meistoppers 2008 !!!!!

Hoi,

Mooie dromen en Karin,
Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen dames. Echt erg leuk.

Mooie dromen,
Best heftige bevalling dus. En lang op bed gelegen begrijp ik? Maar gaat weer stukje beter? En kraamzorg alweer weg. Wel vervelend zeg, net na bevalling je zo voelen en dan geen kraamhulp of vk in huis. Erg moeilijk denk ik.
En bij een eventuele tweede geen ziekenhuis kunnen halen? Nu ook niet?
Je bent dus iemand die best snel bevalt. Spannend, hoop dat het bij mij ook snel gaat. Maar hoop wel dat ik zh kan halen. Anders toch klein probleempje als gyn je moet begeleiden.
Maar meid, geniet lekker van jullie Merijn. Heerlijk joh, lijkt me zo mooi. Ik kijk er nu ook zo naar uit na jullie verhalen.

Karin,
Het gaat met jou echt goed he. Heerlijk om te lezen, na die 9 ellendige maanden. Weer lekker de stad in kunnen zonder pijn. Zelfs bv geven in openbaar zonder blikken. Haha. En zelfs lekkere nachte hebben :) Weer een hele nieuwe wereld gaat er weer open.
En Eveline heeft dr eerste mep te pakken gehad. Oh, vervelend zeg. Hoe heb je gereageerd naar Christiaan toe dan?
Lijkt me idd best moeilijk, maar wel fijn dat je er met goed gevoel op terug kijkt, nou ja, naar hoe je hebt gehandeld he.

En hoe het hier met pijn gaat. Slecht vandaag. Erg slecht.
Vandaag 34 weken. En moet zeggen, schiet nog aardig op vind ik zelf.

Heb alleen vandaag wel regelmatig harde buik/ongikrampen? Soms ook echt als ik loop. Erg vervelend, en ook best pijnlijk. Iemand idee wat dat kan zijn. Indalen is pas vanaf 36 weken volgens mn gyn.

En ben er trouwens uit, het word hier flesvoeding. Kans op volledige bv is erg klein, eigenlijk onmogelijk. En wil dan liefst op een zo relaxt mogelijke start beginnen met ons kleintje. Dus met zo min mogelijk pijn, en een voeding waar ik me zelf goed bij voel. Man is het gelukkig met me eens.

Liefs

Wens voor drie,

Ben zo blij wat van jou te lezen, en positief nieuws. gelukkig meid, en ook wss de oorzaak bekent, doet ook al wat. Het komt allemaal goed meid.
En denk aub goed aan jezelf, rustig aan doen hoor!

Dikke knuffel voor je. Hihi, die heb je wel verdient!

x

@ Mooie dromen: wat leuk om van je te horen! Nou, wat een bevallingsverhaal, ik blijf het bij iedereen altijd weer bijzonder vinden. En dat was een vlotte bevalling dus, in 5 uurtjes! Dan moeten de weeen ook wel erg pittig zijn geweest (en ik kan me de opmerking van VK wel voorstellen, mijn 1e bevalling was 4,5 uur, en nu was het dus 2,5 uur, waarbij er tussen komst VK en geboorte maar een uurtje zat). Vervelend van de dipdag, maar ja, dat hoort erbij, he? En ik denk dat je het bij een eerste sowieso heftiger voelt, je wereld staat tenslotte op zijn kop, hormonen, vermoeidheid, al die nieuwe indrukken...
Maar fijn te horen dat het nu beter gaat, het zal iedere dag makkelijker gaan, echt. En herkenbaar hoor, dat gestoei met voedingstijden, ha ha! Dat had ik bij Christian ook heel erg, maar nu heb ik heel bewust gekozen voor voeden op verzoek. Dus Eveline bepaalt het nu, alleen overdag maak ik haar na uiterlijk 4 uur wakker, om te voorkomen dat ze in de nacht wil 'bijtanken'. Ze krijgt nu dus voedingen om de 2-6 uur. Bij Christian probeerde we ook meer vaste tijden aan te houden en toen hadden we dezelfde oplossing als jullie, manlief de laatste avondfles en ik de eerste ochtendfles. Dan hadden we beide tenminste nog een beetje slaap... Veel succes met het verdere herstel en ga lekker door met genieten van je kleintje!

@ Mama v Marijn: sow, lekker nesteldrang gehad zo te lezen! Huisje nu helemaal klaar voor kleine, ha ha? Voelt fijn he, als alles aan kant is...
En ook flink wat harde buiken gehad, ik ben benieuwd of het idd ergens goed voor was! Jammer alleen dat het weinig zegt over bevallen, he?

@ Wens voor 3: pfff, weer een bloeding... meid, wat een stress idd! Ik hoop dat alles nog steeds goed is en doe vooral rustig aan! (je bent in ieder geval zeker niet voor niets minder gaan werken!)

@ Bloemetje: zo te horen zorgt je man goed voor en is hij streng, mooi zo! Want het is zo verleidelijk om meer te doen dan verstandig is, he? Ik hoop dat je laatste loodjes een beetje te doen zijn. Ik begrijp dat gyn geen uitspraak heeft gedaan over evt eerder ingrijpen? En gelukkig dus ook niets met je bloeddruk e.d. Heb je nog veel last van hoofdpijn, duizelingen etc?
Wat de naam betreft, tja, ieder zijn eigen voorkeur he? Wij vonden het belangrijk dat onze kinderen niet overal hun naam moeten spellen, dus hebben bewust gekozen voor vrij gangbare schrijfwijze. Maar dat heeft ook wel te maken met het feit dat mijn meisjesnaam lastig is en ik 'm echt overal moet spellen (en daar helemaal moe van geworden ben na al die jaren, ha ha!). Maar ik zou vooral je gevoel volgen en als je man ook voorletter J heeft, dan zou ik idd nadenken of dat geen verwarring zou geven met initialen.
En baby doet het goed, begrijp ik? Geschat gewicht 3,5-4 kilo, ja, dat is tegenwoordig in Nederland heel normaal ja. Vrij gemiddeld, dacht ik zo. (maar pas op he, ;-), ze hadden Eveline op hetzelfde gewicht geschat... Je weet het dus maar nooit, ha ha)
Wat betreft kraamzorg (vervelend trouwens dat je constant moet horen hoe het 20 jaar geleden was, duh, da's toch helemaal niet relevant??), officieel staat in hun papieren idd dat ze zorgen voor moeder en kind en (om hygienische redenen) badkamer en WC schoonmaken. Alle andere dingen: alleen als er tijd voor is. Ik heb 2 goede ervaringen nu met kraamzorg, bij Christian deed ze idd niet veel anders dan zorgen voor mij en hem, maar dat kwam omdat borstvoeding en voeden niet gingen en veel tijd kosten. Dit keer liep de borstvoeding wel en hadden wij natuurlijk weinig instructie meer nodig (over badje, verzorging etc), dus had ze veel tijd over. Ze heeft met Christian gespeeld, heeft vrijwel mijn hele huis gepoetst, heeft iedere dag gewassen en gestreken (gewoon alle was), echt veel meer dan ik van haar verwachtte! De laatste dag kwam ze ook naar me toe: Wat wil je dat ik nog voor je doe? En ik zei: geen idee! (want het hele huis was al schoongemaakt, ha ha!)

@ Leeuwtje: he, wat fijn dat je vriend begint bij te draaien nu baby steeds tastbaarder wordt! Leuk hoor, als ze je echt als zwangere vrouw gaan behandelen, ha ha! En fijn, vakantie voor de deur, lekker uitslapen, hmmm... Geniet er maar van.
Wat babykamer betreft, wij hebben er bewust voor gekozen om niets op muren te schilderen e.d. maar gewoon op te hangen. We zijn slechte klussers en hebben er geen zin in de kamers drastisch te moeten veranderen als ze groter worden...
En ja, ik geniet ervan dat ik alles weer kan en mag eten!

@ Vlinder: fijn dat het bij jullie ook lekker gaat! En nu al geoefend met flesje? Je bent er vroeg bij! Maar fijn dat het ook meteen goed ging (dat hoor je nog wel eens anders). Kolven lukte ook goed begrijp ik? En wat een boel vragen voor mij, ha ha! Ik zal eens kijken of ik het een beetje kan beantwoorden, voor zover het nog niet hierboven staat.
Gehoortest is uiteindelijk toch goed. Het heeft even wat moeite gekost, de meting lukte niet aan het li oortje en ze mogen maar 3 keer proberen. Toen zijn ze een andere dag teruggekomen en weer 3 metingen geprobeerd en weer deed het niet. Gisteren zijn uiteindelijk met een groter apparaat gekomen (moesten elektrodes op haar hoofdje, arm, kapje over haar oor, was een heel gedoe, overals snoertjes!) en he, he, het oortje is toch goed! Vandaag is wijkverpleegkundige geweest om dossier in te vullen, dus over 2 weken mogen we voor eerste controle naar consultatiebureau.
En of Eveline goed groeit? Het zal wel, ik heb geen idee wat ze nu weegt, maar ze drinkt goed en is tevreden, dus het zal wel in orde zijn. Het laatste gewicht wat ik heb is van dag 8 (na bevalling), toen was ze 4360 gram (geboortegewicht 4520 gram).
Zelf hoef ik eigenlijk niet meer te herstellen van bevalling, denk ik. Ik voel me goed en energiek, ik heb het gevoel dat ik alles weer kan. Ik kan ook mijn eigen kleren weer aan, broeken passen weer (jippie!). Ook van onderen is het ver genezen, denk ik, de zwelling is daar verdwenen, ik voel de hechtingen niet (als ze er uberhaupt nog inzitten?) en ik kan zonder enig probleem naar WC. Vloeien is nog maar minimaal. Wat dat betreft heb ik alle ellende in zwangerschap gehad en is bevalling/kraamtijd echt peanuts!
Ik moest trouwens wel een beetje lachen. Ik weet nog dat ik met Christian in het begin ook de hele dag bezig was voor mijn gevoel, ik had het zo druk, maar nu als ik een dagje alleen ben met Eveline (omdat Christian op KDV is) vind ik het zo lekker rustig en ontspannen! Voelt als een dagje 'vrij', ha ha!

Karin, dat klinkt al als een heerlijk ritme wat Eveline heeft. Fantastisch zo snel al. Ik weet nog van Thomas dat hij iedere 2 uur dronk, ook ´s nachts. En weet je ook daar sla je je doorheen, omdat je weet dat alles tijdelijk is.
Ik moet wel lachen om je ´wat druk met 2 kinderen ´. je weet toch dat mama ´s een ongelofelijk goed organisatietalent hebben ... hahhahhaha... dat red je makkelijk, je wordt zo handig in de dagindeling en ritme zoeken. Als jij maar rustig blijft en niet te druk maakt om dingetjes. Stel niet te hoge eisen aan je huishouden, maar geniet lekker van je kinderen ...... je doet het vast fantastisch maandag, weet het zeker.

Mooiedromen, wat een heftig verhaal zeg, ik zie je helemaal liggen met je boerenkoolijsblokjes, maar je hebt een gezonde zoon en dat is all what matters.

Bloemetje, meisje meisje wat een pijn zeg, het is je niet gegund zeg! En nee inderdaad in week 34 heb je nog geen indaling.... vaak wat later .......week 36-37-38 ofzo......rust toch maar nemen ..... leuke afleiding zoeken ....

wensvoor3, wat een stress.....maar wel fantastisch dat alles toch goed is...... toch maar weer achter je laten dit weekend. Hopelijk blijft het hierbij en kun je een beetje vertrouwen krijgen ......

En leeuwtje fijn dat het goed met je gaat, lekker die lange verhalen van je.

Nou hier ook een intensieve ziekenhuismiddag gehad met echo, ctg, bloed, urine en controle. Alles wat goed, met mij en de baby. Ik had nu een andere gyn, een jonge kerel, maar wel van het meedenkende soort zeg maar.
baby was nog niet ingedaald.... tegenvaller!!!... maar ja het is niet anders. Plan hebben we dus ook niet kunnen maken nu. Wel afgesproken dat volgende week vrijdag een inwendig onderzoek bij me gaat uitmaken of we een dag kunnen prikken voor inleiden. Als de baarmoedermond rijp genoeg is, ga ik dus bevallen in week 39 ) ergens vanaf 20 maart zeg maar', want de opkomende diabetes en het gewicht van thomas zorgen ervoor dat ze geen risico willen nemen in deze zwangerschap. Ik snap dat ook, maar moet wel even wennen aan het idee dat je dadelijk weet wanneer je gaat bevallen ...raar he...

Maar ja, ik ben blij dat alles goed is daarbinnen en kijk weer uit naar volgende week vrijdag (de  13e) zag ik in mijn agenda ... mmm als dat maar goed gaat ..hahahahaha.
nou lieve meiden fijne avond en tot snel weer

mama van marijn

Hoi meiden

Mama van marijn dat lijkt me niks elke x naar het ziekenhuis, maar het is goed dat jij en de baby in de gaten worden gehouden.
Inderdaad balen dat ie nog niet is ingedaald, nog even vol houden !!

Bloemetje wat vervelend zoveel pijn, trouwens die harde buiken had ik ook toen ik zwanger was van Sanne, ik moest meer rust nemen.
Goed dat je een beslissing hebt genomen over de borstvoeding dat geeft weer wat rust !!

Wens voor drie ben blij te horen dat alles goed is, die bloedingen zijn ook zo onzeker!!
Kan me voorstellen dat je er erg gestrest van wordt en dat is weer niet goed voor je baby.Dus probeer te geniet (ik weet makkelijker gezegt dan gedaan).

Karin kan me wel voorstellen dat je het druk hebt. Leuk om te lezen hoe jij het doet met 2 kindjes (helppp dat heb ik straks ook hahaha)

Mooiedromen wat een lekkere vlotte bevalling (had ik ook). Geniet van je kleine mannetje.

Leeuwtje een jongetje wat leuk (heb ik het weer goed hahaha). Geniet van je vakantie, heerlijk !!

Nou ik ben voor de 2x bij de fysio geweest en ze heeft een paar test gedaan waar mijn pijn vandaan kwam, het is helaas wel mijn bekken !!!
Ik moet  nu veel rusten en regelmatig gaan liggen alleen dan heeft mijn bekken rust.
Ik merk wel dat dat helpt, ik lig zelf op het werk hahaha!!
Het gaat volgens mij wel ged met de zwangerschap, aanstaande woensdag voor de 2x naar de VK en dan hopelijk voor het eerst het hartje horen (had hem al wel gezien, maar toch).
Ik vindt de tijd echt ontzettend snel gaan.

Liefs Mama2006 (13w+4d)

Mama 2006, succes woensdag!

Wensvoor3, fijn dat het beter gaat, wat een stress elke keer zeg!

Bloemetje, de pijn wordt niet minder he. Maar goed, de tijd gaat echt snel en voor je het weet heb je de kleine in je armen!

Hier inderdaad wennen met voedingen. Helaas kan de flesvoeding niet op verzoek. Vannacht kwam hij om 1:00 uur, en wilde meer maar dat mag dan niet, dus moeten we weer 2.5 uur wachten voor een volgende voeding dus was het half 4 voor we sliepen. De kleine of slaapt tussen de voedingen of huilt tussen de voedingen, niet echt een tussenweg. Iedereen begint maar dat je niet teveel moet verwennen in de nacht ivm afbouw straks. Ervaren moeders: tips?

Net kraambezoek gehad, ik slaap wel 's middags. Ben blij als we straks naar buiten kunnen, kan ik lekker wandelen!

Fijne avond!

nb. ik ga voor een tricot slen kijken want dan kan ik als hij huilt hem bij me dragen en ondertussen wel mijn boterham eten!

Hi allemaal,
weer rustig hier dit weekend....   vandaag een lekkere dag gehad... heb hele lekkere witlofovenschotel gemaakt met Boursin en ham. Mmmmm, ook de jongens vonden het lekker, nou helemaal top dus.
Verder hier de buik weer flink hard vandaag, baby is rustig nu, maar ik voel me een beetje onrustig op 1 of andere manier. Hoop dat de bevalling toch spontaan begint denk ik, lijkt me fijner dan een inleiding, maar ja, we zullen zien.

Mooie dromen, ik kan je vertellen wat mijn ervaringen zijn met mijn eigen jongetjes. Geef je kindje te eten wat hij nodig heeft, in het begin kun je hem ECHT nog niet verwennen. Jouw mannetje is amper geland hier op de aarde !!! Huilen tussen de voedingen lijkt me echt een teken van honger of iets anders. Misschien toch proberen iets meer te geven. De richtlijnen die ze geven zijn natuurlijk prima, maar een baby is maatwerk en geen standaard mensje, probeer te vertrouwen op je eigen intuitie en als jij denkt dat hij een paar ml meer melk nodig heeft, geef dit hem dan. Geeft jouw rust en jouw kleine ventje ook!

Ik heb zelf 2 keer borstvoeding gegeven en dan weet je ook niet hoeveel ml ze binnen krijgen. Ook totaal niet interessant eigenlijk, een kind stopt met drinken als deze genoeg heeft. Heb vertrouwen en de richtlijnen zijn een ervoor om ' op maat'   toe te passen op je eigen kindje. Ik heb mijn jongens altijd gevoed als ze honger hadden ' s nachts, het gaat echt voorbij die nachtvoedingen, maar goed dat duurt wel een paar maanden. Alles went hoor ;;)))
Lekker genieten van je Merijntje en probeer te doen wat goed voelt !! Dan zul je zien dat het allemaal vanzelf soepel gaat lopen...

Bloemetje, hoe is het met jou vandaag? Hopelijk niet teveel pijn??? En wellicht zelfs wel leuke dingen gedaan vandaag?

Nou, vanavond een lekker rustig avondje gepland. Even niets!
Maandag naar het ziekenhuis voor een CTG en vrijdag dan de inleidingsdatum prikken.... komt nu allemaal wel heel dichtbij... maar goed... misschien beval ik vannacht wel ... wishfull thinking...

veel liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan