Meistoppers 2008! Deel 2

Dames, sorry dat ik even inbreek, maar een jaar terug schreef ik ook af en toe mee.
Toen ik maar niet zwanger wilde worden heb ik besloten maar even afstand te nemen en proberen er 'niet zoveel mee bezig te zijn'. Lastig natuurlijk.

Inmiddels heb ik begin mei een positieve test gehad...ben super blij!

Ik lees dat jullie al bijna allemaal bevallen zijn...leuk jullie verhalen zo te lezen!
Sterkte allemaal en veel liefde toegewenst!!

* MissDreamer*

Van harte Missdreamer! Super, hou je ons op de hoogte? Niet iedereen is al bevallen hoor in de meistoppers en een aantal is ook nog bezig zwanger te worden en posten af en toe een berichtje, leuk om van je te horen!

Pfff, wat een nachten maar 4 uur slaap. Heb besloten geen nachtvoeding te geven, ik moet zeggen dat nacht 2 al beter gaat. Het punt is namelijk dat hij in de nacht drinkt en dan de dag niet genoeg wil drinken. Gisteren heeft hij een uur gehuild en daarna gewoon nog 2 uur geslapen. Vannacht was het een half uur, ga er wel elke keer heen om een speen erin te doen. En echt honger is het niet 's nachts want dan drinkt hij ook maar een paar slokjes.

Het is echt een slaper, half 8 vannochtend ging hij erin en nu om 10 uur slaapt hij nog! Ga hem zo maar wekken.

Bloemetje, ik was achteraf ook wel geschrokken van de bevalling omdat ik thuis was bevallen. Ik heb eea opgeschreven om het een beetje te verwerken, begrijp je verhaal goed, vooral veel over praten, het schuift daarna wel naar de achtergrond maar is nu nog zo vers! Vind al dat je het super doet allemaal!

Hoi,

MissDreamer,
Van harte gefeliciteerd. Oh meid, wat fijn meis.
Hou je ons op de hoogte. Zou erg fijn zijn. En geniet ervan he, het is zo weer voorbij die 9 maanden.

Mooie dromen,
Fijn dat het met nachtvoeding iets beter lijkt te gaan?
En idd, als ie maar paar slokjes drinkt is het denk ik geen honger.

Hier gaat het minder.
Jana is opgenomen in het zh. De laatste dagen spuugde ze zoveel. En was in 2 weken tijd maar 90 gram aangekomen. Zat net rond dr geboortegewicht, en ja, was wel goed dat ze aankwam, maar mocht meer zijn. Nu ligt ze sinds gister in zh, en lijkt het erop dat het een luchtprobleem is. Ze heeft erg veel moeite met boeren, en met zelf zonder lucht te drinken. Nu moeten we dr gezichtje beetje fixeren met onze vingers zodat ze zo weinig mogelijk lucht binnenhapt, en houden we dr tijdens boeren op speciale manier vast, waardoor de lucht meteen eruit komt als boer, en niet kan zakken. Dat lijkt goed te gaan. Is zelfs sinds gister bijna 40 gram aangekomen. Dus erg fijn.
Het is alleen zo ontzettend moeilijk en hard om je kind in het zh achter te laten.
Verpleegkundigen gaven aan dat het voor mij beter was naar huis te gaan, omdat ik pas twee weken geleden ben bevallen, en die bedjes in de kinderkamers daar niet echt lekker liggen. Dat ik dus beter me rust kon pakken. En kan bellen wanneer ik wil, en kan ernaartoe wanneer ik wil. Heb afgelopen nacht slecht geslapen. Geen kind in me buik, geen kind in de wieg. Het voel zo leeg, zo alleen. Zo zonder haar is het niets.

Liefs

@miss dreamer: gefeliciteerd! Wat heerlijk voorje!

@ Bloemetje: dat is nou sneu. Het voelt dan wel heel leeg. Inderdaad, lege buik, lege wieg. Kun je tien keer bedenken dat ze op een plek is waar ze goed verzorgd wordt en waar ze zelfs geholpen wordt, maar dan nog... bah. Ik weet hoe het voelt, onze oudste werd op dag 10 in het ziekenhuis opgenomen. De verlengde kraamtijd was net voorbij, ik was nog nauwelijks mobiel en halsoverkop moest ons mannetje het ziekenhuis in. Lege buik, leeg huis en een overvol hoofd. Ik wens je veel sterkte en hoop dat Jana snel weer bij jullie thuis is.

Wens voor drie,
Dank je.
Ja, moeilijk is dat he. Je voelt je dan ook zo schuldig, dat je je kindje daar achter laat. En dat je thuis komt zonder je kind. Had nooit verwacht dat dat gevoel na twee weken zo sterk kan zijn. Echt gek is dat.
Hoe gaat het met jou? Nog veel bloedingen, of is dat nu eindelijk over?

Liefs

Zo het schema ook maar eens hier neerzetten he :)

Vlinder: uitgerekend op 05-02-2009

Vlinder zegt: 22-01-2009 en denkt zelf ook een jongetje...
Leeuwtje zegt: 26-01-2009, een jongen (met twijfel....)
Mama2006 zegt: 28-01-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 29-01-2009 en een jongen.
Mama van Marijn zegt: 1-02-2009 en een jongen!
Mooie dromen zegt: 1-2-2009 en zegt een jongen
Wens voor drie zegt: 12-02-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht:
MIRTHE ALINDE GEBOREN OP 14 FEBRUARI 2009

Karin: uitgerekend op 09-02-2009

Vlinder zegt: 05-02-2009, een meisje
Mooie dromen zegt: 7-2-2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 08-02-2009 en een meisje
Leeuwtje zegt: 13-02-2009, een meisje.
Wens voor drie zegt: 12-02-2009, een jongen
Bloemetje zegt: 14-02-2009, een meisje.
Mama van Marijn zegt: 16-02-2009, een meisje.

EVELINE GEBOREN OP 21 FEBRUARI 2009

Mooiedromen: uitgerekend op 05-03-2009

Vlinder zegt: 31-02-2009, een meisje
Mama2006 zegt: 22-02-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 27-02-2009, een meisje
Bloemetje zegt: 06-03-2009, een jongen
Mama van Marijn zegt: 7-03-2009, een meisje
Leeuwtje zegt: 12-03-2009, een jongen

MERIJN LUCAS GEBOREN OP 27 FEBRUARI 2009

Mama van marijn: uitgerekend op 27-03-2009

Mooiedromen zegt: 22-3-2009 en een meisje (hihi kan nu niet anders meer)
Vlinder zegt: 24-03-2009, meisje!!!
Mama2006 zegt 25-03-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 25-03-2009, ja, haha, een meisje
Mama van Marijn zegt: 28-03-2009 en dat wordt een zeker een meisje ;))
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en dat is geen grapje! ;-) Meisje zeg ook ik!
Leeuwtje zegt: 02-04-2009, doe maar een meisje

VEERLE GEBOREN OP 23 MAART 2009

Julia: uitgerekend op 11-04-2009

Leeuwtje zegt: 17-04-2009 en een jongen
Bloemetje zegt: 14-04-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 14 -4-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 19-4-2009 en een jongen

JORIS GEBOREN OP 25 APRIL 2009?

Bloemetje: uitgerekend op 17-04-2009

Mama2006 zegt: 10-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 12-4-2009 en zegt een meisje
Bloemetje zegt: 15-04-2009.
Leeuwtje zegt: 19-04-2009,ehm weet niet meer, doe maar meisje
Vlinder zegt: 20-04-2009, ik denk een meisje
Mama van Marijn zegt: 25-4-2009 en een jongen !!!!!!
Wensvoordrie zegt: 07-04-2009 en een meisje

JANA GEBOREN OP 28 APRIL 2009

21052007: uitgerekend op 27-06-2009

Leeuwtje zegt: 05-07-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 01-07-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-07-2009 en een jongetje
Mooiedromen zegt: 14 juni 2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 04-07-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 11-7-2009 en een jongen

Daadwerkelijke datum en geslacht":

J_M_V_20: uitgerekend op 04-07-2009

Leeuwtje zegt: 12-07-2009 (geslacht staat op onze hyves maar wil ze verder geheim houden)
Bloemetje zegt: 10-07-1009
Wensvoordrie zegt: 01-07-2009
Mooiedromen zegt: 6 juli 2009
Mama2006 zegt: 11-07-2009
Mama van marijn zegt: 12-7-2009

Leeuwtje: uitgerekend op 24-07-2009

Leeuwtje zegt: 28-07-2009 en een ........
Bloemetje zegt: 25-07-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 03-08-2009 en een meisje
Mooiedromen zegt: 27 juli 2009 en een jongen
Mama2006 zegt: 28-07-2009 en een jongen
mama van marijn zegt: 1 aug 2009 en een jongen

Mama2006: uitgerekend op 05-09-2009 ( En het is jongen)

Leeuwtje zegt: 14-09-2009 en een jongen
Bloemetje zegt: 15-09-2009 en een meisje
Wensvoordrie zegt: 01-09-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 4 september 2009 en een jongen
Mama2006 zegt: 10-09-2009 en een jongen
Mama van marijn zegt: 18-9-2009 en een meisje

Wensvoordrie: uitgerekend op 16-09-2009

Leeuwtje zegt: 12-09-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 11-09-2009 en een miesje
Wensvoordrie zegt: 16-09-2009 en ik denk een derde zoon!
Mooiedromen zegt: 2 september 2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 12-09-2009 en een meisje
Mama van marijn zegt: 25-9-2009 (mijn verjaardag) en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht

Zo wat gaat de tijd toch weer giga snel als er van alles mis gaat he
hihihihi!!!!!!!!
Van babykamer tot zolder verbouwen alles wat mis kon gaan ging mis
MAAR als t nu even mee zit is het vandaag dan toch echt zover dat ik
eindelijk met de babykamer kan gaan beginnen ben dan ook al 33 weken
zwanger zaterdag alweer 34 weken....

Allereerst wil ik julia feliciteren met je zoontje wat heerlijk als t goed gaat zo...
en ach ja die slapenloze nachten en die twijfels van als er maar niks gebeurd
hoord er allemaal bij ... ik zie mezelf nog staan naast t bedje even chechen of ze
nog ademde enzo.... snel luisteren aan de deur is ze al wakker of nog niet en maar
maar wachten wanneer ze kwam voor de fles.... maar de rust en regelmaat komt
toch best snel en je went eraan om toch te slapen en niet van elk geluidje recht
op te zitten....

En dan bloemetje een meissie met een erg mooie naam gefeliciteerd....
zo lang over de tijd lopen en dan een vlotte bevalling is op zich wel fijn
alleen kan me voorstellen dat je dat nu niet zo ervaart heb .... ik had ook
een totaal ander beeld van hoe mijn bevalling zou verlopen ...
Bij me dochter braken sóchtends me vliezen toen ik erg hard moest lachen om
me man HIHI als ik daar aan denk moet ik weer lachen maar goed... ik dacht dat ik
me broekie had geplast  van t lachen dus ik weer douche (was net klaar ) op
nieuw aan gekleed en op na beneden maar toen ik onder aan de trap stond was ik
weer zeikes nat en toen viel t kwartje ik dus weer douche aankleden en tja nadenken
van wat nu want weeen had ik niet ... moeders gebeld hoe ziet vruchtwater er uit
nou zij zei meteen bel maar de gyn en vraag maar wat je moet doen... ik moest komen voor een ctg nou helemaal geen actieviteit geen harde buik niks tja en dan hé
Als de beebs binnen 24 uur er niet zou zijn dan zou ik ingeleid worden ik mocht dus
weer naar huis was om een uur of half 1 wij in de auto op naar huis daar voelde ik
iets wat ik aan voelde als een wee...
thuis aangekomen ging ik vrolijk t bed verschonen want ik voelde verder niks meer
tot 2 uur weer een wee verder niks meer en toen plots om half 3 had ik meteen weeen
van om de 3 a 4 minuten die behoorlijk lang aanduurde om 4 uur lag ik in het ziekenhuis om 20.00 was ze er .... ik vond die tijd van enkel 2 weeen tot meteen
zoveel en zo snel erg vervelend ik kon er niet echt naar toe werken om de weeen
te leren op vangen.... al met al had ook ik een vlotte bevalling een hele snelle al
zeg ik t zelf .... zou t nu ook zo snel gaan hihihihiihi we zien wel!!!
Maar ik moet zeggen dat ik een week na de bevalling er wel mee bezig was hoe
snel t allemaal verlopen was al moet ik zeggen dat iedereen om meheen me erg
goed heeft bij gestaan dat was erg fijn om daar aan terug te denken...

Ik hoop voor jou dat de kleine meid snel weer thuis is en t gewoon wat rustiger
gaat dan nu je krijgt zo niet echt de kans om te genieten en tot rust te komen..
Je hebt in de eerste weken al genoeg meegemaakt zo te lezen dus t kan alleen maar beter gaan ....

En als ik toch nog voldoende mee heb kunnen lezen ben ik de eerst volgende in de
bevallings lijst  spannend hoor .....

Maar goed zoals ik me relaas al begon is t hier alles behalve rustig verlopen de babykamer is nog niet klaar de meubels zijn er wel die van me dochter zij heeft
een groot bed gekregen en een kast word er van de week gehaald en dan is haar
kamertje klaar....
De kamer van de beebs moet nog geverft   worden gordijnen op maat laten maken
Ik wou alles in paars tinten doen maar je komt er bijna niet aan beddengoed nergens
te vinden gordijnen wel bij Leen bakker gezien maar verder is er bijna niks te vinden
hoesje voor de kruik en commode ook niet te krijgen dus dat zal dan wel wit worden
of ik hou t rose van me dochter in combi met paars...

De zolder moest verbouwd worden zodat de babykamer leeg kwam nou daar
komt dan eindelijk vanavond een einde aan de machine's kunnen nu eindelijk naar
boven toe dan is t kamertje leeg pffff GELUKKIG

De beebs is namelijk al aan t indalen dus tja mis komt t wel eerder geen idee
maar goed t zal allemaal wel goed komen nu toch hihihiihiihi
Nu nog kijken of ik niet toch eerder met verlof ga wou namelijk tot 4 weken voor
werken maar t zitten word nu lastig en krijg veel last van me benen dus mis
is t verstandig om toch eerder te stoppen ....
soms is t wel eens lastig die laatste loodjes hé hihihiihihi

Veel liefs 21052007

Sorry, het is weer even geleden, maar met moederdag, bezoek, werken en 2 kinderen heb ik gewoon echt geen tijd gehad! Het is hier een drukke bedoeling, ha ha! En het ochtend/avondspitsuur kost ook aardig wat tijd. En daarna... Eveline is met 10 weken aan het clusteren geslagen, dus ze hangt meer dan de helft van de avond aan de borst, tot we beide gaan slapen. Ook zo'n BV-pareltje waar ik niets van wist, ha ha. Ze compenseert het wel door overdag langere tijd tussen de voedingen, dus we blijven nog steeds op 8 voedingen zitten. De nachtvoeding is meestal een vroege ochtend voeding geworden rond 5:00 uur. En de afgelopen week heeft ze 2 keer tot 7:30 uur geslapen (en ik mega-stuwing en lekkage, hi hi ;-))! Zo wordt het langzaam steeds beter, al moet ik zeggen dat ik het helemaal niet meer zo zwaar vind. Ik ben erg ontspannen sinds ik in mijn hoofd een knopje om heb kunnen zetten.

Ik was erg nieuwsgierig, dus heb Eveline toch weer een keer tussendoor laten wegen, en ze was 5300 g, dus nog steeds groei van 100 g/wk, wat aan de krappe kant. Tja, het is jammer dat ze nu ook op de groeicurve van BV duidelijk begint af te buigen. Maar goed, omdat het verder zo goed gaat, zal er wel niets aan de hand zijn. Ik heb het gevoel dat lengte wel goed gaat en dat ze dus steeds slanker wordt. Qua lengte (vooral beentjes) hebben we nu echt maatje 62 nodig, maar om haar buikje/schouders zit dat zo ruim!

Volgende week spannend, we moeten 20 mei naar de kinderorthopeed. Ik ben erg benieuwd wat die te zeggen heeft en of we straks vele maanden aan een spreidbroek vast zitten...
En dan de dag daarna word ik al weer 30! Pfff...

Moet nu weer even verder met de kids (sesamstraat is afgelopen ha ha!), zal straks proberen te reageren op iedereen!

Terug
Bovenaan