Meistoppers 2008! Deel 2

Bleh, ik zit echt even in een borstvoedingsdipje... Na die 2 flinke, vermoeiende regeldagen ging het 2 dagen erg goed, maar 6 voedingen en doorslapen tot 5-6 uur. Maar dag erna weer als vanouds, 8 voedingen en voeding rond 3-4 uur in de nacht, :-(. Dat vond ik toch wel jammer. En gisteren opeens WEER een regeldag van 9 voedingen, heb weer de hele dag gevoed voor mijn gevoel. Om de 2 uur 30-45 minuten, bah. En nu heb ik er gewoon heel erg de balen van. Hoe krijg ik nu ooit iets gedaan of gepland als ze om de haverklap wil eten!? Toen ze heel klein was, tja prima, hoort erbij, maar het valt me gewoon tegen dat ze nu, bijna 10 weken oud, nog net zoveel/vaak drinkt als op dag 1! En daarmee groeit ze het minimale wat nog 'goed' is...

En over een paar dagen moet ik gaan werken, ik begin me nu echt af te vragen hoe dat nu allemaal moet. Ze drinkt 4-5 keer tijdens de uren dat ik werk, maar ik kan op mijn werk echt maximaal 3 keer kolven. En per kolfsessie is de opbrengst (met wat geluk) slechts 1 voeding, dus dan ga ik er systematisch 1-2 te kort komen, maal 3 dagen, dus moet ik ook op mijn niet werkdagen totaal 6 keer gaan kolven om maar voldoende melk te hebben.... Moet toch wel veel voor over hebben en dat valt me gewoon tegen! En dan komen heel snel de gemakken van flesvoeding in mij op :-(. Ik ben er nog niet aan toe om te stoppen ofzo, maar ik heb nu gewoon even een mega-baalmoment!

Verder ook wel leuke dingen hoor, we zijn afgelopen zaterdag met zijn tweetjes een hapje gaan eten en daarna bios. Was erg gezellig, al was het even wennen, in de auto keek ik af en toe naar achteren om te kijken of alles 'goed was met de kinderen', ha ha! En toen ik even op mijn mobiel keek en foto van Eveline zag, boem, heftige toeschietreflex, hi hi! Maar het was heel goed gegaan en wij hebben een leuke avond gehad, echt even kunnen praten.

@ Julia: Gefeliciteerd!!! Nou je hebt er lang op moeten wachten, maar daar is hij dan! Wat fijn! Hopelijk viel de inleiding mee en kun je nu genieten van je kleine wondertje! Ben benieuwd naar je verhaal.

@ Bloemetje: zet 'm op!! Als ik je berichtjes goed begrijp ben je nu bezig (of misschien al bevallen?). Jullie moesten sowieso nog in het ziekenhuis blijven, ivm medicatie van jou, niet? We zullen vol spanning moeten wachten op je verlossende berichtje!
Ik hoop dat alles goed gaat.

@ Wens voor 3: jippie, wat heerlijk dat de echo goed was! En nu lekker aan het genieten op Ameland, fijn hoor!

@ Vlinder: auw, scheurtje en zweertje bij anus, dat is idd erg pijnlijk. Vervelend dat het weer hetzelfde is als je al een keer hebt meegemaakt. Ik hoop dat zalf e.d. goed gaan werken!

@ Mama v Marijn: oh, wat lekker, een tijdje helemaal alleen met je meisje (relaxed is dat, he?). En de jongens heerlijk aan het logeren, dat is ook wel fijn, zeker omdat ze 2 weken thuis zijn.
Maar jeetje, wat schattig, al die 'meevoedende' mannetjes bij jou, ik zie jullie al echt op een rijtje zitten, ha ha! Ik hoop dat je daar foto's van hebt, want het is eigenlijk te schattig voor woorden! En lief hoor, dat ze zo mee willen helpen en je meteen waarschuwen als er iets met "Veertje" is. Zo is Christian niet, hoor. Hij aait Eveline alleen maar (en doet dat meestal redelijk voorzichtig, maar dan toch weer een vingertje in een oogje of een kopstoot, ha ha!). En helpen dat wil hij niet, dat wil hij eigenlijk nooit bij iets, dus ach, waarom zou zijn zusje anders zijn?

@ Mooie dromen: fijn dat Merijn steeds langer gaat slapen, jammer alleen dat dit nog niet is als jij ook slaapt, ik ken het gevoel! Maar ja, op een bepaald moment gaan ze allemaal doorslapen, we moeten (ongeduldig, hi hi) afwachten.
Vervelend dat je zo'n dramadag hebt gehad, klinkt helemaal als een sprongetje in zijn ontwikkeling (als je het boek, oei ik groei, kent?). Is niet leuk, maar helaas gaan er nog wel meer van dat soort dagen (en soms weken) komen. Dan is het idd erg fijn om geen alleenstaande ouder te zijn! Officieel wordt trouwens met een regeldag een dag bedoeld waarop een kindje erg veel wil drinken en op die manier de hoeveelheid borstvoeding regelt (de productie gaat dan omhoog).

@ Mama2006: vervelend hoor, zoveel last van je bekken. Het is idd heel makkelijk om over je grenzen heen te gaan en 'nog even dit of dat'... Helaas wordt je altijd terug gefloten, he? Rustig aan, je moet nog een tijdje! Hopelijk gaat het verder wel goed?

@Leeuwtje: tja, echt doorgevraagd hebben ze niet, nu ik thuis zit zijn er nog wel een heleboel dingen die ik zou willen zeggen, dus is idd wel idee om wat papier te zetten. Het was de eerste keer dat het meisje een intake deed, ze kon ook weinig antwoord geven op mijn vragen. Ach ja, ze moeten het allemaal een keer leren, niet?
En ja, nu gaat de buik echt rond worden, he? Haha! Ik had daar ook zo'n last van, zo'n enorm gespannen buik, pijn in de flanken, ik was er soms gewoon echt kortademig van. Geen fijn gevoel, maar ja, er moet ruimte gemaakt worden...
Wat betreft het bevallen. Ik denk niet dat er een vrouw is die bevallen leuk vindt, het doet tenslotte toch erg pijn en het is hard werken. Maar het is een machtige ervaring, dat wel. Die oerkrachten, instincten, wel bijzonder hoor. Ik heb me ook nog nooit zo sterk, zo vrouwelijk, zo krachtig gevoeld als het moment dat Christian op mijn buik werd gelegd. Ik had zo maar, zonder hulp, een mens op deze wereld gezet! Ik was zo trots op mezelf. Wat mooie dromen zegt is waar, die eerste keer is gewoon een overdonderende ervaring. De tweede keer was ook bijzonder, maar minder 'schokkend' als je begrijpt wat ik bedoel. Je hebt het al eens meegemaakt en je weet ook wat het echt is om moeder te zijn.
Ik denk dat de meeste vrouwen tegen het einde gewoon echt hun kindje willen zien, maar omdat je weet dat je daar eerst voor moet bevallen, nou kom dan maar op met die bevalling, ha ha!

hi Karin,

ooh ik lees de radeloosheid in je verhaal. Bijna werken, hoe nu afkolven om al die melk bij elkaar te sprokkelen???? Ik weet niet wie er gaat oppassen op Eveline, maar ervaring leert dat ze bij een vreemde minder vaak drinken. Dus als je 4 of 5 voedingen voor de werktijd meegeeft ( als ze dit aantal keren zou moeten drinken) dan is dat vaak voldoende. Met borstvoeding ben je vaker geneigd even een slokje te geven omdat het altijd bij de hand is en klaar voor gebruik.
Ik wil je meegeven om je niet helemaal gek te maken. Als Eveline melk tekort komt overdag, zal ze dat zeer 's avonds drinken. En als dat allemaal niet klopt wat ik schrijf, dan kun je altijd een extra flesvoeding geven naast de BV.

Ik begin dit weekend met oefenen met de fles, maar ga deze keer niet meer afkolven. Ik vind het zeer tijdrovend en ik heb de tijd en geduld er niet meer voor met 2 springende jongens om me heen. Dus ik heb nu een pak poedermelk gekocht ( of hoe heet dat??? babymelk je weet wel wat ik bedoel ... hahahahaha) Om de flesjes mee te oefenen. Ik ga mijn man Veerle 2 keer per week voor de avond een fles laten geven om dit een beetje te oefenen. Ik denk dat mijn melk hierdoor niet teveel terugloopt. Ik weet dat ik nooit besloten zou hebben als ik niet al 2 ervaringen achter de rug heb. Maar het afkolven vind ik persoonlijk een heel gedoe. Ik heb het ook 2 keer gedaan hoor op mijn werk. Beide keren bijna een half jaar. Maar ik was echt blij en opgelucht als het klaar was en ik thuis de borst weer kon geven. Niet mijn ding zeg maar.
Dit keer heb ik het voorrecht heel lang thuis te zijn bij mijn meisje. Ik geef 6 maanden de borst en als ik weer ga werken in oktober dan stap ik over op flesvoeding. het is niet anders, maar ik moet me hierbij neerleggen  omdat kolven niet meer gaat in zo'n druk gezin.

Wat ik hiermee wil zeggen ( vandaag nogal lang van stof hahahaha) is dat je het super doet en een extra flesje uit een pakje maakt echt niets uit. Kolf wat je kunt kolven en vul de rest aan. ZO heb jij ook een beetje rust.Misschien wil je die andere melk niet en wacht ze totdat jij erweer bent ....... blijft je melk ook lekker op peil.

Dat met z'n 3-en voeden is echt zo schattig inderdaad. Twee van die lekkere doerakken naast me. De eerste keer schoot ik helemaal vol zo lief dat ik het vond.

Vannacht heeft Veerle superlang geslapen van 2000 tot 400 uur. Ik helemaal trots, maar mijn borsten knalden bijna uit elkaar, die waren dit niet gewend!! Dus ik heb haar bijna wakker gekeken en wat een opluchting toen ze de boel weer leegdronk...auq auw auw. Gelukkig gaat het slapen ook wat beter nu. Ze huilt beduidend minder in haar bed. Ik leg haar nu consequent in haar bed en nergens anders meer, zo is de afgelopen weken goed gewend en huilt nog maar heel kort ... beetje van quueeeeek queeeeeeeek euuuhhhh (   snap je??)
Moeheidshuiltje van een paar minuutjes en daarna ligt ze heerlijk met haar handjes omhoog te slapen. Ben zo gelukkig met 'r !!

LOgeren was heerlijk voor ons allemaal. Even rust, maar ook voor de boys even heel veel aandacht. Vandaag zijn ze weer thuis en ik ben blij ook weer. Ik had ze gemist, het gekeuvel in huis, het gerommel, de duizenden vragen van Marijn Waarom? Hoezo dan?...   lekker dat ze weer terug zijn.

Lekker hoor samen eten Karin, dat is hier nog niet van gekomen. Fijn is dat samen weg te gaan even. Hoop dat we dat weer eens kunnen inplannen.

NOu Julia, dan jij met je kleine Joris. VAN HARTE GEFELICITEERD.. wat heb jij lang moeten wachten zeg. Hoe was het inleiden? Ik was mijn geplande inleiding net een dag voor, dus heb het niet meegemaakt. Ik zag er wel heel erg tegen op, dus ik ben benieuwd hoe het met jou is verlopen.

Bloemetje is vast aan het bevallen, ze is al even uit de lucht! Dus  fingers crossed.

nou ook voor alle anderen ( sorry dat ik niet op iedereen reageer)
fijne dag en tot snel.

mama van marijn

Hoi meiden,

Ik weet van Bloemetje dat ze met jullie meeschrijft. Ik schrijf samen met haar op een hyves.
Ik kan jullie alvast wel vertellen dat ze inmiddels is bevallen van een prachtige dochter Jana.
Ze zal jullie vast zo snel mogelijk iets laten weten.

groetjes

PROFICIAT bloemetje met Jana,

Wat fantastisch een dochter zeg!!! Ik zat er echt helemaal naast, met bijna iedereen trouwens die net bevallen is, ik dacht ECHT dat je een jongen zou krijgen.
Nou je zult je wel een aap gelachen hebben om mijn stelligheid. Nou ik hoop dat je een super bevalling hebt gehad en dat je snel hersteld.

Nogmaals proficiat en geniet ervan.........

liefs mama van Marijn, Thomas en Veerle

Nou daar ben ik dan weer.
Joris ligt lekker te slapen in de box naast me.
Alles gaat goed, de borstvoeding gaat goed. Gisteren stuwing gehad, maar vandaag is het gelukkig weer over. Wel enorm last van de hechtingen, wanneer gaat dat es over???
Ik ben dus bij 42 weken ingeleid. Was het helemaal zat en had al een nacht niet geslapen vanwege gerommel en gebroken vliezen. De bevalling verliep vlot. Vijf uur na starten van de oxytocine is hij geboren. De weeen waren erg heftig, maar gelukkig duurde de ontsluitingsfase niet lang. Na een half uur persen en een epi (helaas..) was hij er dan!!!! Een prachttig lief jochie van 7 pond. Hij ligt de hele dag te slapen en om de 3 uur krijgt hij de borst tenzij hij eerder trek heeft. S nachts doe ik het alleen op verzoek. Vannacht kwam hij 1 keer om 3:00.
De nachten zijn moeilijk, ik vind het lastig om te gaan slapen. Bang dat er iets gebeurt met hem  en ik lig dus de hele nacht te waken. Maak me zorgen om van alles!!

Bloemetje, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!

hihi een mistroostige noot over het forum, soms zit het mee en soms gaat het even wat minder!

Maar, Bloemetje bevallen dus, super!!! Van harte meid, en leuk een dochter!

Karin, hoe is het nu? Sterkte met je eerste werkdag straks. Het komt vast goed hoor, hoop dat het lukt met afkolfen.

Julia, heel herkenbaar, ik kon de eerste tijd ook niet goed slapen. Ik slaap nu goed maar bij de eerste piep ben ik wakker, schijnt zo te blijven! Door de fles wisselen wij af, en hoef ik er maar 1 keer in de nacht uit, gelukkig. Alleen jammer dat Merijn 7 uur slaapt vanaf een tijd dat wij nog niet slapen, maar goed...komt goed! De hechtingen, ik had arcenica in homeopatische vorm om te laten slinken, heb er verder geen last van gehad, goed spoelen! ( ik had er ook nog aambeien bij....), was net een rozentuin, maar dan alleen de stekels.

Vandaag was Merijn met zijn vader mee boodschappen doen, die had een lol in de karretje. Daarna kinderliedjes met cd op, voor hem gezongen, hij vond het super.

Ik ga de rest van de verhalen even lezen, heb minder tijd want de slaapuurtjes worden korter!

Fijne dag!

Hoi dames,

Zoals jullie al hebben gelezen ben ik inderdaad bevallen van een dochter Jana.
Dinsdag 28 april. En het was een droombevalling.

Maandagavond ben ik binnen gegaan omdat ik erg heftige voorweeën had. Kon niet ontstpannen en daardoor werd het natuurlijk alleen maar heftiger. In zh een prik gekregen tegen pijn. En om te kunnen slapen. Dat is ook aardig gelukt.

Om 6u die ochtend kreeg ik regelmatig weeën, zo om de vijf minuten, soms iets langer. Half zeven kwamen ze al veel vaker. Vanaf zeven uur echt om de paar minuten. Me man was nog thuis, want die was thuis gaan slapen. Had hem om kwart voor zeven gebeld dat ie komen moest. Half acht was hij dr.
Had ook zuster al gebeld dat het steeds heftiger werd, maar om acht uur zou dr wel gyn komen kijken.
Kwart voor acht braken me vliezen. En werd het nog heftiger. Had echt gevoel persweeën te hebben. Dus weer gebeld en vk van zh kwam inwendig onderzoek doen. Ze keek me heel verbaas aan toen ze zei dat ik al 10 cm had en mocht gaan persen, haha, ik keek even verbaasd weer ff terug geloof ik.
Na half uurtje persen was ze dr. Dus een bevalling van een grote twee uur. En wat was ik blij dat ik in zh gebleven was.

Met Jana gaat alles goed. We zijn 4 daagjes in zh geweest ivm medicatie van mij. Maar alles gaat goed nu:)
Sinds gisteren zijn we lekker thuis. Vannacht was wel heftig en erg wennen, maar heb er wel goed gevoel over.
Heb net als Julia het gevoel dat ik niet goed durf in te slapen, bang dat er wat met dr gebeurd.

Nou dames.
Tot snel weer, volgende keer reageer ik weer.

Liefs

nou bloemetje, van harte proficiat meid met je mooie dochter Jana. En wat een snelle bevalling zeg, heerlijk voor je. Is al dat lange wachten toch eindelijk beloond zullen we maar zeggen   .............. .
En nu lekker thuis, 4 dagen in het ziekenhuis is best lang na een bevalling, dan wil je zo snel mogelijk in je eigen (schone) bed liggen. Geniet van de kraamtijd, lekker niets doen en herstellen van de bevalling.
Super gedaan !!!!

liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan