meistoppers 2008 !!!!!

hallo mooiedromen,
Had ik het toch goed onthouden!!! Ja theorie onderuit gehaald, dat zeg je mooi. Was bij je zelf denk ik ook al een paar keer door je gedachten gegaan??
Ja krampjes, dat ABC dolph. heb ik weleens gebruikt, maar met name de soort fles is belangrijk bij het tegengaan van krampjes heb ik me laten vertellen. Ik heb altijd Difrax gebruik met een kersenspeen en dan die kromme fles zeg maar. Daarmee verminder je de lucht die binnenkomt bij de baby. En krampjes bij de eerste weken heb ik bij mijn jongens niet zo veel meegemaakt met borstvoeding. Dat was hooguit 2 nachten ofzo, maar daarna met de afgekolfde melk wel met de fles, daarom die Difrax.
Fijn dat je zo lekker verwend bent met kleren, leuk he? Er zijn zulke leuke jongenskleren te koop, ik moet me ieder seizoen inhouden niet helemaal los te gaan. Ik doe altijd een paar basis dingen van een goed merk ( Timberland, Mcgregor ed.) en een hele lading Villa Happ en Hennes en M. Thomas kan veel kleding van Marijn aan, maar het is zo leuk om ze in het nieuw te steken. Zeker in het begin is het leuk om veel kleertjes te krijgen. Ik zal ook wel overladen worden door meisjeskleding denk ik zo ..... visite denkt vast ... ze heeft alleen maar jongenskleding in huis ....... iedereen denkt namelijk dat we nog NIET weten wat we krijgen ... hahahaha...

Bloemetje, ooh bij jou rommelt het ook al. Moet nog wel even blijven zitten bij je hoor!! Baby is nog niet helemaal ' af ' hahahaha..... nog eventjes geduld.....
Als de baby komt voor de inleiding is dat alleen maar heel erg fijn. Dan beval ik op een zo natuurlijke manier, maar streefdatum is week 39, eerder als de baby dat zelf regelt is ook goed, dan hoef ik niet ingeleid te worden. Dus stiekem hoop ik dat ik beval deze week of volgende week, anders wordt het toch een inleiding ( zal wel vrijdag de 20e worden denk ik zo)....

Nou meiden fijne avond

tot snel weer
mama van marijn

Dag Mama van Marijn, nog alles rustig dus, althans het blijft rustig rommelen?

Ja, we hebben de difraxfles. Probleem is dat Merijn geen boertje kan laten. Gisteren had hij zulke krampen dat het voor ons ook niet om aan te zien was. We hebben hem in bad gedaan, en daarna was hij zo uitgeteld van alle pijn dat we hem niet eens   de laatste fles hebben gegeven, hij heeft gewoon van 22:30 tot 4 uur geslapen, zo uitgeput was hij.

rooibosthee schijnt te werken, dus ik ga zo naar de reform. En ik ga infacol halen want cinubaby werkt niet.

Ja, leuk kleertjes! Villa hap heeft ook leuke dingen inderdaad. Verheug me er al op te kunnen shoppen!

Hoe is het verder met iedereen? Gisteren was zo'n mooie dag waarom is de zon niet constant in nederland?

Mijn ouders komen vandaag gelukkig, kan ik vanmiddag slapen, de kleine sliep nu wel door maar ik werd elke keer wakker en dacht, waarom komt hij niet?

fijne dag allemaal!!!!

Hoi,

Mama van Marijn,
Nog steeds rustig dus? Spannend hoor, ik denk dat jullie meisje komt voor de inleiding. :) Spannend hoor. En ja, na twee jongens opeens meidenkleding, hihi.
Leuk hoor :)
Babykleding is altijd zo mooi :)

Mooie dromen,
Vervelend dat Merijn zoveel pijn heeft. Komt dat door de soort fles denk je?
Hoop dat de thee helpt. Moeilijk hoor. Slaapt Merijn lang, word je weer wakker, eey,waarom komt ie niet, kan me dr wel wat bij voorstellen. Dan ben je ook weer niet gerust he.
Hopelijk gaat het snel wat beter met hem. En welterusten vanmiddag ;-) Geniet ervan meis.

Nu even hoe het met mij gaat.

Pff, wat een beroerde nacht zeg. Auw auw auw, kon niet eens zelf
draaien, nou ja, ging wel, maar deed er half uur over om op andere
zijde te draaien,schaambot,liezen,bekken, het doet zo zeer En vooral sinds die pijn in mn buik.

Net bij dokter geweest, geen blaasontsteking,geen eiwitten, wel zouten, dus moet meer drinken. Bloeddruk was prima

En die pijn in buik komt wss door indalen volgens hem. Ook omdat ik
opeens sinds die buikpijn veel meer last krijg van bekken weer. Kindje gaat dan nog meer op schaambot en bekken duwen. Hij
zegt dat er dan misschien wel kans is dat kindje eerder kan komen Niet op vertrouwen natuurlijk, maar hij zei dat die kans wel bestaat.

Van mijn teen moet ik weer foto laten maken. Hij denkt dat ie niet goed
genezen is. Omdat ik nog zoveel pijn heb met drukken erop, nog pijn heb
bij lopen. En hem niet goed kan bewegen. Misschien operatie of andere
behandeling als blijkt dat ie niet goed aan elkaar zit

Nou daar hoop ik niet op, zit ik nog langer thuis Maar vind het wel gefaald van ziekenhuis dat ze niet nog foto hebben gemaakt toen.

Dus ff kijken wanneer ik foto kan laten maken, want alleen kan ik niet tot ziekenhuis rijden. Ben benieuwd.

Liefs

Langzaam begint het wat te wennen, ha ha! Ik heb vandaag tussen de kinder-bedrijven door een was kunnen ophangen en nieuwe inzetten en vast koken voor vanavond. Ja, het wordt wel wat, straks heb ik routine genoeg om me hele huis te poetsen met de kids erbij, ha ha! Het voelt wel alsof je geen moment voor jezelf hebt, maar dat komt vanzelf weer, toch? Ik moet er in ieder geval wel op gaan letten, want anders houd ik het natuurlijk niet heel lang vol, zonder af en toe een Karin-momentje (en eigenlijk wil ik ook nog een manlief-momentje, maar dat zie ik nu ook nog even niet gebeuren...).

Voorlopig met 8 voedingen moet ik maar niet te veel verlangen. Waarschijnlijk komt er vanzelf wat meer ademruimte als Eveline minder vaak hoeft te eten. En dan hoop ik dat ze de nachtvoeding als eerste laat zitten, ha ha! Het is wel een beetje frustrerend, ze kan al best lang zonder een voeding, is dan in diepe, diepe slaap, maar helaas voor mij, op het verkeerde moment in de 24 uur... Gisteravond heeft ze bijvoorbeeld om 18:00 uur gedronken en kwam toen pas om 1:15 uur! Dat is dus 7 uur zonder een voeding, waarom bedenkt ze zich dat niet zo tussen 23:00-6:00 uur?? Hmm, wat zou dat lekker zijn ;-)). Voorlopig blijf ik haar op verzoek voeden, maar wellicht als ze zo onhandig blijft komen dat ik toch eens een poging ga doen een beetje te sturen.

Helaas laat ze zich niet zo goed sturen, denk ik. Dinsdag heb ik Christian naar kinderdagverblijf gebracht en ze kwam zo uit dat ze precies als ik hem moest halen waarschijnlijk zou willen eten. Nou, dacht ik, dan maak ik haar wakker en laat haar 'vooreten' zodat ze in ieder geval dat uurtje rustig zou zijn. Hmm... Ik kreeg er geen slok in, mevrouwtje bleef maar wat dommelend tegen me aanliggen, oogjes dicht. Maar ja, ik moest echt gaan, dus haar in kinderwagen gelegd en het beste ervan hopen. En tja, toen ik op de bus stond te wachten werd ze wakker en ging de sirene aan :-(... Het duurt dan ongeveer 15 minuten voordat ik op het kinderdagverblijf ben als de bus er eenmaal is, maar pfff, wat waren dat lange minuten! Ik kwam binnen, knuffelde Christian en zei toen meteen: "Als je het niet erg vindt, ga ik nu een borst geven!" De leidster, die Eveline hoorde brullen keek me meelevend aan: "Tuurlijk, joh! Geen probleem!" Dus daar zat ik dan, borstvoeding te geven, terwijl allemaal ouders hun kindjes kwamen ophalen... Ach ja. We zijn in ieder geval ontspannen naar huis kunnen gaan, al was het veel later dan de planning. Dus, nee, ze laat zich niet goed sturen, ha ha!

@ Bloemetje: wat vervelend dat je nu zoveel meer last hebt van je bekken, maar goed, indalen is ook geen slecht nieuws! Dan is de buikpijn toch zeker ergens goed voor geweest. Ik hoop voor je dat je kindje idd ook eerder komt, maar volgens mij is relatie tussen indalen en eerder komen niet echt overduidelijk. Baby van mijn schoonzusje was ingedaald met 34 weken en is lekker tot 41 weken blijven zitten :-(...
En jeetje, dan ook je teen nog niet goed?? Dat is echt balen! Een botbreuk geneest in 6 weken, dus zou idd nu echt niet meer pijn moeten doen. Een beetje gevoelig, dat zou nog mogen, maar echt pijn bij lopen e.d. lijkt me idd geen goed teken. Lastig meid, en wat een timing...
Hou je taai!

@ Mooie dromen: wat lekker he, als je een hoop kleertjes krijgt. Scheelt toch in de portemonnee... Ik krijg ze ook onverwacht van de zwager van mijn schoonzusje, die hebben 3 kinderen, jongste is een meisje en hij is gesteriliseerd dus er komen zeker geen kids meer. En ze zijn blijkbaar erg blij dat ze alle dozen van hun zolder kunnen ruimen, ha ha! Nou, ik klaag niet... kom maar hier!
Krampjes heb ik zelf (gelukkig!) geen ervaring maar ik hoor altijd goede ervaringen van idd rooibosthee en ook wel van ABC dolph-dinges (op het andere forum waar ik actief ben, met 70 andere mama's). Ik hoop dat het gaat werken! Lastig hoor, als je kindje niet (goed) kan boeren...

@ Mama v Marijn: oh, rommeldebommel daar bij jou! Gelukkig ook voor het goede doel, indalen en rijpe baarmoedermond klinkt toch wel weer gunstig, he? Had je dat bij je andere zwangerschappen ook zo? Ik heb het namelijk nooit echt gehad, mijn baarmoedermond is gerijpt op alleen maar harde buiken en gelukkig dus zonder pijn... Ik hoop dat je nachten nu wat rustiger worden (of misschien heel, heel erg druk ;-) als het doorzet, hi hi!). Het wordt nu echt spannend, he... Ik ben benieuwd wat je datum gaat worden... Veel succes.

@ Julia: bij mijn eerste kwam kraamzorg met 36 weken bij mij thuis, nu deze 2e keer was het een telefoontje met 33 weken (andere kraamzorginstelling). Het wisselt volgens mij wel per bureau. En anders zelf maar even bellen, he?
En ja, bed op klossen... lastig he? Ons bed is 55 cm hoog, dus met klossen erbij 85 cm of zo... Ik heb een opstapje gebruikt om in bed te komen, anders ging het echt niet! Ben blij dat bed nu weer normaal staat...

@ Mama2006: fijn dat je het hartje hebt gehoord. Emotioneel moment, dus ook voor je dochter, leuk hoor! Geniet ze!

Hallo allemaal,
Hier weer even een berichtje van mijn kant. Ik lees wel veel, maar schrijven doe ik niet zo vaak ... Vandaag ben ik voor een gewone controle/intake bij de verloskundige geweest en ik heb het hartje gehoord! Ik ben nu 13 weken en 1 dag.
Nog steeds af en toe een bloeding en daarom moet ik morgen ook naar de gynaecoloog voor een controle. Nou prima, dan doen we dat. Maar met kiendje gaat het goed gelukkig. Wat een opluchting.

Het is leuk om te lezen hoe het met de nieuwbakken moeders gaat, sweet memories ;-). Al met al gaat het heel aardig, fijn zeg. En voor sommige wel zware laatste loodjes. Gelukkig kunnen we aan karin zien dat je je na een hele lange en zware zwangerschap behoorlijk snel weer veel lekkerder kunt voelen. Heerlijk voor je Karin dat het zo gaat!

En Bloemetje: balen van je teen. Dat maakt het allemaal nog wat ingewikkelder. Veel sterkte met de laatste loodjes.

Ik ga nu zo naar school van de oudste, even een uurtje helpen met de spelletjesmiddag. Mijn moeder is hier een dagje en dan kan ik zoiets een keer doen. Blijft ze bij de jongste die heerlijk ligt te slapen. En handig: mijn moeder slaat aan het poetsen zie ik nu, hahaha. ik houd haar niet tegen.

Tot een volgende keer!

Hoi,

Karin,
Wat fijn dat het goed gaat bij jullie. En je klinkt weer de opgewekte 'oude' Karin.
Hihi. En Eveline ritme aanleren, ja, lijkt me erg moeilijk bij de kleintjes. En als ze honger heeft, tja, dan heeft ze honger he. Als ze niet wil eten, tja, dan wil ze niet. Zulke kleintjes zijn niet te dwingen.
En die teen, ja, ben dr beetje bang voor dat het operatie word. Vind het alleen beetje laks van ziekenhuis dat er toen geen nieuwe foto is gemaakt. En twee weken gips vind ik ook maar erg kort.
We zien het wel, hoop dat schoonvader morgen met me rijden wil, des te sneller weet ik meer.

Wens voor drie,
Heerlijk, kloppend hartje, wat een geruststelling he.
En morgen langs bij de gyn. Hopelijk kan die een reden aangeven, want steeds die bloedingen, daar word je volgens mij erg onzeker van. :-(
Succes morgen meid.

Liefs

Terug
Bovenaan