meistoppers 2008 !!!!!

Hi bloemetje,

wat een zorgen meid, laat het een beetje los als dat lukt. De kraamzorg zorgt volgens mij wel voor de beesten hoor! Mijn kraamhulpen hebben de katten altijd eten gegeven 's ochtends en ook de kinderen .... maar dat zal misschien per kraamhulp verschillen. Dingen lopen altijd wel los als het zover is. Probeer niet teveel te controleren, het loopt toch altijd anders......

En je bloeddruk, tja 90 en 95 is aan de hoge kant, maar nog niet alarmerend volgens mij. En hoofdpijn kan er wel van komen ja, maar het is precies zoals Julia schreef, wat is er het eerste?
Ik denk ook dat jouw 'zorgen ' en 'malen over problemen' niet bevordelijk is voor je lichamelijke gesteldheid. Probeer echt een beetje te relaxed,   al zal dat heel moelijlk zijn in jouw toestand met je bekkenpijn.
Ik zou het gewoon met de gyn bespreken en hij zal zeker weer bloed en urine testen na jouw verhaal.

Nou lieverd, hou vol hoor!
Hier alles goed, alleen ik heb de hele nacht harde buiken gehad .... zou dit het begin zijn?
Mmmm, I hope so...

liefs van mama van marijn

Mama van Marijn,

Spannend meid, harde buiken. Het zou zomaar kunnen.

En inderdaad, je hebt gelijk, ik maak me veel te druk. Tja wat is er eerder. De hoofdpijn, want net had ik weer lagere bloeddruk, en hoofdpijn is er weer. Dus zal wel door alles bij elkaar komen.
Heb met manlief afgesproken dat hij probeert twee weken vrij te nemen na bevalling, hij heeft nog genoeg dagen staan, dus als de baas het ermee akkoord is. Hoop het wel. Zou erg lekker zijn :)

En het loopt vast allemaal wel los. Probeer te relaxen, maar dat lukt niet steeds als je maar op je bank/bed/stoel zit of ligt. Dan ga je heel snel lopen stressen en piekeren. Al probeer ik dat niet te doen. We doen ons best :)
En morgen inderdaad ff hele verhaal vertellen aan gyn. Hoop dat ze luistert en me vaker wil zien.

Mama van Marijn,
Hoe gaat het nu met de harde buiken? Nog steeds aanwezig? Of is het weer rustiger?

Liefs

Hallo allemaal!

Mirthe ligt lekker in de box te slapen, dus ik heb even wat tijd om te forummen! druk hoor zo'n kleintje!!!

Mooiedromen:   van harte gefeliciteerd met je zoon meid! alles goed gegaan? en leuke naam: Merijn!!! geniet lekker van je kraamdagen, want voor je het weet is de zuster weer weg!
Balen trouwens dat het voeden zo'n zeer deed, gelijk heb je hoor om flesvoeding te geven, daar zijn een hoop kindjes ook groot mee geworden!
Heb je trouwens je dipdag overleefd? haha, ze hadden het ook tegen mij gezegd, maar geen dipdag te bekennen! wel een paar traantjes gelaten...

Karin: had ik je nou al gefeliciteerd??? ik weet het niet meer! (had gehoopt dat die zwangerschapsdementie meteen weg zou zijn...), maar anders bij deze...
Gaat het goed met je? moet je erg herstellen van de bevalling? en hoe gaat het met Eveline? groeit ze goed? gehoortest al gehad? ook goed? en met de bv ook alles lekker? komt ze veel voor voedingen? en 'snachts?   (hoop vragen he?)
Oh en heerlijk he dat je nu weer van alles mag eten wat 9 maanden niet meer mocht! Sebas had de eerste avond thuis biefstuk gebakken en ik heb al 2x broodje tartaar gegeten, 2 bakken filet american op... heerlijk! nu alleen weer opletten wat ik eet wat krampjes kan geven etc... Mirthe laat trouwens erg veel windjes en was geregeld erg misselijk en moest dan spugen... tip gehad van LLL: even paar seconden benen hoger leggen dan hoofd (na eten) en dan rechtop: mega boer!!!! en het is meteen minder, alleen nu die windjes nog...

Leeuwtje: een jongetje!!!! joepie... echt super leuk, lekker stoere kleertjes kopen! (al moet ik zeggen dat alle jurkjes, mailliots, roze shirtjes ook schattig zijn hoor!!!!

Bloemetje: weer twijfelen over de naam: haha had ik ook in ene... we hadden Mirthe, maar kreeg het in ene in mijn bol dat ik Marith ook erg leuk vond...nou je raadt al welke het geworden is! gewoon de eerste de best dus! succes hoor met je beslissing!
Trouwens snap erg goed dat je je druk maakt om die opmerkingen die sommige mensen maken: gewoon lekker doen waar je je zelf goed bij voelt! schijt aan de rest!

Mama van Marijn: spannend hoor de eerste op de lijst!!!! ik duim voor je dat het snel begint! en dat je niet net als ik al weken voorweeen hebt voordat er maar iets gebeurd (1 ding scheelt wel: waarschijnlijk heb ik daardoor een snelle bevalling gehad: nog geen 8 uur)! ik duim voor je: laat dat mensje maar komen!

Nou meisjes mijn meisje slaapt nog steeds lekker dus ik ga even de vaatwasser uitruimen, broodje klaarmaken, voeden, proberen te slapen en om 15:40 moet ik bij de huisarts zijn (voor Mirthe) ze heeft een ontstoken vingertje en wie weet ga ik vanavond voor het eerst weer een keer naar school.. bijna weer examen dus alle info die ik nog kan krijgen is mooi meegenomen!
Gisteren trouwens geoefend met een flesje en dat ging erg goed! Sebas is het flesje boven gaan geven (zodat Mirthe me niet hoord of ziet) en hij was binnen no time leeg!

Verder gaat borstvoeding echt super! ze groeit er goed op! (was eergisteren al 4400 gram, 15 dagen, geboortegewicht: 4080 gram, laagste gewicht 3720 gram!)
Ook krijg ik steeds meer ritmegevoel voor het voeden en wordt er steeds handiger in, of ik nou de madonna-houding, rugby-houding of gewoon ga liggen... het werkt allemaal! alle kloofjes zijn weg en vind het echt zo grappig dat als Mirthe huilt dat mijn borsten gewoon letterlijk leeglopen... haha moedergevoel he!

Lichamelijk gaat het ook steeds beter: al voel ik mijn knip nog wel als ik veel gedaan heb op een dag, ik zie nog 1 hechting zitten, de rest is al opgelost!

Nou nu ga ik echt hoor! spreek jullie snel!

Liefs sabina

Hoi,

Sabina,
Fijn weer wat van je te horen. Haha, en dat het druk is met een kleintje, ik geloof je meteen hihi.
Maar zo te lezen gaat het erg goed met jullie. Doet me goed.
En de borstvoeding gaat super? Mooi zo.
Maar nog geen echte regelmaat gevonden? Dat komt vast wel snel. :)
En Mirthe, ja, erg mooie naam. Hihi.

Heb vraagje aan de borstvoedende dames, of moeders die ervaring hebben met borstvoeding. Is het eigenlijk pijnlijk? Of is het uit te leggen hoe het voelt?
Zit erg te twijfelen over borstvoeding of flesvoeding. De nadelen aan borstvoeding bij mij zijn dat ik borstverkleining heb gehad en mn borsten weinig gevoel hebben. En tepels best pijnlijk zijn bij aanraking. Ook al voor zwangerschap. Natuurlijk de vraag of het wel gaat lukken. Ik lek nu wel behoorlijk. Maar ja...
Zoals jullie zien, beetje twijfel nog.
Hoop dat jullie jullie ervaringen met mij willen delen.

Liefs

net klaar met berichtje, springt ie weg!!! grrrrrrrrrrr

maar nog een keer dan,

ik reageer morgen wel weer, dan heb ik iets meer tijd maar wilden eerst even zeggen:

MOOIEDROMEN: GEFELICITEERD!!!! helemaal geweldig meid! en Merijn idd erg mooie naam!! Iedereen heeft idd nog een goede smaak hier, hahaha.
ben ook benieuwd naar je verhaal, maar eerst maar eens genieten en bijkomen, want was nogal stormachtig begrijp ik?! Neem dus lekker je tijd en laat je flink verwennen!!!

ik moet even flink aan mezelf denken en dus nu lekker even op de bank, zodat ik binnen half uurtje ook ga slapen. Heb bijna vakantie (nog 3 dagen!), maar eerst nog megaveel werk liggen op het werk zelf, dus vraagt veel energie......

Dus tot morgen!

liefs leeuwtje
(enne mamavanmarijn: hopelijk zet het door.....suc6!)

Hi meiden,

Nou de harde buiken houden aan hoor! De hele dag al ..... hopelijk heeft het te maken met het indalen en hoor ik vrijdag bij de controle dat de baby al mooi is ingedaald. Pffff... wordt een beetje ongeduldig merk ik... slaat natuurlijk nergens op... heb nog weken te gaan. Maar ja.

Bloemetje, even over jouw borstvoeding vraag. Ik heb 2 keer 10 maanden borstvoeding gegeven. En het is niet pijnlijk hoor! Wel als de baby verkeerd hapt of je zelf verkeerd aanlegt, maar verder is het zo ontzettend makkelijk. Geen gedoe met flessen, poeder, aanmaken, uitkoken, meenemen van spullen. Je hebt het altijd bij je en is altijd goed! Ik heb geprobeerd zo lang mogelijk te voeden zodat ik direct kon overstappen van borstvoeding naar gewone melk. Want ik wilde geen poedermelk, vraag me niet waarom, maar dat wilde ik gewoon niet. Ik vind het zelf erg makkelijk.
Een vriendin van mij heeft ook een borstverkleining gehad en 2 keer borstvoeding gegeven aan haar kinderen. Het kan dus wel, ik denk dat je gewoon even moet afwachten hoe het loopt. Heb ik ook gedaan. Komt het goed op gang en voel je je er prettig  bij, dan wil je echt niet meer anders. Als het een vervelende kwestie wordt met veel pijn, onzekerheid en gedoe, dan kun je altijd overstappen op flesvoeding. Zie hoe het komt en kies wat het best voor jou en je baby is.
Geen zorgen !!!!!!! komt allemaal goed.

Ik kan niet wachten tot vrijdag. Ben zo benieuwd hoe het nu met de beeb is, of er al iets van indaling waar te nemen is .... anders weet ik niet waar alle harde buiken goed voor zijn ......

nou fijne avond allemaal

liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Het word spannend hoor, hihi. Ben benieuwd.
En over de bv, heb het er net met man over gehad. En ga het gewoon eerst proberen, we zien wel hoe het komt. Manlief heeft het me ook ff ingepeperd dat ik minder moet gaan piekeren. Moeilijk, maar we gaan proberen.
Morgen weer naar gyn, en kijk er zo naar uit. Ben erg benieuwd hoe het met kleintje gaat. En man gaat ook mee. Erg fijn, als ik dan weer moet blijven voor extra controle heb ik hem lekker bij me. Want ja, dat weet ik niet. Vind het gewoon prettig dat hij erbij is :)
Vind het trouwens wel stuk moeilijker om geheim te houden wat het geslacht is van ons kleintje. Hihi, wil het zo graag met iedereen delen.

Leeuwtje,
oh, bijna vakantie, eens ff lekker bijkomen, zal je wel erg goed doen denk ik.
Nou meid, nog drie dagen, en dan lekker genieten, twee weken toch? of drie?

Zo, gaan weer lekker naar bed.

Liefs

Hi Bloemetje,
hoe is het gegaan bij de gyn vandaag? Ik hoop alles goed met jou en de baby. Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is het geslacht geheim te houden. Ik heb het ook tegen niemand verteld alleen tegen jullie. Dus ik spreek altijd over De baby!!!
Moeilijk hoor, maar nog even volhouden. Vind het helemaal niet raar dat je het fijn vind om met je man samen te gaan naar de gyn. Kun je toch weer iets delen met de baby, want voor een man is het toch een ver van mijn bed show hoor. Pas als de baby geboren is, wordt het echt voor mannen. Dan voelen ze zich papa, terwijl wij ons nu al een beetje mama voelen van het kleintje in ons buik.

De harde buiken zijn weer gestopt, na 3 dagen flink gerommel en harde buiken is het nu weer soepel en rustig binnen. Ik hoop dat het ergens voor gediend heeft ( indaling ???)

Nou ik hoor wel hoe het is gegaan bij de gyn. Ik ga vrijdag weer! Kijk ook erg uit naar die afspraak.

liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan