meistoppers 2008 !!!!!

Hoi,

Mama van Marijn,
Weer aan de opruim, haha, nesteldrang?
Hehe. Hier probeer ik heel heel rustig aan ook af en toe wat op te ruimen. Vaak wel met een naslag van pijn :-( Dus heb van man commando echt rustig aan te doen, en dat probeer ik ook. Maar kan alleen niet een hele dag zitten, liggen of rondjes lopen.
Vandaag ga ik maar eens lekker bakken en koken denk ik. Heb zin om een taart te maken. Ga eens wat proberen met chocola en muisjes :) En vanavond voor vanavond zuurkoolschotel maken :)

En de naam. Je spreekt het beiden als J uit. Hehe, tja, Alleen manlief en ik wisselen van mening, hij vind J het mooiste, ik Y. Haha.

Wens voor drie,
Hoe is het gegaan? Meid, sterkte, hoop dat alles goed is!

x

Hey meiden,
wat is het stil hier!!!!
Ik heb even pauze en ga na het werk gelijk weer het hele weekend weg naar mijn ouders (met vriend) morgen nl familiedag.
Dus dan ben ik maandag pas weer hier......

Wensvoordrie: nog niet gehoord hoe het gisteren is gegaan.......alles wel goed????? Ben beetje bezorgd.......
Hopelijk heb je het gewoon te druk om te reageren nu.

Bloemetje: wat betreft de naam: Y en J lijken me allebei goed te doen hoor. en wat het meest voor de hand liggend is wisseld per naam natuurlijk. neem als voorbeeld Yvon(ne), dat is gebruikelijker dan Ivon(ne) en zal door de meesten ook zo geschreven worden. Maar Ivo is weer gebruikelijker dan Yvo. maar uiteindelijk kan het allebei. Dus voor jullie naam gewoon lekker kiezen wat jullie beiden het mooiste vinden.
Er zijn zoveel mensen die juist expres niet voor de "standaard"spelling gaan... Enne, als zijn naam met J begint, dan zeg je gewoon, dan mag de baby met de Y, hahaha. anders is dat toch veeeeeeel te verwarrend met de post straks?! ;) Ben benieuwd wat het word!
en is het nog gelukt met koken en bakken??? of was het toch al teveel??? maar goed dat jij "zo'n strenge" man hebt, hahaha. Want je moet idd uitkijken dat je niet teveel doet en helaas ligt die grens voor jou al heel laag nu....

Mamavanmarijn: vandaag weer op controle dus. hoe laat moet je? en hopelijk niet weer zo lang! en is het kindje ingedaald en heb je een plan kunnen maken?
gisteren nog lekker/ veel opgeruimd? niet TE veel doen he!

nou ik voel me prima hoor. lekker bijna vakantie en tijd om thuis een beetje de boel op orde te maken en bij te tanken! ik heb helemaal zin in 2 weken lekker geen wekker, hahaha. nou ja, dat werkt ook niet helemaal natuurlijk, toch ook nog wel verschillende afspraken staan, maar niet te veel hoor.
Maar naar mijn idee is mijn buik de laatste 3 weken niet zo hard meer gegroeid. dus of ik groei met sprongetjes, of ik moet toch meer rust nemen.... dat zie ik na de vakantie vanzelf!

Fijn weekend allemaal!
liefs leeuwtje.

Hoi,

Inderdaad erg stil hier Leeuwtje. Maak me ook zorgen om Wens voor drie.

En ja, koken en bakken is gelukt hoor, alleen was het teveel, en heb ik vandaag echt slechte dag. Hoewel het gisteren goed ging koken en bakken, geen zware dingen daarmee gedaan, maar blijkbaar kan mn lichaam dat ook niet meer aan.
Vandaag heb ik echt een flinke baaldag.
Verlof is vandaag officieel ingegaan, dus niet meer verplicht op dinsdag of donderdag te melden of ik naar werk kom ja of nee om licht werk te doen, maar nu echt mn lichaam de rust geven. En heb commando net gehad van man dat ik dat ook moet doen. Dus, hehe,daar gaan we weer. We proberen het. Maar vandaag zo een ***dag, dat ik het geen tweede keer probeer om te koken en taart te bakken op 1 dag.
Heb vandaag ook regelmatig harde buik, en ongipijn.

Verder gaat het goed hier. Kindje is lekker druk.

Jij bijna vakantie nu, heerlijk geen wekker. Vind ik ook nu hoor, vanmorgen om half elf uit bed gerold.

Mama van Marijn, hoe was de controle?

x

Dag allemaal,

Nou, ik zit weer op een stoel, hihi. Ik heb nog niet alles gelezen, maar zal dat dit weekeinde zeker doen!!

Bloemetje, hoe is het met de pijn?

Leeuwtje, lukt het je balans te vinden?

Karin, fijn dat je dochter het zo goed doet!

En mama2006, Mama van Marijn, Vlinder, Wensvoor3, Julia, hoe is het met jullie??

Hier na de dipdag gisteren al een stuk beter.

Oh ja het bevallingsverhaal: de weeen begonnen donderdag om 22:00 uur, ik wilde die avond nog gaan zwemmen maar voelde me niet helemaal,,,,dus mocht niet van vriendlief. Om 22:30 uur wist ik het zeker: puffen geblazen. Ik had een weeenstorm en om 1:00 uur zat ik al op 7 cm. Vliezen zijn gebroken door VK. Ik vroeg wat voegt nu het ziekenhuis toe: ze zei: niks want pijnbestrijding kan niet op dit tijdstip (heel fijn om te horen...). Om 2:00 uur mocht ik persen, alleen namen de weeen en persdrang enorm af. Om 3:35 uur was Merijn er. Ik lag daarna met deelblokjes boerenkool tussen de benen (geen ijs in huis)...en we hadden nog 1 vuilniszak voor de placenta....Daarna ben ik 2 keer flauwgevallen, haalde de wc niet eens, en toen was de vk weg en de kraamhulp (die zou terugkomen.....maar had andere bevalling) dus zaten we 3 uur zonder iemand, dus mijn ouders maar gebeld. Vrijdag en za geprobeerd te voeden, in de avond besloten op de fles over te gaan. Zo en ma stuwing gehad. Donderdag dipdag en nu stijgende lijn! Eet sinds 3 dagen ook beneden. Kraamhulp was vandaag voor het laatst.

Mocht het ooit een 2e komen...het ziekenhuis zal ik daarbij zeker niet halen aldus de vk.

Ik vind het voeden met de tijden nog het meest lastig. Maar we hebben nu een schema dat de ene de late voeding doet en de nacht, en de ander de ochtend. We zullen de nacht uiteindelijk moeten afbouwen maar nu heeft hij behoefte aan voeding en wij aan slaap!

Ik mag 6 weken niet stofzuigen en dweilen.....dat ga ik niet volhouden!
Maandag komt de fysio voor mijn rug. En vanaf volgende week wat meer bezoek.

Ondanks dat ik niet getypt heb denk ik zeker aan jullie hoor!!!!!!!!!

Het is echt een wonder de geboorte van een klein mannetje.

Meiden, succes, sterkte en tot heel snel!

Het is inderdaad rustiger hier, maar ja, alle nieuwbakken mama's zullen wel druk zijn, ha ha!

Het gaat hier nog steeds goed, maar het is wel druk met 2 kinderen... Eveline krijgt 8 voedingen per 24 uur, en doet (met alles erom heen) ca 45 minuten over 1 voeding, dus reken maar uit hoeveel tijd, ha ha! Ze lijkt al wel een beetje ritme te hebben en (gelukkig!) begrijpt ze dag-nacht verschil goed! Dit betekent dat mijn nachten er best redelijk uitzien. Ze valt meestal tegen 20:00-20:30 uur in diepe slaap en meldt zich dan om 1:00-2:00 uur voor de nachtvoeding, ze kan dus al 5-6 uur zonder eten. Daarna kost het me ongeveer 20 minuten om haar weer in haar eigen bedje in slaap te laten vallen en dan slaapt ze tot ongeveer 6:00 uur, weer een ruk van ruim 4-5 uur dus! Dus als ik een beetje bijtijds naar bed ga, heb ik een nacht van 7 uur met slechts 1 onderbreking. Lekker! Maar goed, die andere 7 voedingen zijn dus overdag, dus vaak om de 2 uur. Dan is je dag zo om, ha ha!

Ik weet, ieder kind is anders, maar toch ga je vergelijken met je oudste, niet? Het is tenslotte de enige referentie die ik heb. En dan zie je natuurlijk toch de verschillen. Eveline is net als Christian een makkelijke, tevreden baby (tot nu toe dan) zonder krampjes, maar ze heeft duidelijk meer behoefte aan lichamelijk contact dan hij. Voor mijn gevoel zitten we veel vaker met haar op schoot en ze kan (overdag) ook eigenlijk alleen bij ons op de arm in slaap vallen. En dan ook nog het liefste bij mama, soms ben ik echt de enige die haar stil krijgt (mama rules, ha ha!). Ook gilt en huilt ze meer vlak voordat ze in slaap valt, en ook vaak in haar slaap. Ze heeft het blijkbaar nodig om het een en ander van zich af te huilen? En ik vind haar echt een meisje, ze kan nu al zeuren en piepen, ha ha!

Christian pakt het allemaal best goed op, al zeg ik het zelf. Hij weet nu hoe de baby heet en zoekt haar ook steeds vaker zelf op, maakt dan ook vrolijke geluidjes. Toch heeft Eveline haar eerste (flinke) mep al te pakken, vol in haar gezicht :-(, op een moment dat Christian moe en gefrustreerd was. Moeilijk hoor! Ik werd er echt door overvallen en heb instinctief gehandeld, maar terugkijkend ben ik toch wel blij met hoe ik het opgelost had. Het heeft me wel alert gemaakt, ben nu veel bewuster bezig met hoe ik me opstel tov hem en Eveline.

Verder ben ik deze week, met hele gezin (ha ha, wat een planning en gesleep met 2 kids!), naar de stad geweest en heb dus ook voor het eerst borstvoeding in openbaar gegeven. Ik vond het wel een beetje spannend! Maar is goed gegaan en ik heb geen afkeurende blikken gezien, ha ha! Het was trouwens heerlijk om te kunnen lopen, langer dan 5-10 minuten zonder pijn... We zijn enkele uurtjes weggeweest en toen dacht ik, ben ik echt 12 dagen geleden pas bevallen?? Het gaat lekker.

Ik begin nu wel een beetje gespannen te worden voor maandag, de eerste dag dat ik de hele dag alleen ben met 2 kinderen. Een echte vuurdoop. Vooral het avondspitsuur lijkt me erg zwaar, maar goed, we zullen wel zien. Het zal wel loslopen. Ik heb in ieder geval wel energie en ach, ik heb die 9 ellendige maanden ook overleefd, he ;-)...

Dag dames,
Gelukkig goede nieuws van hier. Keurig doorgegroeid en het hartje klopt. Ik zit er zelf wel behoorlijk doorheen en raak zo moe en gestresst van die onzekerheid elke keer. Het lijkt er op dat het ligt aan een of meerdere poreuze bloedvaten bij de baarmoedermond. Ik moet echt weer opnieuw bijkomen en ontspannen.

Maar goed, ik kom er wel weer. En dan ga ik ook weer vaker reageren, nu ben ik of aan het werk, of aan het moederen of ik slaap de halve dag..

Liefs wensvoordrie

Terug
Bovenaan