Meiden die in juni 2008 voor het eggie gaan

Ja echt heerlijk weer ga zo er even op uit met mijn meisje. We hebben net al de hond uitgelaten maar, gaan zo nog even naar een verjaardag. Morgen gaan we op vakantie en hopelijk komen de weersvoorspelling niet uit. Heerlijk een week naar zee heb er echt zin in.

@Karin: En heb je al nieuws?????????????

Hahaha na mijn bevalling zei de vk al dat ze hier bij een tweede gaan slapen. Ja   wat vind ik er van als het bij een tweede echt nog sneller gaat dan ben je er natuurlijk ook gauw van af. Ach ik moet dat nog eerst zien denk ik want, kan het dan nog sneller? Zou het wel eng vinden als de vk echt niet op tijd kan komen maar eerst nog even zwanger worden.

Liefs Linda,

Hoi meiden

Hier ben ik weer ? haha

Karin en en ben je al ongi of toch niet???? spannend hoor.

Carolinda : Heb na mijn bbz en miskraam een hele tijd last gehad van mijn eierstok en vooral bij eisprong gelukkig niet met ongi. Alleen de eerste dag beetje pijnlijke buik. Toch maar besloten om nog 2 ronde pil te slikken. Groot gelijk hoor wat stel dat je direct zwanger raakt en je bent misselijk op je bruiloft dat is ook niet wat kun je nog niet van je mooie dag genieten.

Diarich Jeetje gaat je vriend in september op oefening zit hij bij de landmacht. Iehh moet er niet aan denken zeg dat ik een maand zonder mijn man moet. Maar goed jij bent dat natuurlijk wel aan gewend. Maar goed ben je al ongi geworden inmiddels?

Mijn beide zwangerschappen waren niet zo heel prettig. Bij beide veel last gehad van rug. Het was geen bekkenistabiliteit gelukkig maar goed ook dit was niet prettig. Maar goed je moet er wat voor over hebben he hihi. De bevalling van de 1e was eigenlijk heel onverwachts. Ik moest voor controle bij de gyn komen. Ik vertelde al wel aan hem dat ik al paar dagen last had van harde buiken maar daar nog niet echt hinder van had. Hij wilde toch nog even kijken of ik al eventueel ontsluiting had. Nou ja gyn schrok en zei wist je wel dat je al 7cm ontsluiting hebt. Ik zei ja dat kan niet nergens last van. Maar goed al met al heeft het nog 6 uur (nog snel haha) geduurd dat onze oudste is geboren en ook met een vacuumpomp. De laatste cm duurde het langst en ik had ook nogal vreselijk last van beenweeen. De 2e zwangerschap kwam ook onverwachts. Ik had me sávonds gedoucht toen ik ineens krampen kreeg. Die krampen werden met de paar minuten heviger en ik moest ze gewoon wegpuffen. Toen ik in de gaten kreeg kwamen ze al om de 5 min. Mijn man had inmiddels de vk gebeld en die kwam maar helaas nog maar 2 cm ontsluiting het liep allemaal niet zo vlotjes want ik werkte nogal tegen. todad ze begon te dreigen dat ik naar het ziekenhuis moest. En toen ging er een knopje bij me om. Na ook weer 6 uur werd mijn dochter geboren. Gelukkig had ik dit keer niet zo'n flinke beenweeen (ik had ze wel maar niet zo heftig)
Nou weten jullie ongeveer mijn verhaal.

Liefs Sharine

Hallo allemaal,

@ Sharina ( weet even niet zeker of ik de naam juist heb). Mijn vriend zit gelukkig NIET bij de landmacht, maar bij de luchtmacht. Hij is niet zo vaak van huis en kan de oefeningen soms ook wel met iemand ruilen of weggeven. In het begin toen onze zoon 5 weken was ging hij wel 7 midweken steeds op oefening, maar was hij wel in Nederland en weekends thuis. Ik kan er niet aan wennen als hij weg moet vind het zo stil. Maar gelukkig gebeurt dit niet te vaak. Ook vind ik het nu anders nu we een zoontje hebben ik ben niet meer alleen thuis, maar gezellig met de kleine. Vind nu moeilijker te bedenken dat hij en onze zoon elkaar een maand niet zullen zien. Dat vind ik een gedachte waar ik zelf niet teveel aan moet denken. Vind ook wel knap van mijn vriend dat hij dat kan,,,, ook al moet het wel.
Ik ben wel al ongesteld geworden de 23ste van April.
Volgende keer in Mei nog een keertje en dan gaan we er voor. Spannend en heb er nu echt zin in.

Had vandaag een vriendin gesproken die nu hun eerste kindje verwachten en wie weet gaan we volgend jaar wel met zijn allen op vakantie lijkt me erg leuk en zie ons dan al voor mij ha ha ha.

@ Linda , ik vind een tweede bevalling ook wel wat eng omdat ik bij de vorige bevalling 1.2 liter bloed ben verloren hierdoor moest ik gelijk na de bevalling na het ziekenhuis. Het bloed wou niet echt stoppen en net dat de ambulance voorhuis reed kreeg de verloskundige het toch nog voor elkaar. Maar hierdoor mag ik de volgende keer niet weer thuis bevallen, maar in het ziekenhuis. En nu heb ik zo'n beeld voor me dat als het nog sneller gaat hoe ik dan in hemelsnaam in de auto na het ziekenhuis toe moet gaan. Maar ach het zal dan wel weer loslopen, maar soms word ik er wat angstig van. De rest van de bevalling doe ik zo weer over.

Ik vond het weer van het weekend wat tegenvallen. Rond 14.00 uur werd het hier pas een beetje blauwe lucht. Was wel lekker weer hoor daar niet van. Zijn vanmorgen heerlijk wezen fietsen en vanmiddag even een bakje bij vriendin gehaald.

Goetjes

Diarich

@Dairich: Jemig dat is niet niks logisch dat je toch een beetje tegen een bevalling op ziet. Het is niet gezegt dat het bij een tweede weer zo gebeurt he! Vriendinnen en mijn schoonzussen zijn allemaal niet makkelijk bevallen als we het dan erover hebben vinden ze altijd dat ik erg veel mazzel heb gehad. Ze kijken me dan aan van ja waar heb je het over wij hebben er veel langer over gedaan. Tuurlijk is het lekker om snel te bevallen maar de weeen zijn ook veel erger en weet je wat ook vreemd is je hebt in een keer zo,n rose wondertje op je arm waar je 9 maanden  op hebt gewacht. Voelde me toch wel overdonderd maar natuurlijk   erg gelukkig. Toen s,avonds iedereen weg ging voelde ik me toch wel vreemd ik was in een keer moeder .

Nou meiden ik ben er volgende week maandag weer ik ga nu even lekker genieten van mijn vakantie hihihihi .

Tot volgende week!

Liefs Linda,

Nou, om de spanning te doorbreken, ik ben ongesteld geworden... Maar mijn lijf heeft het wel spannend gemaakt, ik was 5 dagen overtijd! Ik zat net te denken, 'het zal toch niet echt???' Ben nooit overtijd, zul je altijd zien dat op zo'n moment de natuur een spelletje met je speelt... Maar goed, we gingen toch niet voor het echt, dus geen teleurstelling.

Het mooie weer is inmiddels weer over, dus daar kan ik het niet meer over hebben, ha ha! Heb trouwens het hele weekend dienst gehad, dus ook niet echt genoten van het weer.

Mijn zwangerschap vond ik enorm tegenvallen. Had waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik het moest combineren met een baan van 50 uur in de week en dat ging echt moeizaam. Vanaf het begin lichamelijke klachten gehad en werd steeds erger. Vermoeidheid, misselijkheid, afvallen (in begin) omdat ik niet kon eten, huilbuien, enorm maagzuur (vanaf 20 wkn al), bekkenpijn, heel veel rugpijn, slapeloosheid. Er was altijd wel iets. Vanaf 24 wkn begon mijn buik groter dan schema te groeien, dus onderzoeken daarvoor, groeiecho's. Met 35 wkn met spoed doorverwezen naar gyn met verdenking zwangerschapsvergiftiging, was het gelukkig niet maar ik had wel hoge bloeddruk dus onder controle blijven. Opgenomen met 36 wkn met braken, buikpijn, hoofdpijn, bleek achteraf pure uitputting te zijn. En tja, toen kon ik echt niets meer, heb letterlijk de laatste weken op de bank en in bed uitgezeten. Kon nauwelijks meer lopen van rug en bekkenpijn. Kon nauwelijks meer eten en drinken vanwege enorme maagzuur. Was een lange zit naar 41+3 dgn...

De bevalling was kort maar heftig. Ben gestript en toen later in de nacht diarree en braken, en meteen daarna de eerste wee, meteen om de 4 minuten en meteen puffen en binnen 2,5 uur had ik 8 cm ontsluiting, ergens daarna braken de vliezen (meconium houdend) en heb nog een uur gedaan over die laatste 2 cm (bleh!!) met eigenlijk al persdrang (maar mocht niet). Persen was met 20 minuten gedaan en toen was mijn beertje er: 54 cm en 4355 gram. Dus ook een snelle bevalling van ca 4 uur. Ik denk ook weleens met gemengde gevoelens  aan een 2e bevalling, de vrouwen in onze familie bevallen allemaal erg snel en een tante van mij is ooit helemaal alleen (zonder man, familie, VK!) thuis bevallen in 45 minuten, omdat het zo snel ging... Dat spookt altijd door mijn hoofd.

Nieuwe ontwikkeling: we waren beide toch wel erg bezig met eventueel zwanger worden toen ik overtijd bleek, hebben nog eens goed gesprek gehad. Ik kan mijn kriebels niet meer bedwingen en alle redenen die ik had om te wachten lijken steeds suffer...

Dus we hebben besloten om gewoon nu te stoppen met anti-conceptie en te zien wat er gebeurd! Sorry, ben dus een beetje vroeger, ha ha! Meteen foliumzuur gepakt, gelukkig stond het potje er nog van de vorige keer...

Hallo meiden,

Genieten jullie ook zo van dit weertje?

Onze zoon buiten zien spelen heerlijk en dan in een t-shirt vind ik zo schattig staan. Hij blijft nu nog op het kleed zitten, maar is druk bezig te proberen te kruipen.

@Karin: Spannend zeg..... hoop dat het snel raak is voor jullie.

Moet zeggen heb er nog even over nagedacht, maar we maken de condooms maar even op heb nog een paar liggen denk net genoeg voor deze maand .

Groetjes

Diarich

@ Karin: ik ben ook al overgestapt naar het april-stoppen-topic.

Terug
Bovenaan