mei stoppers??

NOD

Rianne,                                                                         26 jaar, 1e ronde, 2e kindje NOD 20 mei
Dezegebruikersnaambestaatal 35 jaar 2e ronde 2e kindje NOD 24 mei
Karin                                                                                 28 jaar 1e ronde 2e kindje NOD 26 mei
Luus                                                                                 29 jaar 1e ronde 3e kindje NOD 30 mei
1984Vlinder                                                           24 jaar 1e ronde 1e kindje NOD 2 juni
schmetterling23:                                             23 jaar 1e ronde 3e kindje NOD 2 juni
MissDreamer34,                                             34 jaar, 1e ronde, 2e kindje, NOD 2juni
leeuwtje_83                                                         24jaar 1e ronde 1e kindje NOD 3 juni
Sunlover33,                                                         33   jaar 1e ronde 1e kindje NOD 6 juni??
Tc,                                                               29 jaar,e ronde 2e kindje nod   7 juni
Knorretje                                                                   27 jaar 1e ronde 1e kindje NOD 11 juni
jajo,                                                                                   29 jaar, 1e ronde, 2e kindje, NOD 11 JuniBloemetje22                                           22 jaar 2e ronde 1e kindje NOD 14 juniwens voor 3                                           1e ronde 3e kindje NOD 14 juni
mooie dromen                           30   jaar 1e ronde 1e kindje NOD 15 juni

Wachtende:
 Zwangere onder ons:
Yasmine, 24 jaar, voor de 1e ronde zwanger van 2e kindje!!!

Bezoek Verloskundige

Datum echo

Hoi,
Wens voor drie, ik heb je ook in de lijst gezet, we hebben dezelfde nod.
Wat is jou leeftijd? Dan kan ik die ook bij in het lijstje zetten.
En is het je eerste ronde?

Dames, ik heb de namen en daarna leeftijden iets verder uit elkaar gezet en geprobeerd alles beetje op zelfde hoogte te krijgen, net iets overzichtelijker vind ik.

Groetjes

Hoi dames,
ik heb afgelopen kwartier geprobeerd om er een duidelijker lijstje op te krijgen, had een mooi schema gemaakt in word, maar niets wil :s
ook het aanpassen van huidig schema lukt niet om het duidelijker te krijgen, hij weigert elke keer om te posten.

liefs

NOD

Rianne                         26jaar         1e ronde         2e kindje         NOD 20 mei
Deze gebruiker         35jaar         2e ronde         2e kindje         NOD 24 mei
Karin                               28jaar         1e ronde         2e kindje         NOD 26 mei
Luus                               29jaar           1e ronde         3e kindje         NOD 30 mei
Vlinder                         24jaar           1e ronde       1e kindje       NOD 2   juni
Schmetterling         23jaar         1e ronde         3e kindje         NOD 2   juni
MissDreamer           34jaar         1e ronde         2e kindje         NOD 2   juni
Leeuwtje                     24jaar             1e ronde           1e kindje       NOD 3   juni
Sunlover                   33jaar             1e ronde           1e kindje           NOD   6 juni
Tc                                 29jaar                 e ronde         2e kindje           NOD   7 juni
Knorretje                       27jaar           1e ronde         1e kindje     NOD 11 juni
Jajo                                 29jaar             1e ronde             2e kindje       NOD   11 juni
Mariska0808                                                 2e ronde             1e kindje       NOD   13 juni
Bloemetje                       22jaar           1e ronde           1e kindje       NOD   14 juni
Wens voor 3               30jaar                 1e ronde           3e kindje     NOD   14 juni
Mooie dromen         30 jaar               1e ronde           1e kindje       NOD 15 juni

Wachtende:
 Zwangere onder ons:
Yasmine, 24 jaar, voor de 1e ronde zwanger van 2e kindje!!!

Bezoek Verloskundige

Datum echo

Hoi meiden

Even een snel berichtje vanaf mijn werk. Heb het laaiend druk, ik stop over twee weken helemaal met werken om thuisblijfmoeder te worden dus ben nu bezig met het opleiden van een nieuwe manager. Kon het alleen niet laten om tussendoor toch even hier te komen bijlezen! Thuis zijn we namelijk ook al bezig met het huis overhoop halen voor de verhuizing. Duurt nog wel ff maar een beetje voorbereiding kan nooit kwaad!

Bloemetje, balen dat je toch ongesteld bent geworden. Vol goede moed op naar de volgende ronde!!!

Welkom aan alle nieuwe mensen!

Ik las iets over foliumzuur verstoppen, nou daar kwam ik achter! Mijn zusje woont nu de komende maand bij ons want ze heeft haar vriend verlaten en ik dacht nergens aan. Tot ze het kastje open deed. Gelukkig zag ze het niet want het etiket stond de verkeerde kant opgedraaid, maar ik heb het nu dus maar in een laatje van mijn nachtkastje gedaan.
Wel lastig hoor mijn zusje in huis die niets mag weten!
Als zij het weet, weten mijn andere broers en zussen het ook meteen en daarmee meteen de rest van de familie.

Het over de benen in de lucht heb ik inderdaad ook gelezen en uiteraard meten maar even geprobeert! Was wel humor moet ik zeggen.

Mijn man wordt echt met de dag enthousiaster en komt zelfs dagelijks met namen voor de kleine aanzetten, hij is nog enthousiaster als met de eerste! Maar ja ik heb het gevoel dat het deze maand toch niet raak is. Ik denk dat de misselijkheid en opgezette buik etc gewoon van het ontpillen komt.

Nou het was toch nog een lang bericht maar nu moet ik echt weer aan de slag. Heb helemaal geen zin meer!

Groetjes Rianne

Hoi Rian,

Wat leuk thuisblijfmoeder worden, heerlijk joh, als wij het financieel zouden kunnen zou ik dat ook erg graag willen doen. maar momenteel is dat nog niet helemaal haalbaar denk ik, het is wel mogelijk, maar dan met elk dubbeltje omdraaien.
Dus nog maar even niet.
Maar misschien wie weet, ooit, dat het wel mogelijk is.

Nog twee weekjes, het aftellen is begonnen.

En wat lastig dat je zusje van niets mag weten maar wel tijdelijk bij jullie woont, haha dat is letten op wat je zegt. En het verstoppen van testen en foliumzuur. Hihi, dat maakt het weer spannend en fijn om het te verzwijgen.

Nou, hopelijk blijft ongi weg,

groetjes

He, wat 2 dagen en een nacht goed slapen kan doen! Voel me eindelijk weer een beetje mens, heel blij dat ik gisteren en vandaag bijna hele dag in bed heb kunnen liggen en de kleine aan anderen heb kunnen overlaten. (schoonmoeder, bedankt!) Ben nog wel gammel, maar het ergste is achter de rug... Helaas heeft de kleine krentenbaard gekregen (ziet er niet uit!) en is hij vandaag aan zijn allereerste antibiotica kuur ooit begonnen. Bleh! Helaas is het superbesmettelijk en mag hij niet naar het kinderdagverblijf, dus ik moet nog 2 dagen thuis blijven bij hem. Baal daar wel van, ben deze baan pas op 1 mei gestart! Moet ik al meteen ziekmelden/zorgverlof opnemen...

Over andere fora, ik ben ook actief op een ander forum, met allemaal moeders met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn zoontje. We hebben elkaar hier ontmoet (ik ben hier voor het eerst actief geworden toen ik 6 maanden zwanger was, toen op februari 2007 forum, later dus moeders voorjaar 2007) en zijn met een groep afgesplitst, het werd echt een 'te groot' forum. Daar kan ik wel een beetje praten over zwanger worden, er zijn meerdere dames bezig voor een 2e, maar dit is anders.

Over foliumzuur, ik heb nooit bedacht dat het spannend zou kunnen zijn om te kopen, ha ha! Of dat je het zou moeten verbergen. Het staat bij mij in het badkamer kastje, en tja, daar komt gewoon niemand. Ik vond het kopen van een zwangerschapstest veel spannender! De eerste keer hebben we het zonder moeite geheim weten te houden, maar nu heeft mijn man zich al voorbij gepraat naar zijn ouders en zus toe. Ach, ik zit er niet mee. Tenslotte beginnen mensen al vanaf dat mijn zoontje 4 maanden was te roepen: "En? Wanneer komt de tweede??" Het wordt toch wel verwacht dat je binnen enkele jaren weer zwanger wordt, als je eenmaal een kind hebt.

Mijn man heeft niet zo de behoefte om er over te praten, maar met kleine dingen weet ik dat hij toch er mee bezig is. Hij weet nu ook precies mijn NOD en bij lange termijn planning zegt hij altijd: "Als het nu raak zou zijn dan ben je zover..." Wel schattig hoor. Hij was trouwens superbetrokken bij mijn eerste zwangerschap, had het liefst met iedere controle meegewild, ha ha! En hij kon bijna boos worden als ik een rompertje zonder hem had gekocht, hi hi.

Mariska, dat met die benen omhoog is volgens mij een fabeltje hoor. En het hoort eruit te lopen, na 2-10 minuten. Zo is de natuur nu eenmaal gemaakt. Had van mij niet gehoeven, hoor, maar ja... Ik geloof niet dat je vruchtbaarheid verbetert als je het kwakje langer binnenhoudt.

En van ovutesten: ze schijnen matig betrouwbaar te zijn en je moet ze op de juiste manier gebruiken. Je kunt ze gebruiken als je twijfelt of je uberhaupt een eisprong hebt in een cyclus of je kunt ze gebruiken om je eigen cyclus te leren kennen en te weten wanneer jouw eisprong ongeveer plaatsvindt. (vooral handig bij mensen met een langere cyclus dus) Als je het gebruikt als moment om te gaan klussen, dan ben je echt te laat. Je bent tenslotte de week voor de eisprong het vruchtbaarst... (dit heb ik van een gynaecoloog gehoord)

Vlinder, tav je verre reis... daar zou ik advies over inwinnen bij de GGD, travel clinic (of waar je je vaccinaties ook gaat halen). Het zou namelijk best wel zo kunnen zijn dat de malariapillen die ze adviseren voor de reis, gevaarlijk zijn voor een vruchtje en helemaal niet tijdens een zwangerschap mogen worden genomen! En onbeschermd zo'n reis ondernemen, lijkt me helemaal gevaarlijk...

Nou, veel klusplezier iedereen en tot een volgende keer. Ik heb wel weer genoeg gekletst dacht ik zo, ha ha

(PS bedenk nu dat ik misschien op sommige fronten wat betweterig overkom, maar ik ben arts, dus daar zal dat wel aan liggen...)

Terug
Bovenaan