Hey meiden!!!
haha, grappig te lezen zo, gesprekje tussen mamavanmarijn en bloemetje nu he, hihi. maar zijn idd allemaal vraagjes over en weer die ik ook wel wou weten. maar ik zal eerst reageren op iedereen (voordat ik weer omval van de slaap)
bloemetje: mijn vriend zei niet dat ie dat niet meer kan na een dag werken hoor, haha. zo erg is het hier ook niet! het stond tussen haakjes omdat ik bedoelde dat ik dat dan echt niet meer kan.
Maar hij heeft nog paar dagen lopen "zeuren" en "doorvragen" maar het begint langzaam door te dringen geloof ik. we hebben een superweekend gehad. lekker naar prenatal en babyplanet geweest. (zijn idee!) Toen was het wel weer even genoeg, want moest thuis ook nog schoonmaken.
en 's avonds samen boodschappen gedaan. dat scheelt ook enorm, want dan kan hij sjouwen. en hij zegt dan ook van ga maar vast naar binnen, ik draag dat wel, hahaha. Ja, ik had aangegeven dat het tillen niet goed meer voor mij is en aan einde van de dag ook niet meer goed lukt. hij snapt het dus kennelijk.
ook zegt ie nu steeds vaker laat mij dat doen, denk aan de baby! hihihi. Tja, het wordt denk toch stukje concreter nu voor hem nu hij weet dat het een jongen is. Meisje was natuurlijk ook goed, maar is toch beter in te denken dan "een baby" vinden we allebei. daarom wilde wij het ook echt weten.
En ik heb altijd gedacht dat ik in ieder geval eerst een jongetje krijg en zou eerlijk gezegd even willen wennen aan het idee als het toch een meisje bleek. En dat heeft niks te maken met voorkeur hoor, puur met gevoel (maar daar is nu zelfs een nieuw topic over zag ik!) ik kon mezelf met een zoontje ook meer voorstellen dan met een dochtertje, zeker bij de eerste, geen idee waarom. Misschien omdat ik zelf geen "meisjemeisje" ben. Maar toch vind ik meisjeskleren kopen ook super! en nu hebben we dus wat stoere jongekleertjes gekocht (maar wel echt baby en dus lekker zacht, zit hier een megaprenatal in groningen met veel leuke keus)
Maar hoe was het bij de GYN?? ben erg benieuwd....had je eigenlijk nog suc6 willen wensen.... gelukkig was je man mee, dat is idd wel erg fijn!
heb je heel je verhaal kunnen doen? ook over de hoofdpijn en duizelingen? en bekkenpijn die echt niet te houden is. echt, ik heb met je te doen hoor!
Gelukkig heb je nog wel het gevoel dat de weken blijven vliegen, anders duurde het nog veel langer.....want het zou ook niks voor mij zijn, wil ook alles plannen en zeker weten dat het goed gebeurd (oftewel op mijn manier). dus begrijp je frustratie
en over kraamzorg en hond, tja, bij mij staat er ook heel duidelijk in de info dat de kraamhulp niet voor de huisdieren zorgt. ach, misschien heb je wel een dierenvriend en geeft ie wel eten en water. maar uitlaten weet ik niet hoor. Heb zoveel uiteenlopende dingen gehoord, dus je moet het ook treffen met wie je krijgt. Bij de een koken ze wel, de ander niet, zo ook met strijken en wassen. sommige wassen echt alleen de kleren van moeder en baby....en dat vind ik dus helemaal niks want ik draai liever volle toeren! anders beetje zonde van het draaien. dus tja....ik hoop vooral dat je iemand krijgt die bij jullie past. Het meest vreemde wat ik laatst te horen kreeg was toch wel dat een kraamhulp gewoon met het gezin een boterham at tussen de middag (lijkt mij normaal) en dat toen schoonmoeder zei dat ze niet normaal vond dat die erbij zat! Dat hoorde niet zo....tja, naar mijn idee moet zij toch ook eten en heeft ze vooral contact met de gezinnen en minder met collega's. vond dat zelf erg denigrerend.....
het is toch een kraamHULP geen sloofje....en als zij aardig is...blijft het wel een wisselwerking toch? want als ze als sloofje gebruikt wordt zal ze vast ook niet veel meer doen dan moet en langer blijven dan heel hard nodig. (of zie ik het verkeerd?) In ieder geval, zorg dat je lekker met je vriend op 1 lijn zit en dat je je er beide aan houd of overlegt wanneer het anders uitpakt, maar laat je schoonmoeder maar kletsen hoor! Dit is jullie kind!
maar: ben je uit de naam of niet????zelf hebben we de jongensnaam al een jaartje of 4 geleden gekozen en daar blijven we gewoon bij. we vinden 'm nog steeds mooi. inmiddels is ie wel veel populairder (dat viel toen echt nog wel mee) maar ach, je weet toch nooit vooraf of er net voor of net na nog iemand met die naam geboren wordt. en nu nog switchen zit ik niet op te wachten. dit vinden we al 4 jr mooi, die andere dan pas paar maanden.....
voor jou suc6 nog met beslissen (als je het echt nog niet weet)
Enne, idd niet zoveel piekeren hoor!!! is ook niet bevorderlijk voor je bloeddruk!
mamavanmarijn: ze houden jou ook wel goed in de gaten he

vorige week vrijdag lang op het ziekenhuis gezeten, bah! Maar wel fijn dat je geen medicijnen of insuline hoeft.
en ik hoop zo voor je dat je baby idd is ingedaald nu met die harde buiken....gaan ze dan al eerder je vliezen breken???? of wachten ze dan tot 40 wk als het lukt??? nou ja, zal vast wel vrijdag besproken worden in dat plan (hopelijk is het zover!!!)
wat fijn dat je jongens het leuk vonden bij opa en oma, idd handig als het goed gaat, heb je wat om op terug te vallen...
en hele huis aan kant dus, hahaha. zou je wel nesteldrang kunnen noemen ja! en je kleine grote kleuter wordt nu ineens echt groot zo he, naar school, vriendje mee. lijkt me weer een ontroerend nieuwe fase die je met de neus op de feiten drukt dat het allemaal heel hard gaat!
Mijn vriend zegt ook: ik zie wel als het er is. nou, gelukkig valt dat in praktijk mee, maar je zegt het goed, het is voor hun erg ver van hun bed. En dat snap ik ook wel weer. Ben wel benieuwd hoe hij volgende week bij 20wk echo is. Hij kijkt wel naar de baby zelf uit nu sinds een weekje!
Ineens echt zo van dan kan ik er lekker mee op de bank knuffeln, of ik kan niet wachten tot ik dan weer thuis ben van het werk, hahaha. Wel mooi hoor. had dat nu nog niet echt verwacht, pas eerder na de echo. (al heb ik wel foto van die echo op de beurs, maar lijkt me toch anders)
Mooiedromen: al beetje bijgekomen inmiddels? (vergeleken met zondag dan...??) en dus niet gelukt met borstvoeding...jammer, maar het mag idd ook niet ten koste gaan van alles! dus goed dat je de beslissing hebt genomen. Zoals mamavanmarijn zei, als het vlot gaat is niets makkelijker lijkt me, maar als het niet vlot gaat denk ik idd dat het een ellende is. Ik ga het zelf ook proberen want wil het graag, maar houd er ook nog rekening mee dat ik niet weet hoe het allemaal daadwerkelijk zal lopen.
Wensvoordrie: hoe gaat ie nu???? inmiddels duidelijk dat je halve dagen werkt? en gaat dat beter? of nog veel stress?? Ik hoop dat je inmiddels wat meer van je zwangerschap kan genieten meid!!!
Karin: kraamtijd is alweer omgevlogen.....wat gaat dat toch snel zeg!! En dus veel energie terug, heerlijk! en dan ook nog geen kilootjes vastgehouden! wie weet drinkt Eveline er zelfs nog wel een paar af en weeg je straks zelfs minder, hahahaha. heb ik nl al wel eerder gehoord hoor. Nou, ik zou het bij mij niet erg vinden!
En je kan (bijna) alles weer eten en drinken, heerlijk zeg! ik mis het nu niet echt hoor, dingen zoals filet american, maar dat is misschien omdat het "gewoon zo is". Wel mis ik soms cola, dat drink ik ook niet meer, 's avonds durf ik dat niet zo goed want het is al hele dagen zo druk in mijn buik, hahaha.
Maar borstvoeding loopt dus lekker en eerste regeldagen al geweest, snel hoor, maar ja, zijn die ook maar weer geweest. Super om zo'n verhaal te lezen over zo'n blakende baby! Geniet er nog maar flink van nu ze nog klein is. het gaat idd snel allemaal!
mama2006: ik vond het ook heel onwerkelijk tot een week of 16 hoor. nu heb ik ook nog niet het echte besef dat ik in juli (/aug) hier echt mijn eigen kleintje heb.....maar het zwanger zijn is er veel meer nu ik het heel veel voel. hopelijk is ie niet tot het einde zo beweeglijk want dat zal later dan wel kneuzingen opleveren, hahaha
hopelijk komt het besef voor jou ook snel, voelt toch wel prettiger vind ik.
vlinder: je klinkt lekker moederlijk drukdrukdruk, hahaha. leuk dat je tijd had gevonden om te reageren! en volgens mij gaat het bij jullie dus best prima! heerlijk zo toch! Geniet nog lekker verder.
Nou, vanmiddag nog even lekker gezwommen. Vrijdag zal ik nl wel doorwerken om de laatste dingetjes af te krijgen voor mijn vakantie!!!! ja, lekker 2 weekjes. dat zijn de verlofuren die ik over mijn overuren heb opgebouwd (moet je nagaan hoeveel ik meestal overwerk, maar dat valt er straks dus af) ik heb nl eigenlijk altijd de bouwvak (3wk) en kerstvakantie (minimaal 1 wk) vrij omdat mijn vriend daaraan vast zit. Nu ben ik dus in de bouwvak uitgeteld, dus hopelijk ga ik geen 2wk overtijd....want zo is mijn vriend er dus lekker veel. en die vakantie plak ik dan nu maar achter verlof aan....ook prima!
maar die "voorjaarsvakantie" heb ik nu voor de 3e keer en dat bevalt prima. dan poets ik het hele huis enzo (want kom anders nooit overal aan toe) en nu wil ik ook beginnen met de babykamer. we zijn er nl uit: het wordt toch Woezel en Pip. En ik ga toch zelf muurschilderingen maken (wilde vriend eigenlijk niet maar vind het nu wel onwijs leuk nu hij weet wat ik wil doen allemaal)
want de standaardcollectie (van Woezel en Pip) voor de slaapkamer vind ik een beetje saai eerlijk gezegd omdat ze daar veel hetzelfde plaatje in gebruiken. Maar ideeen genoeg dus, dus komt helemaal goed! alleen nog even bedenken of ik alles ook op de muur schilder of delen op canvas, want dat is makkelijker te vervangen als de kleine

groter word(en)
(als er wat af is zal ik foto's op hyves zetten, maar dat zal dus nog wel even duren.....)
Liefs leeuwtje.
ben nu net klaar, hebben er al weer een paar gereageerd. gezellig hoor!! dus nu nog even:
bloemetje: fijn dat je bezoek zo fijn was, dat je nu echt kan genieten!!! en ontspannen!!!
en wensvoordrie: aaaaaaaaaaahhh, vreselijk balen, zoals je ziet dacht ik nog wel aan je. morgen ga ik zeker voor je duimen (en nu ook al)!!!!!! die onzekerheid, vreselijk!!! met 12 wk moet het nu idd toch wel goed zijn he......
bah! wat een naar berichtje. ik hoop dat het snel beter gaat, want dit gestress is toch alles behalve bevorderlijk! Nou meid, suc6 morgen! Dikke knuffel.