He, he, ben weer in het land der levenden, ha ha! Ik heb nu een 2e nacht goed geslapen (nou ja, voor hoogzwangere begrippen dan, he) en ik voel me NIET meer ziek! Ik bubbel over van nesteldrang en ben zo goed en kwaad als het gaat lekker aan het rommelen, beetje aan het soppen. Hmmmm, voelt goed! (al is mijn rug het er niet helemaal mee eens, maar dat neem ik wel op de koop toe) Al opruimend kom ik een hoop kleine dingetjes tegen die toch nog gekocht moeten worden, komen er allemaal ideeen voor Christian's verjaardag naar boven, heb al 3 verschillende lijstjes gemaakt, ha ha!
Ben ook weer op controle geweest bij VK, alles was OK. Het ligt nog steeds met hoofdje naar beneden, zweeft hoog boven bekkeningang dus ze hebben me nog een keer gedrild wat ik moet doen als de vliezen breken (liggen en bellen!). Ach, ik weet niet beter, Christian is tenslotte ook nooit ingedaald. De weegschaal gaf aan dat ik 4 kilo kwijt ben de afgelopen week, maar dat komt wel weer goed nu ik weer eetlust heb.
Hebben het nog even gehad voor alle benodigdheden voor bevalling en ik ben zo ongeveer wel klaar. Het mag nu, he, zei VK met een glimlach (ben vandaag 37+2). Bed staat op klossen, pfff, wat een hoogte weer. Alsof je de mount everest moet beklimmen na iedere plaspauze en ik ben al zo stijf en log. Ik heb een opstapje, maar zelfs daar mee is het een hele onderneming. Ik was het al weer vergeten...
Ben ook even trots op mijn mannetje: Christian heeft vannacht voor het eerst in zijn grote nieuwe bed geslapen, onder een echt dekbed. Wauw, hij wordt ook al groot... Hij is zonder morren gaan slapen en werd vanochtend normale tijd wakker. We zijn gisteravond natuurlijk even gaan spieken hoe hij erbij lag en dan besef je het echt: daar ligt geen baby'tje meer, maar echt een jongetje, onder zijn stoere piratendekbed.... Werd er even emo van. Wel een heerlijke gedachte dat ik over een paar weken gewoon weer zo'n piepklein baby'tje kan vertroetelen!
@ Bloemetje: balen dat je weer een nacht zo slecht geslapen hebt. Ik weet er alles van, het bepaald volledig wat voor dag je gaat hebben. Vervelend, maar zo weinig aan te doen. Soms denk ik wel eens, ik moet toch langzamerhand van pure uitputting in slaap vallen? Maar na tien keer draaien, kijk je weer op de wekker en dan zie je dat je alweer een uur langer wakker ligt, grrrr.... Het moet wel echt hormonaal zijn.
Ik kan me voorstellen dat je al lichtelijk gek aan het worden bent thuis zittend... Ik herken dat gevoel sterk van zwangerschap van Christian, heb toen ook vele weken thuisgezeten met beperkingen en pijn, bleh. Na 6 weken lezen, internetten en DVD's kijken, heb je het wel een beetje gehad... Iedereen die je kent is aan het werk, je kunt je huis nauwelijks uit voor langer dan 5-10 minuten en alle nuttige dingen in huis zijn te zwaar voor je. Echt om gek van te worden idd! Ik kan me voorstellen dat je (hoewel het me voor je bekken niet zo geweldig lijkt) toch weer wat wilt 'werken' om er even uit te zijn. De laatste weken van Christian's zwangerschap was een bezoekje aan gyn voor mij het hoogtepunt van de week... (triest he?) Ben benieuwd wat fysio er van zegt.
@ Mama van Marijn: zo, ze is dus toch gedraaid? Bizar eigenlijk dat het dus echt herkenbaar is, dat gevoel, terwijl ik er nog nooit van gehoord had, jij wel? Maar lekker dus, met het hoofdje naar beneden! Dat is altijd fijn om te horen. En moest een beetje lachen, jij ook op je 'kop' gekregen dat je eerder had moeten bellen... Zouden we misschien stiekem familie zijn of zo, ha ha! We maken zoveel dezelfde dingen mee...
Veel succes en vooral inspiratie toegewenst vandaag!
@ Mooie dromen: oh, wat vervelend van je vader! Gelukkig lijkt het dus wel mee te vallen? Maar goed, zoiets hakt er toch in. Ik kan me voorstellen dat iedereen toch flink geschrokken is. Heel veel beterschap voor hem.
En vandaag dus je laatste dagje! Lekker joh! En ja, reizen met de bus is verre van ideaal. Normaal fiets ik ook altijd, het is jammer dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat ik met de kids kan fietsen. En niemand die opstaat, wel herkenbaar hoor. Ik ben trouwens gewoon zo brutaal om te vragen of ik mag zitten omdat ik hoogzwanger ben. Er zijn niet veel mensen die dan recht in mijn gezicht durven weigeren, ha ha!
Wat vocht vasthouden betreft, ik heb er zelf geen last van, maar ik heb begrepen dat het belangrijk is om veel (water) te drinken, zoveel mogelijk met de voetjes omhoog te gaan zitten en erg regelmatig te bewegen, om de circulatie als het ware een beetje op gang te houden. Hoewel het meestal een gewoon kwaaltje is, kan het soms een teken zijn van te hoge bloeddruk en evt (beginnende) zwangerschapsvergiftiging. Ik zou dus wat alerter zijn en bij de volgende klachten meteen aan de bel trekken: hoofdpijn, lichtflitsen, tintelingen, misselijkheid, braken, pijn of bandgevoel in bovenbuik.
Maar goed hoor, dat je je afspraak bij VK vervroegd, dat ze er maar goed naar kijken. Begrijp ik goed dat je volgende controle pas over 3 (!?) weken is? Je bent toch al 34 weken?? Heb al eens eerder gezegd dat ik vind dat je weinig controles hebt. Standaard is vanaf 32 weken om de 2 weken en vanaf 36 weken iedere week... Maar ja, succes!
@ Vlinder: ach meid, die buik... Ja, wat kun je die ZAT zijn! Bekijk het van de positieve kant, je hebt het gevoel nu pas, ha ha, ik denk al vele weken van bleh! Je kunt idd echt weinig. Ik weet nog wel hoe ongelooflijk bevrijdend het na de bevalling was om je eigen lijf weer terug te krijgen! Te kunnen genieten van de kleine dingetjes: comfortabel op je rug/buik liggen, even snel bukken voor iets, een uur kunnen wandelen zonder je uitgeput te voelen, etc, etc...
Probeer het gevoel idd een beetje los te laten, want met een beetje pech zit je er nog een dikke 4 weken aan vast... En hou je niet te veel vast aan de uitgerekende datum, ik was zo intens teleurgesteld en gefrustreerd toen die kwam en ging en ik nog met die enorme bult en zooi kwaaltjes zat. Heb een enorme woedeaanval gehad en alles en iedereen vervloekt...
Veel succes trouwens met je schimmel, brrr, 2 weken smeren... Nee, dat lijkt me echt niets! Maar wel lief dat je man er zo 'enthousiast' mee om kan gaan, ha ha! Het zijn soms ook rare wezens, he, mannen... En knap hoor dat aan het smeren bent tegen de knip. Ik heb er echt nooit de puf voor op kunnen brengen en heb het dus ook niet gedaan (en nu ook niet). Heb gelukkig die eerste keer geen knip nodig gehad en kans erop is nu nog vele malen kleiner...