meistoppers 2008 !!!!!

Mama2006, sterkte met de bekken, wel goed in de gaten houden hoor!

Karin, heerlijk al op pad geweest! Ik ga zo voor het eerst naar buiten en proberen de brievenbus te bereiken. De fysio is net langsgeweest dus mijn rug zit weer recht. En het stofzuigen, ja schijnt erg slecht voor baarmoeder.....maar goed, nu weet manlief hoe hij moet dweilen!

Spannend mama van marijn, en een mooi gewicht, ben zo benieuwd!

Bloemetje, fijn dat je je ouders nog hebt gezien, nu rustig aan, energie heb je straks hard nodig!

Hier alles goed. Kleine kwam vannacht pas om 3 uur, maar ging daarna weer uurtje huilen. Vannacht doe ik de nachtvoeding kijken of dat scheelt. We hebben nu elke keer wat kraambezoek, deze week nog rustig aan. Merijn mag pas einde van de week naar buiten. Zondag gaan we voor het eerst met de auto even weg naar een kleine verjaardag, ben benieuwd!

Consultatiebureau is vanochtend geweest en vk voor laatste keer. Heerlijk nu niemand meer waarvoor ik vroeg mijn bed uit moet! Niet dat ik wil uitslapen maar het idee dat er elk moment weer iemand binnenstapt!

Gisteren zijn de oma en opa van mijn vriend geweest, 4 generaties op de foto, allemaal mannen, erg leuk. Net fotos besteld, kan ik gaan plakken!

Ook een leuk vrolijk boekje gehad met week tot week....dus hou dat nu bij, tijd gaat zo snel!

Tricot slen krijg ik morgen binnen, ben benieuwd!

Fijne avond allemaal, Merijn huilt dus we gaan hem even vermaken tot zijn voeding van 16:00 uur! We kregen nog de tip: voeding, luier, en laatste voeding. In de nacht ga ik toch maar eerst met hem zitten, geeft hem misschien wat rust!

hi Karin,

heb vanmiddag nog aan je gedacht.... hoe zou de eerste dag alleen zijn met Christian en Eveline???? Nou blijkbaar hartstikke goed!! Nou fantastisch zeg! Lekker als het thuis allemaal lekker loopt.... er komen echt nog mindere dagen, dus nu lekker genieten.
Maar ook rusten hoor! Naar de kinderboerderij, dagje weg naar je moeder, hoe leuk ook, je hebt 9 enorm zware maanden gehad en net een bevalling achter de rug. Ik klink nu net als een oude moeke, maar je moet wel goed naar je lijf luisteren, probeer ook een uurtje te slapen als je kindjes allebei slapen. Ik snap wel dat je blij bent dat je je weer zo goed voelt, maar denk goed aan jezelf he??
Ik vind het echt fijn voor je dat het zo goed is gegaan ....

Bloemetje ook een goede dag, nou fijn hoor! Toch veel rust, helpt wel he?

En mooie dromen, je doet het supergoed volgens mij als ik het allemaal zo lees. En het is precies zoals karin schrijft, nachtvoedingen zijn er voor die kleintjes echt essentieel, ze kunnen gewoonweg niet zonder eten zolang, Dus gewoon lekker voeden, ze slapen vanzelf een keer door.... ik hoop  voor jou heel snel ....

NOu hier ook weer flink last van nesteldrang. Gepoetst, gepoetst en nog eens gepoetst, wassen, strijken, kast baby opnieuw ingericht. Ach ja, ik geef er maar aan toe ......
ik ga nu even lekker de wereld draait door kijken. Lekker even  voetjes omhoog.

fijne avond allemaal
mama van marijn

Goedemorgen,

Word weer wat drukker hier :)

Karin,
Fijn om te lezen dat de eerste dag met beide kids goed is gegaan.
Is inderdaad een hele uitdaging. Hihi, ik ga voor die uitdaging staan met de kleine
en de hond. Buddy is nog steeds best druk en een beestje dat ook nogal wat aandacht
vraagt. Dus word ook nog een flinke uitdaging. Maar heb er ook wel erg veel zin in.
Alleen begint het beestje nu net zn pubergedrag te krijgen. Haha. Mn handen ermee vol nu.
Maar doe je wel rustig aan, je bent nog maar net bevallen he meis. En is een heftige
zwangerschap geweest. Dus je man heeft gelijk hoor. Luisteren naar hem he ;-)

Mooie dromen,
Klinkt alsof het goed gaat. :) Mooi zo.
Wat was die tricot slen ook alweer? En buiten geweest? Hoe was dat? Weer ff lekker?
En Merijn mag eind van de week buiten. Lekker, hopelijk is het mooi weer dan.
Spannend hoor, voor het eerst ff weg en dan meteen naar een verjaardag hihi.
Komt vast goed :)

Mama van Marijn,
Weer nesteldrang? Haha. Ja, hier ook hoor. Alle dagen probeer ik toch wel iets te doen.
Hoewel het meeste wel klaar is. En een aantal dingen ik echt niet kan.
Zondag heeft manlief tuinstel weer naar beneden gehaald. En eigenlijk moeten de tegels
buiten ook nog eens keer flink geschorbt worden. Maar denk dat dat klusje word dat
ik na bevalling ga doen als ik me weer lekker voel. Tegen de zomer aan dus :)
Haha, en babykast weer opnieuw ingericht? Hihi. Was het niet goed?
Hier mag manlief nu poetsen, hij doet het niet graag, maar doet het wel :)
Stond gisteren ff af te wassen, hij was ff weg, en werd boos omdat ik dat stond te doen :s
Mocht het niet, moest gaan zitten van hem. Hij word steeds strenger haha.

Nou, tot snel weer.

x

Haha, degenen met poetsdrang mogen hier wel een dagje langskomen hoor! Bij mij is het weg na de bevalling. Althans ik moet accepteren dat ik het rustig aan moet doen, dus kijk met een half oog om vuil niet te zien. Niet dat er veel ligt hoor, maar toch.

Ben niet meer naar buiten gegaan en nu regent het! Hopelijk vanmiddag even.

Ben brak, kleine kwam om 1 uur (tot 2 uur gezeten), toen om 4 uur, mijn vriend ging eruit maar de kleine huilt toch 10 minuten voor je alles gereed hebt voor de voeding, en toen om 7 uur, waarbij hij niet meer stopte met huilen. Nu ligt meneer heerlijk te slapen! Hoop vanmiddag nog even een uurtje te kunnen bijslapen. Z'n bedje net verschoond want hij had gespuugt. Vanmiddag en vanavond kraambezoek. Donderdag komen mijn ouders nog een middagje, heerlijk zij tuttelen ik even bijslapen!

Fijne dag allemaal, hopelijk snel wat meer zon!

Hoi,

Mooie dromen,
Drukke nacht gehad dus. En dan vanmiddag en vanavond kraambezoek, helemaal gebroken straks dus. Hopelijk slaapt Merijn vannacht wat beter.
Oh, en gespuugd. Vervelend, maar hij heeft er verder geen last van?
Nou, hoop dat je vanmiddag nog ff lekker naar buiten kan, en ff kan bijslapen.

Is je vriend weer aan het werk?

Hier geregeld dat manlief twee weken vrij is na bevalling, maar als ie bijvoorbeeld zegt, als ik s middags lig bij te slapen, dat ie dan twee uurtjes naar zn werk wil, dan kan dat. Dus hij mag zelf kiezen of ie dan gaat of niet. Zegt ie na een weekje, wil wel weer aan het werk, dan kan dat ook. Lekker om me daar niet te druk om te moeten maken. Maar we die twee weken lang ff kunnen aankijken hoe het gaat met kleintje en de hond. Want daar ben ik toch wel bang voor, met vreemden in huis heeft Buddy het best wel moeilijk, of eerste tijd toch. Dus ja, wil niet dat hij alleen beneden zit als kraamzorg hier is, en als kraamzorg naar beneden moet, dat Buddy dan vervelend gaat doen. En tweede weekje kijken we ff aan hoe het met mij gaat, of ik dan weer voor Buddy kan zorgen ook en de kleine. Hihi. Heerlijk gevoel.

Liefs

Hi allemaal,

Hier een zéér onrustige buik ... mmmm ..... krampen, beetje pijn aan mijn onderrug, weet het ook niet meer precies van de vorige keren te herinneren .... hopelijk de indaling?? Kan slecht lopen, lijkt net of ik een bal tussen mijn benen heb zeg maar, hahaha ..... Verder wel een hele gezellige dag met Thomas gehad, hij is vandaag voor het eerst naar de kapper geweest. Ik heb het tot nu toe geknipt, maar dat ging echt niet meer, model was eruit. Hij is nu weer zo lekker opgefrist en knap. HIj heeft wat langere haren, met een beetje slag en krul erin, ze hebben de krullen er weer ingeknipt ... ik wist niet dat dit kon, maar het is echt zo! Staat zo leuk, kan 'm wel opvreten.

Verder de laatste rompertjes gehaald vandaag met lange mouw, tijdens het opnieuw inruimen gisteren ( Bloemetje, was niets mis met de indeling van de babykast hoor, maar ik MOEST EN ZOU alles nogmaals wassen en strijken ..hahahhaha) zag ik dat ik alleen maar rompertjes in de eerste maat had met korte mouw. Nou daar is het nog geen weer voor, veels te koud 's nachts, dus toch maar lange mouw gehaald voor de kleine prinses ......

Mooie dromen, ja gebroken nachten komen er nog veel helaas, maar je went er wel aan vond ik altijd, en het stopt vanzelf. Overdag maar een beetje bijtanken, als dat kan tenminste ... Ik dacht gisteren nog aan een berichtje van jou van helemaal in het begin van het forum toen we allemaal nog aan het klussen waren. Toen vertelde je toch dat jouw eisprong pas 5 of 6 dagen na de laatste keer klussen was geweest? Toen riep iedereen op het forum, dat wordt een meisje? Was jij dat ? Ja sorry hoor, mijn herinnering en geheugen laten me ietwat in de steek qua namen en gebeurtenissen.

Bloemetje, ben ook wel benieuwd hoe de hond gaat reageren op de baby. Is daar een tactiek voor om deze twee goed aan elkaar te laten wennen?

Nou  meiden, vanavond gaan we op verzoek van de boys, Mcdonalds halen... pffff ... heb er niet zo'n zin in, maar zo'n happy meal gaat er altijd in ... en het scheelt weer een keer koken. Ik hou dat zelf wel goed in de gaten dat we niet te vaak friet eten. Zegt mijn man aan de telefoon: ( hij gaat het halen namelijk vanuit zijn werk), één keer per maand is toch niet veel? Mmm, wil ook niet te streng zijn.

nou fijne avond allemaal

mama van Marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Haha, ze moest en zou alles nog een keer wassen. Maar goed ook blijkbaar dat je
erachter kwam dat de kleine prinses anders geen rompertjes met lange mouw zou hebben. Hihi, is toch goed geweest :)
En onrustige buik, hopelijk indaling. Mijn gyn zei dat dat vanaf een week of 36 gebeurd.
Jaja meid, jij bent de volgende. Daarna julia en ik, ooh zo spannend. Word toch steeds ongeduldiger hoor. hihi.

En hoe hond en baby aan elkaar laten wennen. Ze zeggen je bevallingshirt bij de hond in zn mand leggen. Zo herkent hij de geur van de baby als die thuis komt.
Dus dat gaan we doen. :) Zo leert hij wennen aan die geur in huis. Dat het voor hem ook eigen gaat worden hier in huis. Spannend hoor.
Van de box en dergelijke blijft hij allemaal flink af. Hij weet dat dat niet zijn terrein is. Dus dat vind ik al erg fijn. Loopt allemaal wel los, komt goed :D

Zo, vandaag ff op bed gelegen, anderhalf uurtje, voor het eerst toegegeven aan het moeten liggen, heeft me wel goed gedaan. Dus doen we vanaf nu maar alle dagen, alleen, morgenmiddag komt er al visite, dus dan gaat het niet. bah bah.
Ach, visite is ook wel leuk, :)

Mooie dromen,
nog lekker kunnen slapen of buiten geweest? En hoe was de kraamvisite?

Karin,
Heb even vraag aan jou. Aangezien jij medisch bent he. Hihi.
Heb in december toch me teen gebroken. Nu is die nog steeds dik, en best pijnlijk. Lang erop staan gaat niet, bewegen gaat ook nog steeds moeilijk.
Zou het kunnen dat ie niet goed genezen is? Of duurt een breuk altijd zo lang om te herstellen?
Hoop dat jij hier misschien antwoord op weet.

Liefs

Zo daar ben ik ook weer even. Weer een drukke dag gehad. Veel gelopen en dat is best zwaar.
Nog  een paar dagen en dan verlof!!!          
Maar ik moet nog veel werk afronden. Als dat  lukt ga ik ook met een lekker gevoel het verlof in.  
En dan meer tijd om hier te posten!!!  
Ik heb nog niks van de  kraamzorg gehoord. Wanneer kwamen ze bij juliie langs? En ons bed moet nog omhoog en er zitten  heel veel pootjes onder, hoe ik dat nou weer op moet lossen??  Ga ff googlen hoe hoog dat bed officieel moet want hij is al  hoger dan de standaardbedden...

Julia

Terug
Bovenaan