meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Hallo allemaal,

Haily, ik weet dat het bij fertilityfriend er wel 's naast zit. Ik zit er ook wel 's mee te spelen. Vanochtend heb ik er een temperatuur uitgehaald, omdat die te hoog was (omdat ik laat was opgestaan) en nu staat mijn ovulatie op dag 10 en dat was m'n eerste dag met positieve ovulatietest. Dat klopt volgens mij aardig. Dat zou betekenen dat ik vandaag m'n NOD heb en dus morgen kan testen. Nou weet ik niet of ik dat ga doen, maar dat is wel de gevoelsmatig beste optie. Vandaag zijn m'n temperaturen nog relatief hoog, maar ik denk dat het deze maand dus weer niets is. Ik wil eigenlijk dus graag testen om het zeker te weten, maar heb aan de andere kant dus géén zin in nog een teleurstelling... het blijft dus zaterdag voor mij. Hoewel de teleurstelling natuurlijk blijft... of ik nou een negatieve test heb of ik word ongi: beiden is balen.
Ik heb wel een onverklaarbare stijging in m'n gewicht (wel een halve kilo erbij terwijl ik me nog steeds strak aan het lijnen hou!) en ik heb ook kramp zo af en dan in m'n buik. Ben ook behoorlijk emotioneel, kortom: de normale ongi-verschijnselen. Hoewel die emotionele buien daar meestal niet bij horen, die zitten wat eerder in m'n cyclus.
*zucht*

Iemand die wat opbeurende woorden heeft? Want ik word er een beetje moedeloos van. Gister manlief aan de lijn (zit in het buitenland, komt gelukkig vanavond weer thuis) en die zei nog maar weer eens dat hij echt héél graag een kindje wil. Hij is zo lief, maar het is ook zo frustrerend. Ik wil ook! Maar ik kan er niets aan veranderen. Ik heb er gewoon even helemaal tabak van. Al dat wachten, al die teleurstelling. Ik zie als een berg op tegen al die onderzoeken die nog gaan komen (en dan met name de uitslag) en ik wil zó graag dat het allemaal niet nodig is, dat het gewoon spontaan komt. Ik ben gewoon jaloers op al die meiden die binnen 6 maanden zwanger zijn (of nog sneller) en ik kan mensen die dingen zeggen als "o jee, we zijn "al" 2 maanden bezig en het lukt niet, zou alles wel goed zijn" wel de nek omdraaien. En dan weet ik dat ik met een jaar nog niet eens mag klagen! Want er zijn ook mensen die al járen bezig zijn en mensen waarbij de droom helemaal voorbij is. En dan voel ik me weer schuldig over mijn gezeur.

Nou, laat ik maar 's een bak thee gaan drinken en dan beginnen met m'n werk en positieve dingen gaan denken...

Sorry voor m'n gezeur.
Groetjes, Esk

Hoi Meiden,

Hier nog een depri meid!!
Sorry Esk, ik kan je ook niet opbeuren, ik zit in dezelfde dip.
Ik zat jou stuk te lezen, en de tranen sprongen weer spontaan in mijn ogen.
Ik ben het ook zo zat!!!!!!
Dus ik begrijp je gevoel helemaal.
Ook de dingen die je voelt zoals buikpijn/emotioneel, niet durven testen voor wat er komt, herken ik helemaal. Maar door alles wat je voelt krijg je ook weer een stukje hoop. En die was bij mij ook sterk gegroeid.
Helaas ben ik vanmorgen weer met mijn neus op de feite gedrukt, en is de ongie goed doorgezet!!! Ik baal zo ontzettend, en heb er ook weer verdriet van.
Ik zeg ook steeds tegen mezelf: WAAROM????
En dan zijn er van die mensen die dan zeggen, als het voor jou weggelegd is, dan komt dat echt wel!! Ja, dat zal wel, maar is het dan wel voor mij weggelegd, en zit ik wel een keer met zo'n kleintje in mijn armen???? Dat kan niemand mij zeggen.

Nou wat een depri stemming inderdaad.
Esk, ik had wel voor mezelf gezegd, ik test pas als ik echt overtijd ben!!!
En dan is dat zaterdag echt voor jou, toch? Dan zou ik ook pas testen.
Het is toch wat!
En die mannen van ons, hebben het ook zwaar, gelukkig zijn ze lief hè!!!
Hopelijk voelen we ons morgen weer een beetje beter, elke dag was en is bij mij anders qua gevoel.

Hoe is het met de rest, kunnen die ons wel opbeuren, hahaha.
Tjonge jonge wat een gedoe allemaal.

Ik heb vanmorgen weer een afspraak gemaakt bij de fertiliteitsarts, voor CD 8.
Ik wil dan ook echt het plan met haar bespreken, en eventueel de overstap naar de andere kliniek bespreken.
Als we overgaan naar ICSI of IVF, dan moet ik daar toch weg, en waarom dan niet dicht bij huis.
Toevallig zit de kliniek dichtbij.

Nou meiden, tot snel maar weer.

8 juli
9 juli Ciz ongie geworden
10 juli
11 juli Haily lab
12 juli Esk testdatum (NOD  tussen 6 en 12 (!) juli, ei 28 juni gehad))
13 juli Inge jarig!
14 juli
15 juli
16 juli  Wietske nod               Ciz naar fertiliteitsarts
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo                           testes) +NOD
18 juli
19 juli
20 juli
21 juli
22 juli
23 juli
24 juli
25 juli Esk volgend ei
26 juli
27 juli
28 juli
29 juli
30 juli
31 juli
1 aug
2 aug
3 aug
4 aug
5 aug
6 aug
7 aug
8 aug
9
aug Esk NOD (liever een paar daagjes later, want dan kan ik mooi
meelopen in het vruchtbaarheidsonderzoek, kan vanaf 11 augustus).
10 aug
11 aug
12 aug Esk bloedprikken op CD3 als mogelijk.

Hoi Cis,
bedankt voor je berichtje! Wat ongelooflijk balen zeg, dat het bij jou is doorgezet! Ik had zo'n goede hoop voor je!

M'n NOD is nu volgens mij morgen, dus vrijdag zou ik dan heel eventueel over tijd zijn, dus vrijdag kan ik eventueel testen. Maar ik poog nog steeds vol te houden tot zaterdag. Het is ook zo zonde van het geld als het toch negatief is...

Wij waren afgelopen zaterdag in Den Bosch en ik ben speciaal voor ons allemaal een kaarsje wezen opsteken in de Sint Jan. In het kader van "baat het niet, dan schaadt het niet". Dat vond ik heel prettig. Ik heb er eentje voor jullie allemaal neergezet (ook voor Sas) en eentje voor ons (manlief en mezelf). Dat gaf toch wel een goed gevoel.

Cis, huil even lekker uit en ondanks dat ik je niet op kan vrolijken, ik ben hier wel, dus als je nog even lekker wilt uitrazen, dan kan dat. Eventueel zelfs per mail...

Groetjes, Esk

Nathalie, al een buikje wat leuk zeg! Dus ook al positiekleding enzo? dan wordt het echt, hoor!

Cis, wat verschrikkelijk balen zeg! ik had zo'n goede hoop voor je en zeker nu de kans deze maand wat groter was!
Heel veel sterkte, he!

Esk jij zit er ook door heen hoor ik...hou vol, he...
Wat super lief dat je ook een kaarsje voor ons hebt opgestoken! Ik hoop dat er daarboven geluisterd wordt!
Ik heb vorige week toevallig ook een kaarsje opgestoken, in de kapel van het ziekenhuis in Den Bosch. dat  bleek om de hoek bij de fertilteitspoli.  Als ik er nog een keer kom zal ik er ook eentje voor jullie opsteken!

Hier neemt de spotting volgens mij iets af (al wel de derde dag op rij en  NOD is nog ver weg).

Meiden, succes!

Liefs Haily

kennen julie deze 'test' trouwens?

http://www.ikbenzwanger.com/vragenlijst.php

Daar worden al je klachten vergeleken met die van zwangeren en krijg je te zien hoe groot de kans is dat het raak is.
 ik had 17 punten, boven 14 kan het best wel eens raak zijn... normaal had ik altijd minder dan 14 punten..
geeft toch wat hoop. ik hoop geen valse...

Groetjes Haily

Hee meiden,

Bah wat slecht nieuws hier allemaal... Hoop echt dat er volgende maand betere tijden aanbreken voor jullie!

Hier ook wat minder goed nieuws, we hebben  vand  de week te horen gekregen dat  me schoonvader kanker  heeft en het ziet er allemaal niet zo best uit..

X Bo

Hallo allemaal,
Ik zit weer in ronde 13... ik heb er echt even de balen van in. Ik heb vanochtend de thermometer in de la gelegd. Ik ga deze ronde 's even helemaal niets doen. Misschien nog af en toe een ovulatietest, maar dat is het dan ook.
Ik ben erg verdrietig.
Esk

Bo, wat een verschrikkelijk nieuws! Weten ze wat voor soort het is en kunnen ze nog iets doen?
Wordt er een behandeling gestart?
Heel veel sterkte!

Esk, ook jij veel sterkte! Ronde 13 is toch een ronde te ver, he...
Groetjes Haily

Terug
Bovenaan