Meistoppers 2008! Deel 2

Wat heerlijk Bloemetje dat het zo goed gaat! Geniet ervan!

Merijn slaapt altijd in de wieg boven, tenzij ik 's middags wandel dan in de wandelwagen.

Ben benieuwd hoe jouw flesschema wordt, wij zitten even vast. Lastig dat iedereen wat anders adviseert.

Merijn was vannacht, lene aatste voeding om 18:30, alweer om 0:00 uur wakker, terwijl als je hem om 22:00 uur wakker wilt maken lukt dat niet! Ik ga vandaag een nieuw ritme proberen, en hem om 16:30 de ene laatste fles geven omdat ik dan zeker weet dat hij nog een keertje komt, liever 1 nachtvoeding dan 2!

Raar weer, ga zo wandelen, Merijn en manlief liggen beide te slapen door de pittige nacht. Ben zo blij dat ik niet over 2 weken al moet werken, ben nog zo aan het puzzelen met schema!

Wens voor 3, leuk gehad??

Fijne dag!

Hoi,

Mama van Marijn,
Ja, haha, is idd goede tip, maar zo jammer dat ze het dan niet meer aankan als ze
dan maatje 56 past, haha.
:) En idd, vind het heerlijk, heb alleen s avonds wat last van me bekken. Als ik op bed ga liggen heb ik ook echt gevoel dat me rug in twee gaat breken. Dus mss volgende week ff fysio bellen. Alleen heb ik daar heel geen behoefte aan, maar denk dat het wel strak plan is, moet ook naar tandarts, verstandskies is gebroken, en heb ik al paar weken, maar gaat nu echt pijnlijk worden. Maar om nu deze week of volgende week al naar tandarts te moeten, pfff, geen zin in hoor. Haha.

Mooie dromen,
Ja, ben ook benieuwd wat voor schema we hier gaan krijgen. Nu zitten we om de drie uur. En dat gaat eigenlijk best wel lekker. Vandaag is ze al hele dag stil. Alleen beetje mopperen als ze honger heeft. Nu ligt ze al twee uurtjes klaarwakker na dr voeding. Lekker beneden. Lekker in het rond te kijken. Straks na dr flesje van zeven mag ze weer lekker dr bedje in.

Zo, kraamverzorgster is weer naar huis. Die vrouw van gisteren mis ik eigenlijk niet. Maar ga deze vrouw echt missen als het haar laatste dag is.

Liefs

hi bloemetje

ja een goede kraamhulp is goud waard. Ik had ook zo'n goede. Ik had dezelfde gevraagd als bij Thomas. En warempel daar stond Antoinette op de stoep als kraamhulp. Je moet echt geluk hebben om dezelfde te krijgen ivm planning, vakantie en beschikbaarheid gezien je bevallingsdatum. Nou het kwam blijkbaar precies goed uit. Ze vond het ook zo leuk om Thomas weer te zien na 3 jaar, die heeft ze natuurlijk als baby in de kraamtijd meegemaakt. Superfijn om zo'n hulp te hebben.
Maar goed, als ze weg gaan is het ook weer fijn, je eigen draai vinden, je eigen ritme en weg vinden.

Jouw huiluurtje van Jana vannacht heeft Veerle altijd rond zeg maar ' nu' !!! tussen 1800 en 1900 u. Precies als het hier spitsuur is met de jongens, pyama, wassen, tandenpoetsen en voorlezen. Ik laat haar een kwartier in haar bed huilen hooguit en dan haal ik haar eruit. Dan troost ik haar en leg haar weer terug. Meestal gaat het dan goed en valt ze alsnog in slaap. Soms is ze echt heel verdrietig en huilerig en kijken we samen naar het nieuws van 1900 uur... hahahahaha. En leg ik haar rond 1930 uur weg. Tja, ik vind het wel knap van je hoor dat je 1 uur en een kwartier huilen van je kindje kunt aanhoren. Ik kan dat niet, ben daar te slap voor denk ik. Ik troost haar dan....dat snikken gaat echt door merg en been vind ik.

nou fijne avond allemaal en tot snel
veel liefs mama van marijn

Mama van Marijn,
Ik laat haar niet doorhuilen hoor. Ik troost haar ook wel. Heb dr eventjes uitgehaald om schone luier te geven. En heel eventjes om te troosten, twee keertjes op dat grote uur tijd dus. Verder elke keer speentje gegeven, aaien over dr hoofdje en proberen te sussen. Vind het ook ontzettend knap van dr dat ze uit zichzelf terug in slaap is gevallen en uur later dan normaal wakker werd voor dr fles. Super van dr, want dat had ik niet verwacht.

Nu heeft ze van 19.00u tot nu lekker geslapen in de box beneden, slaapt nu nog, en hoop dat ze lekker blijft slapen tot kwart voor tien, dan krijgt ze dr flesje weer.

Daarna ga ik mee naar bed. Gisteren ben ik pas gaan slapen toen ze dr laatste avondfles kreeg, en was eigenlijk toch te laat.

Liefs

Zo, even de tijd om te reageren! Heb een heerlijk weekje vakantie gehad. Het weer was mooi en we hebben genten van zon, zee en zand. Wat een feest om de jongens zo blij te zien. Ze genieten echt volop. Helemaal onder de modder en het snot (verkouden dat we zijn), maar ze bleven maar scheppen en graven en pret maken.

Met de baby gaat het wel goed. Ik las al een reactie (van mama 2006) "een meisje"! Nou, dan weet je meer dan ik ;-). Het was gelukkig wel allemaal goed. Lastig trouwens dat het met je bekken niet lekker gaat. Hier rammelt het ook heel behoorlijk en ik ga nu elke week naar de bekkentherapeut. Bij mij is het een combinatie van heupen en bekken Sinds mijn twaalfde klooi ik al regelmatig met mijn heupen (heb er heel vaak slijmbeursontstekingen in gehad bijvoorbeeld) en lekker is anders.
Maar ach, ik tel de weken af. Deze week is geen hele werkweek, dan wel een hele, dan weer een halve (met hemelvaart), dan weer een hele en dan weer een kortere ivm pinksteren en dan is het bijna zomervakantie. En dan ben ik héél lang vrij.

@ bloemetje: mooi he, mama zijn! Ik vind de naam die je je dochter gegeven hebt erg mooi. Ik geef al jaren les, maar deze naam is nog niet voorbijgekomen. Leuk! O ja, en aeen antwoord op je vraag: mijn oudtse sliep altijd overal, de jongste sliep alleen als hij bij het eerste gaapje in zijn eiegn bedje werd gelegd, boven. Nog steeds is hij erg gehecht aan zijn regelmaat. En zielig als zo'n klein kindje alleen boven ligt? Welnee! Zo rust kindjelief tenminste echt goed uit.

@ mooie dromen en karin: Dat is zo'n periode waar ik ook wel weer een beetje tegen op kan zien. Een nieuw ritme vinden en dan net als je denkt dat er iets "loopt", dan verandert het ritme weer. Het hoort erbij en achteraf is de periode erg kort, maar ik vond de vorige twee keer dat ik er in zat erg lang duren die tijd en erg zwaar...

@ Julia: hoe is het met de zorgen? Nog steeds zo wakker of kun je ook al meer genieten en een beetje uitrusten?

Vandaag en morgen ben ik nog lekker vrij. Ik ga zo meteen met de jongens op visite bij eeen collega. Die woont op een boerderij (melkvee) en ze zijn nu al door het dolle heen: op de trekker, koeien voeren: joepie! Ik ga ze nu aankleden.

p.s. @Knorretje: Moest laatst weer aan je denken: hoe is het nu?

Dag allemaal voor nu!

Sorry voor m'n vreselijk late reactie, Bloemetje je meisje kan onderhand lopen (ik schaam me).
Maar: VAN HARTE GEFELICITEERD meid met de geboorte van jullie dochtertje Jana, erg mooie en originele naam! Had je nou al getypt hoe groot en zwaar ze was (anders heb ik er overheen gelezen).
Ben blij dat alles goed met je gaat en dat je weer lekker thuis bent!

Nou ik ga vanmiddag of morgen even op iedereen reageren maar ga nu eerst even mijn huis onderhanden nemen want ben heel verdrietig.... cv lekt nog steeds en gisteren was gedraaid en kwam gewoon een verdieping lager uit het plafond druppen (sh**) maar nog veel erger: ik heb net mijn meisje naar het kdv gebracht voor de hele dag... ik hoop dat het snel 17u is...

Liefs sabina

Sorry wens voor drie ik heb geen idee hoe ik daar bijkwam
Dacht dat ik dat had gelezen.......
Nou ja, misschien een ingeving hahaha.

Groetjes Mama2006

Hoi,

Dank je Vlinder.
Jana woog 3610 gram en 53 cm.
En hoe is het gegaan vandaag?

Wens voor drie.
Dank je. Ja, hoor heel vaak dat Jana unieke naam is, mooi hihi :)

Hier gaat het goed, alleen spuugt Jana de laatste voedingen steeds. Vannacht en vanmorgen echt heel veel. Net iets minder. Net andere fles geprobeerd. Kraamverzorgster denkt dat ze te gulzig drinkt. En ze drinkt ook best snel. Met deze fles iets minder. Maar toch weer beetje dat terug kwam.Dus straks maar eventjes proberen wat meer pauzes er tussen te houden. Dat ze even tijd heeft om het te laten zakken.
Verder gaat alles goed. Vannacht heeft ze geslapen van 1 tot 5 :) en daarna heb ik dr om 8u weer wakker moeten maken. Ze heeft enkel rond 12 u of uurtje voor dr laatste avondfles een huiluurtje. Maar ook daarvan dacht vk en kraamzorg dat het misschien komt doordat ze zo gulzig drinkt. Ben benieuwd. Hopelijk betert het snel.

Liefs

Terug
Bovenaan