Mei 2009: voor het eerst zwanger

hoi meiden

hier gaat alles zijn gangetje voel me al een par dagen heel weeig en kan geen vlees of parfum meer ruiken.
ben blij als het dondedag is omdat ik dan naar de gyn mag en de kleine kan zien en hoe hij/zij gegroeid is en hoor ik ook of ik voledig bij de gyn moet blijven of ook nog bij de verloskundige.
de 3 nieren weet ik niet of dat erfelijk is mijn moeder heeft het wel en het gaatje in het hart moet gewoon inde gaten worden gehouden.
en ik zal in het ziekenhuis moeten bevallen maar dat vindt ik zelf niet zo erg.
het is leuk om nog mensen uit limburg te treffen hier zelf woon ik in zuid-limburg.

ik heb het al tegen mijn fammilie en vrienden verteld en heb alleen maar leuke reakties gekregen.

groetjes moontje

hallo meiden

vanmiddag voor echo geweest en helaas slecht nieuws. het vruchtje wat eigenlijk 11w +4 dagen zou zijn was te klein om met de uitwendige echo te zien. Met een inwendige echo zag ik het gelijk het beweegde niet en er was geen hartactie.
gemeten had het de leeftijd van 8w en 5 dagen.

het wachten is nu erop dat het spontaan loskomt en over twee weken moet ik terug komen voor een echo. mocht het er dan nog zitten dan worden er verder stappen ondernomen.

we zijn hier thuis helemaal van slag
het heeft niet zo mogen zijn.
groetjes van mij

Hey Fruts,

Wat een vreselijk en vervelend nieuws. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
Je gaat naar de verloskundige voor een echo en je hoopt dat alles goed zal zijn. Natuurlijk weten we allemaa dat het ook anders kan zijn, maar daar ga je niet van uit.
En dan ineens, toch zo'n confrontatie.

Ik wens je heel veel sterkte de aankomende periode en ik hoop dat je het over een tijdje een plekje kunt geven.

Heel veel sterkte meid!

groetjes Mariska

Hoi Fruts,

Wat een vervelend nieuws, ik wil je heel veel sterkte wensen.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt de eerste keer toen kwamen ze er ook bij de echo achter dat het niet goed zat.
Geef jezelf de tijd om het verdriet te verwerken want ik dacht toen dat ik er redeljk goed mee om ging, ik vertelde het ook het liefste tegen iedereen. Maar na een paar dagen heb ik toen echt een terug val gehad ik had toen een hele dag vreselijk verdriet ervan.

Sterkte ermee en ik hoop voor je dat je snel weer goed nieuws zult hebben.

Groetjes

Hallo dames,

Fruts wat erg voor je!! Weet dat we met je meeleven!!

Ik ben gisteren voor de 1e officiele intake geweest en alles was goed! Ik heb vorige week ook een echo gehad vanwege vloeien. Gelukkig is alles goed! Vorige week was ons kleintje nog maar 2,1 cm en nu alweer 3 cm! Wat groeit dat snel! Het stak nu duidelijk een armpje uit alsof het wou zeggen dat alles ok was daarbinnen! We hebben het ook de fam. vertelt. Deze waren harstikke blij! Ook op het werk heb ik alleen maar leuke reactie's gehad.

Weet iemand trouwens hoe het gaat met je verlof als je via het uitzendbureau werkt? ik werk nu nog via het uitzendbureau namelijk. Op mijn werk is dat geen probleem, ik kan verlof krijgen en mag gewoon weer terug komen. ik ben alleen benieuwd hoelang je verlof krijgt en of dit volledig word doorbetaald via het uitzendbureau.

Leuk om de verhalen te horen over de eerste echo's! ik dacht mooi af te zijn van de misselijkheid na een afwezigheid van 5 dagen, maar het kwam gisteren weer keihard terug! Helaas, helaas, weer 2 dagen aan het overgeven. Hopen maar dat dit tijdelijk is en met het weekend weer over is!

Succes iedereen en veel sterkte voor fruts!!

Hoi anoniem,  

Wat fijn voor je dat deze echo ook weer goed was...en leuk om te lezen dat hij/zij het armpje uitstak. Lijkt me erg leuk om mee te maken.
Moet alleen nog 3 hele weken wachten. Krijg 12 nov. mijn eerste echo. Ooow wat moet ik een geduld hebben nu zeg, maar natuurlijk ook iets om naartoe te leven.

Jij was dus ook een aantal dagen van je misselijkheid af en nu weer terug. Hier hetzelfde. Ik dacht ook dat ik het nu gehad had...al een paar dagen niet meer misselijk. Tot vanmorgen! Het was weer helemaal terug.
Denk dat dit nog wel even zo blijft. Hoop dat het iig na 3 maanden echt minder wordt. En dat dan ook de energie weer wat terugkomt, want dat is bij mij nog steeds erg ver te zoeken.
Morgen zit mijn vakantie erop en begint school/werk weer volop. Ben benieuwd hoe dat gaat met dit lage energie-level

Groetjes Mariska

hoi meiden

hier een berichtje van mij.
ben gisteren bij de gyn geweest en heb mijn 2de echo gehad.
nou wat is het mooi om het hartje te horen en als je kleintje naar je zwaait en de beentjes beweegt echt een heele mooie ervaring.
de kleine is nu bijna 7cm en is al een echt mensje dat alleen nog maar moet groeien.
moet vandaag wel naar de dietiste toe omdat de suiker in de gaten moet gehouden worden omdat die te hoog was.
en moet over 2 weken weer bloedprikken en ook weer naar de gyn toe en daar zal ik ook bij blijven onderbehandeling toe de bevaling en mijn 2 weken echo moet ik in maastricht gaan maken omdat die daar beter in zijn omdat ik die 3 nieren heb en een gaatje in het hart.
verder voel ik me heel goed op af en toe een miselijk gevoel.

gisteren heb ik mijn eerste buikband gekocht en babywikeldeken.
ben al 2 kilo aangekomen maar je ziet er nog niet veel van.

tot schrijfs maar weer groetjes moontje

Terug
Bovenaan