meistoppers 2008 !!!!!

Dag mama van Marijn, ja het is zo dat iedereen wat anders zegt. Vandaar dat we vannacht ook hadden besloten na de voeding een tussendoortje te geven. Dat hielp. Ik hou nu wel de tijden bij, want volgens mij is hij elke keer wakker na de voeding van 16:00 uur, en dan nemen we hem mee naar beneden. Een baby kan ook geen 24 uur slapen!
Inderdaad een voordeel van borstvoeding, je kan geven op vraag, helaas lukte het dus bij mij niet.

Het schijnt wel bij flesvoeding dat er 2 uur tussen moet zitten. Zou dit met vertering te maken hebben? Nee inderdaad, om nu al iemand van nachtvoeding af te houden om straks te voorkomen dat het went....Het is alleen dat hij of na een voeding echt slaapt of na een voeding blijft spoken tot de volgende. Heb net de tricot slen besteld, dan kan ik hem bij me nemen en ondertussen wat doen.

Spannend trouwens, ik ben zo benieuwd wanneer je bevalt! En naar de naam..haha vooral omdat de ander ook een ij heeft!

Heb vandaag een leuk boekje gekregen om alles in bij te houden, met eerste lachje, etc., je vergeet de dingen zo snel. Ik hou nu ook elke dag een dagboekje bij, heb dit ook gedaan na de bevalling om toch eea even te verwerken!

Ik ga wel een duster kopen....nu ik er elke keer uit ga in de nacht, en het is zo koud! Schiet niet op eerst alles te zoeken.

Nou, het is stil boven, ik ga even een kopje thee doen.

We hadden net een cd opgezet met babymuziek, daar werd hij wel rustig van, ze schijnen die ook in ziekenhuizen te gebruiken.

Oh, en een tip voor de eerste keer zwangeren: zorg dat je contant geld in huis hebt. Er moest voor mij ineens vanalles gehad. Pinpas maar meegegeven aan kraamhulp maar contant geld is handiger!

Fijne avond!

Hoi!!

Mooie dromen en Karin, wat fijn dat het zo goed gaat. Mooie dromen, wat moest de kraamhulp dan kopen????
Wij hebben het geboortekaartje besteld. En nu wachten op het proefdrukje.
Nog 1 week werken en dan verlof!!! Heerlijk!
Volgens mij sta ik na mama van marijn op het lijstje, pffff wat gaat de tijd snel.
Weet iemand  waar 210507 is gebleven??
Gr Julia  

geen bevalling vannacht geweest dames ..... hihi was ook al wel heel toevallig geweest he? Maar gewoon rustig afwachten tot vrijdag dus ....

Nou goed te lezen mooiedromen, doe wat JIJ denkt dat goed is, dat is ook goed voor jouw Merijn.

En leuk om van jou te horen Julia, ook al bijna met verlof, wat vliegt de tijd he? Ongelofelijk hoor!

Ja 2105 is even niet geweest op het forum, hopelijk gaat wel alles heel goed, maar wegen ook haar laatste loodjes zwaar.

Bloemetje, hou je het nog vol?

Nou hier vandaag een verjaardag van mijn neefje op de agenda, weet nog niet zeker of ik ga. Heb nog veel harde buiken de hele dag, is niet fijn om dat lang auto te rijden. We zien vanmiddag wel.

Nou fijne dag vandaag
liefs mama van marijn

Ben benieuwd wanneer je bevalling begint!

Julia, de kraamhulp ging halen: flesvoeding, tepelhoedjes, homeopatische middelen voor mij. De rest heef tmijn vriend gehaald omdat hij thuis was, anders was zij gegaan want ik kon niet op mijn benen staan!

Hier leren we langzaam. Vannacht kwam de kleine om 1:00 uur, en is dan klaarwakker. Wij hem tussen ons ingelegd (uur getroost), wekker gezet voor 4:00, maar meneer sliep toen lekker dus extra voeding was niet eens nodig! Als hij slaapt laten we hem lekker doorslapen want de volgende ronde is hij weer wakker. En ja, wat is er fijner dan de schoot van papa of mama!

Wat een zon vandaag! Ik ga morgen naar buiten toe. Merijn moet nog een weekje binnenblijven.

Fijne dag allemaal, en ben zo benieuwd naar wie wanneer bevalt!!

Hi mooiedromen,
ja wat een lenteweer he? heerlijk hoor die zon, vanmiddag in de tuin geklust, nou ja geklust .... een beetje met de jongens gespeeld. Ze konden eindelijk weer op de trampoline, die was droog en het zonnetje stond er heerlijk op. Ze hebben zich helemaal ' leeg' gesprongen, net koeien die voor het eerst de wei in gaan na de winter .... hhahahahaha....
Verder niet zo heel veel gedaan, lekker genoten van het weer.

Klinkt helemaal goed hoor zoals je de nacht omschrijft, kijk en observeer je baby en handel ernaar waarvan je denkt dat passend is. Ik ben wel een beetje jaloers als ik lees dat je die kleine lekker tussen je in hebt liggen. Geniet er maar van, want dit hele prille kleine baby achtige is echt maar heeeeeeeel even.

ik ben ook heel benieuwd wie nu als eerste bevalt ( ik hoop ikzelf natuurlijk... hahaha)
nou fijne lente zondag allemaal

mama van marijn

Goedemorgen meiden,

Even een kort berichtje van mij. Moest vanmorgen weer naar het ziekenhuis voor CTG en echo. Alles was prima. Ze schatten het geboortegewicht nu bij bevalling in week 39 op 3800 gram. Netjes he? kan het zelf niet helemaal geloven .... maar goed.
Vrijdag D-day, dan hoor ik wanneer ze gaan inleiden.
Ik hou jullie op de hoogte!!!

liefs mama van marijn

Hi,

Mama van Marijn,
Ooh spannend hoor, vrijdag horen wanneer je word ingeleid. :) Het komt erg dichtbij voor jullie. Leuk hoor. Hoe reageren de jongens erop, dat er binnenkort een kindje bij is?

Hier gaat het goed, met de nodige rust. Nu ik verlof heb, heb ik iets meer regelmaat gevonden. Tja, hele dagen niets doen, of erg weinig doen, het is niet leuk. Maar ja, het is niet anders. We leggen ons er maar bij neer. Toch?

Gisteren nog bij me ouders geweest, laatste keer voor bevalling, was heftige lange dag. Maar heb er wel erg van genoten, heeft me goed gedaan. Als ze me nu nog voor bevalling willen zien, tja, dan moeten ze zelf komen :)

Hoe gaat het met iedereen?

Liefs

Nou, ik ben halverwege de eerste dag met alleen mijn kinderen en... ik leef nog ;-))
Zonder dollen, het gaat tot nu toe erg vlekkeloos. Christian is in een goed humeur, Eveline huilt niet veel, ik kan mijn aandacht rustig van een naar ander laten gaan. We zijn al lekker buiten geweest op de kinderboederij en nu liggen ze beide te slapen en kan ik (heerlijk na zoveel maanden!) een kopje koffie drinken en even bankhangen...

Zaterdag naar verjaardag van mijn moeder geweest, 1 uur rijden, was een heel gesleep met 2 kinderen, maar dat zal ook wel wennen. Het was de eerste keer dat we echt de hele dag op stap zijn geweest. Stiekem toch wel vermoeiend voor mij en ook voor Eveline. Tegen het einde van de dag heeft ze flink gehuild, meer dan thuis, dus dat is iets waar we wel rekening mee moeten gaan houden. Ze is toch wel een stukje gevoeliger dan Christian. Mijn moeder is trouwens helemaal verliefd op Eveline... Heb de hele dag gehoord dat ze zo'n mooi meisje is, zo'n lief popje, zo'n schattig kindje, ik moest nog moeite doen om mijn eigen kind te kunnen vasthouden, ha ha! Ik kan me niet herinneren dat ze zo op Christian reageerde...

Gisteren was een dipdag: beetje misselijk, buikpijn, rommelende darmen en erg moe. Manlief zei meteen : te druk geweest! Ik moet van hem dus echt rustig aan doen, verstandelijk weet ik ook wel dat ik nu de neiging heb om te hard van stapel te lopen nu ik me zoveel beter voel dan al die maanden ervoor. Je lijf heeft heel wat te verduren gehad, dat is niet met 1 week weer helemaal goed, zegt hij dan streng tegen mij. Ik mag dus deze week ook niets aan huishouden doen, ha ha...

@ Mooie dromen: ze zeggen dat er tussen 2 voedingen (borst of fles, maakt niet uit) tenminste 2 uur moet zitten, zolang moeten ze in ieder geval voldaan zijn. Als dat niet het geval is, als kindjes zich binnen 2 uur melden, dan hebben ze niet genoeg gedronken bij de vorige voeding. En dan moet je kijken waar dat aan ligt. Eveline valt bijvoorbeeld meestal aan de borst in slaap, dan verschonen we haar zodat ze weer wakker wordt en dan drinkt ze aan de 2e borst nog eens 10-20 minuten. 1 borst is gewoon niet genoeg voor haar. Christian moesten we in het begin ook tijdens de fles verschonen, anders dronk hij 'm niet leeg, maar had dan wel 45 minuten later schreeuwende honger...
En 'verwennen'... vooral de oudere generatie heeft daar allerlei (onzinnige...) meningen over. Pas vanaf een maand of 6-7 wordt het mogelijk om kindjes te verwennen. En een nachtvoeding is echt niet 'verwennen', honger is honger, zeker die kleintjes hebben het echt nodig! Helaas is het afwachten wanneer ze zonder kunnen en gaan doorslapen, bij sommige al bij enkele weken, bij anderen kan het maanden duren. Doe dus vooral wat je gevoel je ingeeft, die kindjes regelen het zelf het beste. Idd, lekker laten slapen, zeker in de nacht.
(oh ja, en waarom mag je 6 weken niet dweilen en stofzuigen??)

@Mama2006: toch je bekken... dat is erg vervelend, meid. Veel sterkte, ik hoop dat het rusten goed werkt!

@Julia: mijn man is in de kraamweek van Christian ook iedere dag (en soms zelfs meerdere keren per dag, ha ha) op pad gestuurd voor o.a. tepelhoedjes, kolf, kraamverband, slabbetjes, spuugdoekjes, kleertjes, hydrofiele luiers, vitamine K en D druppels, aambeienzalf...

@ Mama v Marijn: ja, jij weet wel hoe het met 2 kinderen is, ha ha! En ja, ik denk ook wel dat het snel genoeg went... Jij mag straks verzuchten hoe druk het is met 3 kinderen ;-))
En ja, vreemd idee he, dat je weet wanneer je gaat bevallen als je ingeleid wordt. Maar fijn dat het voor de 40 wkn gaat gebeuren, heel erg snel dus! Succes met de laatste loodjes en wie weet komt het toch spontaan ervoor.:

Terug
Bovenaan