Het is inderdaad rustiger hier, maar ja, alle nieuwbakken mama's zullen wel druk zijn, ha ha!
Het gaat hier nog steeds goed, maar het is wel druk met 2 kinderen... Eveline krijgt 8 voedingen per 24 uur, en doet (met alles erom heen) ca 45 minuten over 1 voeding, dus reken maar uit hoeveel tijd, ha ha! Ze lijkt al wel een beetje ritme te hebben en (gelukkig!) begrijpt ze dag-nacht verschil goed! Dit betekent dat mijn nachten er best redelijk uitzien. Ze valt meestal tegen 20:00-20:30 uur in diepe slaap en meldt zich dan om 1:00-2:00 uur voor de nachtvoeding, ze kan dus al 5-6 uur zonder eten. Daarna kost het me ongeveer 20 minuten om haar weer in haar eigen bedje in slaap te laten vallen en dan slaapt ze tot ongeveer 6:00 uur, weer een ruk van ruim 4-5 uur dus! Dus als ik een beetje bijtijds naar bed ga, heb ik een nacht van 7 uur met slechts 1 onderbreking. Lekker! Maar goed, die andere 7 voedingen zijn dus overdag, dus vaak om de 2 uur. Dan is je dag zo om, ha ha!
Ik weet, ieder kind is anders, maar toch ga je vergelijken met je oudste, niet? Het is tenslotte de enige referentie die ik heb. En dan zie je natuurlijk toch de verschillen. Eveline is net als Christian een makkelijke, tevreden baby (tot nu toe dan) zonder krampjes, maar ze heeft duidelijk meer behoefte aan lichamelijk contact dan hij. Voor mijn gevoel zitten we veel vaker met haar op schoot en ze kan (overdag) ook eigenlijk alleen bij ons op de arm in slaap vallen. En dan ook nog het liefste bij mama, soms ben ik echt de enige die haar stil krijgt (mama rules, ha ha!). Ook gilt en huilt ze meer vlak voordat ze in slaap valt, en ook vaak in haar slaap. Ze heeft het blijkbaar nodig om het een en ander van zich af te huilen? En ik vind haar echt een meisje, ze kan nu al zeuren en piepen, ha ha!
Christian pakt het allemaal best goed op, al zeg ik het zelf. Hij weet nu hoe de baby heet en zoekt haar ook steeds vaker zelf op, maakt dan ook vrolijke geluidjes. Toch heeft Eveline haar eerste (flinke) mep al te pakken, vol in haar gezicht :-(, op een moment dat Christian moe en gefrustreerd was. Moeilijk hoor! Ik werd er echt door overvallen en heb instinctief gehandeld, maar terugkijkend ben ik toch wel blij met hoe ik het opgelost had. Het heeft me wel alert gemaakt, ben nu veel bewuster bezig met hoe ik me opstel tov hem en Eveline.
Verder ben ik deze week, met hele gezin (ha ha, wat een planning en gesleep met 2 kids!), naar de stad geweest en heb dus ook voor het eerst borstvoeding in openbaar gegeven. Ik vond het wel een beetje spannend! Maar is goed gegaan en ik heb geen afkeurende blikken gezien, ha ha! Het was trouwens heerlijk om te kunnen lopen, langer dan 5-10 minuten zonder pijn... We zijn enkele uurtjes weggeweest en toen dacht ik, ben ik echt 12 dagen geleden pas bevallen?? Het gaat lekker.
Ik begin nu wel een beetje gespannen te worden voor maandag, de eerste dag dat ik de hele dag alleen ben met 2 kinderen. Een echte vuurdoop. Vooral het avondspitsuur lijkt me erg zwaar, maar goed, we zullen wel zien. Het zal wel loslopen. Ik heb in ieder geval wel energie en ach, ik heb die 9 ellendige maanden ook overleefd, he ;-)...