspraak...
Ik weet ook niet precies wat ik kan verwachten. Eerst een soort intake of doen ze meteen onderzoeken? Ik weet het niet, zal het wel zien. Heb in ieder geval alle cyclusinformatie geprint dus dat zit wel goed. dadelijk nog even m'n vragen printen en dan ben ik er klaar voor.

Nathalie, leuk dat je nog meeleest, ik volg je zowiezo wel op Jereno en ik heb er helemaal geen moeite mee als je hier reageert.

Groetjes, Esk

hoi meiden,
ik lees nog wel mee hoor, maar kan het even niet opbrengen om te reageren. Het is heel  moeilijk en confronterend  dat bij ons de klok zomaar ineens heel abrubt  is stilgezet, en bij jullie alles 'gewoon' doorgaat. tegelijkertijd ben ook ook wel beneiuwd hoe het allemaal verloopt bij jullie.
we zijn inmiddels weer een paar dagen verder. het is absoluut nog niet geland moet ik zeggen. hoe kun je bevatten dat je hele toekomst opeens heel anders wordt als je m altijd gedacht had? tegelijkertijd blijven we hopen zolang het laatste kleine kansje (wat echtheel klein is!!!) nog aanwezig is. Daardoor kunnen we het ook nog niet afsluiten. maar dat geeft niet. en, tot op de dag van vandaag gebeuren er wonderen, daar gaan we voor!
we hebben gehuild, zijn depri geweest, zijn hyper geweest(troostaankopen hah) zijn gruwelijk sjagrijnig geweest. pfff emotionele achtbaan!
nog drie daagjes werken, dan hebben we vakantie.. daar zijn we echt aan toe!

meiden, ik weet niet hoe het verder zal lopen, maar weet dat ik met jullie meeleef!
en heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes, doet me goed!

lieve groetjes van mij.

Hoi meiden,

Sassie wat een moeilijke tijd zal dit voor jullie zijn. Tja en alle emoties die erbij komen kijken. Lekker dat jullie bijna vakantie hebben, dat kunnen jullie goed gebruiken.
Maar idd de wonderen zijn de wereld zeker niet uit en ik hoop zo voor jullie dat er nog een kans is. Snap dat het op dit moment heel confronterend  is hier en prima als je niet reageert. Nou meis ik denk aan jullie en blijf voor jullie hopen.

Andere meiden succes met alle onderzoeken!

xxx bo

Hallo allemaal,

Allereerst, Sas, fijn dat je iets van je hebt laten horen. Ik begrijp helemaal dat je nu de behoefte niet hebt om hier rond te hangen hoor! En ik begrijp ook heel goed dat de boodschap nog niet echt geland is. Het is niet niks en neem vooral de tijd om het goed te verwerken. Ik weet niet of je weet dat er een organisatie is die je hier mee kan helpen (www.freya.nl), mocht je het iets vinden. Neem in ieder geval goed de tijd voor elkaar en voor het verwerken, het is toch een rouwproces. Veel liefs van mij, in ieder geval.

Bo, leuk dat je ook nog af en toe meeleest. Ik vind het van mensen die zwanger zijn geworden uit "ons" groepje helemaal niet erg om reacties te lezen. Jullie hebben er ook lang genoeg op gewacht en weten ook wat het is. Dat geldt dus ook voor Staartjager!
Persoonlijk vind ik het hartstikke fijn om te lezen hoe het met jullie gaat, maar ik zie het ook wel in de maandgroepen als jullie daar reageren (ik weet het, ik lees overal mee *bloos*).

Nou, komt mijn verhaal van gister dan. Intake gesprek gehad, zo zal ik het maar noemen. Het blijkt dat op de FP (fertiliteitspoli, kort het zo maar ff af) er een team zit en je geen afspraak hebt met een specifiek persoon, maar met 1 van het team. Op zich fijn om te weten. Gisteren hadden we een vrouw. Wel fijn, want ze wilde een interne echo doen bij mij. Volgens mij was alles goed. Er waren geen grote eitjes te zien, maar dat was op zich logisch als m'n ei deze maand al geweest was. Er werd nog niets uitgesloten, maar ook niets bevestigd. Ik kreeg wel de indruk dat PCO niet echt verwacht werd bij mij, maar dat kan ook mijn hoop zijn natuurlijk. Volgens de arts ben ik "hartstikke" regelmatig qua cycluslengten (blijkbaar is <21 en >35 onregelmatig) hoewel ze het wel "vreemd" vond dat m'n ei zo onvoorspelbaar was en ook met name de periode ná het ei. Verder een hele waslijst vragen achter de rug over ons leven, over onze familiegeschiedenis, sexleven etc.

En nu gaan we dus een (compleet?) vruchtbaarheidsonderzoek krijgen. Jullie zullen het wel herkennen:
Op CD3 bloed prikken voor hormoonlevels, op CD8 interne echo en dan iedere dag tot aan de juiste grootte van het ei, dan op commando 's avonds klussen, volgende dag uitstrijkje maken (samenlevingstest). In de wachtweken nog een keer bloedprikken en manlief mag z'n ding in een potje doen. Ik heb begrepen dat zo'n cyclus volgen langer dan 1 cyclus kan duren, we moesten uit gaan van een maand of 3 met alles op het juiste moment. Daarna, dus als alle uitslagen hiervan bekend zijn, krijg ik een HSG (als er niets uitgekomen is natuurlijk) en dan zullen we verder zien.

We mogen starten na de zomerstop (vanwege vakanties is de FP van 11 juli t/m 11 augustus dicht) vanaf de eerste NOD die ik dan heb. Dat betekent dus nog 2 (deze en volgende) ronden op eigen kracht en ik hoop zo dat ik dit gedoe allemaal niet nodig heb... alleen al het geregel op het werk. Hoe hebben jullie dat gedaan? Open kaart gespeeld of gewoon vrij genomen of gezegd dat je naar de dokter moest?

In ieder geval, het is een heel verhaal, maar ik moet m'n verhaal ook even kwijt. Ik vind het nogal wat en moet echt even wennen aan het idee dat wij nu ook hierin zitten. Had toch stiekem gehoopt dat het niet nodig was. Vanavond gaan we nog even een kaarsje voor ons aansteken in de mariakapel van de kerk. Ik zal er voor jou ook eentje opsteken, Sas.

Liefs, Esk

Nou, na al die aanmoediging toch even reageren...het heeft me een week gekost om van de gedachtegang: tweede streepje op test = positieve test = zwanger = eind februari of begin maart een kindje helemaal te volgen. Ik was ook onwijs bang dat het nog mis zou gaan, maar nu durf ik er wat geruster op te zijn en geniet er echt van.
We hebben 28 juli een afspraak voor onze 1e echo, en als dat goed is gaan we die dag de hele familie af om het te vertellen. En de dag erna lekker op vakantie.
Daarvoor nog wel met m'n werk 5 dagen op kamp: en daar zie ik wel tegenop, ik ben nu al zo moe! We zien het wel, zie ik het de week ervoor echt niet zitten, dan neem ik m'n werkbegeleider in vertrouwen.

En nee, ik vergeet jullie echt niet hoor, ik kijk eerst op dit forum voor ik naar het zwanger zijn forum ga...
Het is wel dat als het eenmaal raak is, je er achteraf makkelijk over denkt over hoe het voor jezelf was. Nu denk ik: nou ja, een jaartje later zwanger dan ik wilde, dat maakt toch ook niet uit? Maar dat is achteraf, als je weet dat het goed gekomen is. (ik hoop dat jullie allemaal dat gevoel gaan kennen!)

Meiden, veel succes met alle onderzoeken, houd de moed erin. Ik ben in ieder geval supergemotiveerd aan Moeders voor Moeders begonnen, hopelijk kan ik daarmee via een omweg een van jullie helpen.
Sas, heel veel sterkte nogmaals, geniet van je vakantie, en zoek daarna desnoods hulp bij het verwerken. Ik kan me niet eens voorstellen hoe je nu al je verwachtingen over je leven moet omgooien.

Groetjes, Staartjager

Hoi Meiden,

Sas, wat fijn dat je toch even hebt gereageerd.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, ik vind het zo ontzettend erg voor jullie. Ik ben er ook echt mee bezig in mijn gedachten!!
Dat stukje hoop wat je nog hebt moet je niet verliezen, eerst de volgende onderzoeken afwachten. De medische wereld kan heeeeeel veel.
Lieve Sas, heeel veel sterkte, ook voor je man!!!
Mocht je nu niet meer reageren voor je vakantie, dan wens ik je bij deze een hele fijne vakantie. Even er helemaal tussenuit, probeer er van te genieten.

Esk, voor jou gaat het ook beginnen. Afspraakje hier, afspraakje daar.
Ik vond dat ook heel moeilijk om dat te regelen op het werk.
Wij moeten bv. donderdag naar de uroloog, uitslag van de echo, maar ik moest werken. En omdat wij alleen staan, moet er mij dus iemand komen vervangen.
Ik heb het bij mijn baas neergelegd, en er zijn 2 collega's die het weten. Zij denken ook met mij mee. Wat ook heel fijn is.
Ik probeer het allemaal buiten werktijd te plannen, en eventueel diensten te ruilen. Maar ik heb ook regelmatig late dienst, en dan kan het mooi 's morgens.
Op de poli, zijn ze ook wel heel flexibel, alleen je eitje niet, hahahaha, die springt wanneer die springt, en dan moet je naar de poli.
Het is en blijft een heel geregel.
Succes ermee.
Trouwens fijn dat ze jou daar niet de stempel van PCO gaven, weer een geruststelling.
We horen wel weer hoe de uitslagen zijn.

Hier is alles hetzelfde.
Ik voel me wel anders, mijn buien zijn heel wisselend. Het ene moment tranen, en het andere moment super blij.
Maar ik geeft alles de schuld aan de hormonen die ik moet spuiten. Morgen nog 1 keer, oooh gelukkig, het is geen fijn spul!
Verder zit ik nog steeds op het wachtbankje, en daar word ik soms wel wat gek van.

Meiden tot snel,

Knuffel van mij

Hee meiden,

Hoe is het met iedereen?

Cis bijna je nod spannend! Hoe voel je  je? Het is nu toch anders, nu heb je  je eerste  echte kans zeg maar of zie jij dat niet zo? Nou ik hoop de iui goed ze'n werk heeft gedaan!!

Haily hoe is het met jou? Hoe is de samenlevingstest gegaan? Is dat nog gelukt?

Esk ja wat een gedoe hè om al die afsraken te regelen, ik had niets verteld op het werk en had ook wel een beetje het geluk dat ik al me afsraken een beetje om het werk heen kon plannen (heb dan ook niet een vast rooster). Ik had zoiets zolang dat zo lukt prima, ik heb wel een keer iets een maand uit moeten stellen, maar dat vond ik nog te overzien.

Sas hoe is het met jou? Heb je al vakantie? Volgens mij wel hè... Nou meis vakantie ik hoop dat jullie ondanks alles toch een fijne vakantie zullen hebben.

Xxx bo

Terug
Bovenaan