Meistoppers 2008! Deel 2

Hoi dames,

Dank jullie wel. :)
En ja, Jana, hihi, hoor van veel mensen dat ie erg mooi is. En vooral ook uniek. In het ziekenhuis hadden ze laatste jaren die naam nog niet gehoord.
Dus hehe,ons meisje is lekker uniek.

Trouwens, ik heb een vraagje. Slapen jullie baby's overdag in de box of boven in hun bedje of wiegje?
Jana slaapt zoveel mogelijk boven in dr wiegje.
Me moeder vond dat maar erg gek, je legt zo een jong kind toch niet boven alleen in een wieg zei ze. Maar kraamzorg adviseerde dit. En merk ook dat dat voor Jana het beste is. Vanmiddag heeft ze uurtje in de box gelegen toen me moeder dr was, vlak na dr voeding, nou, het meisje is helemaal overstuur geweest tot dr volgende voeding.
Misschien ook omdat dit in het ziekenhuis ook al haar structuur was. Na de voeding lekker knus in dr wiegje.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties.

Liefs

hi bloemetje,

nou je klinkt lekker vrolijk in je berichtje... en inderdaad er wordt alom geadviseerd 1 slaapplek aan te houden voor je kindje, zodat deze dit altijd herkend als slaapplaats. Zo ook om te spelen, altijd de box gebruiken. Zo krijg je vanzelf herkenbaarheid en ritme voor je kindje.
Als je kindje dit eenmaal gewend is kun je best eens ergens anders laten slapen hoor ( wandelwagen ofzo).
Hoe gaat het verder? Ben je blij met je keuze voor flesvoeding? Hoe voel je jezelf? Al een beetje hersteld?

liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Dank je voor je antwoord. En ja, merk dat Jana echt dr slaapplekje nodig heeft.
Kraamzorg heeft net ook ff uitgelegd hoe je dr lekker in een inwikkeldoek kan leggen als ze overstuur is en niet vanzelf rustig word. Ons meisje was net ff erg verdrietig, nou, ze was meteen weer rustig.

Hoe ik me voel. Gisteren erg labiel,moe.
Vandaag, SUPER. Toen we naar bed gingen heeft ze ff uurtje huiluurtje gehad. Ik dacht toen echt, help, dit word me een nacht, dat was rond 12u dat ze begon te huilen. ze heeft gehuild tot ongeveer kwart over 1 en is daarna lekker in slaap gevallen, en kwam zelfs uur later voor dr voeding, na dr voeding is ze weer meteen in slaap gevallen tot 7u. Daarna hebben we ff lekker geknuffeld op bed. Zodat mama lekker rustig wakker kon worden. Heb ook heerlijk geslapen, vrijdagnacht werd ik van elk geluidje wakker, maar nu was ik zo moe dat ik de zachte hikjes en zuchtjes niet heb gehoord. Dus :)
Vandaag had ik nieuwe kraamverzorgende. En ze is stuk aangenamer dan die van gisteren en vrijdag. Haar vond ik maar beetje opdringerig. En had daar ook echt gevoel bij, wil niet alle uren zorg. Maar bij die net geweest is voel ik me super, legt alles veel beter uit. Dus het gaat super hier. Vanmiddag vistie, me opa en oma en tante   en oom. en me moeder komt zo ook nog, dus vanavond lekker moe denk ik. Lekker vroeg op bed.
En morgen een GEZINSDAGJE. Geen visite. niemand. heerlijk genieten van ons meisje. Alleen jammer dat ze morgen aan riolering gaan werken.
Haha, trouwens, waar ik me druk om heb gemaakt, ons meisje is toch stuk belangrijker nu, en die riolering, dat komt wel, daar kan ik me echt niet meer druk om maken. We mogen ook lekker met ons meisje naar buiten met mooi weer, omdat ze alweer aan het groeien is in gewicht, dus denk dat we dan lekker met Jana en Buddy gaan lopen, kort stukje. Of misschien eventjes naar dorp, want had veel kleertjes in maat 56 omdat ze wat later geboren is en ze vond ik toch wat groter werd geschat. Maar ons prinsesje verdrinkt erin. En om nu aan visite nog maatje 50 te gaan vragen, erg lang draagt ze dat wss niet meer.

Nou meiden, tot snel.

Een zielsgelukkige mama :)

Zie dat je nog meer vroeg.

Vind het eigenlijk wel jammer dat ik geen bv heb geprobeerd. Maar door medicatiegebruik en omdat ze dr best veel last van heeft gehad eerste dagen na geboorte werd door kinderarts borstvoeding afgeraden. En denk dat het met de borstverkleining geen probleem was geweest. Heb ontzettend last van stuwing. Compressen zijn op een uurtje tijd helemaal doordrenkt. Flink pijnlijke en grote borsten. Gelukkig wel weer wat minder aan het worden.

En herstel heel goed. Probeer steeds meer zelf te gaan doen. Heb niet echt last van hechtingen, bekken gaan steeds beter. Alleen bij het in bed gaan liggen heb ik ff heel veel pijn in me rug. Misschien dat ik toch anders lig dan tijdens zwangerschap en lichaam dr weer wat aan wennen moet.
Dus voel me super :) Me man moet me ook af en toe terug roepen, en nu zitten, en nu rustig aan.

Liefs

Bloemetje,

Fijn om te lezen zeg! Het is je gegund na al je bekkenklachten en het lange wachten ....
morgen heerlijk gaan genieten met z'n allen, even zonder visite lekker samen.... dat zijn goede momenten zo de eerste weken!!
Geniet ervan!!!!

liefs mama van marijn

nog 1 tipje voor de te grote kleertjes van maat 56.... wassen op 90 graden en daarna in de wasdroger doen, waarschijnlijk passen ze dan .... hahahaha ....
Ik heb dat ook gedaan met 2 truitjes en een broekje, daarna zaten ze als gegoten.....

liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan