Meistoppers 2008! Deel 2

Hoi,

Mama van Marijn,
Dank je voor je verhaal meid. Doet me goed om te lezen.
Idd, elke leeftijd heeft zn vragen. En twijfelen doen we altijd wel denk ik. Moedergevoelens zegt mn man. Het is je moedergevoel wat ingaat tegen dr te laten huilen. Hij probeert me wel aan te sporen om dr af en toe te laten huilen.
Idd, ik begin de huiltjes ook te herkennen. Als ze echt krijst heeft ze last van dr buikje. Als ze gewoon huilt meestal honger, dan zoekt ze ook dr handje, of alles waar ze op kan zuigen. Is ze wat zeurderig is het meestal als ze in slaap moet vallen. En het huilen valt hier eigenlijk wel mee, meestal rond elf uur ofzo huilt ze half uurtje. Meestal uur voor ze dr fles moet, is standaard hier. Daarna als ze fles heeft gehad dan slaapt ze zo tot 5 a 6u. En dat is heerlijk.

In de middag huilt ze ook vaak nog even. Ook vaak voor dr fles. Maar vaak ook uur a drie kwartier te vroeg. En dan moet ze kunnen wachten. Verder huilt ze niet zoveel. Maak me ook druk om niets denk ik. Want ja, baby's huilen nu eenmaal toch.

En moeilijk de situatie met Marijn. Misschien is hij beetje jaloers? Heb een broertje van 7. Maar die heeft dit niet gehad rond die leeftijd. Dat ie wel zindelijk was maar opeens weer in zn broek deed. Misschien is het nog wennen aan de situatie met Veerle voor hem? Weet het niet hoor. Ik kan dr natuurlijk ook weer helemaal naast zitten he. Het ruzie maken is wel beetje die leeftijd denk ik, en dan zeker gaan kijken of papa en mama het zien of niet.
Succes, hoop dat ie snel uit deze fase uit is.

Jana is trouwens weer helemaal opgeknapt :)

Liefs

hi bloemetje,

fijn dat Jana helemaal beter is, zo'n klein ziek kindje is niet niks!!!
En inderdaad het is zoals je schrijft, hopelijk weer een fase die snel overgaat.
Ik probeer het zo ook te zien, maar dat valt niet altijd mee, zeker niet als je zelf moe bent. Dan kun je weinig hebben. En kinderen voelen dat haarfijn aan.
Maar morgen begint de school weer en Marijn heeft er echt weer zin in. Ik legde hem net in bed en toen vertelde hij dat hij zin had om morgen met Niels en Laura te spelen ( zijn vriendjes van 'm) en juf Marion weer te zien. Ik hoop dat alles weer in rustiger vaarwater komt door het schoolritme.
Ik probeer zoveel mogelijk geduld te hebben, ik vind het met name sneu om te zien dat hij zo in de knoop zit met zijn gevoel, houding en zichzelf met name. Komt wel weer goed. Vandaag wel een goede dag gehad met z'n allen.

En als ik alles zo lees Bloemetje doe je het hardstikke goed met Jana. Kindje wat tevreden is laat zien dat het goed gaat. En de ene dag is beter dan de andere. Maakt niets uit!

nou fijne avond en tot snel weer
mama van marijn

Mama van Marijn,

Dank je voor je lieve berichtje. Dat doet me echt heel goed :)

En idd, het schoolritme is wel weer fijn denk ik. Dat de jongens weer beetje in hun ritme zitten. En jij weer wat meer ritme kan vinden met de kids. Is toch wennen voor hen denk ik. Thuis zijn, en opeens de aandacht moeten delen met een baby.
Het komt allemaal weer goed :)

Wij zijn vanmiddag om 14u naar me schoonouders gegaan. En zijn net een kwartiertje terug. Me man heeft het lekker aan mij overgelaten hoelang we zouden gaan. Ik wou eerst uurtje gaan. Maar het beviel me eigenlijk wel. Jana was lekker zoet. Dus ging helemaal goed. Ff bij opa en oma van me man geweest. En hen meegenomen naar schoonouders. Met zn alle lekker gegeten daar.
Rosbief, haha heerlijk was het :) Gister weer biefstuk. Heerlijk. Dat heb ik me toch zo gemist.

Merk dat ik na me bevalling minder trek heb in zoet en hartig. Daarvoor at ik graag chips. Graag snoepje. En dat zegt me nu nog maar erg weinig. Wel mooi :) Scheelt weer, hihi.

Liefs

Daar ben ik weer!
Was een beetje druk hier, we hebben 2 dagen aan de boot staan klussen, willen hem verkopen maar moest eerst opgeknapt. Merijn sliep lekker door, en 1 dag hadden we oppas.

Merijn heeft 2 nachten doorgeslapen en nu is dat weer weg. Karin dat had jij toch ook? Geef je dan wel weer nachtvoeding?

Bloemetje, de huiltjes ga je wel herkennen, ik merk nu verschil tussen, honger, krampen, moe of aandacht willen. Ik liet Merijn soms wel even huilen als ik wist dat het geen krampen of honger of luier was. Kraamhulp zei ook, kijk op je horloge en klok 10 minuten.

Mijn vriend gaat vanaf vandaag weer nachten draaien dus dat wordt pittig voor mij, ben zo blij dat ik nog niet hoef te werken!

Hoi,

Mooie dromen,
Klinkt idd druk. En Merijn braaf geweest, hihi, fijn is dat :)
Merijn slaapt niet door? Jana nu wel, vier nachten op rij, maar ja, hoelang gaat dat blijven. Dat weten we ook niet.

Wijkverpleegkundige is net geweest. Jana spuugt regelmatig. En net toen ze dr zat spuugde ze weer. Iedereen zij me maar, dit is niet erg, doen meer baby's maak je dr niet druk om. Maar zij gaf aan dat dit niet normaal is.
Maandag had ik al afspraak staan bij kinderarts voor nacontrole. Omdat ze in zh op kinderafdeling aan de monitor heeft gelegen. Dus moet het dan ook aangeven. Want zij vind het niet normaal dat dit blijft aanhouden. Dus maandag bij de kinderarts goed aangeven. Jana is op 5 dagen tijd 90gram gegroeid. En eingelijk mag dat toch wel meer zijn. Dus donderdag weer ff wegen op het bureau. Ze raad aan om voorlopig elke week ff te wegen. Zodat we dr goed in de gaten kunnen houden.

Liefs

Hallo,

Ik ga straks de verhalen lezen!

Merijn slaapt van 19:00 tot 5:30 uur. Hij heeft het 2 keer gered tot 6:00 uur maar komt nu eerder. Ik begreep dat een kindje 2 keer het lichaamsgewicht zonder voeding mag, ivm dalen suikerspiegel, dus nu kan ik hem langer laten slapen als het lukt. We geven wel om 22:30 uur de fles, ik ga die vanavonc verhogen kijken of hij dan langer slaapt!

Zo naar de yoga even ontspannen, en vanavond alles weer alleen: vriend gaat weer nachten draaien.

Mama2006, ik ging tot het laatst weinig naar de vk, maar was daar niet zo blij mee, zou gewoon lekker gaan, beetje extra controle!

Hoi,

Mooie dromen,
lekker kunnen ontspannen? Yoga lijkt me idd wel ff lekker om eventjes weer tot jezelf te komen.

Succes meid vannacht. Lijkt me idd heftig om het dan weer zonder vriend te doen.
Maar het komt vast goed :)

Zo, Jana heeft dr huiluurtje geloof ik vervroegd. Ze ligt al half uur te jengelen, heb dr op bedje gelegd, maar ze lijkt maar niet in slaap te kunnen vallen, terwijl ze dit uur normaal heel goed slaapt. Maar ze mag pas half negen eigenlijk dr fles. Nou ja, eigenlijk kwart na acht, dus als ze blijft doorhuilen geef ik dr denk ik om 8u de fles. Dat kwartiertje eerder is ook niet zo erg dan.

Net weer met de hond gelopen, toch wel weer ff wennen. Zowel voor hem als voor mij. Hebben we toch erg lang niet gedaan samen, laatste weken was het achter bij de bosjes en weer terug, nu zijn we iets van kleine tien minuutjes weg geweest. Was wel weer heerlijk ff buiten te zijn :) Met de kleine is het nu wat moeilijk, met die harde wind.

Gisteren hele middag bij schoonouders geweest. rond 14u waren we dr. en rond 21u weer thuis. Me man heeft het helemaal aan mij over gelaten. We zouden uurtje gaan, maar vond het zo gezellig en leuk, dat we langer zijn gebleven.
Jana is lekker zoet geweest toen :)

Hoe gaat het met iedereen?
x

Terug
Bovenaan