Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

Hoi Shanaz,

Leuk dat je hier ook komt meeschrijven. Natuurlijk ben je hier van harte welkom!

En dames, die onzekerheid over zwanger worden/zijn bestaat hier bij ons ook hoor. Mijn lichaam komt na een mk weer onmiddelijk op gang in mijn normale cyclus van 28 dagen (ervaring van afgelopen keren). Nu heb ik (als het nu weer zo is) vandaag of morgen mijn eisprong, maar ik zit met dubbele gevoelens. Ik wil het eigenlijk zo graag, maar aan de andere kant ben ik ook bang dat het (als het nu meteen weer raak is) het ook nog weer mis gaat voordat we eind aug bij de gyn moeten komen voor de uitslag van het chrom.onderzoek.

Morgen belt de gyn over het bloedprikken van afgelopen week (mbt  hoogte  hcg-waarde) en ik wil hem dan in ieder geval vragen hoe hij staat tegenover het gebruik van aspirine en of hij me dat wil voorschrijven. (in dat geval wil ik er meteen weer voor  gaan).  Heb  zoveel posi verhalen erover gehoord van vrouwen die meerdere mk achter elkaar gehad hebben, en die met aspirine gezond zwanger werden, dat ik dat ook erg graag wil proberen.
Maar goed, op dit moment nog ff de tegenstrijdige gedachtes over wat nu te doen. Mijn mannetje wil graag lekker klussen (gaat er nog steeds vanuit dat die mk domme pech was), maar ik weet niet of ik het nu aandurf of toch nog een maandje wil (lees: moet) wachten. Belde de gyn vandaag maar al.......

Zucht.... nog een halve werkdag en dan naar huis. Ik zie wel hoe het verder gaat.
Doet in ieder geval goed om het ff van me af te schrijven.

groetjes,
Dion

hallo meiden,

Als ik alle verhalen zo lees ben ik zo blij dat ik niet de enige ben die angst heeft/had om weer zwanger te worden.
Ik ga over 1,5 week trouwen en we willen er dan weer echt voor gaan. Het voelt goed dat het weer allemaal kan, en ik ben al minder bang. Beschouw het al steeds meer als domme pech, maar kan nooit meer helemaal een gat in de lucht springen bij een positieve test vrees ik.

Ach meiden ik hoop dat we binnenkort allemaal goed nieuws krijgen de hele zwangerschappen door.

Kitty 26, ik zag je naam al eerder staan. Altijd leuk een naamgenoot.  Veel succes in de komende periode. Ik begreep dat je na je ongi echt weer van start gaat.

groetjes
kitty

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie warme welkom!
Het doet me goed om te weten dat er meiden zijn van mijn eigen leeftijd die me volledig begrijpen.
Er is maar één vriendin van de die ook met zes weken een miskraam heeft gehad (net als m'n tweede miskraam). Verder zijn het allemaal oudere collega's en tantes en zo die het mee hebben gemaakt. En mijn moeder ook voor mij een vroeggeboorte met 26 weken en een miskraam met 12 weken.
Het is fijn om te weten dat zij ook ALLEMAAL gezonde kinderen hebben gekregen, inclusief ik zelf. Eigenlijk ben ik zelf dus mijn grote voorbeeld nu even .

Jammer dat we er net als iedereen hier op het forum zo veel meer voor moeten doorstaan dan anderen waarbij alles gelijk goed gaat.

Groetjes Shanaz

Gyn heeft gebeld. HCG is weer uit mijn bloed, dus mijn lichaam is "klaar" voor de volgende zwangerschap.
Heb hem nog gevraagd over het gebruik van aspirine maar hij wil er niets van weten. Volgens hem helpt alles bij meerdere mk omdat het heel onwaarschijnlijk is dat het nog een keer  mis gaat. (Ja, dat zei hij de vorige keer ook, en toch ging ook de 3e zwangerschap met  4,5 week meteen weer mis). Hij schrijft het me in ieder geval niet voor. Mijn gyn kan qua leeftijd niet ver van zijn pensioen afzitten, dus is idd niet meegaand in nieuwe dingen. helaas.

Hij zei dat we het er de 27aug nog maar eens over moesten hebben. En ondertussen mag ik van hem gewoon zwanger worden, want het chromosoomonderzoek zal waarschijnlijk toch niets opleveren.

Heb mijn eisprong gisteren/vandaag weer gehad en we hebben wel geklust de afgelopen dagen. Maar nu ben ik dus aardig onzeker. Wat als het dus meteen weer raak is, dan kan het dus voor 27aug alweer mis gaan. Maar goed, voordat we meteen in de stress schieten eerst maar eens afwachten de komende 2 weken. Wellicht wordt ik nu niet meteen zwanger en hoef ik me op het moment dus nog niet druk te maken.

groetjes,
Dion

hallo meiden,

mijn ongi is begonnen, keurig op tijd. Dus mijn lichaam is helemaal weer hersteld van de mk. We gaan er deze cyclus echt voor. Ik ben eng regelmatig, en de vorige keer dat ik uitrekende wanneer ik vruchtbaar was (en ook aan het klussen dan natuurlijk) was het direct raak. Ben bijna bang dat dat nu weer gaat gebeuren. Maar goed. Wil heel graag een kindje dus even door de zure appel heen bijten en de angsten op zij leggen. Ik moet ook gewoon blij zijn dat ik zo makkelijk zwanger raak natuurlijk.

Oja, doni (schrijf ik dit nu goed, altijd lastig als je niet even kan terugkijken)
Ik ben zo'n type van 7 sloten ik spring in allemaal en heb daardoor heel wat ziekenhuizen van binnen gezien. Mijn ervaring met oude en jonge artsen is dat jonge artsen tegenwoordig in de opleiding leren dat de patient ook een persoon is met gevoelens, waardoor zij de patient wat meer persoonlijker benaderen ipv heel klinisch en de statestiek er bij halen. (uiteraard is dit even generaliserend, want er zijn uitzonderingen) Wanneer je het idee hebt dat hij niet met je meedenkt en direct je voorstellen afwijst kun je altijd voor de second opinion. Ook bij de gea. In de huidige opleidingen ben je als patient gelukkig ook klant en niet alleen een lichaam dat het niet helemaal goed doet. Je kunt gewoon om een andere arts vragen, je staat volledig in je recht. Succes ermee en ik duim voor je dat de volgende gewoon goed gaat.

groetjes
kitty

hoi dion,

sorry weet niet hoe ik op doni kom. dion klinkt veel beter.

groetjes
kitty

Hoi Kitty,

De hoeveelste ga je trouwen? Is alles al geregeld? En ben je al een beetje zenuwachtig hiervoor? Veel vragen he...haha. Ik ben zelf 28 april 2006 getrouwd, dus ik weet ongeveer wat je nu doormaakt qua stress .
Leuk hoor, en daarna meteen klussen zag ik. Ga je nog op huwelijksreis?

Liefs, de andere Kitty

He meiden,
Ik vertrek over een paar uurtjes om lekker een weekje te gaan kamperen met z'n 2tjes. Ben benieuwd wat dit voor een 'relatiestress' op gaat leveren; we zijn alleen nog maar met het vliegtuig op vakantie geweest en dan altijd een appartement/hotel. En nu dus een tent op bouwen...
Als ik terug kom, is het de periode van mijn NOD... spannend!
Iedereen een fijne week!
Liefs Maud
PS Dion; goed nieuws, maar ik zou inderdaad ook voor een 2nd opinion gaan.

Terug
Bovenaan