meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

en Wietske, weet je al meer?

Esk, wat lief dat je man zo mee leeft, maar het lijkt me wel moeilijker om alles los te laten, of niet? Gingen jullie nogop vaknatie of waren jullie al geweest?

Hier inmiddels al 9 dagen spotting, krampen, maar het zet tot nu toe niet door. donderdag uiterlijk NOD. borsten zijn nauwelijks gespannen, wat ik normaal wel heb. puistjes overal, haha! geen misselijkheid, geen opgezette buik meer. en toch....ik heb   hoop deze maand. Of eigenlijk (heel gevaarlijk) heb ik bijna de overtuiging dat he t raak is, maar wel elk moment mis kan gaan met al die spotting...

Groetjes Haily

wat is het hier rustig!
inmiddels dag 12 met bruine spotting, vandaag NOD. m'n borsten begonnen pijnlijk op te zwellen zoals voor m'n RD en ik ben nu 2 x een druppeltje rood verloren sinds eergisteren. Meer dan 1 druppel per keer was het niet. Inmiddels zakt het gespannen gevoel in m'n borsten weer (sinds gisteren), wat normaal alleen zakt als de RD flink zijn begonnen..
M'n vriend vindt het nog te vroeg om te testen, dus we hebben afgesproken om te wachten tot zondag voor we testen. Geduld! Waha!!! wat duurt wachten lang!!!

Esk hoe is het bij jou?

Groetjes Haily.

Ik ben er nog hoor, probeer alleen niet zo vaak te reageren hier en me meer af te reageren op m'n blog. Ik ben hartstikke gestresst en heb er nog steeds helemaal de balen van in. Ook heel erg emotioneel en zo, dus probeer m'n zinnen te verzetten (niet dat het lukt, maar ok).

Klinkt wel spannend bij jou. Ik hoop dat je zondag je positieve test in handen hebt.

Ik ben nu bezig met het kopen van wederom een pakket ovulatietesten. Ik heb er nog maar 5 en dat is een beetje weinig... Ik wil deze maand wel ovutesten, maar geen temperaturen. Dokter in ziekenhuis zei dat als je 2 x per dag ovutesten doet, het wel een betrouwbare methode is. Dat wil ik dus nu ook gaan doen. En verder hopelijk een goede timing... ik zit  dus eigenlijk op m'n ei te wachten...    

Groetjes, Esk

Hoi Meiden,

Als eerste Inge, maar maar ik zag dat je jarig bent geweest!!
Wel veels te laat, maar alsnog van Harte gefeliciteerd.
Heb je een leuke dag gehad?

Haily, wat spannend man!!!
Ik blijf voor je duimen.
Hoe waren de uitslagen en derdelijke?

Esk, ik snap je helemaal.
Bij mij gaan de buien erg op en af.
Ik heb het woensdag ook met de fertiliteitsarts besproken. Ze vond het erg goed dat ik me bezig hield met een forum. Ze zei dan kun je het van je af tikken. Zo voelt het ook wel hoor.
Verder hebben we besproken hoe nu verder.
Zij gaf aan dat ze eigenlijk met de kwaliteit zaad van de vorige keer nog wel wat IUI behandelingen wilde doen. Alleen hoor ik daar helemaal geen succes verhalen van. Ik heb daar dus helemaal geen goed gevoel bij.
Ik gaf dat aan, en toen zij ze dat het misschien wel verstandig zou zijn om eens in een IVFkliniek te gaan praten.
Dus een soort van second opinion. Dat gaf me wel een fijn gevoel.
Ik bel morgen naar stichting Geertgen, en dan gaan we daar eens horen hoe en wat. De kwaliteit zaad zit eigenlijk een beetje op het randje, dus zei vond de keus ook heel moeilijk.
De ivf/icsi behandeling is natuurlijk veel ingrijpender, daarom moeten we het wel goed overwegen. En de kans is er natuurlijk ook dat het zou lukken met IUI.

Nou ja, al met al een moeilijk keuze.
Deze maand rust, want inderdaad ook ik heb te maken met een vakantiestop van 2 weken, en laat die nou net in mijn eisprong vallen!!!! Balen!!!!

16 juli  Wietske nod               Ciz naar fertiliteitsarts
17 juli: haily: uitslagen bij uroloog (2e semenanalyse, bloeduitslag en echo                           testes) +NOD
18 juli
19 juli
20 juli
21 juli
22 juli
23 juli
24 juli
25 juli Esk volgend ei
26 juli
27 juli
28 juli
29 juli
30 juli
31 juli
1 aug
2 aug Cis op vakantie!!!!
3 aug
4 aug
5 aug
6 aug
7 aug
8 aug
9
aug Esk NOD (liever een paar daagjes later, want dan kan ik mooi
meelopen in het vruchtbaarheidsonderzoek, kan vanaf 11 augustus).
10 aug
11 aug
12 aug Esk bloedprikken op CD3 als mogelijk.
13 aug
14 aug
15 aug

Hoi allemaal,

Cis, wat goed dat je een second opinion hebt! Ik proefde al langer dat je niet helemaal achter IUI stond en zo krijg je meer informatie om een goede beslissing te kunnen nemen. Succes hoor! Kan IVF dan niet gewoon in het ziekenhuis? Of moet je dan naar een speciale kliniek of wil jij dat graag? Ik ben benieuwd hoe het is in een privé kliniek. Zou je daar meer persoonlijke benadering krijgen?

Wat is het rustig hier in ons groepje nu zo'n beetje iedereen is afgevallen :-(   Het zou best iets drukker mogen. Ik wil ook niet iedere dag zomaar wat schrijven (nou ja, dat wil ik wel, maar dat doe ik niet...) er moet wel wat te reageren zijn.

Ik had gister weer even een @#$%^$-moment. Ik ben zó ongeduldig de laatste dagen. Ik bankier al jaren bij de rabobank met zo'n random reader. Maar nu combineert die pas niet zo best met die reader, dus krijg ik steeds zo'n kaartfout. Nou ja, gisteravond moest ik dus ovulatietesten bestellen en ik wilde dus met I-deal afrekenen... en ik bleef maar van die stomme foutmeldingen krijgen en uiteindelijk wilde manlief niet zijn pas er even in doen om te betalen (die werkt wel) en ik ging helemaal flippen!! Gelukkig werkte het daarna natuurlijk perfect... en even later wilde ik gaan koken. Ik had pangafilet met tagiatelli met een eigengemaakte tomatensaus met courgette en broccoli op het programma staan... tuurlijk de broccoli bedorven! En de bollen knoflook nergens te bekennen... ik dacht dat ik erin bleef! En dan voel ik me ineens zo machteloos en verdrietig en boos en alleen en mislukt en alles tegelijk. En nu gaat het weer hartstikke goed. Er valt geen peil op te trekken. Gister maar even lekker uitgehuild bij manlief (die zal ook wel denken...). En laten we nou wel wezen: als het eten niet wil lukken of als een betaling niet wil lukken, dan is er toch helemaal geen man overboord, als dat nou het ergste is wat mij in m'n leven overkomt dan wil iedereen dat toch?

Echt waar, ik heb nog nooit zoveel gehuild als sinds ik gestopt ben met de pil. Ik weet dat ik nu héél ver vooruit kijk, maar manlief wil eigenlijk dat ik straks na een kindje niet weer aan de pil ga, omdat het zo'n impact heeft op je cyclus. Ik ben het daar wel mee eens, maar dat betekent dan dus ook dat ik de rest van m'n leven zo "labiel" ben qua humeur. Dat zie ik ECHT niet zitten. De pil vlakt alles net dat beetje af... nou ja, we zullen zien. Ik heb ook echt zo'n beetje zo'n instelling van: het wil nu al niet zo lukken, dus straks hoeven we met anticonceptie niet zo secuur te zijn want zo snel gaat het allemaal niet. Als ik dat eerder had geweten: voorheen, toen ik m'n man net kende was ik zo hyper als ik ziek was geweest of een pil vergeten was. Ik heb zelfs wel 'ns voor de zekerheid een morning-after pil geslikt toen ik mijn man nét kende en we het redelijk onveilig hadden gedaan... achteraf gezien dus nergens voor nodig.

En och, mocht het dan per ongeluk gebeuren (dus na een 1ste kindje), dan is het welkom! Zeg ik nu dan hè! Waar een mens toch al niet aan kan denken. Ik ben niet eens zwanger, *zucht*, was ik dat maar.

Okee, lang verhaal en niet echt zinvol ook...
Iedereen fijn weekend! Morgenavond hebben we een verjaardag en zondag gaan mijn ouders op bezoek bij zijn ouders. Dat is al tijden geleden en mijn ouders zijn nog nooit in het huis van zijn ouders geweest. Ben benieuwd!

Groetjs, Esk

hey Esk,

Ik herken het heel erg. Heb ook veel last van humeurigheid, vooral een week voor nod. Ga er toch gewoon mee leren leven. Ik ben ook de laatste tijd soms heeeel erg verdrietig dat het zwanger worden niet lukt. Heb ook besloten nooit meer anticonceptie te gebruiken, tenzij er een medische reden voor zou zijn.
Met 1 kindje zouden wij al supertevreden zijn, maar alles wat er meer komt is welkom!
Maandag hebben we weer een gesprek met onze gyn, die is dan terug van vakantie. Volgens mij hebben we nu alle gebruikelijke onderzoeken gehad en alles was eigenlijk goed.
Sterkte maar weer, hopelijk zijn we beide snel zwanger en alle ellende vergeten!!
Groetjes Wietske

hallo,

cis: bedankt voor je felicitatie. haha ik geef er niet zo veel om hoor. In de zomer word ik wel vaker vergeten of te laat. maar geeft niks hoor!! Betekent dat ik weer een jaartje ouder ben nu! 26 maar liefst! normaal wou ik al een kindje hebben met deze leeftijd. Maar dat heb je niet in de hand. Ben ik nu wel achter gekomen.
Dus jullie gaan ook liever aan ivf beginnen? Het is idd wel ingrijpender, maar wel meer slagingskans. EN het is de moeite waard denk ik dan.

Verder ben ik er een stuk minder mee bezig. Ik denk wel ongeveer wanneer mn eisprong is, maar ik gebruik geen ovulatietesten en temp ook niet meer. Wij zijn nu toch afhankelijk van icsi. Dus we kunnen nog ff relaxen. Eind juli mag ik terugbellen naar de gyn. Ik ga volgende week eens bellen. En dan wordt er gekeken voor afspraak icsi. Ik kijk er wel naar uit.

En Esk ik herken je verhaal ook helemaal. àls wij ooit een kindje krijgen, ga ik niet meer aan de pil. Mn vriend zei dat zelfs! Dan is een tweede gelijk welkom. Maar ja.... eerst maar eens een eerste krijgen he.  

ik ga nog ff wat boodschappen doen, het is toch maar somber weer.
groetjes

Esk, 2dd ovu-test is ook een idee. Ik wist niet dat dat betrouwbaarder was dan 1dd. als dan de thermometer weg kan, is wel heerlijk!
Die kaartfout hebben wij trouwens ook regelmatig gehad. uiteindelijk bleek de batterij leeg en konden we gratis een nieuwe krijgen!
Die pil, die wil ik ook nooit meer! Ik voel me trouwens lekkerder sinds ik hem niet meer slik alleen zijn de ongikrampen heviger...

Wietske. aan de ene kant fijn zeg dat alle uitslagen goed zijn. Betekent dat ook dat ze het 'wat tijd gaan geven' alvorens de natuur een handje te helpen? Dat zou een nieuwe aanslag op je geduld zijn, zeg!

Cis, ik snap dat je gaat nadenken over IVF. als dat de kansen vergroot..dan is de kans toch groter en hoef je mogelijk minder lang te wachten...M'n vriend en ik hebben ook al wel eens gezegd: het liefst zo snel mogelijk ingrijpen met alles erbij, dan nog langer afwachten. Weet je al meer van die iVF-kliniek?

Inge, heb je enig idee wanneer je dan ongeveer met ICSI kan beginnen? is dat de eerst volgende cyclus? Spannend, zeg! Geeft wel het gevoel dat er iets gebeurd, he!

De uitslagen van alle onderzoeken bij ons hebben tot nu toe een wat verminderde zaadkwaliteit opgeleverd, maar het blijkt niet schrikbarend. De HSG moet nog na de zomerstop in augusus waarschijnlijk . Als daar niets uitkomt, wordt het waarschijnlijk ICSI.
Maar...ik ben bijna 2 dagen overtijd.. Ik moest tussen dinsdag en donderdag echt ongesteld worden, maar meer dan hevige krampen en enkele druppels is het nog niet... Krampen worden wel steeds heviger. Sinds ik temperatuur heb ik nooit meer dan 12 dg tussen m'n ei en het begin van de RD's gehad. Nu dus al een kleine 2 dg dg langer.... Spannend!!! Zondag dus testen indien nodig....

Liefs Haily

Terug
Bovenaan